Sequencers -> Cubase VST / SX
- « Edellinen
- 1
- ...
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- ...
- 33
- Seuraava »
Joo. Tuossa PC musanteossa ei kannata ostaa ns "välimallin" korttia. Jos ei ole varaa muuhun niin ostaa SB:n ja ajelee sillä.
Sitten kannattaa seuraavaksi hommata mahdollisimman hyvä, lähinnä ajureiltaan. Cubasen kanssa kun mennään niin tärkeitä ovat ASIO2 ajurit. Pitkän oman kokemukseni perusteella parhaimpia on RME:n kortit, niin ajureiltaan ja myös muuntimiltaan.
Toki sitten kartoittaa minkä verran tarvitaan inputteja ja outputteja ja tarvitaanko digitaalisia liitäntöjä, niin se merkkaa sitten minkälaisen kortin hommaa.
Erittäin järkevä paketti on esim RME:n multiset+PCI kortti.
Muita hyviä on myös M-audion delta sarja ja uudemmat ESI:n kamat.
Tässä varmaan monet ajattelevat Hoonteccejä ja terratecejä, mutta ne on juuri noita välimallin kortteja joihin ei kannata SB:stä "päivittää"
mun 2 senttiä.:002:
Joo. Tuossa PC musanteossa ei kannata ostaa ns "välimallin" korttia. Jos ei ole varaa muuhun niin ostaa SB:n ja ajelee sillä.
Tässä varmaan monet ajattelevat Hoonteccejä ja terratecejä, mutta ne on juuri noita välimallin kortteja joihin ei kannata SB:stä "päivittää"
Hmm... Eriävä mielipide. Esim käytössäni oleva Terratecin EWS-88MT on korvannut mikserini. Sillä on hyvät ajurit, toimii vakaasti ja hyvä on soundi. En näkisi mitään syytä miksei esim. Terratec kävisi pro-käyttöön.
Terrateciä voi ketjuttaa vaikka 4 samaan koneeseen (32 kanavaa + 4 digitaalista I/Ota) jos haluaa oikein paljon ulkoisia instrumentteja käyttää. Jos haluaa vain esim analogimikserin outputin koneeseen niin ostaa esim tuon EWX24/96:n. M-Audio, Hoontech ja Terratec käyttää samaa piiriä korteissaan (Envy24). Vain ajureilla on eroa. Terratec on ollut jo markkinoilla hyvän tovin ja kyllä ne toimii ihan kivasti (mulla ASIO latenssi 2ms).
RME on toki hyvä, en sitä kiistä... Voi sitä kuitenkin saada laatua järkevämmilläkin hinnoilla, varsinkin jos haluaa useampia input/output pareja.
Jeps sellasta infoo vaan muille Cubase SX:n käyttäjille et se sama vanha Editorien Nudge tool on siellä edelleen... Tosiaankin nuotti oikeelle tai vasemmalle on Ctrl + left / right, mutta jostakin kumman syystä tää on pitänyt asentaa [assign] itse (vaikka se valmiiks lukeekin siinä key commandsien listassa)
Vitun jees et tää nyt viimein toimii... vaikuttas et joitakin muita on myös askarruttanut tää juttu et toivottavasti myös muut saa toimiin tän nyt vastedes ;) Helpottaa huomattavasti elämää jos tekee esim. kompit jne. itse.
piis - nyt pystyy taas jatkaan elämää ;) ;) (ollu 3 viikkoo jo projektit jumissa ton takii) :D :D
"Helpottaa huomattavasti elämää jos tekee esim. kompit jne. itse."
Hyvä tietää, on kyllä kullanarvonen ominaisuus. Kerropa mitä muuten pidät SXstä? Mul on VST/32, mitä etuja rajottamattoman undon lisäks siirtyminen uudempaan tarjois?
Mua sylettää tossa VST/32ssa jonkun verran sen visuaalinen puoli, kun ei toi saksalainen guidesign varsinaisesti silmää hivele :) SXssä toi ois ainakin paremmin, mut mitä muuta hyötyisin?
Ja mimmonen atkprojekti vaihtaminen oli sulle?
"Helpottaa huomattavasti elämää jos tekee esim. kompit jne. itse."
Hyvä tietää, on kyllä kullanarvonen ominaisuus. Kerropa mitä muuten pidät SXstä? Mul on VST/32, mitä etuja rajottamattoman undon lisäks siirtyminen uudempaan tarjois?
Mua sylettää tossa VST/32ssa jonkun verran sen visuaalinen puoli, kun ei toi saksalainen guidesign varsinaisesti silmää hivele :) SXssä toi ois ainakin paremmin, mut mitä muuta hyötyisin?
Ja mimmonen atkprojekti vaihtaminen oli sulle?
etuja on mm.
helvetisti Selkeytetty käyttis. (Pikku esimerkkinä turhat monestapaikasta säädettävät arvot jätetty pois vrt. esim. transpose cubase 5:ssa)
Realtime Groove rokkaa mukavammin kun vitosessa (paska kone tosin aikasemmin alla ja se bugitti studiolla aika pahasti). Esim. tän SX:n helposti säädettävä diggi-diggi-shufflemeno progeen tai groovaavaan hardhaussimenoon on kivempi ku se 5:sen groove - ainakin mä osaan käyttää tätä paremmin reaaliaikasena.
Editointi on sikana loogisempaa ja nopeempaa... mut toi editointityökalu, joka aukee oikeella napilla on hiukka erilainen...
Paria juttua oon kaivannu niinku just toi edellämainittu rumpujen siirtelyjuttu ( mikä onneks löyty ) ja editorin sisäinen looppi. Yllättävän äkkiä ilman sitä tulee toimeen.
muita edistyksiä vitoseen on myös Ghost parttien sisällön reaaliaikasempi muuttuminen Et enään ei tarvii sekoilla ulos esimerkiks key-editistä ennenku ne 10 ghostia ottaa samat nuotit kun se alkuperäinen...
Plugareita tulee uusia tän mukana ihan sikana as allways ;) Ja Audio-puoli on sen verran muuttunut et siihenki tarvii paneutuu varmaan täs oikein ajan kanssa.
System link tietty on ihan oma juttunsa mut tätäkään en oo vielä päässy testaan...
mutjoo... kerron lisää mitä tulee mieleen heti kun pääsee oikeesti tekeen ;) tän nuottijutun selvittyy pääsee varmaan syventyyn oikeen kunnolla tähän...
ATK vaihtoproggis oli se, et vaihdoin 400mhz p3:n ja win 98:n Amd 1700-XP:hen enkä oo kyl katunut hetkeekään tätä juttua ;););). hehhh...
vibez...
Kiitos, kiitos... kai se vaihto on jossain vaiheessa edessä, tosin musta tuntuu et SL-versio saattas riittää.
Mulle maistuu cubasen editointitapa, toivottavasti se mitenkään radikaalisti oo muuttunu, samaten oon lämmenny siihen et juttuja voi säätää monesta paikasta. Mut selkeytystähän toi gui on ainakin tarvinnu.
Pystyykö grooven voimakkuutta ja "patternia" siis muuttamaan lennosta, samalla kun kuuntelee? Toihan ois rapeeta, vitosen groovihärdelli on aika anaalinen... etenkin grooveboxin reaaliaikaseen, yhestä potikasta säädettävään groove quantizeen tottuneelle.
Mut anna ihmeessä lisää tosikäyttöraporttia kun kerkiit, näyttäis siltä että cubasesta tuli sit kuitenkin pc-puolen ykkössekkari :)
Mulle maistuu cubasen editointitapa, toivottavasti se mitenkään radikaalisti oo muuttunu, samaten oon lämmenny siihen et juttuja voi säätää monesta paikasta. Mut selkeytystähän toi gui on ainakin tarvinnu.
Jep.Käyttiksen toiminta on samaa tuttua tyyliä. Kaikkea on edelleen mahdollista säätää tuttuun tapaan ja useammastakin paikasta, mut joitakin 5:n sekottavia ja turhia elementtejä on vaan karsittu...
sopii mulle tosi hyvin ainakin ja sen oon huomannu et tää systeemi nopeuttaa työskentelyä.
Pystyykö grooven voimakkuutta ja "patternia" siis muuttamaan lennosta, samalla kun kuuntelee?
jep.
Mut anna ihmeessä lisää tosikäyttöraporttia kun kerkiit, näyttäis siltä että cubasesta tuli sit kuitenkin pc-puolen ykkössekkari :)
jeps....jatketaan tästä viel ;)
En tiedä, kuuluuko tämä nyt tarkasti tähänkään topicciin, mutta sivuaa osaltaan ainakin niin hyvin, että laitanpa tämän kymysyksen tänne:
Eli, aika uusi maailma nämä varsinaiset sekvensserit minulle. Yritin saada Cubase SX:llä tuota antiikkista MC-303:sta toimimaan saundimoduulina. Aloitin tekemällä siitä omaa MIDI-deviceä, ja sain tehtyä eri bankkeja kokeeksi, sekä program changet toimimaan. _Mutta_: Program / bank change ei toimi kuin kymmeneen ensimmäiseen saundiin / bankki. Eli jokaisessa bankissa ensimmäiset kymmenen saundia toimii normaalisti, mutta siitä eteenpäin on hiljaista. MC:n manuaalista tavasin, että sille täytyy lähettää MSB, LSB (aina nolla), sekä Program Change aina noissa tapauksissa ja näin sen väsäsinkin. Jokin mättää siitä huolimatta.
Toinen pulma: kuinka saada lähetettyä NRPN-käskyjä tohon MC:hen (esimerkiksi)? Saakos tuon avulla ohjattua soundmodule-moodissa olevan MC:n filtteriä sekkarin kautta? Cubasen manuaalista ei löytynyt apua tuollaisten käskyjen käyttämiseen ja MC:n manuaalin midi-implementation osuus tuolta osalta menee hieman yli, kun en tiedä kuinka noita käskyjä Cubasen kautta lähetetään. Netistäkin yritin tätä kahlata, muttei sellaista sivua löytynyt, josta olisi ollut sen enempää apua.
Huhhuh, olikohan siinä jo pahimmat. Kaipa. ;)
En tiedä, kuuluuko tämä nyt tarkasti tähänkään topicciin, mutta sivuaa osaltaan ainakin niin hyvin, että laitanpa tämän kymysyksen tänne:
Eli, aika uusi maailma nämä varsinaiset sekvensserit minulle. Yritin saada Cubase SX:llä tuota antiikkista MC-303:sta toimimaan saundimoduulina.
[edit : nää on sitten VST/32selle nää ohjeet, mut kokeile kummiski]
Ulkomuistista, et ei välttämätt selkein ohje:
Käy tuolta http://www.geocities.com/wjdegraaf_geo/mc303/planet.html imemässä cubase mixermapit, cubase module drivers ja drummapit. Saitti kaatuilee paljon ilmeisesti liian runsaan ( :D ) liikenteen takia, mutta sitkeesti vaan kunnes saat noi filet.
Asentele ne. Tossa mc-303-dev.zipissä on .txt file, eli cubase patchname script. Sun pitää kopioida se Library files/Pacthname scripts/Active- kansioon. Käynnistä cubase ja valkkaa joku raita, setup instruments ja ilmestyvässä dialogissa pitäs olla valittavana "Patchname source"... mc-303.
Kunb käynnistät sitten laatikon sound module-moodissa, ni tuloksena sulla on ämseen soundit valittavana Inspectorissa, et pääse muokkaamaan niitä juurikaan ellet asenna sitä mixer mappia (ei hajuukaan miten tapahtuu!) mut mä en nähny hirveesti tarvetta. Ämseen filtteri on imho kammottava. Mixer mapeista on varmaan jotain cubasen manuaalissa.
MC-303 raita ei sit näy cubasen mikserissä, kun sen audio tulee muuta kautta kuuluville. Toivottavasti jeesas, jos tarviit vielä jeesii ni kysy.
Jaahas, taidan sitten vaihtaa ton mun äänikortin. Siinä tosiaan joutuu sitä latenssiakin nostamaan, jos lyö enemmän raitoja, eli 1 vst-syna voi toimia jopa 4ms latenssilla ja koko biisi sitten 20ms latenssilla, ettei pätki. Joten, menee vaihtoon toi audigy. Ovatpa valmistaneet audigy2:nkin, jossa on 24bit nauhoitus, joka audigysta oli jäänyt pois. No älkäämme vaivautuko siihenkään!
:mad: ;)
Tuli vaan mieleen kun eilen skrädäsin omia audioasetuksiani, et miten paljon sulla on cubasessa muistia allokoituna/kanava, ja mikä File cache scheme sul on valittuna? Oot varmaan kokeillu näitäkin, mut jos et oo ni saattas auttaa.
Tuli vaan mieleen kun eilen skrädäsin omia audioasetuksiani, et miten paljon sulla on cubasessa muistia allokoituna/kanava, ja mikä File cache scheme sul on valittuna? Oot varmaan kokeillu näitäkin, mut jos et oo ni saattas auttaa.
Oon kokeillu. Asetan aina joka kanavalle maksimimuistimäärän. File cache scheme on se vakio, mitä käytän tällä hetkellä. Aion tilata tosin M-Audion Audiophile 2496:n ehkäpä ensi viikolla. Sain selville, että se toimii kt133a-emojen kanssa aivan normaalisti, kunhan säätä biosin yms. oikein ja asentaa tarvittavat
VIA-korjauspatchit.
Päädyin tohon m-audioon sen takia, että siinä kohinasuhteet ja taajuusvaste ovat erittäin hyvät ja siinä on midi-interface.
Terratec ewx24/96 olis muuten ollu yhtä hyvä, mutta siinä ei ole midi-liitäntöjä ainakaan vakiona. DSP24 valuen taasen hylkäsin sen takia, että siinä on jotain merkillistä heittoa 24-bittisessä nauhoituksessa ja kohinasuhteet ovat vain jotain 85dB. Koska käytössäni on ollut audigy, jonka kohinasuhteet ja varsinkin taajuusvaste vemputtaa ylätaajuuksilla todella pahasti, haluan kerrankin ostaa kortin, joka oikeasti on hyvä. Eipähän sitten tartte pelleillä joka vuosi jonkun uuden halpis-kaikkiosaavan kortin kanssa.
Ok.
Joo ei oo pahaa sanottavaa audiophilestä (llitäntöjen vähyyttä lukuunottamatta, mut tarviin mikkiä varten joka tapauksessa preampin, enkä usko että muiden äänikorttien mikkietuset mitään taivaallisia ois) Via4in1, W2K sp3 ja VIAn 266-piirisarja ja toiminta moitteetonta. Käyttölatenssina riittävä 8 ms / 48KHz, pätkimistä ei esiinny paitsi sillon ku availee isoja softasynia (Absynth) tai kun joku niistä friikkaa :)
En oo vertaillu saman hintaluokan korttien ääniä omassa setupissani, mut korva todellakin nauttii audiophilen kirkkaudesta.
Pitkästä aika tuli taas eräs ongelma... Nimittäin kun inporttaan jonkun audo pätkän audoi raidalle se kuulostaa ihan hassulta... Se kuulostaa paljon nopeammalta kun se äänipätkä oikeasti on... Jo esikuuntelussa se kuulostaa nopeammalta kun pitäisi... Hmm... onko asetuksissa vika vai jossakin muussa...??
:confused:
...tarkista sample rate. Audioraidat käyttäytyy korrektimmin sillon kun sample rate on sama ku cubasessa.
...tarkista sample rate. Audioraidat käyttäytyy korrektimmin sillon kun sample rate on sama ku cubasessa.
Ooke... sama suomeksi:p?
Eli jos sun audioraita on näytteenottotaajudeltaan esim. 44,1KHz (cubase vst ainaki näyttää sen siinä import audio file-dialogin esikatseluikkunassa, siinä jossain lukee tyyliin "mekatranselooppi.wav, 16-bit, 44,1KHz") ja cubasen sisäinen sample rate joku muu, niin audio ei soi oikein.
Cubasen sample raten säädät "audio setup / system"-dialogista. En tiedä mitä jengi käyttää yleensä, mut cd-standardi on just toi 44,100Hz. 48,000 kuulostaa imo paremmilta ja saan snadisti pienemmän latenssin, mut jostain syystä jotkut mun freewaresynat ei oo vireessä muilla ku perusratella.
Sun äänikortissa saattaa olla kans oma säätöpaneeli, mistä tota sämpleratea voi muutella, ja se voi sit taas vaikuttaa joka puolelle mut kun ei tiedä...
Ratkasuna vaan muutat jommankumman, niin et ne on yhtenevät. Sen audion voi muuttaa kai melkeen millä vaan aaltoeditorilla.
Ei helvate. Niinpä tietysti!! Kiitos kovasti! (ja vielä niiiiin käestä pitäen ohjeista). Tuli vähän amateurfiilis:) Kyseinen asetus on saattanut vahingossa muuttua 48hertziseki... Jooh... täytyykin heti korjata se. Mutta siinä on hyvä example miten pienestä jotkua asiat on kiinni...:rolleyes:
Vielä yksi kysymys liittyen vst instrumentteihin. Eli: Jos olen soittanut jonkun melodiapätkän vst synalla niin voinko jotenkin nauhoittaa filttereitten asetuksia etc? (ihan kuten mikserissä mikserin asetuksia). Ja voiko käytää vst/directx plugineja (efekteja) vst. instrumenteille...?
Vielä yksi kysymys liittyen vst instrumentteihin. Eli: Jos olen soittanut jonkun melodiapätkän vst synalla niin voinko jotenkin nauhoittaa filttereitten asetuksia etc? (ihan kuten mikserissä mikserin asetuksia). Ja voiko käytää vst/directx plugineja (efekteja) vst. instrumenteille...?
Voit(kumpaankin kyssäriin). Mikä Cubase sulla on käytössä ( + mitkä VSTi:t ) ?
Tähän topikkiin jatkossa läpänderit, kyssärit jne. kyseisistä softista.
Muille sekvenssereille (Cakewalk, Logic audio etc.) on myös omat topikit.
[ 24 May 2002: Message edited by: 029 ]
- « Edellinen
- 1
- ...
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- ...
- 33
- Seuraava »