Mikä ärsyttää?
[q]Pätkis, 20.6.2007 13:13:
Pyöräilijöistä tuli mieleen, et saa kesän edetessä taas nostella kulmiaan ku kattelee miten itsevarmasti nuo fillaristit tuol keskustassa suhahtelee menemään ihan mistä välistä lystää. Viimeksi eilen nous tukka pystyyn kun olin autollani kääntymässä nätisti vilkku päällä oikealle valottoman suojatien yli, ja siitä suhas sit eräski kaveri helvetillistä vauhtia mun EDESTÄ sille suojatielle, jolla mä keulani kanssa jo olin. Mun nopeus oli niin vähän ettei jarrutus ollut ongelma, joten ei käynyt mitään. Kyl mä katoin ettei siinä mun vieressä oikeella sivulla ketään kävelly tai pyöräilly samaan aikaan ku risteystä lähestyin, kunnes sit lähin kääntymään. Ja ei, en tosiaankaan nähny mistä hiivatista se pyörä tuli, mut "takaa" tuli ja lujaa.
Noin niinku vaan yhtenä esimerkkinä et vois oikesti vähä niitä tilannenopeuksia ne pyöräilijätkin liikkuessaan kattoa.. Ite en ikinä uskaltais fillaroida tuolla katujen yli sitä vauhtia mitä monet tottuneemmat menee. Väline ku väline, keskustas ei sillä tarvi kovaa ajaa
[/q]
Itse työmatkapyöräilijänä voin kyllä yhtyä tähän! Jotkut ajaa ihan käsittämätöntä vauhtia ja esim. paikoissa, joissa on pyörätie, ajetaan siinä ajoradalla. Kai meitä tavallisiä polkijoita ois sit liikaa edessä :/
Oma ärsytys pyöräilyyn liittyen on ne mulkasut joita jalankulkijoilta saa jos soittaa kelloa kun kävelevät keskellä pyörätietä. Hankin sumutorven kohta.
[q]inspector, 2.7.2007 13:50:
Se että lupaillaan/sovitaan jotain asioita ja sit ne ei menekään sinnepäinkään. Parempi sitten ettei lupailla semmosia asioita mitkä ei tapahdu, tai ainakin ilmoitetaan jos ei sitten pääsekkään tulemaan.
Esim. erittäin ärsyttävää on jos vaikka kaveri sanoo et joo soittelen sit illalla ku oon tulossa. Sit venailee koko illan himassa ja mitään ei kuulu. Parhaimmillaan sanoo viel muille kavereille et joo en nyt pääse ku venaan tääl himas.
[/q]
Niinpä. Luulis ettei se oo kovin vaikeaa vaikka laittaa viestiä et "sori, tänään ei käykään".
Ehkä hivenen se, että päätin siirtyä sähköisiin laskuihin tietyiltä osin ja nyt en muistakaan tunnuksia postin palveluun, jonne lasku on mennyt
[q]Lyylikki, 3.8.2007 14:03:
Suomenkielentaidottomat työkaverit.
[/q]
Tuo. Sekä se, että yks parikymppinen tyyppi täällä tekee wordissä rivinvaihdot spacella =D Se myös tunkee pilkkuja tekemissään uutiskatsauksissa niin ihmeellisiin paikkoihin, että mä en enää jaksa edes välittää.
[q]VaSKiTSa, 4.8.2007 00:28:
jonoissa ohittelevat mummot. Vaikka yli kaiken kunnioitan vanhempia ihmisiä, joskus myös minun pitkä pinnani ratkeaa. Muutama viikko sitten kun oltiin tulossa avomiehen kanssa viikon ihanaiselta Kroatian reissulta jonotettiin semmosen 25 ihmisen jonossa lentokentän tax-free kassalla. Splitin lentokenttä on pieni, hikinen ja ahdas, ja kaikilla pinna kireenä. Siinä vaiheessa kun edessäni on enään muutama ihminen tämä mummuska kiillaa itsensä eteeni. Siinä vaiheessa itsehillintä petti; "voi v*ttu mie vihaan tommosia ihmisiä jotka kuvittelee voivansa ikänsä vuoksi tehdä mitä tahansa..." eli kunnon avautuminen. [/q]
Oisko ollu niin kamalan vaikeaa kohteliaasti huomauttaa kyseiselle mummolle asiasta sen sijaan että alkaa kovaan ääneen vittuilee takana?
[q]satumetsä, 9.8.2007 14:31:
---
Jago, 9.8.2007 01:57:
Tietääkö kukaan mitään luontaistuotekauppojen unensaantia helpottavia tuotteita?
---
Nää vinkit voi myös auttaa:
- Ei alkoholia kahteen tuntiin ennen nukkumaanmenoa
- Ei kofeiinia kello 16 jälkeen
- Ei nikotiinia nukkumaanmenoa edeltävien 4 tunnin aikana
- Säännöllistä liikuntaa olisi hyvä harrastaa mutta raskasta rasitusta tulisi välttää klo 18 jälkeen
- Ennen nukkumaanmenoa olisi hyvä nauttia kevyt hiilih.pitoinen ateria
- Makuuhuoneen tulee olla mukava: Ei liian kuuma, valoisa eikä meluisa.Vuoteen, tyynyn ja vuodevaatteiden tulisi olla miellyttäviä
[/q]
Ja lisäksi kannattaa pyhittää sänky vain nukkumiseen (sen toisen aktiviteetin lisäksi *vink*), eli ei lue tai katso telkkaria sängyssä ja menee nukkumaan vasta kun nukuttaa.
Se, että äidin kämpässä on aivan liian vähän valoa. Ne on asunu täällä nyt 2 vuotta ja saaneet jopa puoli vuotta sitten keittiön ja olkkarin kattolamput paikalleen. Tosin edelleenkin liian hämärää ja varsinkin nyt, kun äiti oli päättänyt pestä sohvan päälliset ja luen divaanilla, jonka läheisyydessä ei ole yhtään kunnon valoa.
[q]inneah, 17.8.2007 09:29:
Ihan hyvä idea tuo, mut ei reilua niitä kohtaan jotka on jonottanut jo siellä.
[/q]
Ei se imo edes ole hyvä idea, koska hidastaa sitä jonoa ku jengi joutuu antaa tilaa jne. Liikenne sujuisi huomattavasti paremmin jos ihmiset eivät olisi niin itsekkäitä... Samaa tapahtuu joka aamu Kulosaaren sillalla, kun Junatie on aina tukossa.
[q]josbe, 24.8.2007 08:33:
---
Annakins, 24.8.2007 00:01:
Joku ämmä, jolla on maailman käkättävin nauru, nauraa joka s**tanan ilta todella usein ja todella myöhään niin, että koko sisäpiha raikaa. Kyseessä on todellakin ihminen eikä esim. varis. Ja tätä on jatkunut nyt n. 2 viikkoa joka ilta.
---
Käkättävä tai muuten outo nauru voi olla kerran kuultuna ihan hauska, mutta siihen se sit jääkin. Outo (varsinkin kovaääninen) nauru liian usein - ei voi kestää.
Edit: tarkoittaako tämä, että valitsen ystäväni naurun perusteella? *ding**nauru*
[/q]
Joo ei siinä mitään jos se olis joku kaveri joka nauraa sillai, mutta kun se kuuluu joka ilta talon sisäpihalta Meinasin yöllä jo huutaa ikkunasta et nyt turpa kiinni, mut en jaksanu.
Ihmiset, jotka ruokakauppaan mennessään jäävät nysväämään siihen sisään tullessa ovelta / sähköporteilta metrin parin päähän. Keskustelemaan mitä sitä pitikään ostaa tai arpomaan ihan mitä vaan... Siis argh.
saatana että voi olla vaikeeta löytää ihmisen puhelinnumero oman organisaation sisällä. vittu 15 minsaa menny taas tähän (+2 minsaa tän viestin kirjoittamiseen *justjoo*)
vittu.-
[q]Jago, 31.8.2007 10:00:
---
sapeli, 31.8.2007 09:43:
No about 4 tuntia myöhemmin kun mä tulin kotia niin tuo hais vielä rappukäytävään asti *pökr* Ehkä on aika hommata meille oikeata ötökkäkarkotetta
---
Joo, mut näihin kyseisiin ötököihin pitäisi toimia mäntysuopaliuos
[/q]
Joo, mut älä kokeile fairyliuosta, se tappaa sen kasvin. nimim. en jaksanut ostaa mäntysuopaa
[q]Miika, 3.9.2007 13:28:
---
Annakins, 2.9.2007 15:45:
Joku oli ilmeisesti käynyt käsittelemässä mun (jo muutenkin kovia kokenutta) pyörää sillä seurauksella, että lukko on vääntynyt eikä sitä saa auki.
---
Koska haet Specializedin kotiin? Se on hyvä pyörä vaikken ole nähnytkään, tai sitten siitä saa sellaisen.
[/q]
heti ku meen Lontooseen ja saan selville onko se vielä siellä.
[q]Verano, 10.9.2007 11:57:
---
Annakins, 10.9.2007 11:15:
[size=15]ARGH![/size]
---
Toi homma teillä on kyllä niin käsittämätöntä. Varsinkin kun se on sääntö eikä poikkeus. Miten sama instanssi joka säätää ja valvoo lakeja tuollaisia toistuvia määräaikaissuhteita vastaan voi harjoittaa sellaisia omissa virastoissaan? Ja kun tuo on kuitenkin yleisesti tunnettu fakta, että teillä noin toimitaan ja silti siihen ei saada muutosta aikaiseksi. Laita ihmeessä sitä meiliä, jos se edes hitusen asiaa auttaisi.
[/q]
Haha! Nyt ne selittää, että "ei tää oo niin helppo juttu kun ei teidän palkkoja maksetakaan niistä xxx-rahoista". Öö miten meidän osastolla on sitten kuitenkin voitu vakinaistaa kolme paikkaa ja toisella osastolla myös kolme?
Huvitunoh.
[q]crissy, 12.9.2007 12:17:
Ukko teki jo valituksen ylen tekstityksistä ja huulisynkasta.. tekstit tuli aina 5sek. ennen ku ees henkilö oli ees mitää sanonu..
[/q]
Se johtuu kai siit ku YLE:llä tekstitys ei oo samassa signaalissa (tms) kuvan kanssa niin välillä se puuttuu ja välillä tulee just liian nopeesti tai hitaasti.
Heräsin taas ties kuinka monentena aamuna putkeen jo valmiiksi huonolla tuulella eikä asiaa parantanut ollenkaan Postitalon ala-aulan jouluvalot. Kohta alkaa joululaulut soida ja joka paikassa toitotetaan joulua, jonka mieluiten viettäisin jollakin eteläisen pallonpuoliskon mahdollisimman autiolla saarella. Yksin.
Palaa käpy tiiminvetäjän kanssa.
[q]Annakins, 25.9.2007 10:09:
---
Annakins, 25.9.2007 09:18:
Vois kuvitella, että ihmiselle jää 10 kuukaudessa edes jotain tiedonmurusia päähän. Näköjään ei. Ei olis aikaa korjailla toisten virheitä.
---
Uskomatonta. Juuri äsken korjasin ko. henkilön tekemää työtä ja nyt se toi seuraavan asian, jossa on IHAN SAMAT VIRHEET!
[/q]
[size=15]EI VOI OLLA TOTTA![/size]
Meinasin inistä siitä, että eihän täällä mitään töitä saa tehtyä kun sihteerit kälättää käytävällä kovaan ääneen, mut sit tajusin, et enhän mä tällä hetkelle edes tee töitä vaan selailen klubbaria
Mutta päivän ärsytyksen aihe on eräs suomalainen bisnesmies, joka ei edes viitsinyt etukäteen ilmoittaa erään kirjan julkaisusta.
Päässä soiva Wham - Last Christmas