Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Miksi maailmassa on niin paljon pahuutta ja pahoja ihmisiä? Miksi pitää sotia? Miksi on terrorismia? Miksi jotkut ihmiset haluavat tappaa viattomia ihmisiä? Miksi ei voitaisi vaan elää tällä pallolla rauhassa?

Aini, semmonen ei-niin-virallinen-tai-tärkeä kysymys vielä; Mitkä kukat ois kivoja parvekekukkia? Aattelin tänää hipsiä ostelemaan jotain, mutta kun en pahemmin rehuista tiedä mitään.. Mulla on yks semmonen suorakaiteen muotonen partsikukkaruukku, ja yks amppeliruukku. Haluisin jotain helppohoitosta, runsaskasvuista ja värikästä partsilleni. Minkänimisiä kukansiemeniä siis etsiskelisin?

Viherpeukaloita täällä?

Miksi maahanupotettavat roskikset, jotka on tehty koirien ulosteille on lukolliset. Pelkääkö kaupunkivirasto tjsp taho että sieltä varastetaan "tavaraa"?

[q]Freja, 20.2.2006 11:04:
---
sapeli, 19.2.2006 15:24:
Nyt ois tämmönen ongelma et Febreze-pullossa on viel pohjalla aika reilusti jälellä tavaraa mut toi suuttimen putkilo ei yltä sinne - mites noi loput sais kätevästi suihkittua sieltä pois?
---
Osta uus pullo ja kaada vanhat sinne uuteen? Näin meillä ainakin duunissa tehään astianpesuaineen kanssa en kyl tie aukeeko se pullo mut tää ny o ainoo mikä mulla tulis mieleen..
[/q]

En mie kyl ollu aikeissa ostaa uutta ihan heti *pihistel*

[q]Skenemursu, 4.12.2006 07:59:
Olet siis oletettavasti lähdössä reissuun kun moisia himoat?
[/q]

Oon joo. Hepatiitti A:n kävin joskus '99 hakees ku olin lähös unkariin, mut se ei taida olla enää voimassa edes sillä vahvistusrokotuksella. Jäykkäkouristusrokote on annettu mulle viimeks näköjää 20.3.1996, eli ois ehkä pieni tarve jo No, taidampa tästä lähteä pikkuhiljaa shoppailemaan ja lääkärissä käymään

[q]opmdevil, 8.5.2009 13:49:
Kerran kuulin sellaisen house biisin jossa laulettiin jotain afrikkalaista ukkabukkaa ja joka kuulosti hyvin pitkälle sellaiselle natiiviselle afrikkalaiselle musiikille mutta oli ilmiselvää housea kun houseklubilla olin. Onko kellään hajua mikä tämä biisi on? Lyrikkat meni jotenkin näin:

"Alaabilaabi alaabalaabi laabalaabaa laabalaabaa".

Jos joku tästä kuvauksesta kekkaa biisin nimen, niin olen ikuisesti kiitollinen.
[/q]

ja mul tuli ainoostaan tää mut et varmaan sitäkää meinannut :D

Hyvät naurut silti sain. Ja hyvän fiiliksen muistaessani tän biisin *sydän*

Aah kiitsa tytöt, sitähän se olikin. Jotenkin sitten menin sekasin, ku mietin että oliko lucid-unen suomenkielinen sana valveuni, ja tiesin ettei se sitä ollut. Unihalvausta ei ollut tällä kertaa, vaan ripeät jalat joilla juoksi katkaisijalle että sai valot huoneeseen.

Hyi silti. Yhh :S

[q]Valtakunnanperkele, 30.3.2009 18:35:
---
Freja, 30.3.2009 14:18:
Mikä määrä kuivaa soijarouhetta vastaa 500g jauhelihaa?

---

ei mikään. Soija on rehua.

Muuten veikkaisin et kostutettuna puol kiloo.
[/q]

Kostutettuna joo, mut kysyinkin että mikä määrä kuivaa soijarouhetta vastaisi puolta kiloa jauhelihaa.
En jaksa tollasia aivopieruja mitä sulta pääsee, jos et oikeesti osaa vastata ni voit varmaa olla quottaamatta

Eli yhä tarvisin tähän vastausta. Anyone?

[q]Takyon, 27.2.2010 21:42:
---
Ergilion, 27.2.2010 21:15:
Mistä tulee sanonta "Turku on Suomen perseenreikä" ?*uros*?

---

Maantieteellinen sijainti suomineidon "keholla"..
[/q]

Noku mä oon miettiny tätä ni ite näkisin jonku lappeenrannan sellasena :D

[q]Annakins, 17.3.2010 13:02:
---
Freja, 17.3.2010 10:22:
Miks jotkut ääntää (tai kääntää, kirjoittaa) "Threadin" "Triidiksi" tai "thriidiksi"? Onks tää joku suomalaisjuttu tai muutenvaanslangi-juttu?

---

Varmaankin siksi, että englanniksi ea ääntyy joskua e:nä ja joskus i:nä (vrt. read, steak, health, heat).
[/q]

Mutku eiks se oo väärin! :D
Siis "triid". Instead of "tred".

Saako jostain päin helsinkiä mustia kertakäyttömuovimukeja?

Tai punaisia samanmoisia (niinkuin niillä aina kaikilla on jenkkileffoissa, juovat boolinsa/bissensä bileissä aina niistä)?

Halp mi, thanks.

Nii joo ja mustia pillejä - saako muualta kuin tukkupaikoista, kaikis kaupois näkyy aina vaan niitä kamalia neonväripillei.

[q]Pauha, 13.11.2006 13:01:
Mikä siinä on jos laitaa herätyskelloin soimaan johonkin aikaan, niin herää just vähän ennen kun kello käy soimaan? Esim. eilen ajattelin ottaa päiväunet kun yöllä en nukkunut yhtään, nukuin 2h ja heräsin silti ennen kellon soimista vaikka nukutti ihan törkeesti vielä.
[/q]

OMG sulla on sisäinen kello! :o

Miksi minun messengeri tökkii aina systerin kanssa jutellessa? Tarkoittaen sitä, ettemme pysty lähettämään aina toisillemme tiedostoja. Joskus ne eivät toisella näy ja joskus näkyy, mutta silloin vaikka kuinka hyväksyy niin ne eivät ala lataamaan. Joskus taasen yhteydet pelaa mutkattomasti. Se on ihan tyhmää, ja haluisin tietää et enkö vaan osaa vai misää mättää.

[q]Skenemursu, 12.8.2009 16:31:
miten ja mihin sita kaytat? jos esim hartijasarkyyn hierottaessa en usko etta siita mitaan haittoja on sehan perustaa paaasiallisesti mentholiin ja eukalyptykseen... apteekissa ne ei varmaan tunne tuotetta kovinkaan hyvin.
[/q]

Mul ois noita tiger balm-laastareita (kuuma), ja niitä just selkäsärkyyn tms. En tie sit pitäiskö apteekis viel varmistaa ja kysyy, vaikkei niil tuskin paljoo sit tuotteesta ookaan. Ja jos voinu käyttää Panacodei ni luulis si yhen tiikeribalsamilaastarinki menevän :DD

[size=3]ja siis itsehän en käytä vaan ystävälle tarjoaisin kivunlievitykseen.[/size]

[q]Amma, 2.6.2010 18:35:
---
Freja, 1.6.2010 21:14:
Kun iho on auringonpolttama, niin kuinka monta kertaa se oikein kuoriutuu jotta se lakkais tekemästä sitä? Mul o toka kierros menos, en tykkää.

---

Vastaus kysmään lienee: se on yksilöllistä.
Tästä ihon irtoamisesta käytetään muuten myös termiä "iho kesii".

Muutama vinkki:
- Voitele palanutta kohtaa (esim. hydrokortisonia jos se soveltuu sulle, myös after sun -voiteet auttanevat - itse suosin geelimäisiä ja aloe veraa sisältäviä after suneja, jotka imeytyvät hyvin ja viilentävät mukavasti)
- Jos iho on jo palanut ja kesii, suojaa sitä vaatteella, ettei se pala uudestaan... ja uudestaan.. ja...
- Ja jatkossa: aurinkosuojavoiteet eivät oman kokemukseni mukaan ole pelkkää huuhaata = käytä - mieluummin liikaa kuin liian vähän.

http://www.verkkoklinikka.fi/?page=6027826&id=4782954
[/q]

Yep, siis iho itsessään ei oo enää yhtään punanen tai mitään, se vaan kuoriutuu. Rasvata oon koittanut minkä pystyy (nyt taas pari kertaa päivässä), mietityttää vaan toi et montakohan kertaa se viel tapahtuu että olisi kunnossa? Näytti jo jossain vaihees olevan ok mut ei ookaan. Ja hassua on se, et mul paloi sillon sekä selkä että takareidet, mutta vaan reidet alkoi kuoriutuun uusiks. Hmm

Ja siis palaminenhan tapahtui (SK30 huolimatta) vedessä, kun olin snorklaaassa - vaikka kuinka suojautuu niin siinä ne ihan mukavasti suojat katosivat. Suojasta siis huolehdin aina kun vaa mahdollista. :(

Oh well, kai tää tästä.

[q]Yallu, 19.5.2010 08:39:
---
Freja, 19.5.2010 08:23:
---
Yallu, 19.5.2010 08:16:
---
Freja, 19.5.2010 07:02:
Oon menossa maanantaina tsekkailemaan Hunter Valleyn viinitiloja (AUS), ja tottakai mieleni mielisi ostella sieltä hieman kotiinkin pulloja. Esitteessä lukee "Winemakers will assist you in your selections and provide packing and shipping to anywhere in the world", mutta joudunko mä maksamaan sitten tullimaksuja jos ostan täältä viinit ja laitan ne postilla menemään itelleni kotiin? Oon vähän pihalla tän tyylisestä käytännöstä.

Someone help me please.

---

Edit. koko paska.

Eli tuossa ohjeita:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/alkoholi_tupakka/index.jsp

---

Kyl mäkin tuon _tuomisen_ ymmärrän, mut sitä mä täs just hain että entä kun _lähetän_ ne postissa, päteekö silloin jotkin eri säännökset (vrt. ostat netistä viiniä itelles ulkomailta)?

---

Tuossa, ostamisen ohjeita:

http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf

Ja tuossa sitten "lahjan" ohjeet:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/010.pdf

Käytännössä lähetät itsellesi lahjan, eli merkitse se pakkausselosteeseen.

edit.

Äsh, kun joskus jaksais lukea loppuun..

EU:n ulkopuolelta tulee myös tuo arvoraja vastaan.. Lukase tuo jälkimmäinen läpi..
[/q]

OK kiitos, katon ne jossain vaihees (ei aukee peedeeäffät täl koneel, instant kosh) kunhan pääsen paremmalle koneelle :)))

[q]Yallu, 19.5.2010 08:16:
---
Freja, 19.5.2010 07:02:
Oon menossa maanantaina tsekkailemaan Hunter Valleyn viinitiloja (AUS), ja tottakai mieleni mielisi ostella sieltä hieman kotiinkin pulloja. Esitteessä lukee "Winemakers will assist you in your selections and provide packing and shipping to anywhere in the world", mutta joudunko mä maksamaan sitten tullimaksuja jos ostan täältä viinit ja laitan ne postilla menemään itelleni kotiin? Oon vähän pihalla tän tyylisestä käytännöstä.

Someone help me please.

---

Edit. koko paska.

Eli tuossa ohjeita:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/alkoholi_tupakka/index.jsp
[/q]

Kyl mäkin tuon _tuomisen_ ymmärrän, mut sitä mä täs just hain että entä kun _lähetän_ ne postissa, päteekö silloin jotkin eri säännökset (vrt. ostat netistä viiniä itelles ulkomailta)?

[q]sapeli, 19.2.2006 15:24:
Nyt ois tämmönen ongelma et Febreze-pullossa on viel pohjalla aika reilusti jälellä tavaraa mut toi suuttimen putkilo ei yltä sinne - mites noi loput sais kätevästi suihkittua sieltä pois?
[/q]

Osta uus pullo ja kaada vanhat sinne uuteen? Näin meillä ainakin duunissa tehään astianpesuaineen kanssa en kyl tie aukeeko se pullo mut tää ny o ainoo mikä mulla tulis mieleen..

Miten villihevosten kaviot pysyy kunnossa eikä kasva sellasiks kamalan pitkiks?
Tai miten villilampaiden villa ei kasva överiks?

Jalostusjuttuja vai mitä. Hä. Miten.

Mitäköhän postinjakaja tykkäisi, jos laittaisin meidän oveen lapun että "ei mainoksia paitsi citymarketin"? Voiko noin yleensäkään tehdä? En millää jaksais lukee aina miljoonia mainoksia alueilta mitkä on ihan tarpeeksi kaukana ja alueilta missä en kaupoissa käy. Ja se turhan paperiroskan määräkin, huh! Citymarketia käytän eniten, joten olis kiva tietää mitä aleja siellä milloinkin on. Eli jos tekisin sellasen lapun niin tulisiko meille sitten vain Citymarketin mainokset?

O