Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
---
---
Kyttäsin profiilistas iän, enkä sinuna vielä ihmeemmin stressais :) Ite alotin opiskelun syksyllä, ja tähän asti oon tehny sekalaisia duuneja kun en oo tienny mikskä haluan isona. Ja mä oon kohta 30v ;)
---
No jooooo.... Ehkä sitä tulee vähän yli-stressattua Tuntuu vaan että mitä vanhemmaksi sitä tulee nii sitä isommaksi kynnys kasvaa aloittaa enään mitään uutta varsinkin jos on vakinaisessa työpaikassa ja jotain lainoja vielä päällä.
Näinhän se menee, en mäkään vielä tiedä mikä musta tulee isona ja tän hetkisellä elämäntilanteellani tulen kyllä jatkamaan vaan nykyisessä duunissani :)
---
Kyttäsin profiilistas iän, enkä sinuna vielä ihmeemmin stressais :) Ite alotin opiskelun syksyllä, ja tähän asti oon tehny sekalaisia duuneja kun en oo tienny mikskä haluan isona. Ja mä oon kohta 30v ;)
No jooooo.... Ehkä sitä tulee vähän yli-stressattua Tuntuu vaan että mitä vanhemmaksi sitä tulee nii sitä isommaksi kynnys kasvaa aloittaa enään mitään uutta varsinkin jos on vakinaisessa työpaikassa ja jotain lainoja vielä päällä.
[q]Displacer:
---
---klipati klip---
pööh, väärää infoa. Kyllä Visa Electronilla pystyy maksamaan useissa nettikaupoissa mikäli nettimaksuominaisuus on pistetty päälle. Itselläni ei ole ollut tarvetta maksaa electronilla mitään netin välityksellä mutta TIEDÄN että se on mahdollista.
[/q]
Jaahas. No niin olin sen järkeillyt kun en ollut saanut futaamaan missään. Mistä sen sit saa päälle?
[q]Mande, http://www.perhekerho.net/leivonta/tippaleivat.htm
[/q]
öy nöy ne on jotain rasvassa keitettyjä ällöjä.. No pakko silti maistaa ihan vaan mielenkiinnosta pikku murunen.. *rasvakammoil*
[q]Displacer, 31.8.2009 14:13:
Ensin pitäisi tosiaan tietää mitä liityntöjä koneesta ja telkusta löytyy. Vaihtoehtoja on muutamia:
-clips-
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564
[/q]
Ui jui, selkeytettyjä kuvallisia neuvoja! <3 ymmärsit aika hyvin etten oikein noista lyhenteistä tiiä hevon kuustakaan x) näillä eteenpäin thänks
[q]JussiS, 3.12.2008 10:44:
---
onni3mk, 3.12.2008 10:44:
Onks Lohja-Salo-motari jo avattu?
---
Osittain.
Salo-Lahnajärvi on auki, mutta loppupätkä aukeaa parin viikon sisällä.
[/q]
Liittyyks Turuntie jotenkin helposti siihen motariin vai pitääks ajaa jotain muuta kautta sen takia?
[q]onni3mk, 3.12.2008 10:44:
[/q]
Osittain.
Salo-Lahnajärvi on auki, mutta loppupätkä aukeaa parin viikon sisällä.
[q]ezzy, 12.5.2009 20:11:
Kokeile itte luopua vaikka ukkos VISASTA, ni miltäs sit tuntuu hä?!
[/q]
Dude - you are so wrong!
Se on Masteri ja äidin
Tarttis löytää jokin nettikauppa, jossa on laaja valikoima eri merkkien lippalakkeja ja tietenkin olettaen että tavara on aitoa, tavara saapuu kohtalaisen nopeasti, kauppa on luotettava ja valikoima on laaja. Hakusessa olisi lähinnä "skede"-merkkejä, kiitollinen olen jos joku pistää jonkin näköistä linkkiä saataville. Katottu on jo skateamerika ja laaja valikoima suomalaisia saitteja.
saako nettikaupasta ostetun mp3 tiedoston myydä eteenpäin?
[q]Lyylikki, 12.5.2009 19:41:
---
opmdevil, 12.5.2009 10:54:
Minulla on poikakissa joka olisi vietävä leikattavaksi eli killuttimet pois. Tajuaako kissa että sen killuttimet on kadonnut ja tuleeko siitä sille pahakin mieli?
---
Tätä ihmetystä ja ongelmaa esiintyy yleensä juurikin miehillä, jotka joutuvat eläimensä kastroimaan. Ameriikassahan siihen on jo kehitelty ihmisiltä tuttu keino, jossa kivespussiin lisätään testisproteesi. Puhtaasti kosmeettisestahan jutusta tässä on kuitenkin kysymys
[/q]
Kokeile itte luopua vaikka ukkos VISASTA, ni miltäs sit tuntuu hä?!
[q]Epailija:
Kuinka paljon Tres, toma, pHaze, Ana, onomatopoeia, kuilu, Zyklonius, Juhgu, JustinSane, S-T et cetera ad infinitum oikein lukevat kirjoja? Välillä tuntuu siltä kuin nämä ja muutamat muut henkilöt omaisivat tietokirjatietoa ja sivistystä enemmän kuin mitä pienestä kirjastoautosta löytää ja kun miettii sitä aikamäärää, mitä itseltä menisi moiden asioiden opettelemiseen niin että niitä voisi puolihuolimattomasti soveltaa foorumikeskusteluissa, ei voi kuin nöyristyä. Vai onko kyse siitä, että tieto jää päähän kertalukemisella tai että tilaisuuden koittaessa alkaa armoton googletus ja nettilähteiden lukeminen? Koostuuko sosiaalinen kanssakäyminen kavereiden kanssa siitä, että keskustellaan "kepeästi" geenitekniikasta, kvanttikemiasta, Aristoteleen metafysiikasta ja - jos päivä on kaunis ja tuuliolosuhteet muikeat - roomalaisten merkityksestä antiikin kulttuurihistorian säilymisessä ja sen mahdollisista vaikutuksista maailmanpolitiikkaan?
Emmätajuu.
[/q]
Kun tota listaa katsoo, niin tuntuu, että olen siinä ihan suotta, vaikka mulla kai kohtalaisen hyvä yleissivistys onkin. Mulla tuo lähtenee ennenkaikkea varmaan siitä, että olen varsin uteliasta sorttia ja innostun helposti (mutta usein aika lyhytaikaisesti) milloin mistäkin - ja aina kun innostun jostain asiasta otan siitä mahdollisimman paljon selvää. Perustietämystä on siten kertynyt monelta alueelta ja kun on jo valmiiksi jokin aavistus asiasta, on kirjallisuudesta ja intterwebistä helppo etsiä lisää knoppitietoa ja tarkistaa yksityiskohtia.
Ja tähän sitten voisinkin toistaa kaiken mitä Toma ja siveys kirjoittivat asiasta
Ne suurimmat tietämyksen alueet mulla taitaa olla luonnontieteet (erityisesti kemia ja biologia) ja nykyään kai voisin väittää tietäväni aika paljon myös kasvatustieteistä, kasvatuspsykologiasta, ja noin yleisesti koulutuksesta ja oppimisesta.
edit: Ja lisätään tähän syssyyn vielä, että mistä haluaisin tietää enemmän, jos ehtisin (juu, tää on kyllä vaan järjestelykysymys, muttakun...) perehtyä: Haluaisin lukea enemmän ihan klassikkokirjallisuutta. Jonkun verran sitä on toki tullut luettua, mutta aivan liian vähän.
[q]noena, 31.8.2009 13:49:
Kysymys olisi että mikä se sellainen piuha on millä voin kytkeä tietokoneen TV:seen kiinni? Ja mistäs niitä mahdollisesti saisi?
Löytyy ihan perus pöytäkone ja ihan perus TV :P
*räpyttääsilmiäjapyörittäätukkaa-hymiö*
[/q]
Ensin pitäisi tosiaan tietää mitä liityntöjä koneesta ja telkusta löytyy. Vaihtoehtoja on muutamia:
S-video,
Komposiitti RCA,
VGA (perus monitori liitäntä),
DVI (digitaalinen monitoriliitäntä),
HDMI
ja joku ihmeen vivo-liitin.
+ Scart telkussa
Sitten vaan hommaa oikean piuhan ja tökkää kiinni ja pistää kuvan telkkuun.
On myös mahdollista että telkussa ja koneessa on eri liitännät jolloin tarvitaan usein adapteri väliin. Tosi vanhoissa telkuissa ei välttämättä ole muuta ku Scarttia jolloin ainakin tarvitaan adapteri.
Tuolta löytyy tarkempaa tietoa jos ei onnaa.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564
Kysymys olisi että mikä se sellainen piuha on millä voin kytkeä tietokoneen TV:seen kiinni? Ja mistäs niitä mahdollisesti saisi?
[/q]
Mulla on vaan S-video kaapelilla. Makso jonku 4e. Kuva ei oo ehkä mitään korkeinta ykkösluokkaa, mut ei se ainakaa mua oo häirinny.
Nii, ja ostin sen piuhan tarjoustalosta. Löytynee Clas Ohlsoneilta, ja Prismoista ja sittareista yms.
[q]Jone, 19.9.2005 09:27:
Mistä johtuu ko. kuvassa näkyvä valojen "viettäminen" yläoikealle? Kuva on kuvattu Canonin 300D:llä ja kittilasilla (ei mun ottamani) pitkällä valotusajalla standilta enkä äkkiseltään keksi tolle efektille mitään syytä.
[/q]
Vastaavia efektejä omissa kuvissa on tullut siitä että kamera on valotuksen alussa tai lopussa liikkunut, esim. että sulkija on vielä ollut hetken auki kun kamera on irroitettu jalustalta. Tai että esimerkiksi laukaisijaa painettaessa kamera on hieman heilahtanut.
Miks ketsuppi (ainaki Heinz) on NIIN hyvää kylmänä ja NIIN pahaa jos sitä on ees hetken lämmittäny mikrossa?
[q]äm:
Voiko lävistyskoru tehdä pahojaan ihmisen kropassa sisäisesti nautittuna?
[/q]
Kun kaverini vahingossa kerran nielaisi huulitappinsa kantaosan, niin kuulemma kurkkua vähän raapaisi.. mutta ei siinä pahemmin käynyt. Pitäisi kai syödä jotain mihin se kääriytyy...
[q]ezzy,
Oletko tutkinut hiusmassasi metallinetsimellä?
[/q]
Haha, hörähdin ääneen
Kyllä tää massa käydään kahdesti päivässä harjan kanssa läpi, toistaiseksi ei ole yllätyksiä löytynyt
[/q]
löytyykö telkusta samanlaista reikää kun pöytä pc:n takaa?
RGB-johdolla eli sillä samalla jolla kone on kiinni näytössä voi silloin käyttää.
keskivanhoissa koneissa voi olla jo vähän kompleksimpi häkkyrä jolloin sen päähän pitää laittaa sovitin että rgb reikään menee..maksaa ehä 2e.
uusimmissa koneissa ja telkuissa on jo hdmi reiät tätä varten.
jos telkku on niin antiikinaikainen että ei edes rgb sisääntuloa ole niin joutuu ettimään jonkun kolme piuhaisen ratkaisun museosta