Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Timce, 4.6.2008 09:57:
Vasemman käden hauislihas elää omaa elämää. Elohiiri tyyppinen vapina haukkarissa vaivannu koko aamun. Mikähän tuota vaivaa? :(
[/q]
Jos se on oire MS-taudista tai ALSista?

[q]sadesola, 19.9.2007 12:49:
Kaksi junttia seisovat tyhjällä pellolla
viiden metrin päässä toisistaan ja
huutavat "Mittee?" "Mittee?" "Mittee?" jne...
Onko se nyt sitä perinteistä suomalaisuutta?

Miksi olemme niin tarkkoja siitä,
että tuntemattomiin pidetään hajurako?

Teorioita?
[/q]

Ettei henki haise, tai siis ettei se toinen haista paskan hajua, joka suusta puskee ulos.

Jotkut myös haisee muutenkin niin pahalle, ettei niiden vieressä ole mukavaa.

Eikä me tykätä siitä, että joku hönkää niskaan tai että naapurin Repa tulee niin liki, että melkeinpä koskettelee.

Ei kuulu meidän "tapoihin" hypätä ihan kenen vaan reviirille, lääppimään vierasta ihmistä. Se ahdistaa kansaamme. Siksi muistamme myös sen, ettemme istu junassa tai bussissa kenenkään viereen, ellei ole pakko. Joskus on rasittavaa puhua vieraille tai kuunnella niiden ärsyttäviä juttuja, kun itse haluaa nauttia hiljaisuudesta.

Suomi on pieni maa, täällä on tilaa niin paljon, ettei tarvi huohottaa jonkun niskaan.

Niin ja siis kulttuurierot.. samalla tavalla voisi kysyä, miksi joidenkin täytyy pussailla poskille vieraita ihmisiä.

[q]Avernian, 20.7.2007 22:24:
---
Anata, 20.7.2007 22:17:
Tuskin nyt kotiin asti tarttee lähteä. Sinun pitää itse löytää ratkaisu tilanteeseen. En siis todellakaan tiedä, millaisessa tilanteessa olet.

---

No noin yleensä.

Esimerkki: tapahtui työkaverille pari päivää sitten. Olivat Sörkän sivuraiteessa terassilla syömässä, kun pari narkkia tuli viereen. Toinen tyytyi kuolaamaan, kun toinen kävi käsin sörkkimään kaverin ruokaa. Kaveri käski yllättyneenä lähteä menemään. Ei toiminut. Toinen pöydässä olija otti pihviveitsensä käteen, nousi ylös ja sillä uhaten käsi painua vit****. Sitten vasta meni sana perille.

Hyvin tehty. Ja laiton uhkaus. Ja helvetin hyvää tuuria, että edes toimi.
[/q]

No ei ollu mukava tilanne. Oli myös hyvää tuuria , etteivät ne narkit muuttuneet itse aggressiivisiksi. Itse olen selvinny esim. poistumalla paikalta diplomaattisesti vähin äänin. Mutta olen ollut toisenlaisissa tilanteissa.

[q]Avernian, 20.7.2007 22:12:
---
Anata, 20.7.2007 21:50:
Poistuu itse paikalta, jos mahdollista??

---

Huono "ratkaisu". Miksi mun tarvisi kärsiä muitten idiotismista? Tai muitten?

Jos sun täytyy vaikka olla jossain tai päästä jossain ja tiellä on häiritsevästi käyttäytyvä juoppo? Sä menet takaisin kotiin?
[/q]

Tuskin nyt kotiin asti tarttee lähteä. Sinun pitää itse löytää ratkaisu tilanteeseen. En siis todellakaan tiedä, millaisessa tilanteessa olet.

[q]mark hamilton, 19.8.2007 13:36:
miksi työttömät valittaa ja valittaa?
[/q]

No miksiköhän

Varmaan siksi, että ovat työttömiä ja joutuvat anelemaan tukia, jotka ei vissiin kovin isoja ole.

[q]Android, 15.7.2007 18:00:
Montako kertaa kirkonkellot soivat? Asun parin kirkon lähellä, ja olen joskus yrittänyt laskea kuinka montaa kertaa ne soi, mutten ole tullut mihinkään lopputulokseen. Kuulostaa siltä, kuin ne löisi ihan miten sattuu.
[/q]

Täällä viikottain yhtenä päivänä soitetaan ns.kuolinkelloja. Kirkonkelloja soitetaan niin monta kertaa kuin seurakuntalaisia on kuollut. Jäänne vanhoilta ajoilta.

Mistä tulee sanonta "Turku on Suomen perseenreikä" ?*uros*?

eilen innostui pitkästäaikaan laulamaan karaokee jopa 3 biisin verran..hyviä kappaleita ei mielestäni listalta löytynyt ja muutenkin tais mennä laulut aika perseelleen ku ei lavalle lentänyt yhtään stringejä/rintaliivejä..aplooditkin olivat vaisut.. nyt sitten itse kysymyksen pariin. Löytyiskö stadista yhtään sellaista karaoke baarii missä vois käydä laulamassa Scooterin - Maria (I Like It Loud) tai scooterin One (Always Hardcore) biisin???

Tup-tup-tup-tara-rup-tup-tup...
Come on!

[q]sapeli, 21.2.2010 16:00:
Myönnän tietämättömyyteni talousasioissa, joten kysyn neuvoa viisaammilta. Mikä on tyypillinen asuntolainan korko näinä päivinä? Jos laina olisi esim. jotain noin 150 000€ ja laina-aika vaikka 25v. Googlettamalla oli vaikea selvittää, kun suuri osa löytyvistä keskusteluista tai artikkeleista oli menneiltä vuosilta, eikä enää varmastikaan kovin kuranttia tietoa...
[/q]

Kannattaa lähtee liikkeelle siitä että korko on ainakin sen 7%, vaikkei se sitä nyt ole, niin helposti voisi muutaman vuoden päästä ollakkin.

Tietääkseni marginaali oli vähän aikaa sitten joku 1% luokkaa, veikkaisisin että 0,5%-1% tietämillä. Siihen päälle euribor. Normaalisti otetaan vuoden, mutta kun korot lähti nopeaan laskuun, niin monet vaihto sen 3kk euriboriin. Euribor tällä hetkellä http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/korko.jsp?intid=KOR_EUR12M&days=365&x=37&y=5

Mulla oli arvioitu laina-aika (tasa lyhennys) 24 vuotta. 6 kuukaudessa tuosta arvioidusta laina-ajasta lähti melkeen 10 vuotta pois. Mikä kertoo vähän siitä kuinka paljon noi voi heitellä.

EDIT: ...ja tietty on kaikenlaisia korkokatto juttuja, voi sitoa koron pankin prime-korkoon jne. Mutta toi euriboriin sitominen on kaikkein yleisin.

Myönnän tietämättömyyteni talousasioissa, joten kysyn neuvoa viisaammilta. Mikä on tyypillinen asuntolainan korko näinä päivinä? Jos laina olisi esim. jotain noin 150 000€ ja laina-aika vaikka 25v. Googlettamalla oli vaikea selvittää, kun suuri osa löytyvistä keskusteluista tai artikkeleista oli menneiltä vuosilta, eikä enää varmastikaan kovin kuranttia tietoa...

[q]Hitchhiker, 26.6.2007 23:10:
Mitenköhän voisi estää etteivät nuo villinä kirmaavat pääskyset suhauttelisi noita parvekelaseja päin, tarvittaisiin jonkinlainen yksinkertainen ratkaisu (ja ei, en ole peittämässä parvekelaseja millään).

Tätä on jo noin kuukauden verran kestänyt, kun nuo pääskyset villiintyvät näin iltaisin tuollaiseen sairaaseen "riittiin" eli ne lentävät parvessa kauheaa vauhtia tehden kamalan näköisiä syöksyjä ja kierteitä joista välillä joku niistä osuu noihin parvekelaseihin.
[/q]
eikös siihen joku kotkan kuvake auta

[q]peikkotyttö, 25.10.2005 21:57:
---
inneah, 25.10.2005 21:23:
Miks miehillä on nännit?

---
Koska sikiön sukupuoli määräytyy vasta siinä vaiheessa kun nännit ovat jo kehittyneet.Eli aluksi jokainen meistä on periaatteessa ollut tyttö.
[/q]
ei kun jokainen meistä on joskus ollut sukupuoleton

miks nenää kaivaessa on vaikeempi kaivaa vasenta ku oikeeta sierainta?

[pieni]kaikkee mäkin mietin[/pieni]

[q]phanatic, 25.10.2005 22:34:
---
osama, 25.10.2005 22:09:
ei kun jokainen meistä on joskus ollut sukupuoleton

---

Eipäs vaan kuten sinulle jo kerrottiin, jokainen on periaatteessa ollut naispuolinen.
[/q]
ehei edelleenkään.
jokainen meistä on ollut sukupuolisesti kehittymätön sikiövaiheessa jolloin muistuttaa enemmän naispuolista kuin miespuolista.

edit: löysinpä vielä aiheesta linkin.
http://www.lastenendokrinologit.net/kirja/sukupuolinenkehitys.html

eikä ihan noinkaan menny kun sanoin äsken. mutta naisia ei miehet o koskaan olleet. niin se vaan ny on.

[q]JussiS, 23.3.2007 15:23:
Sama tapahtuu myös keväisin, ei silloinkaan saada tuntia pidempään bailata, vaikka kolmelta tuleekin tunti lisää aikaa kelloon...
[/q]

Yhdessä baarissa sai bailata tunnin pidempään joskus pari vuotta sitten..
Samaisessa baarissa bailattiin myös sitten se tunti vähemmän.

[q]Takyon, 27.11.2008 20:45:Vai onko tämä koko keinotekoinen painovoima vaan sci-fi leffojen hienoja ideoita? :D[/q]
Valitettavasti on. Ajatteleppa ny itekkin :)

[q]Quakey, 26.11.2008 22:41:
mitä kello on?
[/q]
Materiaa, tosin lähitulevaisuudessa voi olla jo antimateriakelloja.

[q]Adorable, 16.9.2008 16:46:
---
gnomex, 16.9.2008 16:34:

---

Pykälässä mainittu kynnys "syytä epäillä" on kynnyksistä matalin. Henkilön aiemmat häiriköinnit antavat syyn estää pääsyn. Jotkut sanovat pääsyn estämistä "porttikielloksi".

---

Aivan, mutta tuo "syytä epäillä" ei päde siihen, että annetaan ikuisia porttikieltoja. Ei järjestyksenvalvojalla ole esim vuoden päästä enää "syytä epäillä". Ei ole enää siinä vaiheessa tarpeeksi näyttöä ja siinä vaiheessa asia muuttuu syrjinnäksi.
[/q]
Niin, ehkä, ehkä ei. Tämmösistä lain tulkitsemis-asioista on mun mielestä ihan turha vääntää keskustelufoorumeilla kättä. Mikäänhän ei ole varmaa ennenkuin Korkein oikeus jotain päättää.

[q]Adorable, 16.9.2008 13:40:
---
Päätelmä: Älä usko porttikieltoa niitä ei ole olemassakaan. (Lähde: Suomen laki)"
[/q]
Laki järjestyksenvalvojista, 6 §: (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990533)

[q]Pääsyn estäminen

Järjestyksenvalvojan on estettävä pääsy toimialueelleen henkilöltä, jonka päihtymyksensä, käyttäytymisensä tai varustautumisensa vuoksi on perusteltua syytä epäillä vaarantavan siellä järjestystä tai turvallisuutta taikka joka ei ole täyttänyt sinne pääsyn edellytykseksi asetettua ikää.

Järjestyksenvalvojalla on lisäksi oikeus estää pääsy toimialueelleen henkilöltä:

1) jonka aikaisemman käyttäytymisensä perusteella on syytä epäillä vaarantavan siellä järjestystä tai turvallisuutta;

2) joka ei täytä ehtoja, jotka tilaisuuden järjestäjä tai alueen haltija on asettanut sinne pääsemiselle, ottaen kuitenkin huomioon, mitä rikoslaissa (39/1889) säädetään syrjinnästä; tai

3) jonka on syytä epäillä pitävän hallussaan esineitä tai aineita, joiden hallussapito siellä on lain taikka tilaisuuden järjestäjän tai poliisin asettamien ehtojen mukaan kielletty.[/q]

Pykälässä mainittu kynnys "syytä epäillä" on kynnyksistä matalin. Henkilön aiemmat häiriköinnit antavat syyn estää pääsyn. Jotkut sanovat pääsyn estämistä "porttikielloksi".

O