SINKKULUUKKU
Hmmm...täälllä tai säpinässä...oikeestaan molemmissa
Vielköhän sitä ois täällä.. evt
[q]Haitok, 14.12.2006 05:16:
Tissit!
[/q]
Mainittu!!!11
[q]Coleman, 29.9.2006 15:41:
*ron*
[/q]
Selvä
---
Helpommin sanottu kuin tehty, mutta tuollaiset ihmiset kannattaa pyrkiä jättämään omaan arvoonsa.
---
Viimeistään 30min sitten itsekkin huomasin sen, tyttö soitti ja kertoi kuinka ikävöi ja ehkä tulevaisuudessa, jos hänestä siltä tuntuu voisimme palata vielä yhteen.
Tunsin, että hän vain yritti manipuloida minua odottamaan häntä.
Ei kannata lähteä tuohon leikkiin mukaan. Kuulostaa ihan siltä, että olet varasijalla, jos ei parempaa löydy.
Jos yhtään lohduttaa, kuulin avioerostani jouduttuani avo-osastolle masennuksen sekä burn outin ansiosta.
Voimia sinulle ja kaikkea hyvää! Tuohon oloon ei auta mikään muu kuin aika.
Helpommin sanottu kuin tehty, mutta tuollaiset ihmiset kannattaa pyrkiä jättämään omaan arvoonsa.
Viimeistään 30min sitten itsekkin huomasin sen, tyttö soitti ja kertoi kuinka ikävöi ja ehkä tulevaisuudessa, jos hänestä siltä tuntuu voisimme palata vielä yhteen.
Tunsin, että hän vain yritti manipuloida minua odottamaan häntä.
''ontto'' olo...
Noin vuoden jälkeen takaisin tänne... Tyttö sai siinä aikana itseni tuntemaan arvottomaksi, en usko kelpaavan enään kenellekkään, tuntuu vaikealta olla yksin.*nyyh*
Helpommin sanottu kuin tehty, mutta tuollaiset ihmiset kannattaa pyrkiä jättämään omaan arvoonsa. Jos toinen saa tuntemaan itsensä mitättömäksi, niin ei sellainen suhde ole hyväksi kuitenkaan.
Eilen:
Ole suunnittelemassa yllätyksenä pidenettyä viikonloppu reissua etelä suomeen ja sieltä viroon tai ruotsiin laivalla, jonka jälkeen kotia takaisin, neidin kanssa tietenkin. Neidin olisi tarvinnut maksaa vain oma lentonsa ja ruokansa, hotellin ja laivareissun olisin hänelle maksanut.
Kävelinpä ruokakaupasta autolle, kun tyttö ystävä soittaa ''juu meillä ei ole ollut enään pitään aikaan hauskaa, niinkuin ennen, mitä jos päätettäis tää homma?''
Noin vuoden jälkeen takaisin tänne... Tyttö sai siinä aikana itseni tuntemaan arvottomaksi, en usko kelpaavan enään kenellekkään, tuntuu vaikealta olla yksin.*nyyh*
Täällä ollaan...Tällä hetkellä ei voi muuta sanoa kun että: TYHJÄ OLO JA SATTUU!!
[q]tir, 3.6.2008 21:05:
joskus tulee vaan niin paljon pskaa niskaan ja menettää luottamuksen muihin ihmisiin, ettei siinä hirveästi jaksa hymyillä..
[/q]
[q]jokke_, 19.6.2010 15:08:
---
mark hamilton, 19.6.2010 00:26:
---
jokke_, 18.6.2010 21:07:
Mark! You are back! *sydän*
---
Otetaan tämä reply kuva läpisormien vaikka tuon voi ymmärtää 1000 tapaa.
En reagoi vaikka voisin.
mitä toi kuva edes tarkoittaa.
Tietänet että minun silmissä siinä lukee kirosana ja tietänet myös että jos en ymmärtäisi huumoria niin face-to-face tilanteessa käyttäisin sinua vastaan fyysistä väkivaltaa. Sun on näin anonyyminä kovin helppo huudella mulle vaikka mitä ja houkutella vaikka 100 tyyppiä samaan hommaan.
Et taida olla DJ Jokke koska tiedän että ks. henkilö ei käyttäydy noin.
Mutta mulle ihan sama mitä sanot.
---
ei se nyt ihan sama taida sulle olla mitä sanon, koska otat siitä noin kovan herssin.
ja fyysiseen väkivaltaan ryhtyminen on mun mielestä aika säälittävää. mut joo. Mark: stay cool ;)
[/q]
No joo en mä tätä niin tosissaan ottanut..
Fyysinen väkivalta oli vitsi.. en mä sellaiseen rupea.. sehän on säälittävää..
[q]aada, 11.11.2009 13:41:
Kyllä, olen valmis riskeeraamaan rakkauden sen vuoksi, että miehen tulee tehdä aloite. Olen sen verran realisti, etten jäisi tuota pitkäksi aikaa pohtimaan, vaan ajattelisin lähinnä että joko sinä et ollut tarpeeksi kiinnostunut tai sitten et vastaisi kuitenkaan sellaista miestyyppiä, josta itse olen kiinnostunut, kun et tehnyt aloitetta. Ja vaikka nyt päällepäin näyttäisitkin vastaavan täysin mun ns. unelmieni miestä, ajattelisin ettei koko jutusta olisi välttämättä tullut yhtään mitään tai että en olisi edes törmännyt sinuun jos en olisi sattunut tulemaan kyseiseen paikkaan kyseisenä aikana. Enhän nytkään tiedä kuinka monista rakkauksista jään paitsi kun en ole tietyssä paikassa juuri tällä hetkellä. Eli koko juttu ylipäänsä perustuu niin paljon sattumanvaraisuudelle, että olen valmis riskeeraamaan tämän verran, enkä oikeastaan jää koskaan sitä harmittelemaan. [/q]
Eli ts. et olisi valmis edes, iskemään silmää, hymyilemään rohkaisevasti tai nyökäyttämään päätäsi "moi" tyylisesti, joka voisi murtaa jään. Hän siis vastaa muuten, kaikkine roolituksineen ihannekumppaniasi, mutta ei vain uskalla lähestyä.
Otit hienosti puheeksi sattuman. En minäkään vaivaa itseäni sillä, että kuinka monta mahdollista rakkautta menetän istuessani koneen äärellä. Se minua kuitenkin jää vaivaamaan, jos näen oikeasti todella houkuttelevan ja kiinostavan naisen enkä tee mitään tutustuakseni häneen. Jos en koskaan tee mitään, todennäköisyys sille, että elämäni nainen tupsahtaa syylini on häviävän pieni. Lähes olematon. Se on oma ongelmani jos olen liian arka/ujo lähestymään tuota naista. Tällaisissa tilanteissa, juurikin joku rohkaiseva hymy voi olla riittävä tekijä. Onneksi kokemus tuo varmuutta ja niinhän se menee, että se joka kysyy on tyhmä vain hetken, mutta se joka ei kysy on tyhmä lopun ikäänsä. Koska olet selvästi periaatteidesi takana, olet myös varmasti ottanut sellaisenkin sattuman huomioon, että et ikinä kohtaa unelmiesi miestä ja elät yksin lopun elämääsi. "enkä oikeastaan jää koskaan sitä harmittelemaan"
[q]aada,
Onhan se toki vallankäyttöä, mutta entäs sitten? [/q]
Mielestäni parisuhteessa tulisi vallita molemmin puoleinen kunnioitus. Se, että käyttää valtaa ylitse toisen, ei ole toisen kunnioittamista. Tämä johtaa siihen, että toinen alkaa käyttämään omaa valtaansa jossakin muussa tilanteessa tasapainottaakseen tilanteen. Kun tätä "valtapeliä" pelataan riittävän pitkään, saadaan valtava riita aikaiseksi siitä, että kuinka päin WC-paperirulla asetetaan telineeseen. Niin mitättömästä asiasta ei voida keskustella järkevästi ja tehdä kompromissia, koska valtapeli estää sen. Toisin sanoan se joka myöntyy, alistuu ja luovuttaa valtaansa toiselle. Tasavertaisessa parisuhteessa, kyseisestä asiasta ei tule edes riitaa, vaan asiasta keskustellaan järkevästi ja tehdään kompromissi. Pääsääntöisestihän riitojen syyt ovat aivan jossain muualla, kuin itse riidan kohteessa. Vanhemmat ja kokeneemmat korjatkaa jos olen pahasti väärässä.
[q]aada, 11.11.2009 13:41:
Mä tahtoisin seurustella. Mistä niitä miehiä löytää ja miten pääsee treffeille?[/q]
Tästä kysymyksestä lähdettiin. Nyt kun olen pässyt jollakin tavalla selville suhtautumisestasi kumppanin löytämiseen, haluasin vastata varsinaiseen kysymykseesi. Sinä ET löydä miestä mistään, koska et ole valmis tekemään mitään (lue aloitetta) hänen löytämiseksi. Kysymys pitäisi muotoilla "Mistäköhän mies löytäisi minut?" Treffeille pääsee kysymällä, joltakin mukavan oloiselta mieheltä "Lähtisitkö kanssani kahville/treffeille?".
Mielestäni on erittäin hienoa, että seisot omien periaatteidesi ja uskomustesi takana ja jaksat perustella omia näkemyksiäsi. Niinhän se tahtoo olla, että vastavirtaan tulijat yritetään käännyttää virran vietäviksi muiden mukana. Onnea ja menestystä saaliin roolissasi!
[q]aada,
Ehkä kyseessä on enemmänkin se, että jos olen kiinnostunut jostain, en halua näyttää sitä eli en halua tehdä varsinaista aloitetta, josta selviää, että olen kiinnostunut. Eli heti jos olen oikeasti kiinnostunut jostain, haluan että se on se vievä ja kiinnostuksensa enemmän näyttävä osapuoli.
[/q]
Otetaan hypoteettinen tilanne, että vastaan ihannekumppaniasi lähes kaikilta osin ja sinä minun ihannettani. Meidät on siis "luotu toisillemme". Eli ts. olet kiinnostunut minusta, mutta menettelet yllä kuvaamallasi tavalla. Se miksi en lähesty sinua johtuu siitä, että teininä tulin todella loukatuksi jonkun sinua muistuttavan naisen toimesta. Et varsinaisesti ole tämä nainen, mutta joku alitajunnassani varoittaa minua olemaan lähestymättä sinua. Siispä tyydyn vilkuilemaan sinua etäältä ja toivon, että antaisit jonkun merkin, että voin lähestyä sinua. Et näytä kiinnostustasi, etkä tee aloitetta joten alitajuntani tunne vie voiton ja minäkin jätän aloitteen tekemättä. Minua hämmästyttää se, että oletko oikeasti valmis riskeeraamaan elämäsi rakkauden vain sen takia, että "miehen tulee tehdä aloite"?
Itselläni oli nimittäin joku aika sitten tilanne, jossa lähestyin naista, josta olin erittäin paljon kiinnostunut. Hän ei suoranaisesti torjunut minua, mutta jotenkin asetelmasta jäi sellainen tunne, ettei hän ole riittävän kiinnostunut minusta. Jos hän olisikin ollut kiinnostunut minusta, mutta halusi vain esittää vaikeasti tavoiteltavaa, mitä hän toiminnallaan saavutti? En vain ymmärrä miten tuollainen ajatusmalli voi edistää yhteistä tulevaisuutta?
Miksi miehen tulee osoittaa enemmän kiinnostusta? Eikö tämä ole vallankäyttöä, jolla osoitat miehelle olevasi tätä arvokkaampi. Toimin näin, koska voin, koska minulla on valta päättää meidän yhteisestä tulevaisuudesta, jos et riittävästi osoita kiinnostusta minua kohtaan anti olla. Siitä yhteisestä tulevaisuudesta kun pitäisi päättää yhdessä ja tasa-arvoisesti? Tässä ilmeisesti tullaankin siihen, että moni mies tekee oman päätöksensä yhteisen tulevaisuuden suhteen, anti olla.
[q]aada, 10.11.2009 20:31:
Jos tasa-arvo yhdistetään siihen, että miehen ja naisen tulee käyttäytyä samalla tavalla, niin en kannata sitä. Kaikilla on kuitenkin mahdollisuus valita se, miten haluaa käyttäytyä. Epätasa-arvoisuus on mielestäni sitä, että tätä valinnan mahdollisuutta ei ole tai se on huonompi kuin jollain toisella osapuolella, eli että vaikkapa naisten olisi pakko käyttäytyä tietyllä tapaa. Eli siis mielestäni edellä mainittu ei liity epätasa-arvoon, koska siihen liittyy valinta, kun taas esimerkiksi vaikkapa siihen, että naiset saavat huonompaa palkkaa kuin miehet (minkä kyllä kyseenalaistan) tai että miehet joutuvat käymään armeijan, ei tätä valinnan mahdollisuutta liity. Kannatan kyllä tasa-arvoa, mutta mieletäni se liittyy siihen, että sekä naista että miestä arvostetaan yhtä lailla itsenään, eikä esim. siten että naisia aletaan arvostamaan vasta sitten kun he omaksuvat joitakin perinteisesti miehisiä tapoja toimia.
[/q]
Tähän oli vielä pakko kommentoida, kun tämä ei osunut silmään aiemmin. Mä en arvosta ihmisiä itsenään. Esim. pedofiilejä ja murhaajia ei tule mun mielestä arvostaa itsenään, vaan itse arvostan ihmisiä jotka jollain tapaa hyödyttävät yleisesti ihmisten hyvinvointia/elinoloja. Sillä ei mun mielestä ole pätkänkään väliä onko jokin tapa perinteisesti miehinen vai naisellinen.
[q]aada, 10.11.2009 20:31:
Kannatan kyllä tasa-arvoa, mutta mieletäni se liittyy siihen, että sekä naista että miestä arvostetaan yhtä lailla itsenään, eikä esim. siten että naisia aletaan arvostamaan vasta sitten kun he omaksuvat joitakin perinteisesti miehisiä tapoja toimia.
[/q]
Hmmm.
Meneekö tämä sitten molempiin suuntiin eli onko miehilläkin ajatusmaailmasi mukaan oikeus kieltäytyä "perinteisesti naisen rooliin" kuuluvista jutuista, koska meidän ei tulisikaan tehdä niitä?
Tämä ei ole piikittelyä vaan aidosti mielenkiinnolla odotan mitä mahdat vastata.
[q]aada, 10.11.2009 16:38:
---
Tykkään tälläisistä rooliasetelmista, tykkään esittää esim. vähän kiltimpää ja viattomampaa kuin oikeasti olenkaan.[/q]
Aijaa. Ja jos joku sattuu tykästymään siihen kilttiin ensivaikutelmaan ja myöhemmin paljastuukin, ettet oo se kiltti henkilö jota esität olevas, ni homma on silti kunnossa?
Naiset... *toktok*
[q]aada, 10.11.2009 16:38:
---
Ei se kuitenkaan tarkoita, että en olisi oma itseni, vaan tuon tavallaan tälläisen roolin kautta esille eri puolia itsestäni.[/q]
Ei, vaan uskottelet itselles tekeväs niin.
[q]aada,
Mutta niin, ongelmana oli vain, että mistä paikoista niitä löytää ja niin, että ne tulisi juttelemaankin.
[/q]
Niitähän voi löytää mistä vain tai sitten ei mistään. Siinähän se ongelma onkin, kun ei ole yksiselitteistä paikka mistä "sen oikean" löytää. Onko se välttämätöntä, että hän tulee juttelemaan sinulle?
[q]aada, 10.11.2009 14:22:
---
Mutta niin, ongelmana oli vain, että mistä paikoista niitä löytää ja niin, että ne tulisi juttelemaankin.
[/q]
Itse et siis tee aloitetta?
Määä nautin tästä!
Pakko kyllä sanoa... mä en tiedä mitään pahempaa, kuin tyytyä johonkin kumppaniin, koska.. noh.. 'ku mulle sanottii et pitäis seurustella jonkun kaa ku oon jo tän ikänen' tms. Miksei ihmiset nauti elämästään? Kirosana tommonen "täytyy olla ja tehdä näin". Grrr.
[q]Wolverine, 21.6.2010 16:08:
liian moni ihminen tyytyy nykyään liian vähään ja on siitä syystä onneton.
[/q]
Oho. Tämäkin on toki mahdollista, mutta kyllä mä silti väittäisin että yleisempää on se ettei tyydytä yhtään mihinkään - vaaditaan ihan mahdottomia ja jokainen konfliktitilanne nähdään maailmanloppuna.
Toisaalta mitä mä täällä teen puhumassa, joten meenpä... tonne->