Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
Näkeekö eläimet unta? Ainakin mun kissa mouruaa ja liikuttelee raajojaan välillä nukkuessaan.
[q]Jago, 26.7.2006 17:13:
no voi hitsi.. mä olisin niin toivonu että sen saa suoraan koneelta
[/q]
No ei se niin vaikeaa ole. http://www.imageshack.us tonne kun lataat kuvan ja kopioit URL:in sun profiiliin riittää.
[q]Kaynessi, 26.7.2006 19:37:
---
Orange, 10.10.2003 16:40:
jos vegaaniin eteen laiteaan kanalautanen ja sille sanotaan jos et syö tuota kanaa tapamme uuden Mikä olisi (oikea) vastaus, perustele
---
Hän luultavasti kieltäytyisi kanasta ja sanoisi, että toivottavasti käytätte kaiken siitä seuraavasta.. Perustelu:vegaanit ovat humaaneja ja säästäväisiä ihmisiä eivätkä halua aiheuttaa kärsimystä yhdellekkään eläimelle. Ihminen=eläin
[/q]
En ole vegaani mutta kasvissyöjä (kalaa lukuun ottamatta) kyllä, eli en syö kanaa. En tiedä mikä olisi "oikea vastaus", itse vastaisin vastakysymyksellä; "miksi?"
Minulle on nyt muodostunut riesaksi jatkuvat mainospuhelut/puhelinmyynti, joissa yritetään kaupitella kaikkea maan ja taivaan väliltä. En tiedä mistä ovat saaneet numeroni. Käsittääkseni voi saada jonkinlaisen eston tällaisille mainospuheluille/puhelinmyynnille. Mistä/miten sen voi saada?
En tiedä onko tämä tyhmä kysymys mutten tiennyt parempaakaan paikkaa kysyä. Tilanne on siis se, että itselläni on ulkoinen kovalevy (USB2), jossa säilytän paljon tiedostoja. Eilen kun sammutin koneen, tuli virheilmoitus että "windows ei pystynyt tallentamaan tiedostoa X asemalle L:". Kun käynnistin koneen, niin L-asemalta (ulkoisen kovon asema) puuttui kaksi kansiota. Näiden kansioiden sisältö ei näytä olevan tuhottu, sillä asemalla on edelleen ~200GB käytössä. Miten voi saada nämä kansiot palautettua, kun niiden sisältö vielä näyttää olevan asemalla, mutten pääse niihin käsiksi mitenkään?
[q]Dana, 26.7.2006 22:28:
Miksi joku sanoo olevansa kasvissyöjä/vegetaristi ja sitten samassa lauseessa sanoo syövänsä kalaa...
Onko kala kasvis?
o_O
[/q]
No, itse olen lakto-ovo-vegetaristi (en ole syönyt kalaa todella pitkään aikaan). Eiväthän kananmunat tai maituotteetkaan ole kasviksia, ja niitä voi syödä vaikka kasvissyöjä onkin.
[q]mia-ow, 22.11.2006 16:45:
Selain päivittyi internet explorer 7:ksi. Miksi kuva huononi (tekstit näyttävät epätarkemmilta)? Ja mitä asialle voi tehdä? *toktok*
[/q]
Työkalut -> Yleiset -> Fontit
En tosin tiedä auttaako fontin muuttaminen, IE7:ssa tosiaan teksti on "pehmeämpi" kuin kutosessa.
Myös Sivu -> Tekstikoko voisi auttaa. En tosin IE:tä pahemmin käytä joten ehkä joku muu tietää paremmin.
[q]Lyylikki, 8.2.2007 19:47:
Miksi vuorokaudessa on 24 tuntia, eikä esimerkiksi 20? Miksi tunnissa on 60 minuttia, eikä esimerkiksi 100? Miksi minuutissa on 60 sekuntia, eikä esimerkiksi 100?
[/q]
Olen laiska enkä jaksa kääntää.
Vuorokausi;
[q]
International System of Units (SI)
A day is defined as 86,400 seconds. Those are currently defined as
the duration of 9,192,631,770 periods of the radiation corresponding to the transition between the two hyperfine levels of the ground state of the caesium-133 atom.
This makes the SI day last exactly 794,243,384,928,000 of those periods.
...
Astronomy
For a given planet, there are two types of day defined in astronomy:
1 apparent sidereal day
= a single rotation of a planet with respect to the distant stars
(for Earth it is 23.934 solar hours or 24 sidereal hours)
1 solar day
= a single rotation of a planet with respect to its Sun.
[/q]
Tunti;
[q]
An hour likely contains 60 minutes due to influences from the Babylonians, who used a base-60 counting system.
[/q]
Wikipedia auttaa =)
[q]_, 2.8.2006 17:50:
Voiko mahalaukku revetä jos syö kerralla tosi paljon?
[/q]
Ei, koska oksentaisit kun olet tarpeeksi täynnä.
[q]Occu, 16.5.2007 11:40:
---
Android, 16.5.2007 11:37:
Huomenna on helatorstai, kristitty pyhä jonka vuoksi on pyhä/vapaapäivä. Mutta, saavatko muihin uskontoihin kuuluvat vapaata töistä/koulusta Suomessa kun heillä on omia pyhäpäiviä? (Esim. juutalaiset ja hannukkah)
---
kyllä nyt luulis ainakin.
eikös se mene jotenkin valtion valta uskonnon mukaan nuo vapaapäivät.
onhan ne vapaat merkitty ihan viralliseen kalenteriin joten luulisi, että ne
siten koskee kaikkia. uskonnosta, rodusta tai mistään riippumatta.
olishan se aika kämästä olla juutalainen ja sen takia joutua huomenna töihin.
[/q]
Ymmärsit väärin, tarkoitin, että saavatko muihin uskontoihin kuuluvat vapaata kun heillä on omia pyhäpäiviä (kuten tuo juutalaisesimerkki).
Huomenna on helatorstai, kristitty pyhä jonka vuoksi on pyhä/vapaapäivä. Mutta, saavatko muihin uskontoihin kuuluvat vapaata töistä/koulusta Suomessa kun heillä on omia pyhäpäiviä? (Esim. juutalaiset ja hannukkah)
[q]ezzy, 16.5.2007 11:51:
---
Android, 16.5.2007 11:47:
---
Ateismi ei ole uskonto. Sillä ei ole pyhiä päiviä.
---
My point exactly
[/q]
Oletko nyt mielestäsi vastannut kysymykseeni vai ei?
Saavatko muihin uskontoihin kuin kristinuskoon kuuluvat vapaata töistä/koulusta Suomessa kun heillä on omia pyhäpäiviä?
Tähän haluaisin vastauksen kiitos, eikä mitään näsäviistastelua.
[q]Hyzenthlay, 30.5.2007 14:50:
miten kauan tän verenvuodon on tarkotus jatkuu viisaudenhampaan poiston jälkeen? 10.30 tullu pois sieltä ja verta vaan tulee edelleen.
[/q]
En ole asiantuntija mutta omalla kohdallani voin sanoa että verta on tullut vielä reilu vuorokausi hampaanpoiston jälkeen. Ei paljon, mutta silti.
Miksi Iltasanomat kirjoitetaan yhteen mutta Ilta-Sanomat väliviivalla? Ei mitään spekulaatioita vaan kylmää kielioppia kehiin nyt kiitos.
[q]2la, 12.6.2007 15:03:
---
Android, 12.6.2007 14:59:
Tarvitset Adobe Acrobat Professionalin.
---
Se maksaa rahaa?
(jos ei nyt mietitä mitään free trialeita tms.)
[/q]
Kyllä.
[q]sapeli, 12.6.2007 15:06:
Mun muistaakseni mulla on Open Officessa optio "Save as pdf" (vai oliko "Print as pdf"). Siihen kai tarvii vain jonkun pdf-ajurin tai jotain, en nyt oikein muista. Mut olen itse noita tallennellut ja ihan ilmaisohjelmilla.
[/q]
Open Officen kanssa vain välillä on yhteensopivuusongelmia jos muuten käyttää esim. Microsoft Officea ja luo tiedostoja sillä (yleisin on konvertoida Word-tiedosto PDF-muotoon).
[q]Peikkotyttö, 6.7.2007 13:33:
Laitoin äsken silmätippoja ja sen jälkeen alkoi tuntua nielussa ilkeä lääkkeen maku*sars*
Onko mahdollista että tipat voi valua kyynelkanavien tms.kautta nieluun?
[/q]
Itselleni ei ole koskaan sattunut tällaista, vaikka silmätippoja käytänkin suht säännöllisesti. Mutta tuon välttämiseksi kannattaa sormella painaa sitä kohtaa, jossa nenä ja silmä kohtaavat, eli niin että painat sekä silmää että nenää samanaikaisesti. Silmää painetaan siis kevyesti sisäänpäin nenän suunnasta poispäin.
Suomi siirtyy elokuussa digiaikaan. Tarvitseeko maksaa TV-lupamaksua jos ei ole digivastaanotinta? Minähän en sillä telkkarilla kuitenkaan mitään kanavia pysty katsomaan. Jos tulee TV-lupatarkastaja, joudunko maksamaan sitä sakkoa maksamattomasta TV-luvasta, jos en edes omista digivastaanotinta?
[q]xcft, 4.9.2007 20:28:
Eli sulaa kuten kaikki muukin ruoka. Jostain vaan jääny sellanen et lapsia pelotellaan ties millä tarinoilla siitä, että se purkka ei sula ja aiheuttaa ties mitä ongelmia.
[/q]
Ei sula.
Mutta se on ihan totta että vaarallista se ei ole.
[q]mikke, 13.7.2007 12:28:
-clips-
[/q]
Kiitos, tämä selvä. En vain tiedä, jos taloyhtiön keskussovitin tai kaapelioperaattori muuttaa digisignaalin analogiseen muotoon. No selviäähän se sitten kun analogiset lähetykset loppuavt.