Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
Miten päästä töihin?
Mulla on 4 ammttikoulututkintoa, 1 AMK-tutkinto, 1 Yliopistotutkinto, jne.
???
---
---
Mites teidän liiton maksut. Suostuuko työnantaja perimään ne palkastanne. Mulla ei, joudun itse hoitaa sen puolen.
---
Kyllä työantajan pitäis se mielestäni hotaa jos pyydät. Ei oo iso vaiva ottaa liiton maksua, kun hoitaa palkat jne.muutkin. Jos menee vaikeeksi, niin kannattaa varmaan itse jatkossakin maksaa?
---
Ei pienet firmat noita välttämättä hoida, esim mun edellinen työnantaja: 2 henkeä.
Ok :) Pääasia et homma toimii.
---
---
..jos eivät tiedä oikein mistä minä puhun kun aloitan ehkä asian kertomisen väärästä päästä ja käyttäen vääriä sanoja mitä nämä eivät ymmärrä siis sitä mitä tarkoitan.
---
tl;dr, mutta tuo jättämäni lause kuvastaa hyvin ongelmaa. Yks asia mikä mulle on jääny oikein hyvin jo ala-asteen äidinkielentunneilta mieleen: jos viesti ei mene perille, löytyy syy aina viestin lähettäjästä. Koska vastaanottaja ei voi vaikuttaa siihen miten se viesti on muotoiltu, ainoastaan lähettäjä. Koita nyt kele pistää tollanen hyvin yksinkertainen asia muistiin..
Niin kyllä mä tuon tiedän ja tiedän myös että asiakkaalle ei kannata tällaisia puhua kun se ei osaa edes kirjeenkirjoituksen perusteita saatikka kirjoittaa vaan sen viestejä pitää vaan ymmärtää vaikka ne olisivatkin miten hirveetä tekstiä tahansa. Ja on aika yleistä, että asiakasrajapinnassa tulee kirjoitusvirheitä pursuavaa mössöä. Voitte myös laskea miten kauan menee aikaa n. 100-200 sähköpostiin vastaminen kun sen verran tulee sähköpostia parhaimmillan päivässä. eli kuika kauan menee kun niihin vastaamiseen käytetään oikolukua ja miten kauan menee kun oikoluku unohdetaan.
Meille ei tälläsiä ala- eikä yläasteella opetettu eikä kyllä missään muussakaan kouluissa ole opetettu, joissa olen ollut. Sitäpaisti ala-asteella kävin puheterapeutilla ässävian takia ja minulla oli joka vuosi ehdot äidinkielestä ja numeroni oli äidinkielestä aina 4 ala-asteella ja opettaja sitten ehtojen suorittamisen jälkeen suostui pistämään arvosanaksi 5, koska jos todistuksessa on yksikin arvosana, joka on 4 niin et pääse peruskoulusta läpi. Kaikista äikän aineista sain yleensä korkeintaan arvosan 6 sitten vähän myöhemmin kun olin kovalla työllä oppinut lukemaan ja kirjoittamaan edes vähän. Tähän on syynä tietenkin kaksi asia, lukihäriö ja sanasokeus ja se, että lapsena on liian laiska opiskelemaan. Mutta kyllä se asioiden opiskelu sitten muutuu kun saa vanhemmilta ekan tietokoneen missä on pelejä, joita ei voi pelata jos ei osaa lukea ja kirjoittaa saatikka kunnolla Englantia.
Niin ja kyllä mä sain Arvot, etiikka ja moraali Esseestä datanomi-koulussa numeron 4 asteikolla 1-5 mutta sitä ei arvostellutkaan äikän ope vaan ihan muun alan opettaja ja eikä ks. Esseessä mitattu mitään oikeinkirjoitusta vaan sitä miten realistinen oli väitökseni eräästä äidinmaidonkorvike jutusta jonka takia sitten melkoinen määrä lapsia kuoli ripuliin ja toimiko ks. äidinmaidonkorviketta myyvän yrityksen työn tekiä ihan oikeesti moraalisesti oikein kun se käräytti työn antajansa vai oliko niin, että kilpailija maksoi tälle työn antajansa käräyttämisestä lahjukset.
PS: En voi myöskään arkumentoida ihan kaikkia väitöksiäni kovin tehokkaasti, koska jos olen firmasta X saanut tietoja esim. DJ:nä menestymisestä teknopileissä niin en voi täällä sanoa firman nimeä enkä henkilön nimeä jolta tiedon olen saanut, koska silloin rikon NDA:ta varsinkin kun olen ollut ks. firmassa töissä.
PPS: Ja kyllä IRC:issä nimeltämainitsemattomat ihmiset ovat väitellyt kanssani erilaisista asioista, esim. kysyneet miksi valhetelen, että yrittäjä ei saa mitään rahaa sossusta. Olen lukenut nimitäin Tampereen Sarviksessa yrittäjän sossuntuki hakupaperit ja voin sanoa että niissä hakupapapereissa on sellaiset muuttujat, että on lähes mahdoton yhtälö sadaa toimeentulotukea jos on yrittäjä ja Yrityssuomessa ja Ensimetrissä on sanottu, että eivät ole koskaan kuulleet sellaista, että yrittäjä olisi saanut toimeentulotukea ja kukaan yrittäjä kavereistani eivät ole sellaista saaneet joiden yritys tekee rahaa vuodessa kovalla työllä n. 1000 € ja elelevät sitten vaimonsa elättämänä. Ja aloitin kerran keskustelun, että rahoitta on kusettnut minua jolloin eräs henkilö alkoi väittään kiven kovaa, että minä olen kusettanut rahoittajaa. Tosin olin muutellut itse totuutta sen varran, että totuus oli vain se, että olin tehnyt oravannahkakauppoja erään yrityksen kanssa ja nimittänyt sitä rahoittajaksi ja sitten vähän kuvitellut (koska minulla oli burnout), että minua on kusetettu. Pointtina oli tosin se, että on olemassa yksityissijoittajia, joilla on työelämässä niin isot tulot, että niillä on varaa antaa minulle rahat Oy:n perustamiseen vaatien osake-enemmistön ja nämäpäs sitten vasta kusettajia on kun ne laskee sen varaan, että kun antavat rahat kymmelle Oy:n perustamiseen niin 9 menee nurin ja 1 tuottaa sen verran Osinkoja, että tällainen rahoittaja hyötyy toimiessan näin.
Siis kotimaassa kasvatettua tupakkaa, vai kotimaassa valmistettuja tupakkatuotteita? Tupakka on trooppinen kasvi, eikä täällä kasva lajikkeista kuin palturitupakka. Siitä tehdään sitten mahorkkaa, että naminami vaan.
Paraisilla toimii tietääkseni edelleen Cigar Factory J. Sundqvist, joka käärii Suomessa omilla brändeillään sikareita. Suomalaista tupakkaa nekään ei siis ole yllämainitusta syystä. Muuta tupakkateollisuutta Suomessa ei ole ollut lähes vuosikymmeneen, ei mikään laki sitä estä mutta erilaiset maksut, verot, ja edellytykset kylläkin. Yksityishenkilö ei saa myydä mitään tupakkatuotteita piste, kun sille tarvitaan vähittäismyyntilupa.
Viherkaupoista voi kyllä tilata Nicotiana Tabacum -siemeniä, jos haluaa ihmetellä oman sadon pilaantumista.
Kiitosta infosta, nyt taas himppasen verran viisaampi tämänkin asian suhteen.
Täytyypä joskus, jos ja kun mahdollista, ehkäpä tilata nuita simeniä ja tsekkailla mitä tapahtuu.. :)
En voi syödä maitotuotteita, joten olisko jollain antaa hyvä vinkki, millä korvais rahkan? Ois tarve siis sellaselle hyvälle nopeelle välipalalle, mistä saa hyvin kuitenkin protskua. Oon kuitenkin ihan hukas ku en tiedä mikä olis rahkaan verrattava.
Millaisilta paikoilta saa haettua / otettua käytöstä poistettuja laudanpätkiä(helsingistä)?? Entä juuttisäkkejä?
Saa olla huonossakin kunnossa.
kierrätyskeskuksista? sorttiasemilta?
Uskoisin, että laudanpätkiä ei välttämättä kierrätyskeskuksista löydy, mutta juuttisäkkejä vois
ollakkin, tuurista kii mitä missäkin kierrätyskeskuksessa on.
Muutama laudanpätkä ei rautakaupan puuosastolla maksa paljon.
Kierrätyskeskuksista löytyy kyllä käytettyjä puutarhakalusteita, itsehän voip hieoo, maalaa ja tuunaa
simmosista mieleisensä.
On se kiva itse väkerrellä kaikenmoista! :)
---
---
---
Mut joo en mä jaksa täällä teidän kanssa vuodesta toiseen tapella
---
Jaksatpas. Siinähän se ongelma onkin.
---
Hyvää päivän jatkoa sitten. Meen nyt lähimpään paikalliseen rahottuun.
Ongelma on siinä, että te olette vielä iästänne huolimatta iässä jossa te luulette tietävänne ettekä tiedä luulevanne ja uuhootte, että teillä on enemmän elämänkokemusta, työkokemusta, tms. todistellassanne väitteitänne. Ja tästä mä en tykkää. Mutta niin kauan kun toimitte anonyymisti there no any evidence for your sayings.
---
Sori mut sä oot kyl ainoo joka täällä uhoaa tollasilla :D
Heh, niin tuollaisen kuvan minusta varmaan saa. Mutta nimeltä mainitsemattomat nimimerkit kyllä alkaa käyttää kovaa kieltä toidistellakseen vastaväitteitään jos eivät tiedä oikein mistä minä puhun kun aloitan ehkä asian kertomisen väärästä päästä ja käyttäen vääriä sanoja mitä nämä eivät ymmärrä siis sitä mitä tarkoitan.
Esim. puhun työsopimuksista vaikka tarkoitan mm. Eezy Osk:n kautta hanittujen asiakkaiden sopmuksista, jotka eivät kuulu työvoimatoimistolle tai KELA:lle, koska niissä on salassapidettäviä asioita. Ja sitten kinastellaan siitä, että kuuluuko työsopimukset Työvoimatoimistolle, Sossulle tai KELA:lle vai ei. Ja tässä asiassa Työvoimatoimisto ja KELA on kanssani samaa mieltä ja eikä tämä ole koskaan ollut ongelma kuin vain asumistuen hakemisessa, koska Eezy Osk:n kautta omia tulojaan ei voi kovin varmalla pohjalla ennustaa ja jos ennustus menee pieleen että sitten saakaan oikein mitään tuloja Eezy Osk:n kautta niin jodut eleleen jopa ilman asumistukea. Sovitetunpäivärahan kanssa minulla ei koskaan ole ollut mitään ongelmia paitsi, että vuonna 2007 tuli KELA:sta lappu, että minun sovitettun päivärahan maksaminen lopetetaan syksyllä 2007 kun olin Osuuskunta PPT:n jäsen ja lapussa ei ollut mitään perusteluja että miksi sen maksaminen lopetetaan. Ja sama ongelma on ollut niin kauan kun Osuuskuntia on ollut olemassa joten tämä ei ole esim. vuoden 2012 lopun poliittinen päätös, niin kuin joku täällä erässä topikissa väitti. Enkä myöskään yrittänyt kaupata Eezy Osk:ta teille vaan tarkoitin, että minä toimin sen kautta, koska yritystoimintani ei tuolloin ollut niin varmalla pohjalla, että minun olisi esim. kannattanut perustaa T:mi, koska silloin kaikki tuet katkaistaan joka voi olla huono juttu sitten kun opintotuki on loppu.
Huom! En itse ole ollut oikeassa työelämässä juuri koskaan. Joten esim. puhun NDA-sopimuksista mistä erinäiset tyypit ärsyyntyy ja väittää että ei heidän työkaverit koskaan puhu NDA:sta. Meillä puhutaan kollekojen kanssa ja jos esim. alan kierrellä ja kaarrella kolleekan kanssa niin sepäs kysyy, että onko mulla asiakkaan kanssa NDA kun en kerro sille juuri mitään.
Sitä paitsi kyllä mä tiedän että työelämässä on esim. 60-luvulla kolunsa päättäneitä Merkantteja, jotka on vielä vanhassa opissa ja väittää esim. että NDA:n on aina elinikäisiä, kun ne eivät ole ollet opiskelijoita esim. 90-luvulla jolloin sitten kolussa opetettiin, että esim. 5-vuoden NDA on normaalityösopimuksessa laiton, siitä syystä, että niin pitkä NDA vaikeuttaa normi duunaria työllistymästä uudestaan jos se saa potkut entisestä paikasta ja joutuu hakemaan uuden paikan. Siis kun 5-vuotta on vähän kohtuuttoman pitkä aika vaitiolovelvollisuudelle. Ja tässä mielessä olen oikeassa siinä, että ihan kaikki ihmiset eivät tiedä paljon mitään NDA-sopimuksita ja täällä sitten tietyt nimimerkit toistaa maailman tappiin asti että kukaan ei usko sun juttuja mikä on pikkusen ärsyttävää ja jos näille nimimekeille laitan yhdenkin priivaviestin niin nepäs uhkailee vetää asian Poliisille härinnästä vaikka me kaikki tiedetään, että priivaviestejä saa lähetellä aikas monta kuukautta putkeen, ennen kuin Poliisi edes lähtee tutkimaan asiaa.
Sitten olen aikaisemmin muutama vuosi esitellet Joomla-pohjaisen kuvagallerian leiskan modausta niin te alatte sitten haukkua galleriassa olevia kuvia joita ei esitellä. Niin eikä mulla ole tiimiä, jolla saisi virheettömän kokonaisuuden visuaalisesti frontendillä, koska mä teen vain backendiä ja frontendit minulla on vähän perseestä.
Kyllä te myös joskus käännätte minun sanomisia. Ja mä hän en ole niin väittänyt, kun te väitätte minun väittäneen.
Ja muuta sellaista.
Pyysin tyttöä perinteisesti treffeille ja neiti suostui. Ehdottakaa hyviä ruokapaikkoja Helsingin keskustasta, tai muuta kivaa yhteispuuhaa voi myös ehdotella kuin ruokailua.
Kaivopuistossa tähtitorninmäellä on ursan tähtitorni, missä pääsee tsekkaa kahdella eri kaukoputkella taivahalle. Ursan sivuilta löytyy enempi tietoa ja ajankohtia koska pääsee tsekkaa,
ei maksa ku muutaman euron :) Ehkäpä ei ensi treffeillä tälläistä, mut jatkoo jos tulee ni suosittelen :) Ilta picnik eväät mukaan ja tähtitaivasta tsekkaamaan<3
Käytettyä tamppaustelinettä vailla, onko kellään tietoa mistä simmosen sais halavalla?
En voi syödä maitotuotteita, joten olisko jollain antaa hyvä vinkki, millä korvais rahkan? Ois tarve siis sellaselle hyvälle nopeelle välipalalle, mistä saa hyvin kuitenkin protskua. Oon kuitenkin ihan hukas ku en tiedä mikä olis rahkaan verrattava.
Eikös pähkinät ole aika hyviä tuollaiseen?
Kannattaa varmaan tutustua soijavalmisteisiin. Tekevät vähän kaikkia maitovalmisteita soijapohjaisina. Sieltä saattaisi löytyä korviketta. Proteiini pitoisuuteen en osaa sanoa mitään.
^^
Asuntolainan voi saada vaikka ei ole vakinaisessa työsuhteessa. Luottotiedot tietty oltava
kunnossa.
Takajaa ei tarvitse jos sulla itselläsi säästöjä jne.
Kerran kuulin sellaisen house biisin jossa laulettiin jotain afrikkalaista ukkabukkaa ja joka kuulosti hyvin pitkälle sellaiselle natiiviselle afrikkalaiselle musiikille mutta oli ilmiselvää housea kun houseklubilla olin. Onko kellään hajua mikä tämä biisi on? Lyrikkat meni jotenkin näin:
"Alaabilaabi alaabalaabi laabalaabaa laabalaabaa".
Jos joku tästä kuvauksesta kekkaa biisin nimen, niin olen ikuisesti kiitollinen.
Kun mulla on tällainen mikseri, niin mikä on syy siihen, että oikea kanava kuuluu vaikka crossfaaderi on laitettu aivan äärimmäiseen vasempaan laitaan mutta ei kuulu sitten enää jos todella nopeasti näpäyttää sen faderin siihen oikeen puoleen ja takaisin heti äärivasemmalle? Siis näin käy varmaan joka kolmas kerta kun yrittää leikkiä DJ:tä.
[q]serotonot, 22.6.2006 20:50:
kornelius?
[/q]
cheers, mate
[q]kiiki, 22.11.2006 18:56:
Mitä jos vertaa kahta ihmistä, joista toinen vetää viikonloppuna lekan viinaa ja toinen askin röökiä? Viina kuuluu normipäivään, mutta rööki on paheksuttavaa?
[/q]
kyseessä voi tosiaan olla kulttuurisidonnainen kysymys. olemme suomessa, ja vedämme turpaan jokaista maata, mitä tulee alkoholin suurkulutukseen
vaikkakin tipattomuuden ihmetteliminen kertoo enemmänkin heistä, joilta asiaa kysytään - ei niinkään sitä, että alkoholista kieltäytyminen olisi jotenkin outoa ;)
[q]mikke, 13.12.2006 12:00:
heh, ite mietin eilen ihan samaa mutta näin on, siitähän toi kaikki läks :)
TJEU: http://kolaa.eipysty.net/
[/q]
toi jyyrä saa kuittailua tosta loppuelämänsä. toi ei voi enää millään voittaa yhtään perheriitaa
[q]Foxmagon, 10.2.2007 16:46:
Onko olemassa hammastahnaa joka ei maistu hammastahnalta?
[/q]
esim. crestiltä löytyy joitain erimakuisia tuotteita
http://www.crest.com/products/flavored.jsp
lisäksi olen lukenut kaiken makuisista hammastahnoista aina suklaasta lähtien. että kyllä niitä on olemassa, eri asia taitaa olla sitten löytää noita tuotteita suomesta :x
[q]ezzy, 27.12.2007 23:16:
No tuli ainakin selväks et vampyrellan postiluukusta se kannattaa.
[/q]
:D
Päivän pelastus.
(Ja ihan hyvä tietää sekin, että sentään joku tahtois nakkiinsa timantteja... :D)
Miksi mun koko nenää särkee tämän flunssan seurauksena? Ei johdu haavaumista, eikä mulla ole tämmöistä ennen ollut. Kun nenän päähän tai varteen koskee, niin särkee. Tai kun nyrpistää nokkaansa. :P
Outoa. Onko kokemuksia?