Penni ajatuksistasi

Back to häröily O

Iloitsen ja ajattelen tätä hienoa tunnetta mikä jäi PACIFIQUE 2006:sta!

[q]Aurinkoneiti, 6.5.2009 21:13:
On ihanaa unohtaa aika. Exää ahdisti, kun seurassani hänen ajantajunsa katosi.*tirsk*
[/q]

Vau, olin just tulossa sanomaan samaa!

Tällä viikolla on ollut tosi kiireistä töissä, ja olen huomannut että ne pienet hetket kun pystyy uppoamaan ajatuksiinsa ja menettämään ajan tajun ovat upeita.

Ajattomat hetket. *sydän*

Omasta blogista pari päivää sitten:

[q]That I Would Be Good - Alanis Morrissette

that I would be good even if i did nothing
that I would be good even if i got the thumbs down
that I would be good if i got and stayed sick
that I would be good even if I gained ten pounds

that I would be fine even if I went bankrupt
that I would be good if I lost my hair and my youth
that I would be great if I was no longer Queen
that I would be grand if I was not all knowing

that I would be loved even when I numb myself
that I would be good even when I am overwhelmed
that I would be loved even when i was fuming
that I would be good even if I was clingy

that I would be good even if I lost sanity
that I would be good
whether with or without you

... Muistakaa tämä *joo*[/q]

Kolahtipa muuten tänään taas aika tehokkaasti, vaikka luulin asian jo käsitelleeni.

that I would be fine if I sucked at web design
that I would be good if I could not dance at all
that I would be great even if I helped no-one
that I would be grand even if no-one liked me

On siinä oppimista.

Huh, mikä työpäivä

Ainakin kolme ihmistä poissa,
joita ois ehdottomasti tarvittu tänään.
Ja koko päivän saanut joko hoitaa heidän
töitään tai hoitaa jonkun tekemään heidän
työnsä. Ja kun ko. jutut ei mitenkään edes
liity mun työnkuvaan, niin olin aika pihalla
kuin lumiukko. Miten mä jouduin organisoimaan
tuotakin soppaa

Mut nyt kaikki kunnossa ja viimein pääsee himaan

Laitetaan nyt tänne, New Scientistissa oli jännä juttu:

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn8732

Complex decisions are best left to your unconscious mind to work out, according to a new study, and over-thinking a problem could lead to expensive mistakes.

(snip - loppukaneetti:)

Expectation counts

However, the unconscious mind appears to need some instruction. “It was only when people were told before the puzzles that they would need to reach a decision that they were able to come up with the right one,” Dijksterhuis told New Scientist.

If they were told that none of what they had been shown was important before being given the puzzles, they failed to make satisfactory choices.

“At some point in our evolution, we started to make decisions consciously, and we’re not very good at it. We should learn to let our unconscious handle the complicated things,” Dijksterhuis says.

Ihan hyvä neuvo varmaan monenkin elämään, erityisesti suhdeasioissa (luulis). Ei siis kannata yliprosessoida isoja päätöksiä vaikka sitä oiskin vaikea välttää - muistuttaa vaan itseään tilanteesta ja siitä että joku päätös olis hyvä tehdä, ja sit keskittyis johonkin muuhun vähän aikaa.

En juo enää ikinä.

Mukava myrskytuuli taas!

No mietein et pitäiskö joskus niin kovin ärsyttävä sanonta "koska pelataan pesäpalloa" vaihtaa muotoon "koska pelataan curlingia"

Tänään juteltiin rosen kanssa ja mulla tuli hauska vertauskuva mieleen meistä

Mä olen kuin vanha, lämmin villasukka. Semmoinen jokaisen tuki ja turva, luotettava, tyyni apu jos jalat on kylmät. En hirveän piristävä tai jännittävä, mutta sellainen vakaa, takuuvarma tuki aina saatavilla.

Rose on taas semmoinen kivan värikäs (yksi väri ehdottomasti pinkki) varvassukka jossa on luultavasti jotain hapsuja tai helmiä ommeltuna kiinni. Sellaista on vaikea katsoa ilahtumatta, tai ainakin hymyilemättä omistajansa omalaatuiselle sukkamaulle... Ei ehkä lämmitä samalla tavalla kuin vanha kunnon villasukka, mutta saa kaikki pirteämmälle mielelle.

Analysoitiinpa siinä sitten myös mariq - valkoinen nilkkasukka jossa keltainen simppeli röyhelö

Villasukka kadehtii vähän tuota varvassukkaa koska ei ole niin piristävä, mutta kyllähän niille villasukillekin käyttönsä on.

[q]sapeli, 24.2.2006 01:06:

Analysoitiinpa siinä sitten myös mariq - valkoinen nilkkasukka jossa keltainen simppeli röyhelö
[/q]
Mikäpä siis onkaan valkoisen keltaröyhelöisen nilkkasukan elämän syvin tarkoitus..?

[q]mariq, 24.2.2006 13:14:
---
sapeli, 24.2.2006 01:06:

---
Mikäpä siis onkaan valkoisen keltaröyhelöisen nilkkasukan elämän syvin tarkoitus..?
[/q]

Sama kuin kaikkien sukkien - parin löytäminen!

[q]sapeli, 24.2.2006 13:15:
---
mariq, 24.2.2006 13:14:
---
sapeli, 24.2.2006 01:06:

---
---
Sama kuin kaikkien sukkien - parin löytäminen!
[/q]

hmm.. ei varmaan haittaa vaik se pari ois eriparia..

Miksi se mies valehtelee ja sanoo, että haluaa tavata, kun kerran koko ajan tulee jotain muuta menoa. Sovitut tapaamiset vaan siirtyy ja siirtyy. Onko se oikeasti niin kiireinen, vai eikö ole vaan rohkeutta sanoa että ei kiinnosta? Jos se vielä huomisen leffaan menon peruu, niin sitten paan kyllä sen tilille. prkl!

[q]sapeli, 11.1.2006 21:14

Mut, tulee se tulevaisuus sieltä kuitenkin, oli sitä valmis tai ei, ja saattaapi olla että tulevaisuudelle on meille ihan omat suunnitelmansa - mitäpä tätä suotta hötkyilemään
[/q]

...Mut vois silti pistää vähän vauhtia Onko hyvällä tulevaisuudella jokin parasta ennen -päivämäärä, johon mennessä yksilön olisi hyvä tajuta, mikä vaihtoehto tulee valita? Vai olenko vain liian hyväosainen paskiainen, joka ei ymmärrä käyttää hyväksi jo olemassa olevia mahdollisuuksia?

[q]Pikkis*, 24.2.2006 14:50:
...Mut vois silti pistää vähän vauhtia Onko hyvällä tulevaisuudella jokin parasta ennen -päivämäärä, johon mennessä yksilön olisi hyvä tajuta, mikä vaihtoehto tulee valita? Vai olenko vain liian hyväosainen paskiainen, joka ei ymmärrä käyttää hyväksi jo olemassa olevia mahdollisuuksia?
[/q]

Mikä tahansa tulevaisuus on hyvä - se on sitten asennekysymys halusiko jotain muuta ja sen takia ei näe hyviä puolia siinä tulevaisuudessa mikä kohdalle napsahtaa... Mutta muista se että kaiken voi kääntää itselleen hyvin päin

vituttaa.. yläkerran naapurii pitäis leipoa läskiin oikeen kunnolla..

missäköhän sit huomeen söis lounasta...

On se hullua miten paljon kahdessa vuodessa on tapahtunut... ylämäkiä, alamäkiä, hyviä aikoja, huonoja aikoja, suuria elämänmuutoksia, päätöksiä ja tapahtumia, iloja, suruja sekä menetyksiä.

Huh, melkein tuntuu siltä että olis elämänkokemusta!*nauru*

Eh, alan ehkä nyt oikeesti tajuamaan, et muutto lähestyy vääjäämättä.

[q]mariq, 1.9.2009 13:50:
Ois kova hinku päästä perjantaina Furyihin, mut näyttää pahasti siltä et tulee isot remppatalkoot just tasan siihen kohtaan Isompi porukka tulossa jeesaamaan, joten ei ny oikein vois sanoo et 'keep up the good work, tää typy lähtee ny baanalle!'
Harmittaa et sattukii niin epäsopivasti
[/q]

Kuka remppaa keskel yötä? :D

O