Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Miten saan excelissä tallennuspolun säilymään oletuksena? Esim. on rassaavaa, kun jokaisessa dokun tallennusvaiheessa joutuu menemään pitkänkin polun päähän aina uudestaan?!?!
Sit kun olen avaamassa dokua niin silloin polku on sielä haluamassani paikassa, mutta ei tallennus vaiheessa Toiv. joku ymmärsi.

Tänks.. Aivan päivän selvää.. miks en oo tajunnu

[q]innae,
Luin tuota "millainen on oikeasti toimiva parisuhda"-topic (vai mikä sen nimi onkaan).
Ja tuli vain mieleen että mikä siinä on niin kivaa?
[/q]

Mä olen kelannut ihan samaa.

[q]Arsk4_, 17.12.2009 21:22:
Alt + 0179 = ³
[/q]

Ei toimi :(

[q]Timce, 17.12.2009 21:13:
copypastesin! :DD
[/q]

No hö!

Tää nyt ei oo varsinaisesti "tyhmä kysymys",koska ei voi tietää,kun ei oo kokemusta.. mutta,siis;

Voisko joku Jäähallissa joskus konserteissa käynyt kertoa vähän käytännön asioista:
-onko jäähallilla mitään narikkasysteemiä,johon voi repun jättää?
-paljon mahtaa olla hallissa lämpötila? (sama kuin normaalisti sisätiloissa?)
ja öö..ei kai sit muuta..*tirsk* pikaisia vastauksia kiitos*iloinen*

[q]Timce, 17.12.2009 21:00:
+1³
[/q]

Miten teit noin hienosti ton kolmosen?

miks asiat täytyy tehdä yleensä (90%) vaikean kautta ku helpommallakin pääsisi?

[q]Epailija, 24.9.2005 09:42:
---
aapee, 24.9.2005 07:32:
Ajattelinpa tuossa aikani kuluksi kaivaa romppukasasta vanhan fasttracker 2.08:n ja kokeilla vääntää pitkästä aikaa jotain. En vain saanut sitä XP:ssä toimimaan. Onko joku saanut vai eikö toi toimi ollenkaan XP:ssä?
Olen kyllä kuullut joskus aikoinaan ettei toi trackeri toimi nt-pohjasessa mutta onko xp:kin nt-pohjainen?

---

NT-pohjaisuudesta en tiedä, mutta kyllä minä olen FastTrackerin käynnistymään saanut. Ääniä en vain saa ulos. ScreamTracker ja ImpulseTracker taisivat käynnistyä nekin, mutta mykkinä nekin ja grafiikka bugaten.
[/q]

Kuinkahan homma toimais vaikka dosboxilla? Pelit ainakin tuntuu toimivan ääniä myöten kohtuullisen pienin virhein.

[q]niomic, 23.7.2009 11:22:
Kämpille on kerääntynyt vuosien saatossa paljon kaikenlaista, mille ei itsellä ole käyttöä. Vaatteita olen iät ja ajat vienyt UFFiin, mutta miten on muunlaisen tavaran kanssa, kun ei tohtisi heittää roskiin eikä kamaa kuitenkaan ole niin paljon että jaksaisi ruveta jonnekin kirppikselle viemään.

Eli minne voisin pienimmällä mahdollisella vaivalla lahjoittaa / kierrättää seuraavia asioita:
- reppuja / matkalaukkuja / salkkuja
- vanhat aggrorullaluistimet (Oxygen 3.1)
- vanha tennismaila
- vanha kuvaputkitöllö (21"?)
- vanhat stereot (jostain 80-luvulta, ei kovin erikoiset)
- pikkusälä (kaikenlaisia avaimenperähärpäkkeitä ja muuta pientä jolle voisi olla jollekin käyttöä)
- leikkuuveitsisarja
- vanha mikroaaltouuni
- ++

Tiedän, että netissä on erillinen foorumi, mihin voi laittaa kamoja tyyliin vaihtoa tai pelkkää noutoa vasten ilmoitettavaksi. Vaikutti ihan liian vaivalloiselta kun yksittäisiä esineitä on niin paljon.

Kierrätyskeskus, punainen risti jne. varmaan antavat netissä ihan hyviä ohjeita tämänlaisesta toiminnasta, ehkä haenkin tässä enemmän käytännön kokemuksia ja sen rikastamia vinkkejä.
[/q]
Ymmärtääkseni kierrätyskeskuksen kanssa voi sopia ilmaisesta noudosta, jos kamaa todella on. Mut ei se paku maksa ku kympin. Ainakin siis ostetun tavaran kuljetus kun viimeksi kävin.

[q]sapeli, 25.8.2005 20:09:
---
Peppi, 25.8.2005 19:46:
Voisiko olla niin, että joku muu näkeekin keltaista silloin, kun minä näen sellaisen värin, jota olen punaiseksi tottunut nimittämään? Toinen henkilö kutsuisi siis 'punaiseksi' sellaista väriä, jonka minä näen keltaisena.

---

Samasta on meillä ollut puhetta Esim. yksi naru mikä on mun mielestä pinkki on toisen mielestä oranssi, koska se on just siinä välimaastossa... Samoin tietyt sinisen sävyt näkyvät mulle violettina ja muille sinisenä - päädyttiin siihen että me ollaan vaan jossain vaiheessa opittu että tietyt värit on tietyn nimisiä ja nyt niistä on paha kiistellä
[/q]

Aivan! Ja jos ajatusrallia jatketaan edelleen, niin mietipä, jos toinen ihminen näkisikin esim. keltaisen samannäköisenä kuin sinä sinisen, mutta kutsuisi sitä keltaiseksi, koska sana keltainen on aina vastannut ko. väriä? Monimutkainen selittää - toivottavasti pointti käy edes jotenkin ilmi.

[q]Juige, 28.8.2005 23:56:
Mun on pakko olla erimieltä tieteislehtien suhteen. Itse olen joskus lueskellut Tieteen kuvalehteä. En olisi uskonut että on sama julkaisija seiskan kanssa kuten nyt tuosta yläpuolelta luin. Uskomattoman paljon tietoa ja hyvin kirjoitettu. Jopa siinä määrin että hukkaan menee kun tällainen umpikallo yrittää kaikkea tietoa tavata. Tiede-lehdessä ollut aina hieman halvempi leiska ja huomattavasti lyhyemmässä ajassa sellaisen selailee läpi. Mutta omakohtaiset kokemukset tietty aina parhaat.
[/q]

Mun on taas pakko olla erimieltä tästä.

Tieteen kuvalehti on nimensä mukainen, paljon kuvia viemässä tilaa itse asialta. Jutut on aika löyhästi kirjoitettuja, eikä niistä yleensä jää niin paljon tietoa käteen kuin Tiede-lehden vastaavista. Syvyys asioiden käsittelyssä on ihan eri asteella.

[q]Lene, 17.7.2005 16:39:
Kun ihmiset ottaa kuvan itsestään peilin kautta niin meinaako se, että

d) joku muu syy, mikä?
[/q]

KÄNÄDÄ

[q]ezzy, 14.1.2010 06:54:
---
nope, 14.1.2010 01:45:
---

Nope. Jos kone on maadoitetussa pistorasiassa niin se on samassa potentiaalissa. Jos ei, niin patteriin koskeminen on teh juttu, ei koneeseen, koska koneen runko ei ole silloin nollapontentiaalissa. Varmuuden vuoksi koneen runkoon ja patteriin (not. voi tulla puolen verkon jännitteinen tälli, joka ei kyllä ole vaarallinen terveelle ihmiselle. Energiaa kun ei pienessä y-konkassa juuri ole.)

---

Mites monessa olohuoneessa oot nähny maadoitettuja pistorasioita? Itsellä on '89 rakennettu kämppä ei o ku vessassa ja keittiössä.
[/q]
Nyt on vähän epätoivosta. Toki myönnettäkööt se että elektronit menee aina negatiivisempaan (tai oikeastaan positiivisempaan, miten sen haluaa nähdä) potentiaaliin. Eli voltin patteri positiivisuudestaan huolimatta imeskelee verkkosähköä ihan mukavasti jos annetaan. Joka tapauksessa kroppaan jää se 115V. (E: Jota ei siis oikeesti ole olemassa. Ajattele se niin, että meidän välillä on miljoonien volttien jännite. Ihan käytännössäkin) Se ei kyllä kipinään riitä.

Toi maadottamaan pistorasiaan änkeminen menee samaan kategoriaan ku: EI SAAKELIPERKELE IMUROIDA TIETOKONEITA!!

[q]ezzy, 13.1.2010 13:24:
---
Takyon, 12.1.2010 14:07:
Se tietokoneen kotelon tarkotus on suojata sisuskaluja just esim staattiselta sähköltä joten ulkopuolista imurointia ei tarvii arastella. Toki varovaisuutta on aina hyvä noudattaa ja esim liittimet voikin sitten olla jo herkempiä.

Läppäriä en kehottais kenelle tahansa itse putsattavaksi mut kyllä pöytäkoneen kotelon voi aika huoletta imuroida sisältä kunhan muistaa purkaa imurin putken ja oman kehon staattisuudet esimerkiksi lämpöpatteriin (sellaseen jossa kiertää vesi) eikä käytä harjallisia suuttimia.

---

Lämpöpatteri on kyllä ihan eri potentiaalissa mitä kone, joten koneen kuoreen mielummin se purkaminen...
[/q]
Nope. Jos kone on maadoitetussa pistorasiassa niin se on samassa potentiaalissa. Jos ei, niin patteriin koskeminen on teh juttu, ei koneeseen, koska koneen runko ei ole silloin nollapontentiaalissa. Varmuuden vuoksi koneen runkoon ja patteriin (not. voi tulla puolen verkon jännitteinen tälli, joka ei kyllä ole vaarallinen terveelle ihmiselle. Energiaa kun ei pienessä y-konkassa juuri ole.)

Ja voi sen koneen imuroida ilman harjasuulakkeita. Jos se ei nappaa suhun, niin hyvin suurella todennäköisyydellä se ei nappaa koneeseenkaan.

Paineilma on jo parempi vaihtoehto Frejan ilmoittamaan tyyliin, mutta ei sitä kellään satu olemaan kuitenkaan koskaan kaapissa, joten voi huoletta vetästä kyllä ilman suutinta koneesta paskat pois. Herkimmät komponentit on aika tehokkaasti ladottu, niin, ettei niihin edes pääse hiplaamaan millään paskoilla.

Yybermageita Cyberdogin vilkkuvia keinokuitu kuteita ei kyllä kannata pitää sen aikana päällä staattisen sähkön vuoksi.

Onx jengi tilannu tietokone-lehden vai mikä tää kalabaliikki nyt oikeen on?

Onko muka oikeesti olemassa mies joka ei osaa käyttää matkamittaria? =)

Koska ne dokut ei niitä kuiteskaan maksa joten parempi nöyhtää niitä tavallisilta ihmisiltä. Ja turhaan itket, laitonta puuhaahan tuo on joten omalla vastuulla. :)

Kenelläkään tiedossa saitteja eri salonkien/hiusmestojen
sivuille, jossa voisi katsella eri hiuslookeja?
Naisille lähinnä.

[q]Jutu, 20.3.2007 21:43:
Miksi miesten on niin hankalaa ja vaikeeta mennä lääkäriin? Ei kai se nyt voi olla niiiiin kamalaa etteikö sille lekurille vois kertoa, että mikä vaivaa *ding**grr*
[/q]

miähet korjaantuvat itsestään.

[q]mekaanikko, 5.5.2005 21:07:
Riippuu vähän mitä hyvällä kuvalla tarkoittaa, mä en noilla halvemmilla TFT:illä tekis työtäni (graafinen suunnittelu, mostly printtiä) kovinkaan mielelläni. Värien toisto on yleensä ihan päin vittua. Cinema display on ainut itse käyttämäni TFT jonka kuva on printtigraffan vääntämiseen yhtä sovelias kuin kohtuullinen CRT. (Tai siis CD:n tapauksessa soveliaampikin. Vaik kyllä edelleenkin esim. reprokäytössä ym. äärimmäistä väritarkkuutta vaativassa hommassa laitteet on yleensä edelleenkin CRT:tä.)
[/q]

Joo totta, pro käytössä noi crt:t tahtoo edelleen olla parempia. =) mutta jos otetaan vertailuun halpis/vanha crt ja uusi edullinen tft niin kyllä ero kallistuu tft:n puolelle. Sitäpaitti kyl tämmönen 7 kilon mötikkä on vähän paremman näköinen kuin entinen 25 kilon mötikkä mikä väänti pöytälevyn solmuun. =) Nim. merk. vaikkei olekaan erikoinen tft niin en palaisi enään monttuun.

O