Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
Onks ketään törmännyt stadissa kauppaan, missä myytäis väli-/etelä-Amerikkan mausteita? Olisin chipotle-chilin perässä, eikä ainakaan perus ruokakaupoissa tai Stockalta ainakaan löytynyt muuta, kuin tabascon muodossa, eikä sekään pahaa tietty ollut, mut mieli tekis itse väsätä kastikkeet.
[q]kinderi, 2.5.2010 17:40:
---
%, 25.4.2010 13:19:
Näinkö?
Rautalankaohje: Paina quote-nappia ekan haluamasi viestin kohdalla. Copy-pasteta koko teksti. Mene toisen haluamasi viestin kohdalle ja paina taas quote-nappia. Ja tämän jälkeen liitä copypasteamasi viesti tuon viestin alkuun tai loppuun.
---
Jesh, kiitos!
Uutta pukkaa, kuka varastelee tavaroita? Tai mikä niitä täällä kämpässä syö? Sukat sun muut pikkuvaatteethan tunnetusti syö pesukone, mutta mikä syö kirjat ja aamutossut?
[/q]
Kannattaisko vaihtaa lukot oviin?
[q]Lyylikki, 29.5.2007 12:06:
http://www.salonjh.COM ja sieltä linkkien kautta maailmalle, sanon minä
[/q]
Miksen mä heti kysynyt sulta tyylivinkkejä? Doh. :) Kiitti.
[q]larzizi, 3.6.2007 23:03:
Miksi aamulla toivotetaan hyvää huomenta? 'Huomenta' luulisi viittaavaan ennemminkin huomiseen päivään, joten eikös olisi järkevämpää toivottaa illalla hyvää huomenta
[/q]
Eikö huomen = aamu?
Argh! :D Toinen sanoo että 500 gramman pussilla pärjää ihan hyvin ja toiset neuvoo ottamaan kesälläkin talvipussin messiin. Tiedän kyllä että kylmän kokeminen on subjektiivista, mutta en tosiaan halua laittaa 60e makuupussiin jossa joutuu palelemaan. Sanokaa nyt vielä rautalangasta että millaisia lukemia kannattaa noista lämpötilarajoista etsiskellä? Ovatko nuo hakemani vaihtoehdot liian vilpoisia?
Ehkä jään kotiin kun olen näin säälittävä eräjorma.
Toi Haglöfs?
Mulle tuli ekana mieleen joku Brasilia, mutta tarkemmin katsottuani sanon Espanja, Italia tai sieltä päin.
[q]Mellu-, 12.7.2006 15:19:
onko olemassa jotain cd-kokoelmalevyä missä ois kaikkii biisei mitä soitetaan tyyliin lätkäpeleissä/muissa urheilutapahtumissa? hakusessa ois sellanen..
[/q]
Tuossa on vähän listaa.
[q]Kolera, 9.8.2006 16:25:
Kun sattuu menee liian syvälle
[/q]
Arvatkaa luinko mä tän kolme kertaa ennen kuin käsitin oikein. :S
[q]embie, 11.7.2006 22:59:
sitä on kuullu sanottavan, että aurinkorasva kestää yhden kesän. Itse oon kuitenkin käyttäny menestyksekkäästi parikin kesää samaa rasvaa, eikä ole pahemmin kävistyny
[/q]
Voihan sitä käyttää vielä vuoden jälkeenkin, mutta suojaava teho vähenee ja käy niinkuin rasvoille vanhentuessaan käy - se eltaantuu ja alkaa haista merkilliselle.
Ennemmin kannattaisi lotrata aurinkorasvaa niin paljon, että saa koko purkin kulumaan kesässä. Ja huom! Korkeatkaan suojakertoimet eivät estä ruskettumista, vain palamisprosessin.
Miksi ihmisten pitää täyttää tulevien tapahtumien topikit selvittämällä, miksi he eivät pääse paikalle? Ymmärrän vielä narinan siitä että kaksi samantyyppistä tapahtumaa järjestetään päällekkäin, mutta miten SINUN henkilökohtaiset retkesi mummolaan tai Ibizalle ovat niin vitun tärkeitä mainittavia?
[q]Janisa, 27.6.2007 20:50:
Tosta linkista ja siita ihmisen sydamen kuvasta ma jotenkuten erotan "sydamen" muodot, mutta jos katsoo kokonaisuutta, niin se on edelleen epamaaranen kasa mun mielesta.
[/q]
Tuli mieleen:
Hienoin ystävänpäiväkortti ikinä!
http://suzi9mm.com/full.php?id=174
Miten helvetissä tämä suomennetaan *toktok*
"Ear training for radio producers is a process of learning to switch at will between holistic and analytic listening, to be able to identify and analyze individual aural parameters, but then to fit that sound back to into the whole aural production and listen holistically as would a normal radio listener."
[q]DJ Rx, 5.5.2010 09:31:
"Ear training for radio producers is a process of learning to switch at will between holistic and analytic listening, to be able to identify and analyze individual aural parameters, but then to fit that sound back to into the whole aural production and listen holistically as would a normal radio listener."
[/q]
Radiotuottajan kuulon harjoittaminen on prosessi, jossa opitaan vaihtamaan tahdonalaisesti holistisen (tunnepohjaisen) ja analyyttisen kuuntelun välillä, tunnistamaan ja analysoimaan yksilöllisiä ääniparametrejä sekä sovittamaan niitä äänen kokonaiskuvaan ja kuuntelemaan holistisesti, kuten normaali radionkuuntelija.
Eli selvennettynä pitäs pystyä miksaamaan yksittäisiä ääniä yhteen siten, että kokonaiskuva pysyy mahdollisimman tasaisena, sekä tekniseltä, että tunteelliselta kantilta katsottuna. Eli esmes pitää osata equttaa ja kompuroida puheääniä yksilöllisesti ja miksata ne tasapainoon taustamusan kanssa.
Näin mä ton käsittäisin.
[q]Jussi Soro, 5.5.2010 09:40:
---
DJ Rx, 5.5.2010 09:31:
---
Radiotuottajan kuulon harjoittaminen on prosessi, jossa opitaan vaihtamaan tahdonalaisesti holistisen (tunnepohjaisen) ja analyyttisen kuuntelun välillä, tunnistamaan ja analysoimaan yksilöllisiä ääniparametrejä sekä sovittamaan niitä äänen kokonaiskuvaan ja kuuntelemaan holistisesti, kuten normaali radionkuuntelija.
Eli selvennettynä pitäs pystyä miksaamaan yksittäisiä ääniä yhteen siten, että kokonaiskuva pysyy mahdollisimman tasaisena, sekä tekniseltä, että tunteelliselta kantilta katsottuna. Eli esmes pitää osata equttaa ja kompuroida puheääniä yksilöllisesti ja miksata ne tasapainoon taustamusan kanssa.
Näin mä ton käsittäisin.
[/q]
Kiitos jussi, alkaa menee niin diodisoinniks tämä opari et alkaa olee vaikeuksia kääntää päässä kaikkea ymmärrettäväksi suomeksi Kaikki tämä on kyllä varsin hyvin hanskassa, alkaa nuppi hajoamaan vaan tän kanssa ku oon tätä 5 kuukautta vääntäny *eikä* Kiitos paljon!
[q]Hyzenthlay, 6.2.2006 18:09:
Mitä tarkoitetaan "tamperefiiliksellä"? oisko mahdollista saada vastaukseksi muutakin kuin läppää?
[/q]
Kokeneemmat ovat kertoneet, että sanonta juontaa juurensa aikaan, jolloin lakan käyttö oli uutta ja "hienoa". Jossakin Treen bileissä oli nähtävästi enemmänkin öyskääjiä kannettu pilalle - tarkemmin en tiedä koska ja missä. :)
[q]Abysmal, 21.7.2007 22:18:
Ach so. Kiitän vaivannäöstänne. Puukon kanssa työskennellessäni mietin että pitäisköhän tehä /onko olemassa tän alan sanastoo?
[/q]
Katopa tuo Caro²:n blogi, +viihdearvo!
[q]Ergilion, 18.3.2010 08:31:
Miksei mun kännykästä (ja edellisestäkään) voi kuunnella radiota sen kännykän sisäänrakennetulla kajarilla? Soitinta voi, mutta radio vaattii aina luurit *eikä*
[/q]
Luurien johto toimii antennina.
[q]gnomex, 9.4.2009 13:29:
Se dokaa kuitenkin jo, mkay :/
[/q]
No ei se onneks viel ja toivottavasti ei viel pitkään aikaan!
Päädyin siis Benettonin ihq hajuveteen
Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?
miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?