Mikä ärsyttää?

Back to häröily O

Se kun pitää taas valvoa yksin kotona aamuun että jaksaa päivällä nukkua ja lähtee illalla töihin..Jyväskylään...*dissaa*

minun maskuliininen puoleni on jaanyt kehityksessa paikoilleen! naisellinen puoli sen sijaan korostuu kokoajan o_O

[q]aurinko, 18.1.2006 23:03:
---
-Santtu-, 17.1.2006 12:03:

Kenelläkään kokemusta apteekin rohdosvalmisteista (ilman reseptiä saatavat), onko niistä mitään apua unettomuuteen?

---

Luulen että ne toimii vaan jos niihin oikein uskoo..
Oon kokeillu unikuuta ja herbivalia. Unikuu tuntui välillä toimivankin mutta toi herbival on kyllä yhtä tyhjän kanssa

On tosin mahdollista että uskoni moisiin valmisteisiin on vaan hiipunut eikä ne siksi toimi :(
[/q]

Kyllä reseptittömät luontaistuotteetkin sisältävät vaikuttavia alkaloideja (esimerkiksi valeriaana sisältää GHB:n kaltaista ainetta), mutta pienissä määrissä. Ne eivät sovellu nopeasti vaikuttaviksi nukahtamislääkkeiksi eikä vakavien unihäiriöiden hoitoon, mutta lievän unihäiriön itsehoitoon kylläkin. Vaikutus on yleensä huomattavissa parin viikon käytön jälkeen.

Yleisesti käytetty aine on valeriaanauute (jota on unikuussa), jonka tehoa parantaa samanaikainen humalan käyttö (jota löytyy herbivalista). Näiden riippuvuuspotentiaalit ovat hyvin pieniä, ja ne ovat siksi turvallinen vaihtoehto itselääkitykseen.

Pitää kuitenkin muistaa että nämä ovat hyvin mietoja aineita, ja jos unihäiriöt ovat vakavia tai jatkuvat itsehoidosta huolimatta, kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin.

[q]MiMoSa, 19.1.2006 09:12:
Kun sitä yrittää siihen laittaa se ei huoli sitä melkeinpä ikinä ja sit se on pakko laittaa siihen keltaseen, jolloin siihen tulee teksti et "käytä seuraavalla kerralla sinistä aukkoa".*grr**eikä**toktok*
[/q]

Ärr, oon huomannu ihan saman! Oon kyl koko ajan luullu et vika on mussa kun en osaa työntää sitä korttii sinne siniseen aukkoon

[q]MiMoSa, 19.1.2006 09:12:
En tiedä onko tää jo tullu, mut mua ottaa suunnattomasti päähän se kun oot automaatilla ja se kone käskee laittaa sirukortin siniseen aukkoon.
[/q]

Pankista tuli tällainen viesti 9 päivää sitten:

"Då du med ett chippkort lyfter kontanter från Otto. automater
fungerar ditt kort fr.o.m den 1 februari 2006 enbart i den
blåa kortläsaren."

Saatanan mtv3! Työpaikalle ilmestyi maanantai-aamuna porukkaa kuvaamaan jotain pätkää maikkarin uutisiin. Sanoin sitten, että en MISSÄÄN NIMESSÄ halua tulla kuvatuksi. Olin tietysti viikonlopun jälkeen v***n väsynyt ja kitkuttelin parin tunnin unilla + näytin tietysti ihan petolinnun perseeltä! Lisäksi pelkään kameroita, ja olen mm. saanut paniikkikohtauksia (mainitsin tämänkin). No kuinkas ollakaan, kuulin tänään että olin sitten kuulemma kolmosen uutisissa *toktok*

Tekee mieli kyllä antaa niille vähän palautetta. Onko se niin hauskaa pöllähtää kuvaamaan mua kun raahaudun krapulaisena maanantai-aamuna töihin enkä tosiaankaan halua tulla kuvatuksi. Ja onko näillä edes mitään vitun oikeutta kuvata mua *toktok* YKSI SYY LISÄÄ OLLA MENEMÄTTÄ MAANANTAINA TÖIHIN!

VITTU

Kun työharjoittelija alkavaa viisastelemaan heti tokana päivänä...

[q]sapeli, link=http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=16;pid=720304#720304]7.2.2006 01:47:
Ei taida ihan tuota sana pätevä tarkoittaa No aijaa *justjoo*[/q]
Mistäs sanasta se sitten on johdettu? Beats me...

[q]sapeli, 7.2.2006 01:47:
Siis nämähän aina riippuu tapauksesta - aina ei ole kyse pätemisestä kun jotain asiaa aletaan purkamaan hiukan pintaa syvemmältä (vaikka kyllähän siitä aina itse kukin saa jonkinlaista mielihyvää kun kokee osallistuvansa merkittävällä tavalla itselle mielenkiintoiseen keskusteluun). Kommenttini päti siis ainoastaan aitoon pätemiseen jossa pädetään ihan vaan pätemisen ilosta, eli brassaillaan omilla tiedoilla.

---
---
Ainoastaan ihmiset joilla on jotain heikkoutta itsetunnossa ottavat muiden pätemisen vakavasti, eli siinä mielessä ollaan ihan samaa mieltä. Toisaalta, usein pätijätyyppiset ihmiset ovat niitä jotka aloittavat itsetuntonsa pönkittämisen muiden kustannuksella - muilla taas on ehkä muita keinoja nostaa sitä omalla kohdallaan. En ole aivan varma voiko toista yleistää huonoitsetuntoisemmaksi kuin toista aivan näin yleisellä tasolla (vaikka mieli tekisi).
---
---

Jälleen, riippuu tilanteesta ja tapauksesta. Jos tieto ei viimekädessä kontributoi mitään keskusteluun, on kyse usein pätemisestä joka vain ärsyttää muita (koska näennäisesti tiedon esille tuomisen ainoa merkitys oli sen esittäjän tietojen kehuminen ja siis tavallaan muiden tietojen puutteen korostaminen). Jos tieto on jollain tapaa mielenkiintoinen ja/tai oleellinen keskustelulle, silloin sanoisin että niillä joita se 'päteminen' alkaa ärsyttää on enemmän ongelmia itsetuntonsa kanssa kuin itse tietoniekalla.

Mutta harvempi tuossa tilanteessa ketään alkaa pätijäksi haukkumaankaan.
[/q]
Etkö sä lue klubitusta ollenkaan? :D (juu, oli sarkastinen heitto)
Sen mitä olen keskusteluita täällä seurannut, on toi pätemisestä valittaminen tullut esille juuri niissä tilanteissa, kun joku menee pintaa syvemmälle. Tietysti tässä mennään taas jo ihmisen subjektiivisen maailmankuvan syvyyksiin siitä mikä tieto on vielä "hyödyllistä" keskustelulle ja mikä tuo ainoastaan sen kertojaa esiin. Luulen että sinänsä olet oikeassa, että tuo tiedon kertojan itsensä esiintuomisen tunne on se mikä saa tuon valituksen pätemisestä aikaiseksi, mutta onko sen tunteen laukaisijana tiedon turhuus keskustelulle vai toisen osapuolen harmistuminen toisen tiedon määrästä ja sen harmistumisen purkaminen.

Mistä voi yleensäkään tunnistaa sen että mitkä asiat ovat tärkeää tietoa ja mitkä keskustelija tuo esille ainoasteen pönkittääkseen itseään? Ku kaikilla on oma näkemys niiden tärkeiden tietojen suhteen. Toiselle se on se kuinka monta kappaletta jotain vinyyliä on painettu ja toiselle taas se että tietää että nimimerkki se ja se ei ole posliini mutta siistii säännöllisesti alapäänsä (tai joku muu vastaavanlainen esimerkki).

Ihmisille tärkeät tiedot ovat vain niin subjektiivisia, että mun mielestä on tylyä tuomita niiden esiintuominen pätemiseksi, varsinkin kun se motiivi tuon pätemiskortin esiinvetämiseen on yleensä esiinvetäjässä, ei niinkään tiedon esiintuojassa.

En vain ymmärrä sitä miten jotain henkilöä voi ärsyttää se että toinen "pätee" tiedoillaan. Tai siis voin ymmärtää kyllä sen että se harmittaa ettei itse kyseisiä asioita tiedä, mutta en tajua miten se voidaan kääntää siihen että tiedon esilletuoja on huonoitsetuntoinen egonpönkittäjä koska kertoo jotain mitä muut eivät tiedä.

nimim. Vähäks noi antiikin kreikan jäbät päti jatkuvasti

[q]Hyzenthlay, 2.2.2006 10:27:
Mut että inhoon sanaa TARKASTUSMAKSU! Hirveetä kaunistelua, se on SAKKO prkl [/q]

Offtopic, mut ei se oo sakko. Sakkoja jakavat vain poliisi ja tuomioistuimet. Siksi on tarkastusmaksu, pysäköintivirhemaksu jne.

[q]peikkotyttö, 3.2.2006 23:18:
Ärsyttää se,että kadotin lapaseni viikonloppuna kolmannen kerran tänä talvena.
[/q]
Luin "lapseni"

Enkä näytä olevan ainoa...*tirsk*

Amazon.

Koita tässä nyt sitten tilata kirjaa kun palvelu väittää jatkuvasti postinumeroani vääräksi. Sit kun kyseessä on vieläpä kirja, jonka ihka oikeasti haluaisin ja jota on tehty vaan pieni painos niin.... kyllä ärsyttää.

ihmiset, again.

Huomauttelu joistain asioista!
Esim: "älä tee niin vaan näin"

!!!!Se saa raivon partaalle!!!!!! HHHGGGG!!!!
AAAARRGGGHHH!!!!!

x) *Höyrytys*

[q]äm, 9.2.2006 15:19:
Luin Hitchhiker:in kommentteja Työttömyys-topikista ja tekisi aivan älyttömästi mieli karjua ja repiä hiuksia päästä.
Mikä vittu niissä yhdys sanoissa on niin vaikeeta?!

AAAAARGH.
[/q]
No mikset karju ei aina voi voittaa

[q]äm, 9.2.2006 15:45:
---
Hitchhiker, 9.2.2006 15:38:
---
äm, 9.2.2006 15:19:
Luin Hitchhiker:in kommentteja Työttömyys-topikista ja tekisi aivan älyttömästi mieli karjua ja repiä hiuksia päästä.
Mikä vittu niissä yhdys sanoissa on niin vaikeeta?!

AAAAARGH.

---

No mikset karju ei aina voi voittaa

---

Okei. Nyt tää muuttu päivän *lmao*ksi.
Ensin luin sun "No mikset karju" -kommentin ja ajattelin, että vitun urpo.
Sitten muokkasit vielä perään, että "ei aina voi voittaa" ja nyt nauran ääneen.

"ei aina voi voittaa"

NIINKÖ EINSTEIN?
[/q]

EHKÄ SIT OON VITUN ÄÄLIÖ JOKA EI OSAA KIRJOTTAA TAI AJATELLA PÄÄLLÄÄN, kaikkia ei voi miellyttää...Mitä sitten jos tommosesta h**vetin pikku asioista saa päänsä kipeäksi ni voi harmi.

[q]Miksan, 9.2.2006 18:41:

... kyl mua ainaki käy vituttaa jos joku alkaa inisee mulle siitä et tälläsessä vapaamuotosessa tekstissä on jotain pieniä kieliopillisia virheitä jotka ei vaikuta mitenkään tekstin ymmärettävyyteen. Se on sit ihan eri asia jos niitä on jossain virallisissa teksteissä kuten vaikkapa työhakemuksissa/cv:ssä.[/q]

Miks kaikki vetoaa aina tohon?! Jos sä et osaa yhdyssanoja, et sä opi niitä yhtäkkiä alkaessasi kirjottaa jotain virallista tekstiä. Jos sä osaat ne, sä et tee virheitä myöskään vapaamuotoisissa teksteissä. Edes kirjoittaessasi huolimattomasti. Ei sieltä vaan lipsahtele bussi pysäkkejä ja oppi sopimuksia.

[q]Itellä aina ollu hakusessa yhdyssanat ja välimerkit ku en oo ikinä niiden opiskeluun jaksanu panostaa. Tuntenu aina siltä et on tärkeempiäki asioita opiskeltavana.
[/q]

Mitä sä teet, kun sun pitää kirjottaa niitä "tärkeämpiä" asioita paperille ja sä et vaan osaa?

Oisko se kirjottaminen kuitenkin yks tärkeimmistä asioista osata?

Joo, arvaan. Ei sinulle.

Tuohon kielioppikeskusteluun... erään meidän luennoistsijan materiaali on aina täynnä yhdyssana- ja kielioppivirheitä, sekä typoja vaikka muille jakaa. Se on todella ärsyttävää ja vaikeaselkoista, ja monet kerrat nämä virheet aiheuttavat sen, että lauseet ovat suorastaan mahdottomia ymmärtää. Että kyllä se kirjoitustaito mun mielestä on yksi tärkeimmistä asioista oppia.

En minäkään täydellistä suomea kirjoita, sen tiedän, mutta luulisi että he jotka ovat oppineet sen äidinkielenään jo lapsena osaisivat edes vähän paremmin kuin henkilö joka on vasta teini-iässä sen oppinut...

edit: ai niin tossa yllä olevassa tekstissä on ehkä vähän huonot lause rakenteet ehkä olisi pitänyt jättää väli merkit pois koska ne vaan hidastaa kirjoittamista kyllä te varmaan silti tajuutte mitä mä tarkoitan jos ette turhaan käy vikiseen koska maailmassa on paljon tärkeempiä asioita kuin kieli oppi ja oikein kirjoitus esimerkiksi auton pako putken rassaaminen ja yö kerhoissa hyvä perseisten tyttöjen bongailu samalla kun juon väki viinaa hyvää viikon loppua kaikille! (sori, oli pakko*nauru*)

[q]ledroc, 10.2.2006 16:39:
Mua ärsyttää pelkurimaiset jätkät! Mikä hitto siinä on ettei voi vastata suoraan kysymykseen suoraan ja totuudenmukaisesti, vaan pitää valehdella?! Lupausten pettäminen on kans tosi raivostuttavaa. Miksi tehdä lupauksia, joita ei voi tai edes aio pitää?!
[/q]

Jotkut pojat vaan haluu sekä syöda kakun että säästää sen. Unohda sellaiset, ei tuollaiset tyypit tuu aiheuttamaan sulle kuin pahaa oloa ja vitutusta.

[q]MiMoSa, 13.2.2006 20:23:
-klips-
[/q]

Mä ainakin soittaisin kyseiselle isännöitsijälle itse, jos ei tajuaisi soittaa mulle.

Päässä soiva Wham - Last Christmas

O