päivän o_O
:D On se hyvä että USA:ssa on useampi erilainen puolue josta valita...
http://politicalcompass.org/usprimaries2007
Tässä mun ja muutaman kaverin sijoitus (mä olen toi punainen täplä):
[q]Miika, 30.10.2007 20:33:
Mun kotona ei vuoteen ole ollut nettiyhteyttä, edes naapurin verkossa kiinni.
[/q]
Nyt, kun kerroit ton, joudun sulle sellasen pakkomyymään ;)
niijoo ja tässä O_o of the day.
http://www.theonion.com/content/video/ninja_parade_slips_through_town?&utm_source=digg_1
*pepsodent**lmao*
Mun reppu on hävinnyt! Siis iso selkäreppu, ei mikään pieni käsväsky. Tiedän kantaneeni sen himaan päivällä ja nyt sitä ei ole _missään_, on katottu auto, piha, koko kämppä...
Pääsinpähän saksankirjasta mutta kalenterin tarttisin takaisin...
[q]Individual, 30.10.2007 19:32:
Mielenkiintoinen käänne tuossa TEHY-kiistassa. Nyt sitten eivät irtisanoutuvat olekaan irtisanoutumassa ja TEHY on haastamassa työantajapuolta oikeuteen siitä, että he ovat laitaneet hakuun ne työtehtävät, mihin irtisanomiset ovat kohdistumassa.
"Järjestön mukaan työnantajilla ei ole perusteita julistaa työtehtäviä haettaviksi, koska joukkoirtisanoutuminen on työtaistelutoimi, jonka tarkoituksena ei ole lopettaa palvelusuhteita lopullisesti." -http://www.yle.fi
Eli mitähän hittoa tuossa nyt oikein meinataan? Uhataan, että irtisanoudutaan, joka nyt kaikella maalaisjärjellä tarkoittaa oman työsuhteen lopettamista ja sitten kun työnantajapuoli on valmistautumassa mahdollisiin joukkopakoihin yrittäen saada tilalle uusia työntekijöitä, se ei käykään. Kyllä minä ymmärrän sen, että tässä on mennyt sairaanhoitoväellä se kuuluisa kuppi nurin lopullisesti, mutta en oikein pysy enää kärryillä tässä touhussa.
[/q]
Tehy ei kyllä mun mielestä ole perunut joukkoirtisanoutumista, vaan työnantajat ovat ''ystävällisesti antaneet mahdollisuuden'' työntekijöille perua irtisanoutumisensa tuohon 29.10. mennessä. Ja osa (oisko ollu joku vajaa 300) työntekijöistä sen peruikin.
Siis mitä hittoo. muhun ottaa fb:n kautta yhteyttä ihmiset jotka sanovat et ollaan oltu joskus kirjekavereita. Joitakin en todellakaan ees muista. Ihan ihme jengii, miks haluaisin liittää heidät kavereiksi jos olemme olleet kirjekavereita 80-luvulla.
[q]Individual, 30.10.2007 21:58:
---
soturi, 30.10.2007 21:53:
---
Individual, 30.10.2007 19:32:
Mielenkiintoinen käänne tuossa TEHY-kiistassa. Nyt sitten eivät irtisanoutuvat olekaan irtisanoutumassa ja TEHY on haastamassa työantajapuolta oikeuteen siitä, että he ovat laitaneet hakuun ne työtehtävät, mihin irtisanomiset ovat kohdistumassa.
"Järjestön mukaan työnantajilla ei ole perusteita julistaa työtehtäviä haettaviksi, koska joukkoirtisanoutuminen on työtaistelutoimi, jonka tarkoituksena ei ole lopettaa palvelusuhteita lopullisesti." -http://www.yle.fi
Eli mitähän hittoa tuossa nyt oikein meinataan? Uhataan, että irtisanoudutaan, joka nyt kaikella maalaisjärjellä tarkoittaa oman työsuhteen lopettamista ja sitten kun työnantajapuoli on valmistautumassa mahdollisiin joukkopakoihin yrittäen saada tilalle uusia työntekijöitä, se ei käykään. Kyllä minä ymmärrän sen, että tässä on mennyt sairaanhoitoväellä se kuuluisa kuppi nurin lopullisesti, mutta en oikein pysy enää kärryillä tässä touhussa.
---
Tehy ei kyllä mun mielestä ole perunut joukkoirtisanoutumista, vaan työnantajat ovat ''ystävällisesti antaneet mahdollisuuden'' työntekijöille perua irtisanoutumisensa tuohon 29.10. mennessä. Ja osa (oisko ollu joku vajaa 300) työntekijöistä sen peruikin.
---
Kerro mulle millainen irtisanominen on se, jossa säilyy oikeus samaan työpaikkaan, vaikka sen irtisanomisen on tehnytkin? Eli sama jos sinä huomenna sanoisit itsesi irti työpaikasta x ja työnantaja ei saisi ottaa ketään siihen tilalle, koska sinä voit tulla takaisin. Sitä siis meinasin tuolla "peruttamisella", että jos nyt ollaankin huolissaan siitä, että niille paikoille, jotka ollaan jättämässä, palkataankin mahdollisesti muita ihmisiä, niin ei kai silloin oikeasti ollakaan irtisanoutumassa, ts. ei uskalletakaan pelata sitä peliä loppuun asti, mikä on aloitettu.
[/q]
No en mä tiiä. Siks kommentoinkin vaan siihen, että Tehy ei ole perunut joukkoirtisanoutumista, vaan pieni osa yksittäisistä työntekijöistä on perunut oman irtisanoutumisensa.
Mut jos nyt sit kuitenkin tartun myös tohon työnantajapuolen haastamiseen vaikken tunnekkaan lakia...
Ite oon ymmärtäny ton homman silleen et työtaistelutoimena toi joukkoirtisanominen on verrattavissa esim. lakkoon. Eikä lakossa olevien ihmisten työpaikkojakaan kait laiteta yleiseen työnhakuun. Eli juurikin niin kuin tossa aikasemmassa kursivoidussa tekstissä ennen Ylen linkkiä lukee.
Lakia tuntevat ihmiset saapi korjata*piis*
Mun kotona ei vuoteen ole ollut nettiyhteyttä, edes naapurin verkossa kiinni.
[q]Cloud, 31.10.2007 18:43:
Teeveelupatarkastaja kävi oventakana.
No ei mulla edes ole mitään mitä en voisi sille näyttää.
Mutta kun just saatiin pieni kisumisu. Joka on yber pelokas adoptio kisumisu.
[/q]
hui, mitä pupu tykkää? :)
Mutta kun just saatiin pieni kisumisu. Joka on yber pelokas adoptio kisumisu. Ja ei voi päästää ketään sisään nyt muutamaan viikkoon muita ku meidät itsemme.
Kyllä mä sille sen kisun paperit lupasin näyttääkin. Mutta ei se niitä kuulemma halunnut nähdä.
Mut kaikesta siitä tuli vaan ittelle semmonen Oo fiilis. Että en kyllä tainnut olla kovin uskottava vaikka tämä on case ihan oikeastikin..
[q]Hyzenthlay, 31.10.2007 20:13:
---
Cloud, 31.10.2007 18:43:
Mutta kun just saatiin pieni kisumisu. Joka on yber pelokas adoptio kisumisu.
---
hui, mitä pupu tykkää? :)
[/q]
No ne pidän kyllä vielä visusti erillään.
[q]Loopy, 30.10.2007 10:19:
DJ Mag top 100 2007 #3:
John Digweed
TUNE OF 2007:
Motivi Tuntematon I Dont Feel Good
[/q]
kenen vuoden tune?
rokkaa <3<3<33<<3
fiilis: palata kesällä autoreissusta pohj. Suomesta ja kun tulee Basson kuuluvuusalueelle, toi on eka biisi mikä soi...back @ home ;)<3
[q]Loopy, 31.10.2007 22:28:
---
Viltsu, 31.10.2007 22:19:
---
kenen vuoden tune?
---
Digweedin
[/q]
Muut myy perseensä, diggers pysyy vireessä, näinkö on?-)
udu ì-gukkal má niga énsi-ke4 mí-agar gi-nu-zu ku-ba mi-ni-durunx
"hallitsijan lammas, lihotettu lammas ja viljalla ruokittu pukki istuvat neitsytvuohen nahalla."
[q]Freja, 1.11.2007 12:00:
Duunikaveri tuli dissaan mua siitä, et mä kannan finrexinejä töissä mukana.
[/q]
Nii-i, miten kehtaatki!
(*justjoo* mun mielestä on vaan fiksua pitää mukana tommosia, mullaki särkylääkkeitä ja kofeiinia mukana, ei tosta puuttuis enää ku vitamiinit ni finrexinit ois kasassa *hih*)
[q]Freja, 1.11.2007 12:10:
---
sapeli, 1.11.2007 12:06:
(*justjoo* mun mielestä on vaan fiksua pitää mukana tommosia, mullaki särkylääkkeitä ja kofeiinia mukana, ei tosta puuttuis enää ku vitamiinit ni finrexinit ois kasassa *hih*)
---
En oikeesti ymmärrä! Se tuli tähän mun pöydän luo ja rupes kattoon mun hyllyä, mis on mun eväät. Si se näki finrexinin, otti sen pussin käteensä ja kattoi mua otsa kurtus ja huuli mutrul ja sanoi et "yks kantaa jotai finrexinejä töis mukana" ja viskas sen takas hyllyyn ja naurahti oudosti viel perään. En saanu ihmetykseltäni sanottua mitään.
Hmm? NO SORI ET KANNAN NIITÄ MUKANA :D
[/q]
Ehkä ne käsitetään enemmän "kotihoitotuotteiksi" eli viltin alla juodaan saikulla kuumaa finrexiniä :) Enpä mäkään niitä kanniskelis mukanani, vaan mielummin sitä jotain puranaa roudaa.
Ostin junalipun Kolari-Helsinki ja otin makuupaikan 89,40 e.
Kaverit lähetevät tänään Berliiniin 58 e, edestakaisin.
[q]J Raninen, 1.11.2007 12:20:
On noita Finnrexinejä joskus pahimpina kiire/flunssa-aikoina tullu duunissa juotua. Pikkasen vaan alko arveluttaa, että mitähän ne tekee hampaille, kun 10-15min jälkeen alkavat tulla pahvikupin seinistä läpi.. Tuoteselostekin on mukavasti "happoa, happoa, happoa ja väriainetta".
[/q]
Älä sitten ihmettele, jos rupee kroppaan tulemaan semmosia polttavan tuntuisia punaisia läiskiä. Yhtenä sivuvaikutuksena voi saada nokkosrokon, ja se on kiva se <3.
On noita Finnrexinejä joskus pahimpina kiire/flunssa-aikoina tullu duunissa juotua. Pikkasen vaan alko arveluttaa, että mitähän ne tekee hampaille, kun 10-15min jälkeen alkavat tulla pahvikupin seinistä läpi.. Tuoteselostekin on mukavasti "happoa, happoa, happoa ja väriainetta".
[q]haesul, 1.11.2007 21:07:
---
Kit^, 1.11.2007 20:50:
kuulin kaverilta et yks meiän kaveri on ihastunu muhun.. ja toinen kummastus on hyvin tuttavallinen duunikaveri..
---
eiks toi sopis paremmi päivän :) - topickiin.
[/q]
ei ny välttämättä.. must noi on lähinnä erittäi hämmentäviä.. duunikaveri lähentelee vaik just alotin siel.. alotti heti ekana päivänä..
kuulin kaverilta et yks meiän kaveri on ihastunu muhun.. ja toinen kummastus on hyvin tuttavallinen duunikaveri..