Mikä on elämän tarkotus?
tehdä töitä klo 04.16?*ding**ding**ding*
[q]Onko sinun mielestäsi ihminen arvokas vain ollessaan erikoinen? Hyödyllinen? Hyvä jossain?[/q]
Ei. En tarkoittanut erikoislaatuisuudella sitä, että kykenee loistamaan, vaan sitä, että on ihan vain oma itsensä, erillisenä muista. Kun on tätä, eroaa aina muista, välttämättä. Hyödyllisyys ei tule kuvaan, eikä "hyvyys", vaan ihan vain se tosiasia, että olemme erilaisia, ja tavoittelemme eri asioita. Se, että luomme kukin omat päämäärämme ja rakennamme oman elämämme, itse.
En kykene kuvittelemaan tämän parempaa päämäärää tai elämän tarkoitusta. Tai varsinkaan maailmankuvaa, joka kykenisi ottamaan samalla tavalla huomioon muiden omasta poikkeavat halut. Loistaminen sopii niille, jotka siitä pitävät, mutta tämä on vain yksi tavoite. Muitakin on loputtomasti. Ei ole mitään yhteistä päämäärää tai mittaa jolla ihmisiä voidaan arvottaa, vaan vain se, mitä kukin itse ajattelee ja tekee. Kukin luo omat merkityksensä ja tarkoituksensa, eikä muilla pitäisi olla tähän mitään sanomista. Mielestäni ainoa käypä ehto yksilön elämälle on, ettei suotta puutu toisten tekemisiin.
Ehdon puitteissa kukin voi kukoistaa sillä tavalla jolla haluaa, eikä omaa elämää näin tarvitse jälkikäteen katua.
Elämän tarkoitus on olla onnellinen.
En jaksanut lukea koko hommaa läpi, mutta elämän tarkoitus on:
.
.
.
.
.
42.
(ei selityksiä, ymmärtää ketkä ymmärtää).
JussiS:[q]42[/q]
Siis 42:han on vain vastaus lopulliseen kysymykseen
elamasta, universumista ja kaikesta muusta sellaisesta.
Loytaaksemme elaman tarkoituksen, tutkikaamme
hetki ystavaamme okkoa:
*ökkö*
[muokattu 25.2.2003 12:53]
decoy:[q]Ehdon puitteissa kukin voi kukoistaa sillä tavalla jolla haluaa, eikä omaa elämää näin tarvitse jälkikäteen katua.[/q]
Jalkikateen katua?
Ma luulin et sa et usko kuolonjalkeiseen.
Nothing in the cry
of cicadas suggests they
are about to die
- Basho
[muokattu 25.2.2003 13:01]
Tres:[q]Siis 42:han on vain vastaus lopulliseen kysymykseen
[/q]
Ööh, eikös toi sitten vastaa myös elämän tarkoitukseen?
JussiS:[q]Tres:Siis 42:han on vain vastaus lopulliseen kysymykseen
Ööh, eikös toi sitten vastaa myös elämän tarkoitukseen?[/q]
Adamsin Pointti olikin siina, MIHIN kysymykseen '42'
tasmalleenottaen on vastaus.
Elämän tarkoitus. Aika paha. Tässä tulee mun mielipide asiaan:
Elämän tehtävä on: henkinen kasvu ja kehitys
Tavoite/toimintatapa: rakkaus
Päämäärä: unknown
Mietteitä aiheesta:
Itse uskon olevani täällä jotain (?) suurempaa varten valmentautumalla henkisesti siihen johonkin mihin olen kokoajan matkaamassa. Tämä on vain yksi välietappi karman ja kasvamisen polulla. Olen täällä oppiakseni paremmaksi ihmiseksi (keho on vain ulkokuori).
Rakkaus on tavoite kaikessa mitä teenkin ja elämäni päämäärä (nim."kukaan ei ole täydellinen", mutta tavoitteisiin pitää pyrkiä). Ratkeamattomuus ja epätietoisuus nykyhetkessä on vain tila, joka on hyväksyttävä tuntien samalla sisimmässään kaiken selviävän ajallaan. Tämä on luonnollisin asia ikinä eikä sen tarvitse pelottaa. Kohtalo määrää.
Voin itse tehdä valintani, mutta kohtalo määrää ja muuttuu tilanteen mukaan riippuen valinnoistani ja ohjaa minua tarkoituksen mukaiseen suuntaan. Karman laki on voimassa ja tehtyäni väärän valinnan voi kohtalo muuttaa reittiä niin, että mahdollisesti joudun saman tilanteen eteen niin monta kertaa kunnes "valaistun" ja pääsen näin taas askeleen lähemmäksi päämäärääni ja voin jatkaa eteenpäin muiden asioiden parissa.
Kaikella on tarkoituksensa. Hetkessä on valinnan vapaus, mutta laajempaa kokonaisuutta ei voi muuttaa, vain hidastaa.
Mutta mitä se suurempi sitten on? Sitä en ilmeisesti ole vielä valmis kuulemaan. Kaikki ajallaan. Ja kaikki irti elämästä sillävälin*vink*
p.s. taidan puhua sekavia..
jokainen meistä luo itse elämänsä. en usko, että olemassa on vain yksi yhteinen elämän takoitus meille kaikille, mutta kuka tietää niin kertokoon sen meille kaikille...okei nyt menee sekoiluksi...
elää päivä kerrallaan ja nauttia pienistä jutuista... ja tietenkin bilettää aina kun mahdollista.
spanig:[q]Mikä on elämän tarkotus, miks me eletään, mistä me ollaan tultu?[/q]
Eikö elämän tarkoitus vois olla tämän asian pohtiminen?
Lisääntyminen, tai sen harjottelu, hauskan pito ja muu hilluminen vaan pieniä lisäbonuksia.*iloinen*
Joku joskus sanoi: " I rather live half life with full speed, than full life with half speed. " Kuulostaa ihan kivalta..*joo*
elämän tarkoitus on lisääntyä ja tuottaa lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä ;)
Elää...*justjoo*
[Nuclear]:[q]Elää...*justjoo*[/q]
mä lisäisin vielä tohon:
elää ja antaa muiden elää
live and let live
Santa:[q]mä lisäisin vielä tohon:
elää ja antaa muiden elää
live and let live[/q]
No allekirjoitetaan tämäkin*vink*
Hyzenthlay:[q]elämän tarkoitus on lisääntyä ja tuottaa lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä ;)[/q]
Eli elämässä on seksiä ja odottelua.. Sitten kuollaan. Elämä
on yksinkertaista, mutta siitä nauttiminen vaatii jo vähän
syvällisempää työtä..
Mr. E
JussiS:[q]En jaksanut lukea koko hommaa läpi, mutta elämän tarkoitus on:
.
.
.
.
.
42.
(ei selityksiä, ymmärtää ketkä ymmärtää).[/q]
Mutta mikä on kysymys?
..
..
..
..
Mitä on 6*7?
Elämän tarkoitus on ottaa niin paljon kun harteillaan vain jaksaa kantaa ja siitä sitten antaa sitä mukaa kun apua tarvitsevia tulee vastaan..*vink*
Sillä eihän elämässä ole mitään ilman että kaikilla on yhtä mukavaa kuin itsellään..*täh* Tai jotain..*hih*
Mikä on elämän tarkotus, miks me eletään, mistä me ollaan tultu?