Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]terraluna, 6.4.2008 12:20:
Jos käytän mieheni duunipaikastaan saamia liikuntaseteleitä oman salikorttini maksamiseen, voiko mieheni työnantaja saada tietää siitä että minä niitä seteleitä käytän eikä mieheni? :o
[/q]
Liikuntasetelit on henkilökohtaisia ja niihin pitää kirjoittaa saajan nimi.
Käytännössä kuitenkin useimmissa duunipaikoissa homma taitaa mennä niin, että kukaan ei niitä nimiä sinne kirjoita enkä usko, että kukaan selvittää onko oikea henkilö käyttänyt seteleitä. Mäkin olen käyttänyt äidin liikuntasetelejä kun niillä ei niitä nimiä sinne skrivata.
Meillä tosin töissä homma menee niin, että kun haet setelit niin joudut jokaiseen kirjoittamaan nimesi ja sen jälkeen ne vielä leimataan UM:n leimalla. Seteleitä jakava tyyppi myös kirjaa kunkin henkilön saamien seteleiden numerot ylös.
[q]Garo, 13.12.2005 07:18:
---
Mimir, 13.12.2005 00:07:
---
ezzy, 12.12.2005 23:26:
---
Garo, 12.12.2005 17:24:
Miksi (varsinkin) englantilaiset pitävät kenkiä jalassa sisällä omissa kodeissaan?
---
Koska ne on ihan vitun likaisia olentoja. Samaa tekevät Irlantilaiset.
Hyi saatana oikeasti, kokolattiamatot ja kengät jalassa lähes 24/7
---
Ite oon törmänny tohon Latviassa, Unkarissa ja Hollannissa. Hollanti oli ehkä pahin, se oli jotenki käsittämättömän ällöä ku mun perheessä makoiltiin sohvallakin kengät jalassa, samaten sängyllä oli niiden mielestä kauheen mukava makailla lenkkareissa. Toi oli kyllä sellanen tapa, johon en usko, et voisin millään tottua.
---
Belgiassa kun asuttiin, niin tuota tuli tosiaan ihmeteltyä paljon. Itse olen ainakin aivan käsittämättömän tarkka sänkyni puhtaudesta, kaikki mikrobia suuremmat partikkelit pitää aina noukkia pois lakanoilta mikroskoopilla ja pinseteillä illalla ennen nukkumaanmenoa
Luulisi, että jo käytännön syistä (nais)väki kyllästyisi siivoamiseen ja ottaisi kengät aina pois eteisessä.
- Garo
[/q]
Mun kokemusten perusteella Suomi on ainoa maa, jossa perusoletus on, etta kengat otetaan pois sisaan tultaessa. Jopa Tanskassa kengat pidetaan jalassa (paitsi jos ulkona on kuraista).
Mun kaveri muutti just tanne San Diegoon, ja nyt jo kaikki niiden kaverit tietaa, etta niiden talo on kengaton
[q]Remotion, 27.2.2006 13:22:
---
-Santtu-, 27.2.2006 12:46:
Tämä johtaa toiseen tyhmään kysymykseen. Mitenkäs ne laskuvarjohyppääjät sitten sieltä hyppää? Nih.
---
...ja paljon hitaammin.
ja laskuvarjohyppääjillä on koulutus siihen hommaan.
todennäköisesti pidetään turvallisempana (ja halvempana) että möyrii ulos vasta pudonneesta koneesta kuin että hyppäis ilmasta...
[/q]
Jos nyt tulisi vaikka sellainen tilanne että Finskin Nykiin matkalla olevasta koneesta hajoasi kumpikin moottori keskellä Atlanttia, pystyisi kone edelleen liitämään suhteellisen pitkälle (en muista MD-11 liitolukua mutta vertailun vuoksi 15m siipivälillä varustettu piskuruinen purjelentokone jolla on hyvät liito-ominaisuudet liitää n. 60km kilometrin korkeudelta) jolloin lentäjät voisivat suorittaa pakkolaskun mereen ja matkustajat siis ollen tarvitsisvat pelastusliivejä. Käytännössä ei ole mitään tilannetta jossa matkustajat voisivat edes käyttää laskuvarjoa, koska jos kone voisi lentää niin hitaasti ja matalalla että ulos selviäisi hengissä varjon kanssa, se joka tapauksessa suorittaisi pakkolaskun. (tässä vois mainita turhana tietona, että purjelentäjillä on Suomessa laskuvarjopakko koska purjekoneesta pääsee hengissä ulos jos esim. korkeusvakaaja hajoaa kesken lennon tai kaksi konetta törmäävät yhteen).
Laskuvarjohyppääjät taas tosiaan hyppäävät matalammalta ja hitaammin lentävästä koneesta, kuten muutamat jo mainitsivat.
[q]ezzy, 27.2.2006 14:12:
---
-Santtu-, 27.2.2006 12:46:
---
Tämä johtaa toiseen tyhmään kysymykseen. Mitenkäs ne laskuvarjohyppääjät sitten sieltä hyppää? Nih.
---
...ja laskuvarjohyppääjät harvemmin hyppii ulos paineistetusta matkustajakoneesta
[/q]
Paitsi 24:ssä
Hip Hei!
Voisko joku kertoa mulle jonkun softan, millä nauhoitatte settinne, ja joka toimii win7:ssa kun en näköjään enää saa tuota Wavelabbia toimimaan?? Kiitos!
Miks mun lämpöpattereista yks lorottaa ja pitää hirveetä meteliä vaikka mä olen ilmannu sen? Ja vaikka kuinka yritän ilmata uudestaan niin pelkkää vettä sieltä tulee.
Taloyhtiössä just vaihdettiin patteriverkostosta tollanen painesäiliö joka aiheutti ongelmia ja nyt ei pitäis enää paineissa olla mitään ihmeteltävää. Mut silti aivan järjetön lorotus niinku toi olis vaan puolillaan vettä.
Muut huoneiston patterit on ihan hiljasia ja toimii kunnolla.
Epäilen vahvasti joko munan tai kanan aiheuttamaa geenivirhettä! Narkomaniahan on ihmisen sisäisen opiaattiherran aiheuttama HUUMEaddiktio. Sanan "endorfiini" etymologiahan kun tulee sanoista endogeeninen morfiini (peptidiyhdisteitä jotka kroppa tuottaa ihan ite). Käytännössä kaikki mistä tulee mielihyvää tai mikä ei anna tarpeeksi mielihyvää on opiaattiherran opioidihanan säätelyä. :) ja se on siis mielipidesairaus. Tai näkökantasairaus. Joku vois maksaa siitä, ettei tarttis maksaa diilerille. Nii. Addiktei kaikki!
Eikös kumminkin dopamiini ole se palkitsemisaine ja endorfiini kivunlievitysaine?
[q]Jocular, 14.3.2006 11:27:
---
Fresia, 14.3.2006 11:16:
---
Oneiros, 13.3.2006 22:44:
---
Fresia, 13.3.2006 22:33:
Mistä Suomenlinnasta menee se joku tunneli Helsinkiin ja minne osaan Helsinkiä sitä ajaessa tulee ? yks kaveri alkoi väittämään, et ei siellä sellasta tunnelia oo olemassa ja aloin itsekin kyseenalaistaa asiaa. Kai siel sellanen on vai oonko luullut omiani viime vuodet *whaat*?
---
Lainaus http://www.suomenlinna.fi, FAQ:
"
Suomenlinna on autoton alue, jossa vain huoltoajo on sallittua. Tilaisuuden järjestäjä voi tuoda auton saareen huoltoajoa varten. Autopaikat lauttaan varataan Suomenlinnan Liikennen Oy:n toimistosta, puh. (09) 622 9720. Autojen kuljettaminen Suomenlinnan huoltotunnelin kautta ei missään tapauksessa ole mahdollista, sillä tunneli on varattu ainoastaan hälytysajoneuvojen käyttöön.
"
Missä se on? En tiedä; vielä. ;)
edit: huoltotunneli alkaa Kaivopuistosta.
---
Jees.. kiitos vaivaa nähneille Hah, olinpas oikeessa
---
Ja mistä se tulee ulos suomenlinnan päädyssä? Onko kukaan koskaan käyny sielä? Minkä lainen paikka se on? Mikä toi autonmitta on? joku perus volvo vai ihan hälytysajoneuvo eli iso paku? *täh* ...Näitä mä oon miettiny..
[/q]
Ja tähän liittyen, jos se on ahdas niin onko Suokissa oma palokunta? En oo ikinä kiinnittänyt asiaan huomiota ja nyt alko mietityttää.
Hip Hei!
Voisko joku kertoa mulle jonkun softan, millä nauhoitatte settinne, ja joka toimii win7:ssa kun en näköjään enää saa tuota Wavelabbia toimimaan?? Kiitos!
Audacity on vissiin aika suosittu tohon
Mikähän on vialla / mitähän pitäisi tehdä kun pesukone ei näytä linkoavan, ja vedet jää sinne sisälle? Ohjelma menee siis muuten normaalin oloisesti loppuun, mutta kun lopuksi avaa pesukoneen oven, tulee sieltä lähes raamatullinen tulva likaista (mutta ei mielestäni ainakaan kovin pesuaineista) vettä.
Wikipedia <3
http://fi.wikipedia.org/wiki/Dopamiini
Aika jännä aine tuo dopamiini, mutta itse ymmärsin, että dopamiini ei olisi palkitsemis aine, vai ymmärsinkö pöjänä ja väsyneenä tämän väärin?
Kyllä olen käsittänyt, että näin olisi. Esimerkiksi uhkapelejä pelattaessa ja niissä voittaminen aiheuttaa dopamiinimäärän suurta kasvua hyvin nopeasti ja riippuvuuksissa se nopea tyydytys näyttelee suurta roolia addiktion kehittymisessä.
[q]Freja, 30.3.2006 21:23:
Mikä ihmeen PUNTO? sen Juanesin rallatuksen viimenen sana on punto. Mistä se koko biisi ees kertoo? Mua on vaa kyl jääny häirään toi punto. Se on jotenkin huvittava.
Nimimerkki osaan kieliä mutten sitä mitä se jodlaa
[/q]
Ehkä se laulaa Fiat Puntosta
Mikähän on vialla / mitähän pitäisi tehdä kun pesukone ei näytä linkoavan, ja vedet jää sinne sisälle? Ohjelma menee siis muuten normaalin oloisesti loppuun, mutta kun lopuksi avaa pesukoneen oven, tulee sieltä lähes raamatullinen tulva likaista (mutta ei mielestäni ainakaan kovin pesuaineista) vettä.
Nukkasihti tukossa?
Audacity on vissiin aika suosittu tohon
Ystävällisesti kiittää hän.
Mistä maailmanpankki saa maailman isoimmat rahat: Jos sen omistaa konkurssikypsä ja velkaantunut USA ja 5 vuodessa kymmeniä miljardeja menoistaan karsiva Iso-Britannia, joka
myös on pahasti velkaanunut? Lainaavatko valtiot siis itselleen rahaa tms? Pääkonttori ja hallintokorporaatio sijaitsee yhdessä rakennuksessa.. onko se rakennus rakennettu timantein ja kultaa säästämättä, vai mistä lähes loputon rahavirta lainaukseen riittää.. Kuka siinä sitten loppupelissä häviää, jos esimerkiksi venäjän kai jo satojen miljardien lainat ovat menneet
yksityishenkilöiden taskuun pääosin? Pitäisi kai perehtyä asioihin enemmän, mutta täällähän
sai kysyä niitä tymiä kyssäreitä!
---
Mistä maailmanpankki saa maailman isoimmat rahat: Jos sen omistaa konkurssikypsä ja velkaantunut USA ja 5 vuodessa kymmeniä miljardeja menoistaan karsiva Iso-Britannia, joka
myös on pahasti velkaanunut? Lainaavatko valtiot siis itselleen rahaa tms? Pääkonttori ja hallintokorporaatio sijaitsee yhdessä rakennuksessa.. onko se rakennus rakennettu timantein ja kultaa säästämättä, vai mistä lähes loputon rahavirta lainaukseen riittää.. Kuka siinä sitten loppupelissä häviää, jos esimerkiksi venäjän kai jo satojen miljardien lainat ovat menneet
yksityishenkilöiden taskuun pääosin? Pitäisi kai perehtyä asioihin enemmän, mutta täällähän
---
Pankit luo rahaa painamalla enteriä.
Näin mäkin ajattelin ja kasvattamalla rahapuita:)
Pankit luo rahaa painamalla enteriä.
Onko jätkien debyytti albumi siis:
Super8 & Tab - Empire
[Anjunabeats]
mixaamattomassa muodossa cd-julkaisulla?
Tämä mennyt tyystin ohitseni joten ken' tietää satavarmasti se kertokoot..
Jokohan joku osaisi kertoa? Ja siis tosiaan: fyysisestä cd-julkaisusta kyse.
Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?
miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?