Kolahtaako kirjat?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- ...
- 68
- Seuraava »
Ilkka Remes kolahtaa tällä hetkellä. Mut kyllä hyvä kirja aina (paskan) tv-ohjelman kellittää
mä sain joululahjaksi yheltä ihkulta semmoisen kirjan kuin Katja Myllyviitan- Loistavaa
Se on mun mielestä aika bueno kirja jo nyt lukenu sen kahteen kertaan.
kirja taka kansi super lyhenettynä:
Asta tapaa Aaronin ja rakastuu siihin.. Aaron vetää pillereitä ja pöhinää ja kaikkee mahollista ja niin pian kohta Astakin joka on muuttanu samaan kommuniin.. sit ne kertoo kaapissa olevista luurangoista ja miten vaikuttaa niitten elämään jne..
mä tykkäsin siitä kyl tosi paljon, suosittelen..*hymy*
Todellakin kolahtaa, kirjat rox! *sydän*
Tulee luettua kauhua, fantasiaa, scifiä, dekkareita, jännityskirjoja, seikkailukirjoja, tositapahtumiin perustuvia teoksia ja kaikkea muutakin maan ja taivaan välillä.
Lähinnä sydäntä on kuitenkin erilaiset taruolennot, keskiaika ja eri mytologiat eli fantasia ja historia taitaa olla yleisimmät mitä luen.
Ehkä joku 40 - 100 kirjaa per vuosi olen lukenut lähivuosina, riippuen muista tekemisistä ja kirjojen koosta.
Tositapahtumiin perustuvat kirjat on ainoot mitä luen,tai mitkä kiinnostaa..oon vaa yhen kunnon kirjan elämässäni lukenu . jotkut sellaset pienet kirja mis on max. 40sivuu rox!
Joo, hyvin kolahti äsken, kun siirtelin huonekaluja räyhätessäni netin johtojen kanssa. Suoraa hyllystä takaraivoon Stephen Kingin Hohto.
Ehkä se vihjaili, että pitäis lukea loppuun. Alotin viime vuonna kesälomalla, enkä ole jaksanut jatkaa. Näin äidinkieli-friikkinä mua ahdistaa, kun siinä on pilkut ym. ihan päin vittua.
Deborah Spungenin Nancy on ollut ehkä paras kirja, mitä olen ikinä lukenut.
kolahtaa ja lujaa
Luen melkein mitä vain ja eipä oikein voi sanoa suosikki kirjailijaa tai kirjaa koska ne ovat kaikki omalla tavalla niin hienoja..
nyt tänään just saan päätökseen Joensuun- Harjumpää ja pahan pappi
Ostin sen äitille joululahjaks vähän oma lehmä ojassa periaatteella...
Ja nyt jo harmittaa kun ei ole illaks uutta kirjaa mitä vois alottaa...
[q]äm:
Joo, hyvin kolahti äsken, kun siirtelin huonekaluja räyhätessäni netin johtojen kanssa. Suoraa hyllystä takaraivoon Stephen Kingin Hohto.
Ehkä se vihjaili, että pitäis lukea loppuun. Alotin viime vuonna kesälomalla, enkä ole jaksanut jatkaa. Näin äidinkieli-friikkinä mua ahdistaa, kun siinä on pilkut ym. ihan päin vittua.
[/q]
mm. sen vuoksi noi pitää lukea alkuperäiskielellä aina kun suinkin mahdollista*joo*
mitäs mitäs... roald dahlin boy ja sen jatko-osa going solo..
ja sit tony parrsonsin man and boy.. senkin jatko-osa ihan mainio
all quiet on the western front on myös tosi hyvä samoin kun ballardin empire of the sun
kotimaisista esim leijat helsingin yllä (kjell westö) ja heikosti positiivinen (anna-leena härkönen) on aivan überhuippuja
ja sit tietty pikku prinssi mut sehän on jo itsestäänselvyys
ei muistu mieleen just nyt muita, mut onhan niitä vino pino...
[q]kilobitti:
---
mm. sen vuoksi noi pitää lukea alkuperäiskielellä aina kun suinkin mahdollista*joo*
[/q]
oon aivan samaa mieltä. jos alkuperäiskieltä osaa niin silloin aina sillä kannattaa lukea. sehän on tutkittu että kieltä kääntäessä menetetään joku prosenttimäärä en muista mikä myös sisällöstä
Kolahtaahan ne.
Suosikki romaanit:
Banana Yoshimoto - NP
Banana Yoshimoto - Kitchen
J.R.R Tolkien - Silmarillion
Marion Zimmer Bardley - Priestess of Avalon
Suosikki tietokirjallisuus:
Eric Schlosser - Fast Food Nation: What the All-American Meal is doing to the World
Ja tietysti Terry Pratchettin Discworld-sarja, aivan ehdottomasti.
[q]jansq:
---
jUSSi:
Suosittelen kaikille lämpimästi Orson Scott Card'in Ender's Game -kirjaa.
---
Juu tuo oli hyvä. Luin sen pari vuotta sitten ja oli kyllä mainio opus kertakaikkiaan. Juuri niitä kirjoja mitkä loppuu liian aikaisin.
[/q]
Onhan tuohon ainakin kolme jatko-osaa ja sitten on vielä nämä sivutarinat. Eivät tosin ole yhtä hyviä kuin ensimmäinen.
Tuosta on muuten tulossa leffakin.
[muokattu 8.1.2004 08:30]
tippuu ja lujaa. Olen lukenut viimeiset kymmenen vuotta intohimoisesti aina kun on vain aikaa. Kun oikein hyvän kirjan löytää, sitä ei sitten nukutakaan ennen kuin se kirja on luettu (ellei sivuja ole enemmän kuin 300 jäljellä)
Tunnustan, luen sekä harlekiineja (salainen häpeän kohteeni) että Alexander Dumasia ja Waltarikin on luettu. Nyt on vaan ajan puutteen takia jäänyt vähemmälle. Panostan kesään.
Margaret Weis & Tracy Hickmannin tuotanto on tosi hyvää.
Niitä olen tässä lueskellu aina kun jaksan.
Mut mun lukeminen on niin hidasta että tulee välillä stressi.
Tuntuu että kirja ei lopu koskaan.
Ei jaa aikaa.. eikä oo kyl haluakaa.. mitä nyt lukion viimeistä vuotta läpi mennessä tulee luettua mutta ymmärrärsin ettei ne kuulu tähän
Nyt taas kolahtaa.
Lukioaikoina luin ihan pöhkönä, lähinnä Kingin kirjoja joista olen lukenut nyt noin neljäkymmentä, taitaa olla kaks- kolkyt vielä lukematta. Tosin alkaa se Kingin tyyli jo hieman ärsyttämään, varsinkin loppuratkaisut on usein todella tylsiä ja mielikuvituksettomia.
Nyt taas innostuin lukemaan, just luin:
Kingin Epätoivon kaupunki - olikin ihan hyvä, tosin loppu oli taas Kingiä
Dean Koontzin Sydämien tummat virrat - ehdoton suosikkikirjailjani jo muutaman kirjan perusteella, taas todisti olevansa loistava kertoja, mielenkiinto pysyi hyvin loppuun asti.
Ja aloitin juuri:
Herman Melvillen Moby Dickin - oon aina halunnu lukea tämän, ja vihdoin löysin sen kirjastosta. Näin joskus pienenä tästä tehdyn leffan ja tarina jäi jotenkin kaivertamaan mieltä.
Nykyään ei oo tullu luettua niin paljon kuin ennen. Joskus olen ahminut kirjoja. Ehdottomiin suosikkeihin kuuluu Tolkienin tuotanto (aika omaperäistä *nauru*) ja DUNEt sekä Stephen Kingin Tukikohta. Aika paljon tullu luettua scifiä ja fantasiaa. Muutama kauhukirjakin on uponnut aika hyvin.
Sain juuri luettua Väinö Linnan "Täällä pohjantähden alla" -trilogian ja täytyy sanoa et hiljaseks pisti. Kerrottakoon et kirja kertoo kolmen sukupolven tarinan 1850 luvulta 1950 luvulle ja kertomus nojaa hyvin tarkasti oikeisiin historiallisiin tapahtumiin (vapaussota, jne.) Vaikka henkilöt on fiktiivisiä mut kun sen oli lukenu ni tuli vaan olo et miten nykyään on kaikki niin helvetin hyvin. Suosittelen ehdottomasti.
Lauri Törni ...se pitäis lisätä suomen peruskoulun historian opetuxeen yhtälailla kuin 7 veljestä kummitteli äidinkielessä..on muuten hyve kirija toi uus..ehdotan ehdottamasti jos vähääkään sotahullua muistutat.. :)
nuorempana en muuta tehnytkään kun luin kirjoja, sitten se harrastus pääsi hiipumaan. joskus intissä tuli luettua linnunradan käsikirja liftareille, sen jälkeen ei oo tullu luettua ku sanomalehtiä ja mainoksia :(
[q]UnityF:
HEEEEIII... Kun täällä puhutaan kirjoista niin turhaan avaan uuden topikin mutta,
Rakkaat helsinkiläiset ja vantaalaiset ja muutkin jotka tietää.
Missä on divareita? missä ne sijaitsee miel. jonkunlainen osoite tai jotain.
Kun mulla on pino kirjoja jotka oon lukenu ja tiedän että en tuu uudestaan lukemaan niitä niin voisin laittaa ne kiertoon.
*piis**hymy**piis*
[/q]
Ainakin Fredalla Kampin päässä on yksi tai kaksi..
- « Edellinen
- 1
- ...
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- ...
- 68
- Seuraava »