päivän o_O

Back to häröily O

kemujen jatkoilla tapahtu outoja jatkoja.. ja oli muuten yks niistä harvoista jatkoista ku oon lähteny sielt ku muut jää viel remuu..

Nyt kun alkaa osata jo kieltä jonkin verran (76h takana intensiiviopetusta) tämäkin yhteisö alkaa avautua paremmin. Sanoisin, että nuoriso ei juuri poikkea suomalaisesta paljoakaan. Leppoisaa sakkia ja varsin samankaltainen huumori.

Taloudelliset faktat ovat aika O_o

Nuorempi pankkivirkailija tienaa n.250-300e/kk

Yliopiston opettajat himpun verran enemmän.

Koko maan keskiansio on n.620e/kk

Opintotuki+asumislisä Suomesta tänne on n. 460e/kk (mulle ainakin seuraavat 3 vuotta.)

Toki länsimaiset hyödykkeet maksavat täällä suunnilleen saman verran kuin muuallakin Euroopassa, mutta muu eläminen onkin sitten varsin edukasta. Tallinnaan verraten Tartto on vielä edullisempi, joten kyllähän täällä pärjää.

Toinen o_O on kieli. Se kuulostaa suomen kaltaiselta mutta monet käytössä olevat sanat ovat suomalaisen mittapuun mukaan todella vanhoja. Kieliopin kanssa painin vieläkin mutta sekin alkaa avautua.

Kullinina=haukan nenä
Kõrval=vieressa (õ lausutaan suunnilleen u:n, y:n ja ö:n sekoituksena)
Kõrvalistuja=vieressäistuja
Kastanimuna=kastanjan hedelmä
Kuuuurija=kuun tutkija
Uudishimulik=utelias
Pahas tujus=huonolla tuulella

Jns.

Jokainen sana pitää opetella erikseen vaikka yhtälaisuuksia on paljon. Viro on maailman 200. eniten puhuttu kieli :D

Osittain eilistä, mut hämmentää edelleen. Yritin eilen saada seuraa Turkuun baariin, mutta kaikkien outojen sattumien kautta päädyin Lohjalle kotibileisiin ja baariin O.o

[q]larzizi, 27.9.2007 22:24:
--päädyin Lohjalle kotibileisiin ja baariin O.o
[/q]

Kun tulin töihin ni monitoriin oli teipattu A4-viesti oranssilla teipillä, pitäisi kuulemma kiireesti selvittää joku kadonnut tapaus ja että asiakas olisi tulossa noutamaan sitä 8:30, mutta juurikaan muita tietoja ei annettu. Ei mitään mainintaa kuka tuon on jättänyt myöskään... Arvelivat kollegat että tuo oli mun ensimmäinen jäynä

Mut oli siinä kyl hetken aika o_O

Tääl oli pitkä sähkökatko
Pääsin käymään pikasuihkussa kynttilänvalossa*hihu*

[q]Jago, 28.9.2007 10:09:
Tääl oli pitkä sähkökatko
Pääsin käymään pikasuihkussa kynttilänvalossa*hihu*
[/q]

Ohoh! Jänskää! Ei tääl Metsälässä ollu mitään semmosta...

[q]sadesola, 28.9.2007 10:13:
Pesukone sanoi eilen POKS ja päästi
pienen savupilven.

Upo-rukka kuukahti kesken ohjelman,
joten se jäi puolilleen vettä.

Tänään, kun heräsin, asunnon jokaikinen
ikkunaruutu oli paksussa vetisessä huurussa.

Höyrysauna-luksusta. Kohta saadaan
kukintoja kaunistamaan asunnon seiniä.
[/q]
Kannattaa soittaa kodinkonekorjaajalle että saat kotivakuutuksesta rahaa. Riippuen tietenki kuinka vanha kone, yli 10v ei kannata.

[q]larzizi, ..kotibileisiin [/q]
tapsa <2 kotibileeth

[q]sadesola, 28.9.2007 10:13:
Pesukone sanoi eilen POKS ja päästi
pienen savupilven.

Upo-rukka kuukahti kesken ohjelman,
joten se jäi puolilleen vettä.

Tänään, kun heräsin, asunnon jokaikinen
ikkunaruutu oli paksussa vetisessä huurussa.

Höyrysauna-luksusta. Kohta saadaan
kukintoja kaunistamaan asunnon seiniä.
[/q]

öö. onhan sulla ollut se vesihana kiinni koneenkäytön ulkopuolella?
Onhan se nyt kiinni? :D

[q]RiD, 27.9.2007 22:07:
Katoin just 2 jaksoa kinkkuelämää putkeen

[/q]

mä tein saman, shoot me now please. ttu mitä paskaa...

[q]ezzy, 27.9.2007 18:05:
http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=371680

Aivan vitun kova jätkä :D

ps. tunnistakaa toi eka biisi plx, törkeen kova.
[/q]

On ehkä viilein tyyppi ikinä. Hyvii noi lakeijat, joista eka antaa vettä ja toinen ojentaa flaban tms. käteen, että mitä bileitä teknoviikinki kunnioittaa läsnäolollaan seuraavaksi.

[q]wiwi, 28.9.2007 08:59:

[/q]

No ei se nyt edes ollut niin kamalaa

[q]ezzy, 27.9.2007 18:05:
http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=371680

Aivan vitun kova jätkä :D

ps. tunnistakaa toi eka biisi plx, törkeen kova.
[/q]

Huhhuh! Tosta tulee ihan ohjattu "musavideo" mieleen kun tyypit tulee kohti ja kamera pakittaa. Jackson meets Hogan, kyllä on päivän kovin jätkä!

Mä ihmettelin pomolta tullutta viestii jossa se sano että maanaintaina sitä ja tätä uutta.. ihmettelin että miks se sellasta tähän aikaan viikosta ilmottaa*nauru*
En ollu yhtää tajunnu että tänäänhän on perjantai. mä oon elänyt koko viikon tiistaita*ding*(pitkä päivä on ollu kyl näin jälkeenpäin kun ajattelee*nauru*)

se, miten nopeesti iltaisin tulee jo pimeää

[q]Peikkotyttö, 29.9.2007 23:55:
optikon mukaan mukaan olenkin huono(n)näköinen,saanen siis lähi aikoina lukulasit/2-teholinssit

oon aina mukamas omasta mielestäni nähny kaikkialle tosi hyvin:(

[/q]

Mä taas koen, että mun näköni on huonontunut huomattavasti, mutta optikon mukaan mä näen ihan hyvin. No jos "hyvin näkeminen" on sitä, että joutuu mieheltään kyselemään Kampin alennusmyynneissä, että mitä kaikkia tuotteita tossa -50% julisteessa mainostetaan, niin joo, kyllä mä silloin näen ihan hyvin.

Pitäisi varmaan vaihtaa optikkoa.

Opin hyppiin ykspyöräsellä hyppynarua, vaikken osaa mennä sillä eteenpäin.

optikon mukaan mukaan olenkin huono(n)näköinen,saanen siis lähi aikoina lukulasit/2-teholinssit

ai prkl ku on kallista lystiä..*grr*

[q]Zandy, 30.9.2007 00:18:
---
Peikkotyttö, 29.9.2007 23:55:

---

Mä taas koen, että mun näköni on huonontunut huomattavasti, mutta optikon mukaan mä näen ihan hyvin. No jos "hyvin näkeminen" on sitä, että joutuu mieheltään kyselemään Kampin alennusmyynneissä, että mitä kaikkia tuotteita tossa -50% julisteessa mainostetaan, niin joo, kyllä mä silloin näen ihan hyvin.

Pitäisi varmaan vaihtaa optikkoa.
[/q]
silmäasema,siel oot sokee ku lepakko.

O