Kolahtaako kirjat?

Back to yleinen keskustelu O

http://home.nyu.edu/~amw243/diaries/

Taru Sormusten Herrasta -kirjan henkilöiden salaiset päiväkirjat...

kiitos meja. Nyt vaan varamaan se kirja et pääsee lukemaan sen...

Ei ole meitsikän lempipuuhaa. En ole oikein kirjojen ystävä..

Mielummin katson leffoja, kun luen jotain 1000 sivusta romaania*hymy*

Kirjat kolahtaa, kuin halko kaminaan! Välillä luin kirjoja aivan älyttömällä tahdilla, mutta nykyään olen kiireinen kuin yksijalkainen mies pyllyynpotkimiskisoissa. Suosittelen kuitenkin Robin Hobbin Näkijän tarua. Yksinkertaisesti mahtavaa kerrontaa 3 niteen vahvuudelta. Sarja antaa lukijalle mahdollisuuden muodostaa todella omanlaisen kuvan hahmoista, mutta mistään paperinukkehahmoista kirjassa ei kuitenkaan ole kyse. Miljöön kuvaus on onnistunutta ja päähenkilön, nuoren salamurhaajakanditaatin, traaginen elämäntarina pitää otteessaan kirjan alusta loppuun asti! Suosittelen kaikille jotka eivät ahdistu "pikku" vastoinkäymisistä*pahis*! Varaa itsellesi paljon syötävää kun luet kirjaa, sillä nälkä tulee varmasti ruokailujen kuvausten myötä*slurps*

Kirjat on mulle tosi tärkeitä... *hymy**sydän**sydän*
Parhaimpia ovat fantasia kirjat... tässä muutama

Katharine Kerr
Raymond E. Feist
Margaret Weis & Tracy Hickman (Kaikki niiden kirjoittamat saagat)
Edgar Allan Poe
Christopher Golden (The Shadow Saga, PARAS vamppi trilogia*sydän*)
jne.

*super**plur*

Avernian:[q]
Näkijän taru = Farseer trilogy... eikai Farseer'ien sukua ollut käännetty siihen jokskin Näkijöiksi? *mur*[/q]

Unfortunately yes. Näkijöiden tarusta on suomennettu käsittääkseni nämä kolme: Salamurhaajan oppipoika, Kuninkaan Salamurhaaja ja Salamurhaajan Taival. Tää nti7rva Hobb on vissiin tehnyt vielä neljännen osan tuohon sarjaan ja vieläpä vissiin jonku toisne sarjan.. Kuulopuheita. En oo tsekkaillu viel netistä.*justjoo*

Mä rakastan kirjoja, ja niitä on kertynytkin ihan mukava kokoelma Varsinkin nyt kun on tälläinen yksinäinen masennuskausi menossa niin ei ole ihanampaa kuin mennä peiton alle lukemaan hyvää kirjaa ja unohtaa koko maailma ympäriltään *sydän*

Jack Londonin susikoira... vai olisko valkohammas on selkeesti paras kirja minkä oon lukenu ja kirjat on muutenki yes, saa hitusen omalle maulle kolahtavia erikoisefektejä aikaan vaik leffa oliskin halpis

EI TODELLAKAAN KOLAHDA. Viimeisin kirja, jonka luin oli yläasteen seitsemännellä. Silloin piti lukea Kalevala. Sen jälkeen en ole koskenutkaan kirjoihin, jos nyt koulukirjoja ei lasketa mukaan:)

Mä saan Seppo Jokisen piripolkan joululahjaksi!!*plur*
Sit pääsen lukemaan sen.*iloinen*
Siihen asti luen Tuija Lehtisen kirjoja...*nauru*

Wintermute:
[q]- Chuck Palahniuk: Fight Club (nyt menossa Survivor, onko kukaan lukenut Chokea?)[/q]

'Choke is Fight Club for sex addicts'

Kertonee paljon ko. teoksesta Juu, Choke tosiaan oli erittäin hyvä kirja; Palahniuk on kehittynyt entisestään. Tämä on nyt sitten yksi niistä kirjoista, jotka saatan lukea uudestaankin.

"Chapter 1

If you're going to read this, don't bother.
After a couple of pages, you won't want to be here. So forget it. Go away. Get out while you're still in one piece.
Save yourself.
There has to be something better on television. Or since you have so much time on your hands, maybe you could take a night course. Become a doctor. You could make something out of yourself. Treat yourself to a dinner out. Color your hair.
You're not getting any younger."

mä haluisin sen sami aaltosen kirjoittaman "kummitus kirjan" mikä kertoo helsingin taloista ja niiden kummitus historiasta..onneks joulupukki on tuomassa sen :)

Olen melkoinen lukutoukka, mulla on usein monta kirjaa menossa samaan aikaan.
Ja luen myöskin laidasta laitaan, melkein mitä vaan. Sivistyksen vuoksi olen tankannut ties mitä soopaa ( voiko noin sanoa ),lähinnä sitä mitä lukion suosituslistalla on ja muita klassikoita, Jane Austeniin ihastuin oikeasti, ja muutenkin mielestäni sieltä löytyi vaikka mitä kivaa

Muuten luen lähinna fantasiaa, uskontoon ja mytologioihin pohjautuvia, historiaa ja elämänkertoja.

Neil Gaiman : Unohdetut jumala *sydän*
Philip Ridley : Demonit *sydän*
Willbur Smith : Joen Jumala (muukin tuotanto loistavaa)
Peter S. Peagle : Viimeinen yksisarvinen
Marion Zimmer-Bradley : Avalonin Usvat, Yön Tytär *sydän**sydän**sydän*
Thomas Harris : Hannibal, Uhrilampaat ja Punainen Lohikäärme aivan ihania, tosin elokuvia en ole koskaan uskaltanut katsoa.

Sitten ne pakollisen fantasiakirjailijat on tullut kahlattua läpi, valitettavasti Rauman kirjaston hyllyiltä ei löydy enää mitään fantasiaa mitä en olisi lukenut (joten odottelen vaan uusia) ja niiden taso vaihtelee tusina tavarasta huippuun.
Anne Rice on myöskin yksiä suurista rakkauksistani.

Luen myös todella paljon erillaisia opuksia ja tietoteoksia, etenkin kreikan, rooman ja egyptin mytologiaan ja historiaan liittyen.

Loppujen lopuksi, luen melkein mitä vaan, sekoan jos en saa lukea. Luen jopa syödessäni (tapa jota äitini inhoaa).
Luen välillä jopa huvikseni lukion oppikirjoja, historiaa, uskontoa ja filosofiaa lähinnä, mutta myöskin biologiaa ja maantietoa.

Ja kyllä, minä pidän Harry Potterista! Se on sellaista kivaa kevyttä lukemista.

Apua, luin äsken mitä olin kirjoittanut....
mähän vaikutan ihan super-nörtiltä.....

[muokattu 25.6.2003 10:43]

mua ei kyl enää lukeminen pahemmin kiinostaa

spanig:

[q]trance moon:Mulle ei oikein kirjat kolahda... en tiedä mikä siinä on, aina kun yritän keskittyä lukemaan jotain kirjaa niin ajatukset alkaa kulkemaan ihan muualla..... *täh**justjoo**täh*

Totta.....mutta on sellasia kirjoja jotka on pakko lukea.....takakannen luettuasi on pakko lukee koko kirja!!*joo**hymy*[/q]

joo mulla vähän sama juttu...harvoin kirjat kolahtaa mutta on kertoja jolloin aloitan lukemisen niin menee pari tuntia ja huomaan yllätykseski kirjan häämöttävän jo loppua...

on se kummaa...

trance moon:[q]Mulle ei oikein kirjat kolahda... en tiedä mikä siinä on, aina kun yritän keskittyä lukemaan jotain kirjaa niin ajatukset alkaa kulkemaan ihan muualla..... *täh**justjoo**täh*[/q]
Totta.....mutta on sellasia kirjoja jotka on pakko lukea.....takakannen luettuasi on pakko lukee koko kirja!!*joo**hymy*

Kyllähän toi Taru Sormusten Herrasta alkaa olla jo aika mielenkiintosen näköstä, varsinkin kun on nähny noita leffoja.
Pitänee hankkia jostain kirjadivarista sitten inttiin mukaan, onpa ees jotain "järkevää" tekemistä sieläkin.

Yläasteella tuli kuitenkin alotettua joku neliosanen kirjasarja - Pimeä Nousee - ja luin jopa kolme kirjaa, mutta viimenen jäi syystä tai toisesta lukematta. Sekin pitäs tässä lukasta jossain välissä.

Aika harvoin ne kirjat kuitenki kolahtaa, mä oon enemmän tätä "pullamössösukupolvea" joka kattoo mieluummin leffoja jotka on valmiiks tehty, eikä tarvis ajatella mitään itse, kuin vetäytyisin johonkin mukavaan nurkkaan lukemaan jotain kirjaa - nou tänks!

Mä sain Seppo Jokisen- Piripolkka kirjan, nyt se on luettu. oli ihan kiva kirja mä tykkäsin siitä.
*plur**plur**plur*

joo kyl kirjat kolahtaa. Viime vuosina tuli luettua tooosi paljon lähinnä fantasia kirjoja. Tätä nykyä oon koittanu lukea enemmän suomalaista kirjallisuutta kuin käännöskirjallisuutta.

Tosin sekin oon jääny kahteen Tervon kirjaan/2kk...
Pitäis lukea taas enemmän! Mä vaan ootan mun eläkeikää, jolloin voi vaan istua kuistilla ja lukea, kuten Juice, kirjan päivässä!*hymy*

No nyt luen Irwin Welsh "liima" kirjaa... Suosittelen kaikille kuten myös kirjailijan muita teoksia. Ne kun lukee peräkkäin niin huomaa kuinka samat hahmot törmää toisiinsa... Tosin... kirjat ei oo mitään hupi kirjoja...

O