Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]duvin, 7.9.2006 22:25:
Flunssa on käsittääkseni ylähengitystieinfektio, jonka voi aiheuttaa koko joukko viruksia (ja siksi siihen ei saa antaa antibioottikuuria, kun se ei siis vaikuta mitenkään). Jatkokommentit lääketieteen opiskelijoilta, kiitos...
[/q]
Eiköhän flunssalla tässä tapauksessa ja kansankielessä tarkoiteta ihan kuume/yskä/nuha/kurkkukipu oireilua..
Edit. Mut samal taval virustapauksessa elimistö kait muodostaa immuniteetin sitä kyseistä virusta vastaan
[q]Lyylikki, 7.9.2006 09:31:
Mikä on vikana, kun jääkaappi ei hurise, mutta sinne tulee valo?
Ilmeisesti se siis ei kylmene. En tiedä, ei ainakaan vielä ollut mitkään eineet lämmenneet siellä, mutta luulisin näin. Onkohan jotakin vippaskonstia, jolla sen saisi hurisemaan?
[/q]
Siinä voi ehkä olla termostaatti rikki, sen ei pitäis kauheesti maksaa.. tietty jos joku asentaja liikkestä tulee niin se varmaan ottaa aika kovan tuntiliksan.
edit: mulla itellä kävi samalla tavalla ja termostaatin vaihto korjas asian.
edit2: näköjään sun asia korjaantui :)
[q]domi, 3.3.2009 08:09:
---
ezzy, 3.3.2009 08:07:
---
Apo, 2.3.2009 13:19:
---
Lyylikki, 2.3.2009 12:21:
Jos on olemassa jotain semmosia ohjelmia, jotka pystyy murtamaan ihmisten salasanoja, niin onko ne jollakin tapaa "oppivia" ne ohjelmat? Aina sanotaan, että pitäis olla kirjaimia ja numeroita, eikä saisi olla kauheasti samoja kirjaimia. Testaako se ensin jotenkin sala-sanat, joissa on samoja kirjaimia?
---
On olemassa ohjelmia mitkä pystyvät murtamaan ihmisten salasanoja. Ne eivät ole oppivia, vaan niiden tekijät ovat oppivia. Hyökkäykset salasanoja kohtaan voivat perustua eri tekniikoihin:
1. Yhdistelmien kokeilu (brute force, hitain vaihtoehto, aaaaa, aaaab, aaaac)
2. Kirjastohyökkäys (käydään valmiiksi luotu lista suosituista vaihtoehdoista läpi: salasana, salasana1, salasana2 ...)
3. Hyökkäys salausalgoritmin heikkouksia vastaan
Kirjainten, numeroiden ja erikoismerkkien lisäys salasanaan puree sekä brute force- että kirjastohyökkäyksen suhteen. Kirjastohyökkäys ei toimi jos sana ei ole millään tavalla arvattavissa tai löydy mistään muualta. Brute force hyökkäys muuttuu hankalaksi, jos salasana on tarpeeksi pitkä ja siellä on erikoismerkkejä, koska läpikäytävien yhdistelmien määrä kasvaa niin suureksi.
Salausalgoritmia heikkouksia hyökkääviä vastaan käyttäjä ei tällä hetkellä voi tarkistaa mitenkään onko salasana jollain tavalla heikko, koska tuon tyyppiset hyökkäykset ovat niin moninaisia.
---
4. esitetään mikrotukea ja soitetaan käyttäjälle ja kysytään salasanaa.
---
5. Ellei käyttäjä ole töissä, katsotaan näppäimistön tai hiirimaton alle.
[/q]
6. Arvataan salasana käyttäjän tietojen perusteella (syntymäaika, vaimon/miehen/lasten nimet, lemmikkien nimet, auton rekisterinumero tms.)
[q]aleksisi, 3.9.2006 15:46:
---
mia-ow, 3.9.2006 12:18:
---
Fea, 3.9.2006 12:14:
Mikä on MacGyverin etunimi?
---
Agnus. Näin mulle ainakin vastattiin kun mietin viikko sitten samaa asiaa.
---
joo. itte pitkän aikaa pähkäilly samaa. Hauskaa asiassa on se että sitä nimeä ei ole koskaan(??) käytetty itte ohjelmassa, vaan se selviää dvd-boksin kansiteksteistä..
[/q]
Wrong spelling detected!
Se on Angus! Skotlantilainen miesten nimi. Niinkuin MacGyver sukunimenä jo antaa olettaa.. ja tämä etunimihän selviää tuossa sarjassa viimeisen kauden viimeisessä jaksossa btw..
Agnus taitaa muuten olla naisen nimi, AFAIK..
Joo, mulla on kyseisestä sarjasta kaikki jaksot ja vielä pari spin-offina tehtyä leffaa itselläni..
[q]Lyylikki, 3.3.2009 09:00:
Mä olen ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka harjaa hampaansa vasta aamiaisen jälkeen [/q]
Itse aika usein syön tonnikalaa aamiaisella, ja on aika nihkeää lähteä kalahajuisella hengityksellä liikkeelle. Samoin maitotuotteista jää (mulle ainakin) tosi ällö maku suuhun. Usein purskuttelen vettä tai otan purkkaa, mutta peruskouluaikoina tapanani oli harjata hampaat vasta aamiaisen jälkeen niin tätä ongelmaa ei ollut.
[q]Jone, 31.8.2006 13:31:
Joku junnu tai miksei vähän vanhempikin henkilö voisi varmaan kertoa mulle mihin aikaan abihuppareista pistetään yleensä tilauksia sisään? Kelailen tässä josko itse ehtisin jo tämän vuoden aaltoon mukaan mahdollisena toimittajana.
[/q]
Meillä hupparit tilattiin jo ajoissa viime keväänä, joten ne saatiin jakoon samantien syksyllä porukan aloitellessa koulua. Muitten menettelystä en valitettavasti osaa sanoa mitään, mutta ennemmin oltaisiin vaikkapa sinulta tilattu, kun tällähetkellä mahdollisilta yrityksiltä.
[q]zenny, 2.9.2006 00:26:
Mikä biisi soi sub tv:n kovan onnen kundi mainokses?
[/q]
Jos ymmärsin oikein, niin se on tuota 80-luvun saksalaista laatua :D
Mutta ihan tarttuva biisi kyllä.
Nena - 99 Luftballons
Hast Du etwas Zeit für mich
Dann singe ich ein Lied für Dich
Von 99 Luftballons
Auf ihrem Weg zum Horizont
[size=8]edit: ü[/size]
[q]WiljamiDzay, 31.8.2006 20:56:
---
Hyzenthlay, 31.8.2006 20:50:
Tietääköhän joku, voiko HOASille soittaa, ja kysellä monentenako on asuntojonossa? Että elätelläkö toiveita halvasta huoneesta vai pitääkö etsiä vapailta markkinoilta...
---
Kyl ainaki niihin OASeihin, joiden kanssa oon asioinu, on voinu soittaa (en kyl oo HOASin kanssa, mut uskoisin että voi sinnekkin...)
[/q]
Ja meillä lappeenrannassa on ainakin sellanen hieno systeemi että netistä näkee suoraan monesko on jonossa missäkin kohteessa ja monta hakijaa niihin on :)
edit: nii ja sillähän se selviää kun ottaa puhelimen käteen ja soittaa, ei ole kovin vaikeeta.
[q]dark-raver, 31.8.2006 19:07:
Mistä nokian kontio kumisaappaat ovat saaneet nimensä ?
[/q]kait niitten kanssa viihtyy metässä yhtä hyvin ku karhutkin..
edit:typo
[q]Steven Hoaks, 31.8.2006 17:34:
Mistäköhän kannattais ettii halpaa videotykkiä? Kannattaako niitäkin saksasta tilaille (niinkuin mitä tahansa muuta) vai löytyykö jotain halpaa vaihtoehtoa täältäkin?
[/q]
http://www.videotykki.fi myy aika halvalla. Millaseen käyttöön ja minkä hintasta oot kattomassa?
[q]Steven Hoaks, 31.8.2006 12:42:
Kertokaas jotain kivoja Animaatioita/piirrettyjä
Oon kipeenä ja tekis mieli kattoo jotain mieltä kohentavaa
The Simpsons, Futurama, Looney Tones, Tom & Jerry... Näiden kaikki jaksot mulla on joten jotain muita kivoja
[/q]
Japanilaista laatuviihdettä: Naruto, full metal alchemist & samurai champloo. Sit lisäks drawn together, robot chicken ja tripping the rift. *sydän*
Animet on aavistuksen totisempia, mutta jälkimmäisistä erityisesti robot chicken on räävitöntä pikahuumoria.
[q]Steven Hoaks, 31.8.2006 12:42:
Kertokaas jotain kivoja Animaatioita/piirrettyjä
[/q]
Ren & Stimpy! Ne on just niin kivoja :D
Edit: Optikin kanssa tismalleen samaan aikaan
Mitä ihmiset odottaa elämältä?
[q]KooKie, 27.8.2006 11:52:
Mikä/mitä on "finrg"?
[/q]
http://www.finrg.com/index/
edit: kappas domi ehti jo...
[q]Rocca:
Ja noihin vaihto taktiikoihin en osaa sanoa mitään koska en ite tarvii termejä ku teen vaihdot ja vonkaamisesta en kans osaa sanoa
[/q]
Jes, mutta kiitos. Nyt tunnen taas olevani pikkuisen fiksumpi!*nauru*
[q]akiapina, 26.8.2006 23:09:
ois tossa ens viikonloppuna kaverin mökkihipat, ja siellä on 2kw aggrekaatti. mites siinä riittää potku soittopeleihin ja äänentoistoon?
t. tyhmä
[/q]
No riippuu tietysti niiden kamojen
virrantarpeesta, onks teillä siel
PA vai joku kotistereoviritys?
2kW riittää kyl perus kotisettiin,
ja pienen PA:nkin kanssa. Esim. meillä
on ollut 1 kW PA:ta + dekit +
mikseri kiinni 1,5 kW aggregaatissa,
hyvin on riittänyt.
[q]sapeli, 2.3.2009 22:26:
Tämän vuoksi aamiainenkin suositellaan syötävän vasta hampaiden pesun jälkeen, mikä on ollut mun mielestä aina jotenkin epäloogista (koska sittenhän hampaat eivät ole enää aamiaisen jälkeen puhtaat *ding*).
[/q]
Mä olen ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka harjaa hampaansa vasta aamiaisen jälkeen
Oon joskus kuullutkin siitä, että oikeestikin hampaat pitäisi aamulla pestä ennen kuin laittaa mitään muuta suuhunsa, mutta en ole asiaan sen kummemmin perehtynyt, kun näin olen aina toiminut. Nyt sitten sain ihan totuuspohjaakin sille miksi kannattaa menetellä näin päin. Jei
Aamiainen maistuukin paremmalta puhtaalla suulla.
Mistä kaupasta löytyis hyllystä "2CR5" paristo
Pitäis viimeistään huomenna käydä ostamassa sellanen...
[q]domi, 23.8.2006 17:56:
sekin?
[/q]
ZG MC TF KS QT PK MB SM WC.
Mulle tuli HOAS:lta tekstiviesti, että mulle on meilattu/postitettu asuntotarjous joka pitää vahvistaa viim. 28.8. mennessä, mutta ei oo tullu sähköpostiin mitään.. ?
Eli, onko kellään kokemuksia, että tuleeko se tarjous sit jotenki jäljessä ? :/