SINKKULUUKKU

Back to häröily O

[q]Takyon, 3.6.2008 20:21:
Argh.. Mä en jaksa tota ikuista safkarallia eli kerran pari viikossa pitäis jaksaa väsätä muutaman päivän safkat. Ongelmana on se että mä en osaa tehdä kuin ne muutamat yksinkertaisimmat (makaronilaatikko, jauhelihakastike yms) safkat, mitkä sinänsä on ihan hyvejä mut ei vaan jaksa niitä samoja kovin montaa kertaa peräkkäin ja sit menee duunisafkat jossain mäkkärissä jos himassa ei ole valmista.

Ottaisin siis ihan mielelläni vastaan ruuanlaittajan Maksut luonnollisesti.. niin :)

Mut en mä mitään muuta haluis
[/q]
Ota sisäkkö jostain kaukomailta

[q]-xx-, 3.6.2008 21:26:
Älä stressaa, kaikki on tosi hyvin, kyl sullekin vielä joku piika löytyy kun vaan jaksat odottaa kärsivällisesti vielä parikymmentä vuotta äidin helmoissa! >3
[/q]
Mä oletan, että se äidin helman alla käväiseminen oli aika uniikkia herkkua?

Voi kunpa voisin syntyä uudelleen.. Pääsisi taas äidin helman alle.. *sigh* Nyt ymmärrän mistä niissä kaikissa lauluissa kerrotaan, jotka puhuu siitä, että "I was born again" - lucky bastards!

Ongelmana on se että mä en osaa tehdä kuin ne muutamat yksinkertaisimmat (makaronilaatikko, jauhelihakastike yms) safkat, mitkä sinänsä on ihan hyvejä mut ei vaan jaksa niitä samoja kovin montaa kertaa peräkkäin ja sit menee duunisafkat jossain mäkkärissä jos himassa ei ole valmista.
[/q]
On a serious note, pyydä joku nainen (tai joku neiti) kylään ja opetelkaa yhdessä laittamaan jotain uutta ruokalajia. Kummatkin saa sosiaalista elämää ja opitte uusia juttuja.

Reseptejä ja ohjeita on oikeasti netti ja kaikenmaailman kirjat pullollaan ja yhdessä se on vähän mukavempaa ja motivoivampaa - voi sitten yhdessä nauraa niille epäonnistumisillekin :D

Onnistumisprosentin parantamiseksi kannattaa olla jonkun kokeneen kokkailijakaverin puhelinnumero lähettyvillä jos meinaa mennä sormi suuhun jossain kohtaa - vaikkakin oman kokemukseni mukaan ohjeita seuraamalla saa kyllä melkein mitä tahansa peruspöperöä aikaan suht onnistuneesti.

Argh.. Mä en jaksa tota ikuista safkarallia eli kerran pari viikossa pitäis jaksaa väsätä muutaman päivän safkat. Ongelmana on se että mä en osaa tehdä kuin ne muutamat yksinkertaisimmat (makaronilaatikko, jauhelihakastike yms) safkat, mitkä sinänsä on ihan hyvejä mut ei vaan jaksa niitä samoja kovin montaa kertaa peräkkäin ja sit menee duunisafkat jossain mäkkärissä jos himassa ei ole valmista.

Ottaisin siis ihan mielelläni vastaan ruuanlaittajan Maksut luonnollisesti.. niin :)

Mut en mä mitään muuta haluis
[/q]

Sama ongelma. Mä varmaan tarttisin sit miespuolisen sellasen...sisakön...:P

[q]siveys, 3.6.2008 23:00:
---
Takyon, 3.6.2008 20:21:
Ongelmana on se että mä en osaa tehdä kuin ne muutamat yksinkertaisimmat (makaronilaatikko, jauhelihakastike yms) safkat, mitkä sinänsä on ihan hyvejä mut ei vaan jaksa niitä samoja kovin montaa kertaa peräkkäin ja sit menee duunisafkat jossain mäkkärissä jos himassa ei ole valmista.

---

On a serious note, pyydä joku nainen (tai joku neiti) kylään ja opetelkaa yhdessä laittamaan jotain uutta ruokalajia. Kummatkin saa sosiaalista elämää ja opitte uusia juttuja.

Reseptejä ja ohjeita on oikeasti netti ja kaikenmaailman kirjat pullollaan ja yhdessä se on vähän mukavempaa ja motivoivampaa - voi sitten yhdessä nauraa niille epäonnistumisillekin :D

Onnistumisprosentin parantamiseksi kannattaa olla jonkun kokeneen kokkailijakaverin puhelinnumero lähettyvillä jos meinaa mennä sormi suuhun jossain kohtaa - vaikkakin oman kokemukseni mukaan ohjeita seuraamalla saa kyllä melkein mitä tahansa peruspöperöä aikaan suht onnistuneesti.
[/q]
Kaikkien keittiöihin ei mahdu kahta ihmistä hääräämään.

[q]Lost-Soul, 3.6.2008 23:04:
Kaikkien keittiöihin ei mahdu kahta ihmistä hääräämään.
[/q]
Sitten kannattaa varmaan hankkia isompi keittiö? Tai hankkai raippa, jolla toinen voi viihdyttää itseään ovensuussa..

Edit: Ja kannattaa muistaa, että mitä lujempaa lyö, sitä nopeammin ruoka valmistuu!

[q]siveys, 4.6.2008 00:40:
---
Nitta, 4.6.2008 00:07:
Teidän pitää varmaan kehittää jokin kokkausryhmäri jos rupeette noille linjoille miehet :) Sopivasti sinkkuja miehiä ja naisia mukaan ja siinä saattaa teiltä vahingossa karista estot parisuhdettakin kohtaan siinä samalla

---

Aivan loistava idea! Laitetaan joku ryhmis pystyyn sinkuille ja sit tapaillaan niiden kanssa porukalla aina vähän väliä niin eiköhän ne kaikki pian oo pariutunu keskenään! Miksiköhän kukaan ei ole tajunnut tätä aikaisemmin? Tai ehkä ne fiksut, jotka on tajunnu sen ei oo enää täällä sinkkuluukussa kertomassa siitä meille.. :(
[/q]
Juuri näin
Pahoitteluni siitä että olen käytettävissä siihen ryhmikseen vain puhelinapuna. Mulla kun on jo oma kokkauspartneri *sydän*

Mutta siis perusta ihmeessä!

[q]Takyon, 3.6.2008 23:06:
Toki toi onnistuis, muttakun mä en vaan jaksa seuloa niitä hyviä ohjeita ja sen lisäks ruuan tekeminen pitää olla helppoa, tarkoittaen että sen tekemiseen menee tosi vähän aikaa + mahdollinen uuni tjsp..
[/q]
Sit voi tehdä niin kuin minä, että etsii yhden hyvän reseptin ja harjoittelee varioimaan sitä.

Mä olen kohta opetellut puoli vuotta pakastepizzan lämmittämistä niin, että laitan päälle aina vähän eri lisukkeita ananaksesta kuolleisiin kastematoihin. Alan olemaan jo aika hyvä siinä!

Itseluottamuskin kasvaa kummasti kun saa ensimmäisen sukkamehulla maustetun Saarioisten kinkkupizzan herkullisen höyryävänä ulos mikrosta.

[q]-xx-, 3.6.2008 23:26:
Meinasin sanoa, että teehän sitä akateemista lopputyötäsi taas välillä ja jätä täällä notkuminen vähemmälle, mutta enää ei tarvitse, yay!
[/q]
Bio-äippäkin oli suhteellisen iloisen kuuloinen kun välitin sille tänään puhelimessa sun terveisesi :) I owe you much loving <3. If you like Sugar & Marmelade I could whip out my Master card and use to the limit to celebrate! You surely are a Mother I'd Like to be Friends with

[q]Haluaisinkin tilata tutkimuksen aiheesta "Koulutuksen vaikutus pariutumiseen ja paritteluun, edut ja haitat koulutusasteittain". Olisin kiinnostunut kuulemaan johtopäätöksiä, sekä toimintavinkkejä mahdollisten haittojen minimointiin ja optimaalisen maalijoukon tavoittamiseen.
[/q]
Tää olisi kyllä kieltämättä äärimmäisen mielenkiintoinen tutkimuksen kohde. Tosin veikkaan, että pitäisi tehdä ainakin jotain jaottelua aloittain ja ehkä myös ottaa yhdeksi tekijäksi kouluttautumisen takana olevat motiivit. Toisaalta ylipäätään jo potentiaalisten haittojen identifiointi olisi äärimmäisen mielenkiintoista - selviytymisstrategiat ovat kuitenkin yleensä aika yksilö- ja parikohtaisia.

Tällaiset tutkimukset tosin vain tehdään vähän liian pilipalimetodologioilla (niin kuin kaikki "humanistinen" tutkimus.. *hmph*) ja niitä motivoi yleensä aika äärimmäisten taustaoletusten validointipyrkimys, joka vähintäänkin ohjailee, ellei jopa ennalta määrää saatavai päätelmiä. Tuloksien taso olisi jotain Henry Laasasen luokkaa ja poskelle vierähtävä kyynel olisi tuskin peräisin liikuttavista ja maailmaa potisiivisella tavalla avartavista oivalluksista.

Mutta niin.. Ainahan sitä voi toivoa laadukasta tiedettä ;)

[q]Takyon, 3.6.2008 22:53:
No olis se oikeestaan aika perseestä olla vaan kokoajan maksamassa, varsinkin kun sitten se itse asia josta maksaisin jäis tekemättä ;)
[/q]
Hoikistuisit siinä samalla?

Teidän pitää varmaan kehittää jokin kokkausryhmäri jos rupeette noille linjoille miehet :) Sopivasti sinkkuja miehiä ja naisia mukaan ja siinä saattaa teiltä vahingossa karista estot parisuhdettakin kohtaan siinä samalla

Tai vaihtoehtoisesti:
[ilmoitus]Takyonin luo tarvitaan nainen/mies opettamaan jokin helposti valmistuva ruokalaji! Ilmoittautukaa hänelle suoraan profiiliin[/ilmoitus]

edit: mielenlaukkaa

[q]Nitta, 4.6.2008 00:07:
Teidän pitää varmaan kehittää jokin kokkausryhmäri jos rupeette noille linjoille miehet :) Sopivasti sinkkuja miehiä ja naisia mukaan ja siinä saattaa teiltä vahingossa karista estot parisuhdettakin kohtaan siinä samalla *vink*[/q]
Sulta tais mennä sarkasmi hiukkasen ohi?
Lueppa seuraava kohta uudestaan ja mieti.

[q]Aivan loistava idea! Laitetaan joku ryhmis pystyyn sinkuille ja sit tapaillaan niiden kanssa porukalla aina vähän väliä niin eiköhän ne kaikki pian oo pariutunu keskenään! Miksiköhän kukaan ei ole tajunnut tätä aikaisemmin? *ding*[/q]
Totta tosiaan, vastaavanlaisia ryhmäreitä joihin meistä jokanen (as in minä, sinä & Antit) kuuluutaan on jo pystyssä, eikä ne oo mun tietääkseni mitään keskinäisiä suhteita synnyttäny. Tai ainaki niin vähissä määrin etten oo pannu merkille. Et joo, pystytetaan ihmeessä vaikka sata uutta vastaava!

[q]Nitta, 4.6.2008 00:07:
[/q]
Aivan loistava idea! Laitetaan joku ryhmis pystyyn sinkuille ja sit tapaillaan niiden kanssa porukalla aina vähän väliä niin eiköhän ne kaikki pian oo pariutunu keskenään! Miksiköhän kukaan ei ole tajunnut tätä aikaisemmin? Tai ehkä ne fiksut, jotka on tajunnu sen ei oo enää täällä sinkkuluukussa kertomassa siitä meille.. :(

[q]astaroth, 4.6.2008 00:40:
oli tänään töissä asiakkaana sen verran herttainen tapaus, että oisin voinut jopa sormukset lähteä ostamaan siltä istumalta. ei ihan heti muista kertaa, kun olisi joutunut tilanteen päätyttyä vähän tasaamaan henkeä, ja miettimään, että oliko toi nyt oikeasti tossa?
[/q]
Mitämitä! Kerro lisää! Mistä se tuli, minne se meni, mikä ihastutti... Tapaatko uudelleen?

(Pistä vaik privana jos ujostuttaa kaikille avautuu tääl foorumin puolella.)

[q]Zeratul, 4.6.2008 19:44:
---
Takyon, 4.6.2008 19:41:
Muuten hyvä mut mä en syö kalaa :D

Enkä oikeestaan ole koskaan ihan hirveesti pastaruuista muutenkaan perustanu..

---

Ihan sama, vakka ite syönki tommosta mautonta moskaa nii heitin kyl ihan läpällä.

Mut jos ei ruokavinkit kelpaa nii mites se seurustelu? tääl ois GH lämpimänä ihan sua varten!
[/q]

Oih

Soitan kohta ;)

Melkeen unohtu jo tää ruokapuoli!

[q]Takyon, 3.6.2008 23:06:
...en vaan jaksa seuloa niitä hyviä ohjeita ja sen lisäks ruuan tekeminen pitää olla helppoa, tarkoittaen että sen tekemiseen menee tosi vähän aikaa + mahdollinen uuni tjsp..
[/q]
Kuuma vinkki nr.1 Pasta & Tonnikala

Valmistusaika: no, riippu minkä asteista kypsyyttä toivoo pastalle, ehkä noin vartti.
Hinta: joku 1,5-2€ ? Aika sama ku penneissä liikutaan. :)

Vaihtelu tulee erilaisista pastalajikkeista, esim. kauraa tai ruista sisältävät vaihtoehdot on avartavia kokemuksia! Ite käytän kolmiväristä, pinaatti- ja tomaattipastat antaa tervetullutta lisämakua. (NOT! Mut on kivemman näköstä ku on vihreetä ja punasta väriä seassa. :P)
Tonnarin voiki lämmittää mikrossa. Kaada päälle sopiva annos sweet chilli-kastiketta, peittää kivasti kaikki muut maut mitä safkassa mahollisesti oli. Tarjoillaan ananasmurskan kera.

Bon appetit!

[q]Lyylikki, 8.11.2009 20:56:
Kyllähän siis seurusteleville pareille laitetaan avec-kutsut, vaikka ei seurustelukumppania olisi tavannutkaan.
[/q]

No näinhän se on. Mutta sitä vaan miettii että miksi se on näin. Miksi se kaverin (tuntematon) kaveri kutsutaan jos on seurustelusuhteessa sen kanssa mutta ei jos kyse ei ole seurustelusuhteesta.

Ja siis mä nyt lähinnä ajattelen ääneen ja funtsin maailmanmenoa, ei tätä nyt tartte jauhamaan alkaa, kunhan mietin :) Ei se mua häiritse että mut kutsuttiin sinne häihin yksin, se nyt on ihan normaalia ja odotettavissa, etenkin kun en oo varma että pääsenkö sinne juhliin ylipäänsä, mutta saa kai sitä silti miettiä että miksi maailma toimii näin.

[q]Zeratul, 4.6.2008 18:44:
Sulta tais mennä sarkasmi hiukkasen ohi?
Lueppa seuraava kohta uudestaan ja mieti.[/q]
Sarkasmin sarkasmia

[q]siveys, 27.12.2009 22:49:
---
aada, 27.12.2009 22:23:

"I used to think that the brain was the most wonderful organ in my body. Then I realized who was telling me this." -- Emo Philips

:D
[/q]

Hiukan repeilin tälle, oli muuten hyvä :DD

Joulu tuli istuttua yksin himassa leffoja katsellen, oli kyllä varsin rentouttavaa. Ei häsläystä, ei kiirettä. Eikä tullut edes koskettua kinkkuihin tai kankkuihin. Joskus näinkin.

[q]Vampyrella, 13.7.2008 03:24:
---
plink, 11.7.2008 15:07:
kun tää topikki nyt kerran tuli eteen, ni mä voisin täs nyt samantien tilata jonku kivan neidon siiheks ku tuun konemettästä. tuun sit tossa sunnuntaina kattoo ku tuolla ylhäällä lukee ainaki 100K.

---

Kerros sit kui tärppäs![/q]

yks viesti tuli, et en mä kovin kauas tavoitteesta jäänyt. :D eikä sekään edes mikään treffikutsu, vaan muuten vaan mukavien juttelua:) usko meni nyt tähän topikkiin. ;D

[q]En muutes bongannut teikää mettästä, olit varmaan sammunu jonkun kannon taakse pylly pystyssä. Saas nähä mimmoset on damaget. :D[/q]

joo höh ei törmätty:/ en tiiä minkä kannon päällä niistä oon sitte ollu. kyl mä ukkoos jututin kuitenki todella jurrissa, mut ei se tienny sun olinpaikasta sen tarkemmin. :P

O