SINKKULUUKKU
Ei helvetti sori ihmiset. :DDD Mä olen kirjoittanut nyt liian monta postausta tänne ilman hymiöitä, alkaa vaikuttaa aika vakavalta.
Mutta sen mä sanon, että noi tarvehierarkian huippukohdat voi saavuttaa ja helposti ilman parisuhdetta. Tietenkin turvallisuuden tunne ja rakkauden ja kiintymyksen tunne jaadijaadijaa on helposti lähtöisin parisuhteesta, mutta niitä löytää myös muualta. Eikä niitä miellä miksikään parisuhteen korvikkeeksi, ylipäätänsä parisuhteen "saavuttamista" pidetään liian usein itseisarvona.
IMHO parisuhde on vain väline onnellisuuden tunteen (eli tässä yhteydessä siis näiden tarvehierarkian huippukohtien) saavuttamiseen.
Ts. Mä olen jo pitkään ollut onnellinen sinkku - ja lisäksi mulla on tänä iltana liikaa aikaa!
[q]John, 2.2.2007 23:22:
---
KooKie, 2.2.2007 22:35:
Mä en haluaisi kuulostaa miltään frigidiltä, mutta miksi helvetissä fysiologisiin tarpeisiin on laitettu oikeasti elämää ylläpitävien elementtien ohelle seksi?
---
Esim. suvun jatkuvuus? Muutenhan ei olisi elämää jota ylläpitää...
[/q]
Huomioin tän ja siksi kursivoinkin sanan "ylläpitävä". Seksihän (lisääntyminen siis, niitä nyt ei voi ihmisten tapauksessa suoraan verrata toisiinsa) tuottaa elämää eli ylläpitää sen jatkumoa, muttei ole yksilölle tarpeellista.
[q]Flügel, 2.2.2007 22:41:
Eikös pyramidista yleensä saavuteta ne alimmat tasot? Maslown hierarkian mukaan siis kaikille tiedoksi, että mitään noista ylemmistä ei voi saavuttaa, ennen kuin seksiä saa säännöllisesti. Se siitä itsensä kehittämisestä sitten!
[/q]
Ei saa olla noin mustavalkoinen. On monia hyviä esimerkkejä tietynlaisen asosiaalisen persoonallisuushäiriön omaavista henkilöistä (aka. vampit), joilla on ulkoisesti noi kaksi ylintä osiota kunnossa ja niiden avulla he saavat sitten "vampattua" itselleen suojaa, rakkautta ja näiden jokapäiväisten tarpeiden tyydyttäjän. Tietenkin kyse on kuitenkin vain siitä, mitä itse kukin elämältään kaipaa - taulukossa selvästi oletusarvona on mahdollisuus perustarpeiden tyydyttämiseen ja sitä kautta ihmisen pyrkiminen suurempaan itsetietoisuuteen.
Vrt. ainakin kaksi ensimmäistä askelmaa ovat yksinkertaistetusti ns. eläimellisiä tarpeita. Kolmaskin miten kuten, riippuen "rakkauden" tasosta. Neljäs ja viides ovat taas selvästi inhimillisten ominaisuuksien kehittämistä pohdiskelun ja itsetietoisuuden avulla, mihin emme usko eläinten kykenevän. Toisaalta näin voisimme Maslown tarvehierarkian mukaan "rasistisesti" todeta, etteivät kehitysmaiden ihmiset kykene nousemaan "inhimilliselle tasolle", koska eivät kykene näitä "eläimellisiä tarpeita" tyydyttämään.
Jaadijaadijaa. Mä en enää vietä perjantai-iltoja yksin kotona.
[q]Ana-5000, 2.2.2007 23:48:
Hah, sul on selkeesti tollanen kirjotuksia edeltävä intellektuelli turbovaihde silmässä :P Tunnistan ton :D Ride the wave!
[/q]
Etkä tunnista. FYI, vaikka itse kerroitkin, sä nait tyttöystävääsi YO-kokeiden lukuajan! Toivottavasti edes kirjoitit biologian! Munkin ehkä pitäisi nimenomaan "ridaa" tässä vaiheessa, ettei musta tule kyynistä frigidiä, niin kuin yllä vaikuttaa tapahtuvan. :D
[q]hallucinogen, 8.2.2007 11:09:
---
KooKie, 8.2.2007 11:06:
(Stanan känniavautumiset paljastaa mun oikean luonteen) :<
---
Sun pitäs asentaa alkolukko koneeseen :).
[/q]
Äh, sirkushuveja kansalle! Aikalukkoa mä voisin kyllä harkita - luulis 7h päivässä koneella riittävän, mutta ei. :D
[q]Ameeba^, 7.1.2007 01:52:
Päivä aikaa enää hommaa inttileski :P
[/q]
Hot hint: Kannattaa lomilla käydä bileilemässä. Tytöt tykkää inttipojista.
[q]Fuzzy, 29.12.2006 20:48:
[--]väität, että joku aloitti suhteen jonkun "tuntemattoman" kanssa siksi, koska ei malttanut enää etsiä kumppania?
[/q]
Niin väitänkin. Se ei ihan sormin ja varpain olekaan laskettavissa, kuinka usein mun kaverit seurustelunkipeinä alottaa "suhteita" yhden illan tuttavuuden perusteella.
[q]Fuzzy, 29.12.2006 20:48:
Voi tietty olla, mutta mä en ite pysty kuvitelemaan tällästä tilannetta ahdistumatta.
[/q]
Nyt ymmärrät, miksi mä näen asiat, kuten olen todennut. :(
[q]Annakins, 29.12.2006 12:53:
Koskaan en tollasissa ole ollut, mutta jos menisin niin en sen takia, että löytäisin sen oikean vaan tutustuakseni uuteen/uusiin ihmisiin.
Ylipäätänsä ajatus siitä, että etsii "sitä oikeaa" on musta jotenkin pöhkö.[--]
[/q]
Täyttä asiaa.
[q]Verano, 29.12.2006 13:13:
Eikös se ole aika selvää, että vaikka olisi 'itsetuntoa ja luonnetta "iskeä" toisia luonnollisesta ympäristöstä' niin kaikkien luonnollisessa ympäristössä ei välttämättä ole ketään/ kovin montaa iskettävää. Ihan villi veikkaus.
[/q]
Kyllähän ne kaikki ihmiset, jotka deittipalveluita käyttävät, myös elävät tässä samassa muailmassa.
[q]Fuzzy, 29.12.2006 13:22:
[--]tohon somebody/anybody juttuun, niin tuskin kukaan *tyytyy* keneenkään, vaikka kuinka haluis seurustella.[--]
[/q]
Näin mä toivoisin asian jokaisen ihmisen kohdalla olevan. Kuitenkin olen sivusta seurannut hyvin monia tätä toteamusta vastaan toimivia ihmisiä.
[q]Ameeba^, 28.12.2006 23:34:
[jäkätijäkä]
[/q]
Meidäthän on ilmiselvästi luotu yhteen!
Haluaisin esittää kiitokset SINKKULUUKULLE (erityisesti ella_:lle) meidän yhteensaattamisestamme. Olette tietenkin kaikki kutsuttuja kihlajaisseremoniaan, ensimmäisen lapsen ristiäisiin ja kultahääpäiville.
[q]ella_, 28.12.2006 22:08:
noni ameeba ja kookie sit. hopi hopi.
[/q]
Mitä helvettiä? Mä ihan ilmiselvästi postailen tähän topikkiin liikaa. :D
[size=1](ps. Pyydän Ameeba^:n numeron kaverilta ja parittaudun ihan itse... Öh... NII!!1)[/size]
[q]Ober, 25.12.2006 20:56:
"nainen ilman miestä on kuin kala ilman polkupyörää"
[/q]
Joo joo, ihan turha quotaa tota niin, että se hyppii silmiin kaikkialla. Tiedän jo mun elämän olevan merkityksetöntä ja turhaa!!!1
[q]Ober, 24.12.2006 12:54:
Tää luukku rules!!!!*plur**plur*
[/q]
Sitä mä oon pitkään sulle yrittänyt selittää murmeli. Hyvä, että osaat nauttia. *sydän*
[q]Morrowe, 18.12.2006 00:04:
välillä ois kiva jos joku vaikka hierois niskoja kun on jumissa.
[/q]
Mä sain eilen tanssilattialla hetken niskahierontaa ihan törkeän upeassa biisin suvannekohdassa. En voi sanoin kuvailla sitä fiilistä... <Enkä hymiöin3
[q]fine, 15.12.2006 12:29:
dream on
[/q]
Dääm, mä oon aina luullut, että me ollaan niin helppoja. :(
[q]Lyylikki, 15.12.2006 12:14:
Hah...tässäpä oiva iskurepliikki. "Moi, haluisitsä ylläpitää mun bakteerikantaa? Mun poikabakteerit on tällä hetkellä vähän vähissä."
[/q]
Jos tolla ei heru, niin alan lesboksi! Tytöille on kyllä huono mennä selittämään, kuinka mun tyttöbakteerikanta on vähissä. Ei tosin tarvii olla niin ovela, riittää, kun sanoo, että haluan seurustella vakavasti. :D
[q]ALIEN, 15.12.2006 11:30:
[--] Tuliks poikabakteereita vai oliko kyseessä naispuolinen kaveri [--]
[/q]
Tuskinpa ketkään mun tyttökaverit alkaisi opiskelun varjolla mun pöksyihin pyrkimään - niillä katos on munaa tehdä se muutenkin. ;D
Tuli vaan tässä mieleen, että pitäisköhän tota bakteerikantaa nyt alkaa pitää yllä ihan vaan sellaisena rokotus -tyyppisenä suojauskeinona. o:)
Ensisuudelmista puheen ollen sain sellaisen tänään yhdeltä kaveriltani. Meillä oli non-verbaalisen viestinnän harjoituksia ja opettaja harmitteli, ettei luokasta löytynyt seurustelevia pareja, joita olisi voinut pyytää koekaniineiksi pussaamaan luokan eteen. Reippaana ja ahkerana opiskelijana muru sitten ehdotti ihan tutkimusmielessä, että me voitaisiin suudella esimerkiksi. :D Helvetti, mikä sika.
Niin ja siis opiskelua edistääkseni ja yleisen hyvän nimissä mun oli tietenkin suostuttava. :D
[q]Syder, 9.12.2006 02:01:
Et ole niin blondi kuin annat ymmärtää, en usko sinun olevan.
[/q]
;D Älä nyt bosaa mua täällä -
[q]Epailija, 8.12.2006 19:19:
Entäs normaali ruumiinlämpö? (Ilmoita myös millä mittasit merkkiä ja virherajoja myöten.)
[/q]
Ikivanhaa elohopeamittarin mukaan 36,6 astetta - mikä se on aina ollut. Sullahan kysymykset on.
Epailijan nettideitti-ilmoitus: "Toivon sinun olevan katseenkestävä ja huumorintajuinen. Tärkeintä on kuitenkin, että normaali ruumiinlämpösi on alle 36,5 astetta." :D
[q]ALIEN, 8.12.2006 19:20:
---
KooKie, 8.12.2006 18:51:
musta on luvassa todellisia kylmiä väristyksiä!
---
[/q]
No minkäs sille voi, jos on vastenmielistä seuraa. Julkeaa tollainen boldaaminen. :D
[q]Epailija, 8.12.2006 17:10:
... todellinen jääkuningatar?
[/q]
KÖH. Mulla on äärettömän huono ääreisverenkierto ja olen oikeasti verrattavissa jääpuikkoon, eli musta on luvassa todellisia kylmiä väristyksiä! KÖH.
[size=8]Tosin ei se mua kauheasti kyllä taida imarrella. :([/size]