Ekologinen jalanjälki

Back to yleinen keskustelu O

3,2 maapalloa
Mistäköhän ne löydettäisiin?

3,3
Hyvin pitkälti keskiarvolukemissa.

hyvin pitkälti yli keskiarvon. mä, kun luulin, et olisin ees keskiarvossa. tarvii varmaan hieman miettiä noit juttuja...

edit: 4.7 maapalloa

Itse sain 3,6.

Täytin testin myös toiseen kertaan sen mukaan, mihin uskoisin pääseväni halutessani suuremmitta vaivoitta ja elämänlaadusta tinkimättä. Tulokseksi tuli nyt 2,4 boltsia... Turha ainakaan omalla kohdalla kuvitella, etteikö pystyisi skarppaamaan merkittävästikin.

3,9 boltsia... jos autoilun droppaisin ja menisin junilla keikoille niin tuosta lähtis varmaan puoltoista palloa.

Yeah! Oon bääd mothafuka....*tirsk*

4,3 enkä edes autoile. o/

Edit: 3,4:ään saisi muutamalla muutoksella laskettua tuon testin mukaan.

3,6
Kierrättää vois enemmän ja sulkee näitä laitteita.
Skarppaamalla pääsisin 2,8.

2,3 maapalloa kulutan Keskiarvoa siis selvästi vähemmän mutta liikaa silti.

3,8 :-/

3,2 palloa. Pelottavia faktoja, kyllä taas pistää miettimään esim. seuraavalla kauppareissulla tämäkin.

Kävin vastaamassa kyselyyn aiemmin ja muistelisin saaneeni silloin tulokseksi 5 maapalloa tjsp. sen jälkeen olen tehostanut kierrätystä ja tuota valojen sammuttelua ainakin ja tulos oli nyt 3,1.
silti jotenkin hurjan masentavaa

Vähän aikaa sitten sain vähennettyä 2,9:iin *jei*

4.5 Maapalloa.

oh noes, nyt tuli kulutusmorkkikset..sain vastaukseksi 3,1 vaiks kuvittelin eläväni suht ekologisesti. noh, lisää juttuja syyniin!

Sait yhteensä 620 pistettä. Tämä tarkoittaa, että:

* Ekologisen jalanjälkesi koko on 6,2 hehtaaria
* Kulutat noin 8,9 jalkapallokentän suuruisen alueen ekologisesti tuottavaa maata vuodessa.
* 1,8 hehtaarin henkilökohtainen ekologinen jalanjälki vastaa yhden maapallon laajuista kulutusta globaalisti ajatellen. Jos kaikki eläisivät, kuten sinä, tarvitsisimme 3,4 maapalloa.

3,1 eli vissiin aika keskitasoa, mut eipä sekään ilmeisesti hyvä asia oo.

Säikähdin eka ku siinä tuli se hehtaarimäärä (5,7) ja luulin et oon niin pohjalla jo :(

3,3, ihan liikaa:(

3,8*piis*

[q]elisha, 31.10.2006 20:58:
3,3, ihan liikaa:(
[/q]

Ja pihkat. Toi vaan tarkoittaa kato sitä, että sun pitää tappaa neljä ihmistä ja olet sitten jo plussan puolella.

Vähän skarppaamalla pääsis 2,9 maapalloon. Eniten tulosta nostanee oma auto ja yksin asuminen 60 neliön kaksiossa.

Aloitetaanpa viikon ympäristötekona ajankohtainen ja vain kohtuullisesti sähköä kuluttava kysely:

Mikä on ekologinen jalanjälkesi, eli montako maapalloa tarvittaisiin, jotta kaikki voisivat elää, kuin sinä?

http://www.tampereenkaupunki.net/ekotallaaja/peli/index.php

O