Millä Ohjelmilla teette musiikkia?? [gallup lisätty]

Back to luomisen tuska O

[q]tony_e:
---
Tres:
http://www.mackie.com/products/tracktion/
---
Liekö kumminkaan Cubase SX:n veroinen ohjelma?*täh*
[/q]

Häh *täh*

Onks Cubase Sonarin veronen tai Sonar
Logicin veroinen?

Molemmat softat on sekvenssereitä ja molemmat
esim. tukee VST-instrumentteja. Mulle sopis
paremmin todennäkösesti tracktion, jollekulle
muulle ehkä cubase, sonar tai logic. Ominaisuuksia
tosta tracktionista tuntuis löytyvän ihan tarpeeks.

[q]conaysto:
Ja ai niin. Uusi versio renoisesta on tulossa kesäksi - nykyinen 1.281 päivittyy 1.5:een, ja luvassa on lisää kivaa. renoise.comissa kerrotaan mitä kaikkea tuleman pitää, ja kuluvan kuun viimeisellä viikolla ensimmäinen beta-versiokin tuosta päivityksestä olisi saatavilla.
[/q]

Näyttäis se mäkkiversiokin
screenshottien perusteella olevan
vihdoin tulossa

[q]Tres:
---
tony_e:
---
Tres:
http://www.mackie.com/products/tracktion/
---
Liekö kumminkaan Cubase SX:n veroinen ohjelma?*täh*

---


Häh *täh*

Onks Cubase Sonarin veronen tai Sonar
Logicin veroinen?

Molemmat softat on sekvenssereitä ja molemmat
esim. tukee VST-instrumentteja. Mulle sopis
paremmin todennäkösesti tracktion, jollekulle
muulle ehkä cubase, sonar tai logic. Ominaisuuksia
tosta tracktionista tuntuis löytyvän ihan tarpeeks.
[/q]

Hmm.. Niinpä, mutta Vst-tuki ei ole tae ohjelman laadusta. Todellisen laadun voi sanoakin vasta ohjelmaa käytettyään ja kuultuaan. Speksit ei aina kerro kaikkea. Siksi arvuuttelinkin, että tietääkö joku kokemuksesta, että onko tämä ohjelma hyvä.*nauru*

Fast Tracker

[q]blender:
sillähän saa soittaa looppeja, biitattuja, ja one-shotteja... ihan mitä lystää, varsinki biitin tekeminen täl on aika herkkua imo... efutkin saa vstnä / synat, tosin synii en o viel osannu asentaa ja käytän fruitin pianorollia synien kanssa, ja otan saundit sit siitä heti ulos..[/q]

En ole sillä biittejä osannut väsätä, tosin en ole kauheasti yrittänytkään. Se, sekä se etten saanut synia suoraan toimimaan sai siirtymään muihin softiin. Nyt käytössä SX2, mut toi Renoise kiinnostaa - pääsis pois noista ”testiversioista”.

fruity loops - mikä lienee producer edition tällä hetkellä. kokeilin reasonia j asitä ennen käytin vanhempia fruityja. noista saundeista joutuu kyl fruityn kaa tinkii mut ku se on nii helppo ohjelma ni saa nopeesti tehtyy sen idean siihen ja sit sitä vo ialkaa työstää, reasonissa mielestäni ihan susi se sekvenseri ja cubasen kanssa ei mulla jostaan syystä toimi... ”error with rewire 2” tai jotain... *aplodit**nauru*

vaikka kaikki taitaa olla jo sanottu niin...
trackkerit ei koskaan oo mulle kolahtanu vaikka niilläkin saa ihan mukavia juttuja tehtyä. se käyttis on jotenki niin vanha... fruityn purkka-meininki oli paljon helpompi opetella silloin joskus aluksi...

eli sitä fruityä suositan. varsinkin jos ei niin haudanvakavasti suhtaudu toimintaansa.

[muokattu 17.3.2004 11:59]

Tosiaankin renoise 1.5:nen taitaa tulla mac:illekkin,
se tarkottaa sitä että kohta vois sen mac:in ostaa,
ei oikein oo enää mitään syytä pysyä pc:ssä
(paitsi pelaaminen). Pelottaa kyllä tuo 1.5:nen siinä
mielessä että renoise menee aina raskaammaksi ja
kömpelömmäksi joka versiossa :(
(ja kauemmaksi siitä käyterttävyydestä mikä ft2:nen oli)

-- xybo

[q]S Templar:
Kaikille cubase miehille ja niille jotka suunnittelevat kyseisen softan käyttöön ottoa niin suosittelen uusinta mallia cubase sx 2.0 koska olisi kannattavanpaa alottaa suoraan tästä koska se aika minkä joka tapauksessa käytät niin saisit enemmän irti loppu peleissä sen verta parempi kumminkin sx:ä kuin 5.0 etc..[/q]

yllä: lausehirviö.

anyway, tällä hetkellä renoise ja kasa plugareita.

btw renoise-sankarit. onko tosiaan niin, että en saa yhdellä raidalla samalla rivillä oleville nuoteille erikseen note delayta? eli siis jos on vaikka joku basic kolmisointu, ja haluaisin keskimmäisen nuotin tulevan 1 tickin delaylla ja korkeimman sitten 2 tickin delaylla, niin tämä ei onnistu?

[q]Imukuppilapsi:
eli siis jos on vaikka joku basic kolmisointu, ja haluaisin keskimmäisen nuotin tulevan 1 tickin delaylla ja korkeimman sitten 2 tickin delaylla, niin tämä ei onnistu?
[/q]

Ei onnistu ainakaan nykyisissä versioissa.

[q]Imukuppilapsi:

btw renoise-sankarit. onko tosiaan niin, että en saa yhdellä raidalla samalla rivillä oleville nuoteille erikseen note delayta? eli siis jos on vaikka joku basic kolmisointu, ja haluaisin keskimmäisen nuotin tulevan 1 tickin delaylla ja korkeimman sitten 2 tickin delaylla, niin tämä ei onnistu?
[/q]

niin. se on vaan suosiolla laitettava uudelle raidalle se nuotti. ei mun mielestäni mikään ylitsepääsemätön homma, kun kaikki automaatiot+eq+muut efektit voi kuitenkin yhdellä universaalilla näppäinkomennolla siirtää sille seuraavallekin raidalle.

[q]tony_e:
---
Tres:
---
tony_e:
---
Tres:
http://www.mackie.com/products/tracktion/
---
Liekö kumminkaan Cubase SX:n veroinen ohjelma?*täh*

---


Häh *täh*

Onks Cubase Sonarin veronen tai Sonar
Logicin veroinen?

Molemmat softat on sekvenssereitä ja molemmat
esim. tukee VST-instrumentteja. Mulle sopis
paremmin todennäkösesti tracktion, jollekulle
muulle ehkä cubase, sonar tai logic. Ominaisuuksia
tosta tracktionista tuntuis löytyvän ihan tarpeeks.

---


Hmm.. Niinpä, mutta Vst-tuki ei ole tae ohjelman laadusta. Todellisen laadun voi sanoakin vasta ohjelmaa käytettyään ja kuultuaan. Speksit ei aina kerro kaikkea. Siksi arvuuttelinkin, että tietääkö joku kokemuksesta, että onko tämä ohjelma hyvä.*nauru*
[/q]

..nyt aloin käyttää cubasen uutta (sx2) ja oon tässä aek hyvin sitä kuormauttanu pariin kertaan..hyvin se jaxaa ja mun mielestä paremmin q muut mitä oon käyttäny ::: fruity, renoise, sonar, mm...

CUBASE SX 2.0...*jiihaa**aplodit**iloinen*

[q]xybo:
Tosiaankin renoise 1.5:nen taitaa tulla mac:illekkin,
se tarkottaa sitä että kohta vois sen mac:in ostaa,
ei oikein oo enää mitään syytä pysyä pc:ssä
(paitsi pelaaminen). Pelottaa kyllä tuo 1.5:nen siinä
mielessä että renoise menee aina raskaammaksi ja
kömpelömmäksi joka versiossa :(
(ja kauemmaksi siitä käyterttävyydestä mikä ft2:nen oli)

-- xybo
[/q]

huh miten ruma toi 1.5 ja jotai hiirisysteemeitä... eieieiei. mut 1.281 rokk

Cubasea ja vst-instrumentteja.

Joskus kerran vuodessa avaan reasonin ja totean et miks ihmeessä ikinä käytin sitä. Reason on ehkä helppokäyttöisin musasofta ikinä, mut se äänenlaatu siinä on niin kökkö että tulee paha mieli.

[q]conaysto:
niin. se on vaan suosiolla laitettava uudelle raidalle se nuotti. ei mun mielestäni mikään ylitsepääsemätön homma[/q]

no joo mutta homman mielekkyys alkaa olemaan aika kyseenalaista kun halutessani tehdä moiset temput jollekin vst-instrulle, pitää jokaista raitaa kohden luoda myös uusi instanssi ko. instrusta..

-K

[q]Imukuppilapsi:
btw renoise-sankarit. onko tosiaan niin, että en saa yhdellä raidalla samalla rivillä oleville nuoteille erikseen note delayta? [/q]

onko sulla siis ollut aiemmin joku softa joka pystyy tohon yhdellä raidalla?

fruity 4 ja it


ja jopa mikrofoni ja goldwavin rec-nappula on käytössä !*taputapu*

[q]kilobitti:
onko sulla siis ollut aiemmin joku softa joka pystyy tohon yhdellä raidalla?
[/q]

träkkerisoftaa ei, mut sekuilla homma sujuu tietenkin huomattavasti vaivattomammin. ei olis must kovin paha nakki lisätä moista funktiota renoiseen esim. seuraavanlaisesti:

C5 0000 D#5 0000 G5 0000

eli raidan jokaista nuottisaraketta kohti saisi halutessaan erillisen efektisarakkeen. vaikka vastaavilla nuolipainikkeilla, millä renoisessa nykyäänkin lisätään raitaan niitä ylim. efektisarakkeita.

-K

Jeskola Buzz! :)

Nii eli mitä ohjelmia käytätte musiikin tekemiseen??*täh**täh**täh*

O