SINKKULUUKKU

Back to häröily O

[q]infiana, 31.12.2007 13:52:
---
Kosaz, 31.12.2007 13:12:
---
infiana, 31.12.2007 01:03:
noniin.... täällä taas etsimässä uutta ihmistä joka voi sit dumppaa mut.

---

Uuh..Pick Me, Pick Me!!

---

joo, miks ei... ei mulla aiemminkaan mitään tasoa valinnoissani ole ollut
[/q]

Vuoden paras! :'D

[q]Tiinuliinu81, 2.4.2009 11:06:
Mä en taas tajua. Mies halusi alkaa seurustella kaksi viikkoa sitten. Sen jälkeen sen käytös on ollut täysin erilaista, kun ennen tätä seurustelun sopimista. Ei nää suhteet ole kyllä mua varten sitten vissiin*uuh*.
[/q]

Millä tavalla sen käytös on siis muuttunut?

[q]WiljamiDzay, 1.3.2008 20:37:
No siis nimenomaan henkkoht muuri... miten sä pidät ittees erossa muista jos sun muurin takana on muita ihmeisiä :D
[/q]

No joojoo, tajusin mut sä olit kirjottanu sen sillai hauskasti et oli pakko päästä sanoon Ikäänkuin vahvistamaan kovaa uhoani yksin olemisessa :)

[q]MrMaunus, 13.11.2009 01:17:

1.) En tarkoittanut, että kuri olisi ihmelääke kaikkeen vaan lähinnä tietoisesti väärintekevien kanssa sen pitäisi toimia. Ainakin siinä iässä kun lapsi tajuaa syy-seuraus suhteita. Sitä ennen ei kait auta kuin olla lujana jos lapsi rupeaa riehumaan. Olisko syliin otto yks keino rauhoittaa nuorempi lapsi? Lähinnä hain takaa, että jos lapselle jää positiivinen kokemus jostain sopimattomasta toiminnasta luultavasti lapsi tekee sitä myös myöhemmin. Eli ei halutulle toiminnalle negatiiviset seuraukset jne. myös tietenkin päinvastoin jos lapsi tekee jotain toivottua sitä rohkaistaan. Noin mä ymmärrän kurin.

2.) Sitä että sairaat lapset ovat asia erikseen tarkoitinkin tuossa edellisessä kirjoituksessa. Lähinnä tarkoitin että myös ADHD-lapsi pitää opettaa tiettyihin käyttäytymissääntöihin, kuten että toista ei saa lyödä jne. Jos ei muuten niin kovalla kurilla. Mahdottomuuksia ei tietenkään kuulukaan vaatia :-)
[/q]

1.) Noin mä puolestani ymmärrän turvalliset rajat. :) Toi ''kuri'' -sana jotenkin kajahtaa korvaan, koska se on niin voimakas, ja siitä tulee lähinnä mieleen se, että aikuinen huutaa ja käyttäytyy aggressiivisesti, jopa väkivaltaisesti. Turvalliset rajat on juurikin sitä, että lapsi saa olla lapsi, kämmäillä ja sitä kautta oppia, mutta aikuinen asettaa rajat lapsen toiminnalle ja on tätä kautta turvallinen aikuinen. Pienten lasten kohdalla juurikin tuo syliin ottaminen on rajojen asettamista sellaisessa tilanteessa, jossa lapsi ei pysty rauhoittumaan, ja aikuisen tarvitsee hänet rauhoittaa. Se, että lapsi saa olla lapsi tarkoittaa nimenomaan sitä, että aikuinen asettaa hänelle rajat. Muutoinhan lapsi joutuu asettamaan ne itse itselleen (onnistumatta siinä), turvautumaan itseensä, ja tätä kautta hän ei enää saakaan olla lapsi sanan kokonaisvaltaisessa merkityksessä.

2.) Mä tarkoitinkin lähinnä sitä, että esim. tiettyjen sairauksien kohdalla pelkkä rajojen asettaminen ei riitä, vaan tarvitaan myös lääkinnällistä hoitoa. Lasten kohdalla sille tosin tarvitsee olla vankat perusteet. Vilkas tai ylivilkas lapsi ei ole yhtä kuin ADHD -lapsi. Aikuisten on myös tärkeää ymmärtää, ettei juuri esim. ADHD-lasta ole mahdollista ''kouluttaa'' tismalleen samalla tavalla käyttäytyväksi kuin sellaista lasta, jolla ei kyseistä problematiikkaa keskittymisessä ole. Tietyissä asioissa ei siis edes mainitsemasi ''kova kuri'' auta, ja tämä on vain hyväksyttävä. Toki lapselle kuin lapselle on asetettava ne rajat, mutta rajojen asettaminen ja erilaisten lasten kanssa toimiminen onkin aikamoista hienosäätöä - jokaisen kohdalla on toimittava ainutlaatuisella tavalla tietyissä asioissa, tuntosarvet aina pystyssä.

Mutta jooh, eiköhän olla silti suht samoilla linjoilla, meiän kirjotustavat on vaan aika erilaiset. :) Jospa tää OT jäis tähän, niin ei tarvihe tuonne OT-jatkoille taas lähteä. :P

Sain hyvältä ystävältäni mailin, jossa oli kivasti kirjoitettu.

[q]People come into your life for a reason, a season or a lifetime.

When you know which one it is, you will know what to do for that
person..

When someone is in your life for a REASON, it is usually to meet a need
you have expressed.

They have come to assist you through a difficulty, to provide you with
guidance and support,

To aid you physically, emotionally or spiritually.

They may seem like a godsend and they are.

They are there for the reason you need them to be.

Then, without any wrongdoing on your part or at an inconvenient time,

this person will say or do something to bring the relationship to an
end.

Sometimes they die. Sometimes they walk away.

Sometimes they act up and force you to take a stand.

What we must realize is that our need has been met, our desire
fulfilled, their work is done.

The prayer you sent up has been answered and now it is time to move on.

Some people come into your life for a SEASON, because your turn has
come to share, grow or learn.

They bring you an experience of peace or make you laugh.

They may teach you something you have never done.

They usually give you an unbelievable amount of joy.

Believe it, it is real. But only for a season.

LIFETIME relationships teach you lifetime lessons,

things you must build upon in order to have a solid emotional
foundation.

Your job is to accept the lesson,

love the person and put what you have learned to use in all other
relationships and areas of your life.

It is said that love is blind but friendship is clairvoyant.

Thank you for being a part of my life,

whether you were a reason, a season or a lifetime.
[/q]

Tämän jälkeen mailailtiin ja mietin että miten meidän ystävyyden kanssa on, hän mailasi vastauksen:

We came together for a reason, our season together may be short or long, but you will be a part of me for a lifetime.

[q]onni3mk, 18.7.2008 20:33:
Kohta se ois taas se aika vuodesta kun tekee mieli käpertyy jonkun kainaloon kylmältä ilmalta pakoon...

[size=7]Ennakoinko? En suinkaan :D[/size]
[/q]

Älä ny, ne helteet vasta alkaa :)

[size=7]vaikka oishan se kainalo aina sillon tällön "iha kiva".[/size]

[q]WiljamiDzay, 1.3.2008 20:08:
jeh.. pykätään huiman korkee muuri ympärille ilman ovia tai mitn muitakaan aukkoja ja ollaan sen takana/sisällä turvassa ikäviltä asioilta mitä saa päällensä jos erehtyy päästämään ketään lähelleen
[/q]

Pykää sä omas, mä pykään omani Halun olla yksin. :D

[q]Rubicon, 11.12.2007 17:24:
Mä haluun tänne*igor*
[/q]

Tä. Mikä estää?

[q]ezzy, 13.6.2009 01:23:
Tästä vois kirjoittaa novellin.
[/q]

Totta turiset, kuomaseni

Sinkkuluukun jutuista sais kyl oikeesti kyhättyä jonkun kirjan. Salee myis enemmän ku joku Viivi Avellanin mikäliesinkkuopas, taikka Susanna Sievisen mikälieprinsessakirja. Sain jo visionkin, kirja tietty jaoteltu kappaleisiin, lukuihin jne jossa käsitellään tiettyjä aiheita monen ihmisen näkökulmasta, ja sitten myös ns. "henkkoht" luvut, joissa keskityttäisiin sitten aina yhden ihmisen näkemyksiin sinkkuudesta ja parisuhteesta. Aaah tästä muuten SAIS hyvän materiaalin kasaan :D

...Jos sit vaan menisin nukkumaan.

[q]Reivaaja, 11.11.2009 17:12:
---
Freja, 11.11.2009 16:53:
Can't we all just get along?

---

Turhan itseisarvoista.
[/q]

Joo en mäkään tykkää (todellakaan) kaikista tän foorumin tyypeistä, mut en mä pidä niitä silmätikkuinakaan ja lähe kommentoimaan heidän jokaista postaustaan jollain täysin turhalla, varsinkin jos toinen osapuoli on selkeästi monta kertaa ilmoittanut että on tämän noressa.
Kukaan ei jaksa tollasta, edes minä, vaikkei mulla olekaan mitään henkkoht sua vastaan, ja tykkäänkin lukea sun kirjotuksia. Paitsi just noita turhia posteja.

[q]hallucinogen, 10.12.2007 22:50:
Tyydy vähempään niin ei tarvitse valittaa passaajan puutteesta ;D
[/q]

Enkä!

[q]ezzy, 11.6.2009 09:37:
Hidasteitahan noi on, parhaat päälle ja perheitä rikkomaan!
[/q]

No mä kyl oon suht kuumissa vetimissä siellä

[q]aada, 19.12.2009 15:51:
Ahdistavaa kun on ihastunut, muttei nää siinä mitään järkeä tai yhteistä tulevaisuutta. Nyt sitten koitan vältellä kyseistä ihmistä parhaani mukaan, ettei siitä mitään kehkeytyisi. Ristiriitaista - toisaalta koitan koko ajan päästä hänen seuraansa, koska yhdessä on niin kivaa, mutta taas toisaalta koitan vältellä kyseistä ihmistä, etten innostaisi liikaa.
[/q]

Ite taas toivoisin tollases tilantees sitä suoraa puhetta.. Mikään ei oo ahistavampaa tai masentavampaa kuin se, että yhtäkkiä toinen alkaa välttelemään eikä itse ymmärrä syytä, miksi.

Aini, viel yks juttu ois aika must miehellä: halu ja taito hieroa. Mul tuppaa tuo niska ja hartiat oleen suht usein jumissa.

[q]anniharha, 10.6.2009 18:38:
Älä ny viel innostu, oon kuullu et pojat ei tykkää liian fiksuista tytöistä
[/q]

Höh! :( Se taitaakin olla sitten se syy miks oon sinkku. Just tänää pohdin että on se kumma et ku oon loistokokki ja hallitsen drinkkien teon ja mielelläni hoitasin keittiön ja siivoomiset ja pyykkäämiset jne ja mies sais hoitaa vaa elektroniikkajutut ja ötököiden tappamiset, joka ois suht helppo diili, ni silti taaperran yksin.

[size=5]Voi olla et semiujoudellakin/linnottautumisella on osuutta asiaan mut en usko et paljoo. :D[/size]

[q]FS, 11.4.2009 17:45:
))) no mutta eikö se noin suurinpiirtein menekkin? okei vähän romanttisemmin ehkä, mut se kaava on silti sama) no sit sen jälkeen ulkomaille viikoks, mut nääh, en tykkää
[/q]

Kukin tyylillään, ite taas pitäisin sitä rannalla naimisiinmenoa jossain tropiikissa kliseisimmäksi jenkkimeiningiksi ikinä, mutta en mä myöskään mitään kirkkohäitä tulevaisuudessani näe.
Puhumattakaan "3 päivän dokausputki ja sit viikoks ulkomaille"

Eiköhän se ole vain se pieni irtiotto arjesta, sekä toisilleen omistautuminen ja rauhoittuminen. Yleensä se sattuu vain olemaan helpointa ulkomailla

Enkä oikein näe kyllä mitään eroa sinunkaan "ulkomailla naimisiin"-tyylillesi, kuin sitten sille että halutaan Suomessa yhdessä juhlia ystävien sekä sukulaisten kesken, ja sitten lähteä rauhoittumaan muualle. Sä et vain taida olla tyyppiä, joka tykkää jakaa ilonsa muiden kanssa :)

[q]FS, 11.4.2009 17:07:
Mutta tapansa kullakin, minä en vain halunnut perus ns. niikuin kaikilla "kirkko ja sit ryypätään kolme päivää"
[/q]

En muuten tiedä yhtään ihmistä keillä olisi tämä ajattelutyyli. Taisit kärjistää hieman?

[q]onni3mk, 11.4.2009 13:34:
Mä oon sitä mieltä, et jos se sulautuminen siihen toisen elämään on niin kovin vaikeeta, niin se tyyppi ei vaan oo oikee sulle. Ehkä mä ajattelen liian romanttisesti ja epärealistisesti, mut mun mielestä sillon, kun löytää sen hyvän kumppanin, niin sen kanssa elämä soljuu hyvin ja kauniisti eteenpäin. Vaikka niitä riitoja ja erimielisyyksiäkin on, mutta ne saadaan selviettyä ja voidaan jatkaa yhdessäoloa ja elämää.
[/q]
Samisajattelija

Oon sen aina tiennyt, et törmään vaan paskoihin miehiin, mut tänää mulle jopa sanottiin se suoraan :D "mä oon paska jätkä." :'D

Vittu jes. Moi mä oon Reija ja mä taidan olla ikisinkku tällä menolla.

[q]ezzy, 1.12.2009 15:49:
suurin osa tekee duunia eri osastoilla. mut matkat menee yhdessä :)
[/q]

Mul onki kokemusta siitä et toinen on muutaman metrin päässä :D Ja sitä en suosittele kenellekään :D

Edit siis joo, ois voinu ehkä jo alkupostaukseen laittaa et eihä siin mitään et jos toiset o eri osastoil jne, mut just toi koko ajan toisen kuuleminen ja näkeminen.. Puuhh! :D

O