Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]Mark Hamilton, 27.5.2007 21:46:
emmä jaksa lukea TOLLASIA romaneeja
[/q]
Saattais olla sivistävää.
[q]domi, 1.12.2009 14:24:
Mitä käytännön eroa on Visalla ja Mastercardilla? Molemmat on luottokortteja ja molemmat saa pankista, tiedän. Mutta mikä erottaa ne?
[/q]
Suomessa Visa on Luottokunnan myöntämä kortti, Mastercard taas pankkisi.
[q]Annakins, 22.5.2007 20:47:
---
ezzy, 22.5.2007 20:40:
"Ally" sanaa vastaava englannin kielestä eli liittolainen.
---
Accomplice? Partner? Lisää: http://thesaurus.reference.com/search?r=20&q=ally
[/q]
Kaipa noikin käy. Ally oli eka mikä tuli mieleen. Accomplice on yleensä rikostoveri.
Aika kiva saitti btw :)
[q]Freja, 21.5.2007 20:03:
Pilviasiantuntijoita paikalla? Wikipedia tai lukuisat pilviin kohdistuneet sivustot ei auttaneet.
Kysymykseni siis kuuluisi, että minkä nimisiä pilvet ovat joita kuvissa esiintyy?
[/q]
Taitaapi olla Altostratus Undulatus
edit: jos vielä tarkennusta laitetaan, niin se on lämpimän rintaman pilvisyyttä
[q]Sinza, 21.5.2007 12:40:
Mun kyssäri olis myös jollekin hifi-asiantuntijalle... Meidän pitäis saada seuraavanlainen ratkaisu aikaseks tulevassa kodissamme; yläkerrassa olevalta tietokoneelta pitäisi saada langattomasti siirrettyä
a) musaa alakerran stereoihin
b) leffoja alakerran telkkariin
Kysymys on, että onnistuuhan tämä, ja kuinka?
[/q]
Oon sen verran old-skool että vetäsin vaan piuhoilla. Langattomilla lähettimillä voi äänen siirto onnistua, mutta kuvan kanssa voi tehdä tiukkaa kun siinä pitäis siirtää aika paljon enemmän dataa (ja vielä suht laadukkaasti). intaa tommosille lähetin & vastaanotin-pareille tulee varmaan myös aika hyvin, sen verran harvinaisia vekottimia. Siinä voi saada myös hyvät sähkömagneettiset säteilyt kun pitäis lähetystä koko ajan päällä ;) Kuvan lähetys piuhaa pitkin voi olla hankalaa kun kuvasignaali on paljon herkempää etäisyyden suhteen.
Yksi vaihtoehto mikä tulee mieleen on pieni multimedia-pc sinne stereoiden ja telkkarin läheisyyteen. Yläkerran kone vois toimia file-serverinä ja alakerran kone olis samassa (langattomassa) lähiverkossa. Etuina mm. toinen käyttökelpoinen pc, internet @ olohuone, pikkuasioihin vois käyttää kakkoskonetta ilman että tarvii mennä ylös jne.
mulla on siis boxi ja laajakuvatelkku. jos laitan digiboxiin kuva-asetukses 16:9 ni on ihan sama mikä asetus telkussa on (auto wide, panorama, 16:9, 4:3, zoom1 ja zoom2) ni silti jää mustat reunat SIVUUN. ärsäriä. ainoat ohjelmat mitkä näkyvät ilman noita raitoja sivussa on laajakuvalähetykset, ne näkyy ihan normaalisti koko ruudulla.
jos taas laitan boxiin asetuksen 4:3, ni silloin ohjelmat näkyy ihan normaalisti ilman mustia reunoja sivussa mutta laajakuvalähetyksissä taas jää mustat reunat ylös ja alas (ok, ei haittaa koska senki saa koko rudulle zoom2 asetusta käyttämällä)
oon nyt käyttänyt tätä 4:3 asetusta itse, koska suurin osa ohjelmista on kuitenkin ihan tavallisii lähetyksiä ja en haluu kattoo niitä noilla typerillä sivuraidoilla
porukoilla on myös digiboxi ja laajakuvatelkku. niillä on boxissa asetuksena 16:9 ja ku laittavat telkun päälle, tulee mustat raidat sivuun, mutta asia korjaantuu ku painavat telkun kaukosäätimestä 16:9 nappulaa. (eli ohjelmat näkyvät koko ruudulla, ilman raitoja sivussa, laajakuvalähetyksissä tosin tulee nuo raidat ylös ja alas)
kyssärit:
1) eli onks sillä mitään välii mikä asetus siellä boxissa on?
2) mistä johtuu, et vaikka molemmilla on boxi ja laajakuvatelkku, noi kuvajutut ei mee samalla tavalla?
ei tää mun elämää häiritse, mielenkiinnosta vaan kyselen...
Mikä saa ihmiset dumppaamaan ne kauppalappunsa mitä ihmellisimpiin paikkoihin kaupassa?
Moi..
Miksi suomalaiset sanoo moi
[q]Timce, 16.5.2007 13:50:
"IE-suojaus. Estetty mahdollinen selaimen kaappaus."
Mitä tuo meinaa? Eilen ja tänään tullut muutaman kerran nyt tuo ilmoitus. (EI, en käytä IE:a(Paitsi joskus pakosta))
[/q]
Meinaa että selaimesi on kaapattu.
...
Tai sitten ei.. milläs saiteilla tommonen tulee?
edit. google vihjailee että F-securella voisi asian kanssa olla tekemistä.
[q]laeski^, 15.5.2007 11:13:
eli siis forumiin mun ei tarvii mitään postaa koska chartsi tekee sen automaattisesti, muttah mä haluun lisää ton mixauksen mun dj profiiliin... ja se vissiinki pitäs tehä ihan eka, mut en löydä mistää mitää jubinaa miten saan mixin lisättyy mun dj profiiliin
eli siis häh, mitä kummaa mun pitää tehä?
[/q]
edit. nopeata palvelua
Jos kattoo polaroiduilla aurinkolaseilla LCD-tvtä pää vinossa niin kuva menee mustaksi.. miksi?
voiko euroviisuja kattoo jostain netissä?
Mitä käytännön eroa on Visalla ja Mastercardilla? Molemmat on luottokortteja ja molemmat saa pankista, tiedän. Mutta mikä erottaa ne?
Uuden läppärin kans on se ongelma et kun kirjottaa jonkun profiiliin kommenttia, niin tää kone näyttää kaikki ä:t ja ö:t ekalla kerralla pelkkinä laatikoina. Sit kun menee uudestaan sinne profiiliin niin teksti näyttää ihan normaalilta. Miks tää niin tekee? Pystyyks sitä muuttaa jotenkin silleen et ne kommentit näkyis suoraan ihan oikeanlaisina?
[q]Slim_Jim, 9.5.2007 21:01:
Hmm kaverin puolesta kysyn sellaista että kun tämä nyt pari kuukautta sitten osti vinyylisoittimen ja mikserin ja muut härpäkkeet ja tahtoisi nyt niin näyttää mitä osaa ShoutCastin kautta niin kuinkas sen voisi tehdä niin että ShoutCastin kautta voisi kuunnella hänen matskuaan noin niinkuin livenä?
Itsellä ei mitään hajua ole vaikka Googlella yritin etsiä vastausta.
[/q]
Homma toimi näin ainakin 5v sitte, en usko että muutoksia on tapahtunut hirveästi:
http://www.shoutcast.com/download/
Jos käytetään omaa serveriä, se pitää ladata, asentaa & konfiguroida:
1. http://www.shoutcast.com/download/serve.phtml
2. Kannattaa lukea asennus & konfigurointiohjeet
- defaulttisalasana kannattaa ainakin vaihtaa
Soittajan päässä Winamppiin pitää lisätä lähetysplugini:
1. http://www.shoutcast.com/download/broadcast.phtml#plugdownload
2. Konfigurointiohjeitus löytyy asennuspaketista
- asetuksissa määritetään mm. mistä lähteestä äänitys tapahtuu, mihin serveriin materiaali lähetetään ja millä tunnuksilla
3. Winampissa pitää lähetysplugini ottaa käyttöön (ja joskus aiemmin winamp piti ehkä käynnistää vielä erikseen playlla tjsp)
4. viritetään käyttöjärjestelmäasetukset kohdilleen, niin että koneella voi äänittää. Piuhat oikeisiin paikkoihin, sopiva äänenvoimakkuus, valitaan oikea äänityslähde jne.
Lähetyksen käyttöönotto:
1. Käynnistetään serveri
2. Käynnistetään Winamp
3. Käynnistetään Winampissa shoutcast pluginin lähetys
- pluginin pitäisi näyttää että yhteys serveriin muodostuu
4. Varmistetaan serveristä että yhteys on muodostunut. Selaimella voi mennä tarkistamaan palvelimen lähetysporttiin.
5. Varmistetaan ettei palomuuri blokkaa palvelimen lähetysporttia
Vastaanottajan päässä riittää että menee selaimella palvelimen lähetysporttiin, sieltä aukeaa tarvittavat listen.pls tiedot.
[q]Euphoria, 11.5.2007 11:31:
---
Steven Hoaks, 11.5.2007 11:16:
Kun katson elokuvia tietokoneelta niin niihin saa helposti laitettua tekstityksen kunhan hakee semmoisen tiedoston netistä, mutta jos haluan polttaa leffan DVD:lle ja katsoa tykiltä sohvalla niin miten siihen saa siirrettyä sen tekstitys tiedoston niin että DVD sen löytäisi ja osaisi lukea?
---
Vedät johdot tietokoneesta tykkiin ja katot samalla tavalla, ku nyt.. Niitä mihinkää levylle kannata polttaa!
[/q]
jos haluaa välttämättä polttaa dvd:lle, niin tekstit pitää nimetä täysin samannimisiksi elokuvatiedoston kanssa:
esim. leffatiedosto: the_departed.avi ja tekstitiedosto: the_departed.sub
sitten vaan polttoon.pitäis toimia ainakin divx-soittimella - olettaen tietenkin, että on ennen polttoa varmistanut, että ne tulee ajallaan jne.
[q]Takyon, 7.5.2009 20:39:
---
hottium, 7.5.2009 20:34:
mistä stadista saa ostettua niit "aurinko"lasei mis on sellaset poikkiviivat linssien tilal?
---
Mä taas en ymmärrä miks vitussa kukaan haluu tollasia, näyttävät typerältä eikä niiden läpi näe mitään :D
[/q]
+1 vittu ne on juntin näkösiä...
[q]Freja, 8.5.2007 15:43:
Mä puhuin ite ainakin nyt ihan yrttiteestä enkä maustetusta mustasta teestä. Kamomillaa join joskus duunissa pitkän työpvän jälkee et tulis si paremmin ja nopeemmin uni, kun se rauhotti. Ihan scheissen makustahan se silti oli.
Join siis rooibos-teetä, joka onkin kuulemma vaan teenkaltaista juomaa. Hmm. Mä tiedä mistään enää mitään.
[/q]
Eli kyseessä eivät suoranaisesti ole teet vaan pikemminkin erinlaiset hauteet oikeammalta nimitykseltään, musta tee ainakin sisältää kofeiini mutta noista kamomilla- ja muista vastaavista yrttihauteista en oikein osaa sanoa. Rooibos on afrikassa kasvava pensas josta tuotetaan kyseistä haudetta, eli "teetä" Suomalaisittain. Tuo terveellisyys perustuu noiden yrttien tiettyihin ominaisuuksiin, jotka ehkäpä taasen kantautuvat kansanparantajien ja muiden vastaavien tiedoista (noitahan on käytetty hyvin pitkään parantamaan erilaisia sairauksia tms.).
Anteeksi tekstin hieman sekainen luettavuus.
Edit: Ja hauteet eivät sisällä kofeiinia ollenkaan, vaikkakin tuosta aikaisemmasta kommentista niin saattoi ymmärtää.
[q]Miinapiina, 6.5.2007 11:33:
jos sattuis olee niin laho että unohtais rahat automaattiin ja ottais vaan pankkikortin, niin
a) imaseeko se automaatti ne rahat takas sisään (ellei joku muu kerkee niit viemään)?
b) päivittyykö saldo heti vai myöhemmin (jos a kohta siis toteutuu)?
[/q]
Haha, mulle kävi just sama reilu viikko sitten. Ilokseni huomasin eilen, että summa oli palautettu tilille, mutta kyllä siihen joku viikon verran meni. Eli siis imaisee rahat ja ne palautetaan tilille, mutta siinä kestää.
[q]opmdevilYamaha XVS. Se on sellainen customi. Jos sitä tarkoitit.
[/q]
Vaihda se Honda Monkeyyn!