Virallinen Apple topic

Back to yleinen keskustelu O

[q]mku, 26.8.2008 14:57:

Tässä lisää spekulaatiota:
http://gizmodo.com/5041239/swedish-scientists-test-iphone-3gs-antenna-its-fine
http://blog.wired.com/gadgets/2008/08/global-iphone-3.html

Hä??
[/q]

Väännetään rautalankaa, koska et itse selkeästi osaa lukea tietoa:

Linkki 1:

iPhonen antenni toimii. Loistavaa! Mitä muuta olisi voinut odottaa, jos laite pysyy 2G verkossa hyvin ja signaalivoimakkuudet ovat pääosin suht hyvin kohdallaan (okei, 2G taajuus eri kuin 3G, mutta päivittäin teen työtä langattomien laitteiden kanssa ja vielä eteen ei ole tullut tilannetta, että antenni suorituisi hyvin 2G taajuuksilla mutta ei 3G jos antenni on tähän hommaan suunniteltu [ellei sitten kyseessä ole virhesuunnittelu ja joku komponetti säteilee 2100mhz päälle, mutta tuskin apple näin osaamaaton on])

Lyhyesti sanottuna: Perttikin osaisi kertoa pelkästään katsomalla puhelinta, että antenni toimii. Arvatenkin sitä mittaamaan tarvittiin juuri ruotsalaiset, jotka eivät tätä asiaa tajunneet :D

Tää koko juttu on vähän sama asia kun joku valittaisi, että sen auto ei mene suoraan tiellä ja joku mittasi ratin ja sanoisi: "se on suorassa" ja sitten sanoo: "ei sun autossa ole vikaa, joku vaan on tehnyt vinon tien"

Linkki 2:

Tämä suoraan sanottuna on erittäin paska juttu applelle, koska se osoittaa, että AT&T 3G verkko toimii jenkeissä aika hyvin. Keskimäärin jengi sai lähes 1M yhteyden, joka on 3G verkossa aika hyvä suoritus.

Ruuhkaisilla keskusta-alueilla dataa liikkui, mutta hitaasti. Se on täysin normaalia, jos kaistaa ei ole tukiasemassa tarpeeksi. Tätä tapahtuu kaikkialla.

Nollan raportoi 63 jenkeistä eli about 4% (otos 1638). Muualla nollan raportoi 17 (otos vajaa 1000) eli hiukan alle 2%. Mitä tämä kertoo: Ei yhtään mitään, sillä testaaja tuskin edes tietää onko hän 3G verkon alueella.

Netti on pullollaan jengiä, jotka sanoo, että tuote ei pysy 3G verkossa. Tunnen pari tyyppiä joilla puhelin ja toinen valittaa ongelmasta jatkuvasti. Aiemmin henkilöllä oli Nokia ja 3G verkon suhteen ei ollut ongelmia.

Ongelma ei välttämättä koske kaikkia laitteita, mutta sen verran suurta osaa kuitenkin, että aika moni siitä valittaa. Vikalähdettä on monta kertaa spekuloitu, itse kallistuisin sille linjalle, että halvalla ei saa hyvää ja applen päätös käyttää Infineon 3G sirua Qualcomin tilalla kostautuu nyt ja rankasti.

Noin ylipäätään asiassa ei imo ole mitään kovin ihmeellistä: Tällaiset tuotteet tuodaan markkinoille nopeasti ja niihin pääsee bugeja. iPhone 3G voi kaatuilla ja 3G voi kusta ja samalla tavalla voi käydä Nokian puhelimelle, LG:lle tai Samsungille. Kummallisinta tässä rumbassa on ne apple käyttäjät, jotka itsepintaisesti väittävät, että mitään ongelmaa ei ole. Onko se nyt vaan niin vaikea hyväksyä, että Apple joutuu painimaan samojen ongelmien kanssa kuin muutkin valmistajat?

http://www.apple.com/macosx/leopard/

[q]Jone, 15.6.2006 10:54:
Selittäkää mulle miksi Macci PC:n sijaan. Selittäkää mikä Macci voisi olla erityisesti mulle paikallaa. Kertokaa mitä se maksaa. Kun ootte noi selittäneet, niin kysyn lauman aivan helvetin tyhmiä kysymyksiä.[/q]
Kaikkein paras myyntipuhe olisi antaa sulle kone viikoksi käyttöön

Jos nyt unohdetaan hetkeksi itse OS X, niin kyllähän ompulle on pari niin kovaa softaa että niidenkin takia kannattaa hankkia. Otetaan esimerkiksi tuo Aperture, joka olisi sulle varmasti erittäin kiva. Tsekkaa tästä esittely. Samaten jos videon editointi tai DVD authorointi kiinnostaa niin onhan toi Final Cut nykyään the softa jolla homma hoituu.

En ole kuullut että joku olis vaihtanut takaisin PC:hen, ehkä sekin kertoo jotain? Ompun käyttäjät ovat myös tyytyväisimpiä tietokoneen käyttäjiä (kun vaan löydän sen tutkimuksen niin paan linkin).

http://gizmodo.com/5156903/how-to-hackintosh-a-dell-mini-9-into-the-ultimate-os-x-netbook

nyt se loyty... tossa on varmaan seuraava lappis... hauska juttu tassa on se etta ma saan varmaan tosta mun vanhasta 12" powerbookista saman hinna viela kaytettyna kun maksan tosta uutena..

nayttas dellin sivuilla olevan 289 usd noilla mageilla vihreilla kuorilla. + 25 usd lisaa muistin upgreidaus 2 gb ja sitten kovalevy loytyy jo kotoa tohon elikkas nykyrahaa noin 220 euroa ja 9" Apple minilappis =)

[q]fabsa, 8.8.2006 13:27:
Itelle toi Leopardi ei näytä tuovan hirveesti mitään uutta mullistavaa että maksaisin siitä reilu (??) 130 kun se ilmestyy.

Kyllähän toi time machine näyttää ihan näppärältä. Toisaalta itse teen koko hd backupin ulkoiselle viikottain. Voin myös tarvittaessa käyttää sitä käynnistylevynä jos sisäinen levähtää.

Spaces taas on karkkimainen virtuaali desktop ohjelma. Desktop Manager toimii itellä sulavasti ja ajaa suurin piirtein saman asian. Ja lähtee ihan ilmaiseksi.

http://desktopmanager.berlios.de/index.php

Varmasti on myös paranneltu ns. "konepellin alta", mutta tähän asti kyllä Tiikeri on toiminut moitteettomasti.

Long story short, menee ostoslistalle vasta kun ohjelmien tuki 10.4lle loppuu. Tai sit kun ostan uuden macin.
[/q]
Itse olen just eri mieltä.. Noi hehkutetut ominaisuudet ovat kuitenkin vain pieni osa uusista ja niistä todellisista hyödyistä. Kyllä se pantterikin tuntuu aika turhalta käyttikseltä nykyään. Ja kyllähän taas vanha iBook pyörii paremmin tuolla kuin Tigerilla, jolloin jaksaa ehkä ens kesään kunnes liisari loppuu ja voi vaihtaa uuden koneen :)

edit: osta kavereiden kanssa kimpassa family lisenssi, niin ei maksa edes puolikkaan baari-illan vertaa.

Tuli vihdoinkin hommattua toi Airport Express ja pakko sanoa, että on aika luksusta

Pikkusen omituista ettei muut softat kuin iTunes tue tuota langatonta musan kuuntelua.. Luulisi että AirTunes olisi yksi vaihtoehto audion ulostuloon ihan järjestelmätasollakin.. Homma korjaantui kuitenkin AudioFoil -nimisellä shareware softalla (25$) ja nyt voi soittaa muistakin softista soundit langattomasti mihin huoneeseen lystää.

Vielä kun saisi videonkin samalla tavalla. Kyllähän tuon 54mb vauhdin pitäisi siihen riittää aika iisisti?

[q]Jone, 15.6.2006 11:30:
Tää on nyt juuri sitä mystistä fiiliksellä pelaamista, joka ei oikein iske muhun.
[/q]
Mutta kuulehan mies, PC/Mac valinta ON fiiliskysymys. Molemmilla alustoilla saa varmasti työt tehtyä ihan yhtä hyvin. Kaikki riippuu siitä mihin on tottunut.. Kun olet käyttänyt maciä muutaman kuukauden niin osaat varmaan vasta sitten sanoa oliko muutos sun kohdalla hyvä vai huono.

Mac-Fiilis:
Tarjotaan tyylikkään näköisessä paketissa toimiva kokonaisuus, jossa käyttömukavuus on loppuun asti mietitty, eikä käyttäjän tarvi olla nörtti pystyäkseen ottamaan koneesta kaikki irti. Kun ei ole klooneja, ei ole "sisäistä" kilpailua joka alkaa jossain vaiheessa kääntymään tuotetta vastaan.

PC-Fiilis:
Paljon eri firmoja, jotka haluavat kaikki tarjota mahdollisimman pienellä rahalla mahdollisimman tehokkaan kokonaisuuden, joka koostuu monen eri toimittajan palikoista. Käyttäjältä vaaditaan tietty määrä tietoa, jotta osaa laittaa koneensa sellaiseen kuntoon että se toimii hyvin. Lopputulos = Kilpailun takia laadusta tingitään ja se näkyy. Jos haluaa laatua, joutuu maksamaan yhtä paljon kuin applestäkin.

edit: Näin siis itse asian koen..

[q]Klabi, 28.7.2006 14:01:
Kiitokset, mä testasin tätä äsken ja jostain syystä kun oli n. 10 min nauhoittanut Audacity kaatui, en keksinyt loogista selitystä... *täh**justjoo**ding*[/q]
Kun nauhoitus loppuu, se alkaa generoimaan piikkitiedostoa, jonka tekemiseen menee lähes yhtä kauan aikaa kuin itse nauhoitus kesti. Tod.näk. se ei edes kaatunut vaan olisi herännyt siitä jos olisit odotellut. edit: paitsi siis jos se kaatui kesken nauhoituksen eikä sen jälkeen? Audacity on kyllä muutenkin kamalin kaikista tommoisista softista mitä olen nähnyt..

AudioRecorder tai Wiretap on just hyviä pitkien juttujen nauhoitukseen kun ne pistää suoraan levylle ilman ihmeitä operaatiota. Tosin joku limitteri olisi kiva pistää väliin, joten siinä mielessä Logic/Live/Cubase ovat parempia. Itse käytän tota Wiretap -nimistä softaa ja nauhoitan vaan sen verran pienellä tasolla ettei klippaa. Lopuksi teen Logicilla pienen masteroinnin.

[q]thomas, 4.6.2007 13:17:
---
mku, 4.6.2007 13:14:
---
juska, 4.6.2007 12:37:
Suositelkaa joku jotain hyviä ja edukkaita kaiuttimia ipodiin.. Tahtoo luukuttaa mökillä

---

Semmoinen radiolähetin (esim. Clas Ohlsonilta alle 20) on osoittautunut tosi käteväksi. Mini plugilla kiinni läppäriin, ipodiin tms ja sit on kätevä kuunnella rantamankasta, stereoista tai vaikka autossa

---

eikä syö virtaa kun ei oo liikkuvia osia enempää kuin radiossakaan :)[/q]
Itseasiassa ainakin toi malli mikä mulla on, imee pattereita aika paljon.. oikeastaan ainoa miinus koko vekottimessa.

En löytänyt ennestään tämmöistä topikkia. Jos sydämesi tilalla on omena, niin täällä olet kotona

Vasta eilen hoksasin, että noi vitkuttimet ovat yksinkertaisia html, css, javascript juttuja. Shell tason komennot onnistuvat ja flashiäkin voi käyttää. Onkohan kukaan täällä kokeillut tehdä omia widgettejä?

Kotimaisia widgettejä löytyy ainakin täältä

[q]Jone, 15.6.2006 11:16:
Suoriutuisinko duuneistani huomattavasti tehokkaammin Macilla kuin PC:llä?[/q]
Tavallaan ei, mutta ainakin itsellä on jäänyt enemmän aikaa oikeaan työn tekoon kun ei ole tarvinut säätää koneen kanssa ja se toimii kuin vaarin vanha kello.

[q]Olisiko jälki parempaa?[/q]
En keksi miksi olisi, Adobenkin softat ovat identtisiä PC versioiden kanssa. Tosin värien hallinta on vähän edistyksillempää.

[q]Miten Maceista löytyy vääntöä verrattuna saman hintaluokan PC-koneisiin?[/q]
Toi vertaaminen on ollut hankalaa kun koneiden perusarkkitehtuuri on ollut niin erilaista keskenään. Ompussa muistin määrä on ollut aina oleellisempaa kuin prossuteho. Mutta esim ennen noita IntelMaccejä tosi kovaan graffavääntöön on kyllä tarvittu G5 työasema joka on aika hinnakas. Tosin siinä onkin sitten ollut vääntöä ihan överisti

[q]Millaisia ovat Macin omat monitorit?[/q]
Käsittääkseni ne on ViewSonicin näyttöjä kaikki

[q]Lost-Soul, 15.6.2006 12:08:
---
sxx, 15.6.2006 11:24:
---
Jone, 15.6.2006 11:16:
Suoriutuisinko duuneistani huomattavasti tehokkaammin Macilla kuin PC:llä?
---
Millaisia ovat Macin omat monitorit?
---

Käsittääkseni ne on ViewSonicin näyttöjä kaikki

---

Eikös Cinema Displayt ole samoja näyttöjä kuin Dellit?
[/q]
Voi olla joo. Noita varsinaisia näyttöjen valmistajia ei ole kai kovin montaa. Dell ei kai itse tee niihin näyttöihin kuin kuoret.

[q]Jone, 15.6.2006 12:13:
---
sxx, 15.6.2006 11:51:
Kirjoitus

---

Much truth in your writing you have. *Yoda-hymiö*

Niin.

Nämä mun kysymykseni ovat jo varmasti paljastaneetkin sen faktan, että vaikka mä nyt ymmärränkin tietokoneista varmaan enemmän kuin keskimääräiset pallopäät, niin mulla ei ole suunnatonta halua näperrellä niiden kanssa yhtään enempää kuin on pakko. Haluan keskittyä tekemään asioita koneella enkä niinkään tekemään asioita koneelle voidakseni tehdä asioita koneella. Mua ei tietokoneen sielunelämä kiinnosta penniäkään ja olis kyllä varsin huippua jos se olisi tyyppiä, jonka kanssa ei tarvitsisi leikkiä asentajaa sekä mikrotukihenkilöä ja joka ei harrastaisi kaatuilemista juuri silloin kun en innostuksen puuskassani ole muistanut tunteihin tallentaa duunejani.[/q]
Kyllä toi mun korvaan kuulostaa siltä että omppu vois sopia sulle. Mutta tietty ainoa tapa selvittää on se että kokeilet.. Jos vaikka jollain frendillä sattuu olemaan kakkoskone jota saisi hetkeksi aikaa testiin?

[q]gerry, 8.7.2007 23:19:
Jos softan haluat poistaa raaha se yksinkertaisesti roskiin ja se on siinä:) Voit käydä spotlightil tsekkaamas viel jäikö joitaki ohjelman kansioita/tiedostoja kirjastoon. Btw, spotlight on kyl aivan loistokeksintö, ja helvetin nopea! Ihan eri galaxia ku windoosan etsi toiminto, jolla kesti aina älyttömän pitkään ennen ku se mitään löysi.[/q]
Tsekkaa semmoinen kuin CleanApp. Se osaa urkkia mitä kaikkea kilkkeitä esim Library/Application Support hakemistoon yms menee ja poistaa kaiken softaan liittyvän. Noita on muitakin, mutta tämä on imo paras mihin olen törmännyt

[q]ville, 3.1.2008 13:42:
---
sts, 3.1.2008 12:24:
Kolmas syy Creative zeniin oli se että tiedon siirto onnistuu niin apple, windows, linux ja ps3 laitteissa ilman lisäohjelmia, ominaisuus jota arvostan suuresti.

---

Ja jos lisäsoftaa tarvitsee, creativen softa osaa esim tuon videokonversion, jolloin laitteeseen saa käytännössä todella helposti siirrettyä mitä tahansa videota. Apple tukee peräti kohta formaattia jotka ovat H.264 (Baseline Profile Level 3.0) ja MPEG-4 (Simple Profile). Esim jos haluaisin siirtää aveja tai DVD levyjä pitäisi kai ostaa erillinen softa (WTF?)....
[/q]
Quicktime Pro:lla ainakin saa exportoitua sarjat ja leffat iPod muotoon näppärästi, mutta tosiaan iTunesin pitäisi todellakin osata tehdä se. Nyt se vaan herjaa, ettei formaatti ole ok kertomatta sen enempää. Mutta uskoisin että toi on tarkoituksella jätetty noin, koska iTunes alkaa nyt vuokraamaan elokuvia jne joten ne varmaan haluavat että sen käyttäminen on helpompaa. Rahan perässä noi kuitenkin aina on. Saas nähdä koska suomen iTunesiin tulis edes noita TV-sarjoja podcastina...

[q]ezzy, 10.8.2009 17:15:
---
nichrome, 10.8.2009 15:30:
Jos haluut puhelimeltasi paljon tuunattavaa ja säädettävää, iPhonen kanssa saa olla nysväämässä kaiken aina uusiksi isompien päivitysten jälkeen (itellä menee aina päivityksen jälkeen jailbreak uusiksi, OpenSSH sisään uusiksi, App storen ulkopuoliset softat uusiksi, jne jne). Eli paljon joustavammin varmasti tommoinen oma muokkaus onnistuu muilla luureilla.

---

ja ilman jailbreakkausta varmaan ainoa luuri missä ei juurikaan säätöjä millekään ole :) ainakin kun vertaa symppariin, joka on just päinvastainen valikkohelvetti. Välimuotoa odotellessa :D
[/q]

Heh. Joo vähän sama toi ylläoleva ku valittas siitä, että kräkätyt softat ei toimi ku päivittää.

Oon nyt virallisesti liittynyt ensimmäisen mäkkiläppärini verran Apple-klaaniin. Tarkoitus olisi tällä opetella mäkkimaailman perusteet ja sitten alkaa suorittamaan siihen siirtymistä myös toimistolla.

On se vaan kaunis. Mutta en mä siitä mitään ymmärrä.

Kyl tässä avoimien ohjelmien maailmassa kyl törmää Macin ja Ipodin kanssa käsittämättömiin ongelmiin.

Jostain ernestin syystä ei oo mahdollista kopioida musaa iPodista Macbookin iTunesiin. ARGH!

[q]Esa, 12.8.2008 23:46:
Jahas... ehkä tuota iPhoonia voi harkita joskus aikaisintaan muutaman vuoden päästä uudelleen.

http://news.cnet.com/8301-13579_3-10015301-37.html?tag=nefd.top[/q]

"Apple has refused to acknowledge any issues with the iPhone 3G." Eihän innovaattori virheitä tee.

[q]akir0, 21.8.2008 18:31:
Jostain ernestin syystä ei oo mahdollista kopioida musaa iPodista Macbookin iTunesiin. ARGH!
[/q]

Eikös toi ole Applen ihan tietoinen ratkaisu, jotta ei voisi kopioida biisejä tuolla tavalla toisille? Mun muistaakseni toi oli myöskin SE "ominaisuus" iTunesissa miksi levy-yhtiöt, ne isotkin, antoivat kataloginsa iTunes-kaupan kautta myytäviksi. Saatan kyllä muistaa omianikin, mutta joku tällainen kutkutus on tuolla aiojen perukoilla. :)

O