Mikä ärsyttää?
mua ärsyttäää aina niin tyhmät asiat, nyt ärsyttää mun sisko ja kun se ei tajuu miten pitää pitää autonsivupeilejä (mun mielest mun tapa on oikee) ärsyttää niin pirusti . .
Aikuiset ihmiset, jotka eivät omassa kotonaan keksi itselleen tekemistä ja kiukuttelevat tylsistymistään.
[q]EskimoF, 10.6.2005 14:03:
Ihimiset jotka syö purkkaa suu auki, niin et mäiskytys kuuluu km:n päähän*kivatsulle*
[/q]
TAI RUOKAA samalla tavalla
kaikki..
[q]Astaroth, 11.6.2005 14:05:
---
OK. Mitä on noita plattarin keskusteluja tullut seurattua, niin ainakin siellä mainittiin, että täydellistä nollakohtaa ei voi enää löytää - aina jää skidi heitto, jos sen kerran on mennyt muuttamaan.
Mutta puhuin vain kuulemani puolesta. Lähteet ainakin vaikuttivat luotettavilta.
---
[/q]
Tässä kohtaa voisin alan ammattitutkinnon omaavana sanoa, että esimerkiksi jokaisessa technicsin levysoittimessa, niinkuin muissakin sähkölaitteissa ei ole olemassa De Facto arvoja vaan suoraan kaupan paketistakin vetäistyissä laitteissa esiintyy pieniä heittoja arvojen suhteen..
Tämä johtuu jo suoraan siitä, että prikulleen identtisiä sähköisiä komponentteja joista laitteet kasataan ei komponenttitehtaan liukuhihnalta tule, vaan valmistetut hilkkeet tehdään komponentista riippuen tietyllä toleranssilla komponenttiin merkitystä arvosta, jolloin jo lähtökohtaisesti esimerkiksi teknarin pitch-trimmerin ohmiarvo säädetään tehtaalla tietyn toleranssin mukaan.. Ainakin technicsin oman huoltokäsikirjan mukaan trimmeripotentiometri VR301:n resistanssi arvo on noin 2.7 Kohm +/- 50 ohmia.. tämä siis jo tehtaalta tullessa
Että simmottist..
Täydellinen nollakohta löytyy aina, olkoon vaikka miten vituilleen ruuvattu levari..
Pitchin ollessa keskellä liukua, siinä missä kuuluu se naksahdus, kytkeytyy automaagisesti oskillaattoripiiri päälle johon levylautasen nopeus lukittuu.. Pitch-liukua siirrettäessä plussalle tai miinukselle tämä kvartsikiteen taajuuteen lukittu piiri kytkeytyy pois päältä kokonaan, jonka jälkeen pyörimisen tasaisuus on taas niiden toleranssien varassa toimivien trimmattavien vastuksien varassa.. Täten voinkin todeta, että nollakohdan löytymättömyys on vain ja ainoastaan sen ammattitaidottoman ruuvaajan kädettömyyttä ja tietämättömyyttä siitä miten vehkeet toimivat sähköisesti..
Tästä ei nyt tarvitse kenenkään vetää palkokasveja nasaaliinsa, mutta ajattelinpahan korjata muutaman harhakäsityksen tästäkin aiheesta
Haluisin hyvää kahvia, mut osaan keittää vaan superpahaa.
Thank god mulla on sähkövoimatekniikan ja tietojenkäsittelyn/kulutuselektroniikan tutkinnot..
[q]Astaroth, 12.6.2005 19:07:
---
Kiitos tiedosta. Nyt olen taas hieman viisaampi.
---
[/q]
Ole hyvä, oli ilo olla avuksi *kiitoskiitos**vink**nauru*
Ihimiset jotka syö purkkaa suu auki, niin et mäiskytys kuuluu km:n päähän*kivatsulle*
[q]Freja, 9.6.2005 15:33:
Saksanreissu on ohi. Tyhmää. Olisi siellä kauemminkin viihtynyt. Mutta sitten tuli eteen este mikä on toinen oiva tähän topicciin. Nimittäin ärsyttää se, että minulla on 6 viikkoa pitkä kesäloma, 1½ viikkoa vasta mennyt ja mulla on rahaa 53 senttiä. Loistavaa.
[/q]
Ville arveli jotain tuollaista.
Jokos masteri on höyläyilty täyteen?
Keski ikäset business horot mitkä kuvittelee et maailma pyörii niiden läskin perseen ympärillä ....
Tää kuollut pikku kaupunki johon taas tuli eksyttyä..Kuinka täällä josku on pystyny ees elämään!!!...dii...*justjoo*
[q]Lene, 9.6.2005 00:07:
---
zasga, 8.6.2005 23:41:
Joo ja samalla tällä riittävällä palkalla estetään korruptiota. Onhan poliitikoilla loppupeleissä valta tässä yhteiskunnassa ja he eivät saa olla helposti lahjottavissa. Ja ihan sopivalta summalta toi uus palkka vaikuttaa, kuus tonniakaan ei olis vielä paha.
---
Tämän valossa seuraavaksi varmaan olisi olennaista nostaa poliisien palkkoja. Puhumattakaan sitten oikeuslaitoksesta...
[/q]
Eikös oikeuslaitoksen palveluksessa toimivilla tuomareilla ole ihan järkyttävät palkat ja asianajajatkin taitaa tienata ihan kivasti, puhun ihan mutu tuntumalta. Entäs onko poliiseilla lopulta paljoakaan valtaa? Onhan niillä toki ase, minkä takia niitä ei kannata kauheasti ärsyttää. Ja eikös kansanedustajat ole vielä aika pieni ammattiryhmä jos verrataan noihin muihin, joten lisää liksaa vaan poliitikoille ja maailma pelastuu.
Aiemmin tää ei oo nyppiny niinkään paljoa, mut viime aikoina yhä enemmän...
Jonkun aiemman omistajan toimesta ruuvatut levarit... yritä tässä sit tehdä vakavasti otettavia miksauksia, perkele!
Pitänee purkaa vehkeet jossain vaiheessa ja ottaa yleismittari kauniiseen käteen.. Vielä kun jostain löytyisi referenssilevari mistä vois mitata resistanssiarvot...
[q]akir0, 8.6.2005 07:42:
---
Lene, 7.6.2005 21:33:
"Kansanedustajien palkkiot nousevat heinäkuun alusta. Eduskunnan palkkiotoimikunnan päätöksen mukaan kansanedustajan kuukausipalkkio korotetaan nykyisestä 4 970 eurosta 5 220 euroon."
Just joo.
---
Eikö tuo nyt oo melkosta populismiä tuosta naputtaa. Kansantaloudessa moinen nousu on ihan nappikauppaa ja kansanedustajilla tulee olla korkea palkka, jotta sinne varmasti saadaan motivoitunutta ja pätevää väkeä tekemään asioita. Toisaalta kansanedustajien palkat on eurooppalaisittain käsittääkseni melko matalat ja yksityiseen puoleen verratenkin nuo palkat eivät mitään tähtitieteellisiä ole.
[/q]
Joo ja samalla tällä riittävällä palkalla estetään korruptiota. Onhan poliitikoilla loppupeleissä valta tässä yhteiskunnassa ja he eivät saa olla helposti lahjottavissa. Ja ihan sopivalta summalta toi uus palkka vaikuttaa, kuus tonniakaan ei olis vielä paha.
[q]Lene, 7.6.2005 21:33:
"Kansanedustajien palkkiot nousevat heinäkuun alusta. Eduskunnan palkkiotoimikunnan päätöksen mukaan kansanedustajan kuukausipalkkio korotetaan nykyisestä 4 970 eurosta 5 220 euroon."
Just joo.
[/q]
Eikö tuo nyt oo melkosta populismiä tuosta naputtaa. Kansantaloudessa moinen nousu on ihan nappikauppaa ja kansanedustajilla tulee olla korkea palkka, jotta sinne varmasti saadaan motivoitunutta ja pätevää väkeä tekemään asioita. Toisaalta kansanedustajien palkat on eurooppalaisittain käsittääkseni melko matalat ja yksityiseen puoleen verratenkin nuo palkat eivät mitään tähtitieteellisiä ole.
Ihmiset jotka eivät pidä lupaustaan.
Luvataan auttaa moottorin takaisinpanossa, eikä kuitenkaan tulla.
Luvataan auttaa kaikessa pienessä ja isossa asiassa teh big dayta varten, eikä kuitenkaan auteta.
Mur teille. Anni-täti on hyvin, hyvin vihainen.
Mä en millään osaa syödä pitämättä ihan helvetin moista meteliä.
asiat jotka vaivaa päätä ihan turhaan. asiat jotka ei etene toivotulla tavalla tai ei sitten ollenkaan. kivaakivaa. se kun kukaan ei tee asioiden eteen mitään. tai ei edes halua tehdä, mutta ei voi ilmoittaa siitä.*igor*
[q]äm, 1.6.2005 17:30:
Mie, sie, mää ja sää. Maalaiset.
[/q]
Aijaaa... Sie vihhaat minnuu sit kanssa