Virallinen Apple topic
- « Edellinen
- 1
- ...
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- ...
- 104
- Seuraava »
[q]ezzy, 29.7.2008 13:11:
Tjoo, en mä kyllä kykene näemmä silmiäs avaamaan...ei helvetti oikeasti.
just, että massamuistina toimiminen on sulle ylivoimainen juttu tajuta et vois tarvita :)
I can't help you :)
[/q]
Mun mielestä on jotenkin hassua tai jopa surkuhupaisaa että jos jollakulla on koneena mac ni leimataan fanipojaksi.
Onhan noita fanaatikkoja mutta väittäisin että suurin osa macin käyttäjistä on ostanu koneen täysin jostain muusta syystä kuin fanittamisesta.
Esim meitin rouva.
Pari vuotta vanha hp yrityssarjalainen läppäri käytössä.
Virustorjunta kunnossa ja kaikki muutenkin pyritty säätämään niin hyvin kun pystyy.
Mut silti skrakaa pahasti käytössä ja on hidas kuin helvetti.
Osti Macbookin ja on kovasti tyytyväinen kun kone toimii sutjakasti ja akku kestää.
Ja käyttö on tyyliin surfailua netissä, kamerasta kuvat koneelle ja musiikin kuutelua.
Joten raskaasta käytöstä ei voi puhua.
[q]
ja akun viimeks vaihtanu edelliseen luuriini, joka oli 5v vanha 8310. Vaihdoin kuoret ja akun ja luuri kesti vielä 2v sen jälkeen ok, kunnes mikkiin tuli kosketushäiriö ja vaihdoin 6300:een nokialaiseen, jota oon nyt vuoden käyttänyt ilman ainuttakaan ongelmaa.
[/q]
En tiedä onko fiksua saati egologista vaihtaa sitä luuria about vajaan parin vuoden välein, mutta väittisin kuitenkin että monet ikäsegmentissä 20-45v. vaihtavat luuriaan useammin kuin viiden vuoden välein.
Enemmän se keskiarvo taitaa heilua siinä vajaassa parissa vuodessa.
Jos sä oot pyrkiny pitämään puhelimiasi noin pitkään ja kaipaat aina sitä uutta akkua koneeseen, ei käyttäjä jolle luuri on eliniältään max se kaksi vuotta, välttämäti kaipaa irroitettavaa akkua.
Siis, vika jollekkin toiselle ei.
[q]
IMHO toi vikalista on vaan rehellinen puutelista, niitä on siellä lisääkin, jos vaivaudut katsomaan. Ihan perusjuttuja, joita mielestäni pitäisi olla nykyluurissa, jos siitä maksaa yli 500e tms. Itse en moisia hintoja ole ikinä luurista maksamassa.
[/q]
Puutelista kyllä, mutta jos lähetään kaivamaan sitä puutelistaa muistakin merkeistä, tulee niistäkin eteen niitä puutteita.
Mut esimerkiksi toi puutelistan "ei voi nauhoittaa videota"
Oikeesti, jos se on vakava puute niin voi luoja.
Mulle olis jopa yks ja sama olisko sitä stillikameraakaan puhelimessa.
Kuvat otetaan muilla värkeillä.
Mun mielestä tollaiset puutelistat, kuten tossa edellä Epäilijäkin totesi, ovat hiustenhalkomista.
Toki laitteessa on niitä puutteita, sitä en kiistä.
Mutta tottakai kaikesta saadaan niitä puutteita ja vikoja esille jos lähdetään hakemaan.
Enemmän musta tuntuu että tossa on asenteellinen kysymys.
Nää jotka päätään aukoo aina apple vitseillä, fanipojista etc kaivaa niitä vikoja vaikka vittuilessaan.
Jokainen tyylillään.
Ei näitä liian vakavasti pidä ottaa ;)
[q]domi, 26.8.2008 09:19:
Minusta tuli epävirallinen omena-fani ja seuraava toiveeni on Mac mini työpöydän kulmalle. <3
[/q]
Päätit sit vihdoinkin tulla ulos kaapista? ;D
hienoinen vitutus tänään iski apple storessa kun ajattelin käydä ostaa toisen kappaleen virtapiuhoja powerbookkiini, jotta ei tarvis aina raahata piuhaa toimiston ja himan väliä....
miten toi piuha voi olla toi tanan kallis! 4.000 bahtia eli 76 !!! maksaako toi suomessakin sen verran? ei kai toi niin ihmeellsitä teknologiaa ole, pitää viedä toi johonkin pajaan ja sanoa että tehkää 10 näitä mä aloitan busineksen ja myyn noita netissä kohta =)
Mitä sä saatana valitat kun oot mäkkis ostanut!!1
[q]Skenemursu, 3.7.2008 17:36:
hienoinen vitutus tänään iski apple storessa kun ajattelin käydä ostaa toisen kappaleen virtapiuhoja powerbookkiini, jotta ei tarvis aina raahata piuhaa toimiston ja himan väliä....
miten toi piuha voi olla toi tanan kallis! 4.000 bahtia eli 76 !!! maksaako toi suomessakin sen verran? ei kai toi niin ihmeellsitä teknologiaa ole, pitää viedä toi johonkin pajaan ja sanoa että tehkää 10 näitä mä aloitan busineksen ja myyn noita netissä kohta =)
[/q]
Miksi sä virtapiuhaa lähet ostamaa applestoresta ku asut thaikuissa?? Luulis nyt, että siellä olis paikkoja, joista ton saa huomattavasti halvemmalla. Se paikka ei ehkä sijaitse sun kylässä, mutta viimeistään Bangkokista niitä löytyy.
Mun Macbookin superdrive kenkkuilee (ei lue levyjä, ruksuttaa ja sylkee ulos)....soittelin tosta sit Varimporttiin josta oon tän vehkeen hankkinu, ja kustannus-arvio oli tylyhkö 400, joka ei kauheesti nappais. Onks kukaan pelastanu jostain muuten raadosta mäkkäristä tota asemaa, ja vaihtanu jopa ite? Kummonen rasti mahtais olla, tai tietääkö / tunteeko joku jonkun jobbarin joka tommosen homman vois tehä halvalla?
Nimim. tahdon asentaa Leopardin, ja ripata mun cd:t koneelle!
[q]akir0, 8.4.2009 09:23:
---
Skenemursu, 8.4.2009 03:58:
17" (1440 x 900)
---
Mielenkiintoinen resoluutio noinkin isolle näytölle.
Mutta propsit siitä, että vastustit aitoa mäkkirautaa!
[/q]no en mä kyllä mäkkirautaa vastusta, mulla on nyt 2 oikeeta omenaa ja 2 hackintosh konetta.
jos homma ei olis rahasta kiinni niin en ostais muuta kuin oikeita omppuja, mutta kun...
nyt tilanne oli se että myin pois vanhan 12" Ibookin joka oli 1ghz ja 1gb. Ja sain siitä enemmän kun maksoin tästä acerista... joten:
Ibook 12" PowerPc G4
1 ghz
1 gb
vs
MacAcer
2ghz core duo
4gb ram
sama hinta... ja kun mulla jo on yksi 12" Powerbook 1.5ghz, 1.25gb vanhastaan niin kyllähän toi hintaluokassaan oli vaihdos parempaan.
[q]
Hackintoshia voi IMHO harkita siinä vaiheessa johonkin läppäriin, kun jostakin muusta kuin Applen koneesta löytyy riittävän iso ja multitouchia hyvin tukeva touchpad. Tossa on mun mielestä se suurin kannettavan käytettävyyteen vaikuttava seikka. Toki pieni paino ja ulkoiset mitat ovat boonusta kanssa.
Pöytäkoneen jos omistaisi, niin Hackintoshia voisi viritellä käyttöön ihan nörtteilyn ilosta :)
[/q]
mjoo.. toi koko on yksi syy minkätakia mulla vielä vanha powerbook 12" enkä isompaan halua vaihtaa.. eli toi 17" ei kyllä liiku mukana vaan lojuu pöydällä...
mutta kyllä nyt vähän himottais säätää joku tollanen 7-9" hackintoshilla... en vaan niistä paljon ole ottanut selvää eli saakos mihinkään malliin reilusti rammia väh. 2gb?
Jahas, kävi se mitä odotinkin, eli Cisco haastanut Applen oikeuteen iPhone-nimestä (johon Ciscolla on siis oikeudet): http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=11&news_id=2007769
Mitäköhän englantilainen tv-kanava, ITV on mieltä applen iTV:stä ;)
[q]Anselmi, 8.4.2008 09:56:
---
Kun tuo alkuperäinen hinta pisti miettimään että onko välttämättä. Jutusta:
"T-Mobile on alentanut hurjasti Applen Iphonen hintaa Saksassa. 399 euron hintalappu tippui kerralla 99 euroon."
[/q]
Kytky se on. Samoin toi vanha 399e hinta oli kytky.
[q]The promotional price for the 8G-byte model is valid from April 7 to June 30 for customers signing up for T-Mobile's most expensive calling plan, the Complete XL, which costs 89 per month. The price of the iPhone rises to 249 when bought with the Complete S contract, which includes fewer minutes and text messages, and costs 29 per month.[/q]
http://www.macworld.com/article/132838/2008/04/iphoneprice.html
[edit] ei oo kovin halpa toi 99e, kun joudut tekemään 89e/kk diilin.. Tulee iPhöönille hintaa.
osaiskohan joku neuvoa mua miksi itunes on alkanu heittää biisien ä:t %-merkeiks ja ö:t ^-merkeiks. se ei oo sitä ennen koskaan tehnyt, vasta vähän aikaa sitten alottanut moisen projektin. en myöskään oon mitään sörkkiny, että se vois siitä johtua. uuen version latasin vähäsen aikaa sitten, onks muilla ollu samanlaisia ongelmia, eli voisko johtua siitä?
[q]Juhgu, 17.6.2008 16:55:
Ovatko ulkoiset näytöt joskus toimineet PC-koneissa jotenkin vaikeasti? (Tällä vuosituhannella?)
[/q]
No mulla ei ole kokemusta Vistasta, mutta muistan hakanneeni kerran jos toisenkin päätäni seinään sen XP:n display-valikon kanssa läppärien ulkoisten näyttöjen kanssa. Useissa PC-näytönohjaimissa tulee vielä onneksi mukana joku OMA softa sen säätämiseen.
Vuodesta toiseen on saanut katsella erilaisissa kokouksissa sitä pelleilyä kun joku yrittää saada windowsinsa näkymään kunnolla videoprojektorissa, usually failing somehow, kun taas työkavereiden macit joko a) toimii tai b) ei toimi. Se on se mitä sä haluat kokouksessa tietää kun sä laitat koneen kiinni projektoriin - ei se, että "Paina tota, ota nopeasti raakana kakkoseen ja irvistä viidellä eri ilmeellä niin kyllä se sitten ehkä toimii, vaikka se ei heti ekaks toiminutkaan".
[q]Mä luulin että niihin tarvii jotain adaptereita vain Applella jos silläkään.[/q]
Kun sä menet sinne asiakkaan luokse ja huomaat, että niiden videotykkiin ei mee muuta ku VGA-kaapeli niin sitten sä vaihdat adapteria. Ainakin vierestä katsottuna tämä on tuntunut työkavereilla toimivan varsin ongelmitta.
[q]Entä tarviiks niihin asentaa ajureita? Tarviiks suspendiin/hibernateen? Eiks se yleensä toimi ihan niin että painaa virtanappia tai laittaa kannen kiinni, ei pitäis olla kamalan vaikeeta?
[/q]
Ehkä mä olen vielä viime vuosituhannella, mutta olen kerran jos toisenkin joutunut päivittämään näytönohjaimen ajurit ja biosin, että saan tällaiset _perustoiminnot_ pelittämään Windowsissa (jos silloinkaan - windows + hibernate ei oo aina ollut vahvin valinta käyttöjärjestelmän vakauden kannalta). Voihan se teitenkin olla, että jos ostaa kaupasta läppärin, joka on selkeästi testattu toimivaksi Windowsin kanssa (mistä tämän tietää? ja mitä sitten kun seuraava service pack hajottaa jotain?) niin tilanne voi olla tänä päivänä ruusuisampi, mutta macin tapauksessa kyseessä on ainakun suhteellisen varma valinta kun erilaista rautaa on niin vähän ja kontrolloidusti jaossa, että toimivuus on helpompi testata.
[q]En yritä tässäkään sanoa että PC olis parempi vaihtoehto mutta mä en nyt hiffaa yhtään tota logiikkaa. Vai onks Steve Jobs sanonu että noi asiat on Applella uusia mullistavia innovaatioita?
[/q]
Se, että useimmin käytetyt jutut näyttäisi toimivan ilman hirveätä säätöä on kyllä mun mielestäni sellainen innovaatio, joka olisi PC-puolellakin saanut tulla jo aikaa sitten.. Sehän alkaa jo melkein pitämään paikkaansa noiden uusien Linux-distrojen kanssa, mutta tosiaan PC-puolen hibernointi on käytännössä todella vaikeita testata luotettavasti toimivaksi kun käyttöjärjestelmän ja raudan (plus lisälaitteet) toimittaa eri tahot eri sykleissä, että en ihmettele, vaikka jos jonkinlaista ongelmaa ilmenisi edelleen.
[q]Koska linuxilla ajureiden kanssa kikkailu on helpompaa?
[/q]
En muista koska olisin viimeksi asentanut Linuxiin ajuria ja käytän kuitenkin Linuxia päivittäin duunissa. Ja jos jonkun proprietary näytönohjainajurin joutuu asentamaan niin sillekin on oleensä joku paketinhallinnan kautta toimiva skripti, että ei paljon tarvitse päätä raapia. Sit jos jotain joutuu oikeasti itse asentamaan niin useimmilla menee kyllä sormi suuhun, mutta suosittelen, että kokeilet omaan vaikka Ubuntun uusinta live-CD:tä ja raportoit, että mikä EI toimi out of the box (paitsi hibernointi ja jotkut ulkoiset näytöt - jos nekään enää :D).
[q]Digitaalinen kuvan ulostulo yleensä tosiaan löytyy nykypäivän leluista, mutta DVI on liittimenä niin mielettömän kokoinen, että se tekee melkein väkisin koneestakin hirveän möhkäleen :D
---
...what
[/q]
Voit kokeilla laittaa laittaa sisäänrakennettua DVI-liitintä, vaikkapa Macbook Airiin ja miettiä, että mikä menee vikaan ;) Tämänhetkinen läppärinikin on sitä kokoluokkaa, että DVI-liitin ei tuohon menisi ja tuo VGA-liitinkin on niin rajoilla kun olla ja voi.
Mutta voi olla, että joutuu jokatapauksessa ottamaan jonkun isomman mötikän jos firman kaikki koneet vaihdetaan macceihin ja Airissa ei ole riittävästi tehoa perusleikkeihin.
[q]Lost-Soul, 3.7.2008 18:21:
---
Skenemursu, 3.7.2008 17:36:
---
Miksi sä virtapiuhaa lähet ostamaa applestoresta ku asut thaikuissa?? Luulis nyt, että siellä olis paikkoja, joista ton saa huomattavasti halvemmalla. Se paikka ei ehkä sijaitse sun kylässä, mutta viimeistään Bangkokista niitä löytyy.
[/q]joo pitänee varmaan tehdä bankokin reissu jossain vaiheessa... vaikka ottais tästä lennot edes takas hakis piuhan phantipilta niin ehkä jäis vielä säästöä... tosin en ole kyllä noita missään nähnyt mutta varmaan niitä jostain muualtakin saa?? samalla vois hakee läjän adaptereita jos löytyy nekin oli 1500-2000 bahtia eli 30-40.
tosta piuhasta vielä sen verran, että toi suomesta mukana tullut piuhakin on näemmä tehty Thaimaassa =)
mietin sitä että onkohan vaaraa kun ostaa jonkun epävirallisen version ja sitten läppäri mossahtaa?? ja mitä toi pikkumollukka tuossa piuhassa pitää sisällään?? onko siellä joku virrantasaaja kun väittivät mulle apple liikkeessä että tää piuha ei vaadi upsia =) en oikein uskonut enkä ole ottanut upsia pois seinästä... ne yritti sille perustella tuota hintaa, mutta kun noita upsejakin saa 4 samaan hintaan kuin tuon piuhan.
[q]Skenemursu, 4.7.2008 03:47:
mietin sitä että onkohan vaaraa kun ostaa jonkun epävirallisen version ja sitten läppäri mossahtaa?? ja mitä toi pikkumollukka tuossa piuhassa pitää sisällään?? onko siellä joku virrantasaaja kun väittivät mulle apple liikkeessä että tää piuha ei vaadi upsia =) en oikein uskonut enkä ole ottanut upsia pois seinästä... ne yritti sille perustella tuota hintaa, mutta kun noita upsejakin saa 4 samaan hintaan kuin tuon piuhan.
[/q]
Kyseinen pikkumollukka on ferriittirengas.. tietoa tuon toiminnasta löydät varmasti googlella. Tässä kuitenkin linkki yhteen (googlesta ensimmäinen teksti). http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.elektroniikka/tietokone.html
Ton osan hinta (kuluttajahinta) pyörii siinä euron paikkeilla.
Lähetti toi Leopardin tänään*hihu*
Eihän tuo isosti eroa kymppipistenelosesta mutta hyvältä vaikuttaa näin alkuun ja muutamia ihan kivoja parannuksia on.
Törmäsin varsin lupaavaan uutiseen tänään, huhujen mukaan macbook olisi päivittymässä merkittävästi (mm. pienentynyt koko & alumiininen pinta). Jos tuo tulee niin iBook jää kyllä hyvin ansaitulle eläkkeelle.
http://9to5mac.com/apple-to-release-new-aluminum-macbooks-7456543
[q]Late, 3.10.2007 23:07:
---
$, 3.10.2007 22:36:
Mistä löytyisi MS Paintin kaltainen kevyt ja yksinkertainen piirto-ohjelma?
---
http://seashore.sourceforge.net/
[/q]
iThanks!
[q]$, 3.10.2007 22:36:
Mistä löytyisi MS Paintin kaltainen kevyt ja yksinkertainen piirto-ohjelma?
[/q]
http://seashore.sourceforge.net/
[q]mikko a, 7.4.2009 17:52:
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..
[/q]
Miksi sä haluaisit käyttää Safaria? Jos kaipaat finger gestureja, niin aseta FF 3.1 beta...
Ja nyt kun mä olen avautunut, niin itse ohje...
firefoxissa valitset organize bookmarks ja sieltä exporttaat bookmarkit johonkin mistä löydät syntyvän html-filen. Sitten Safarissa valitset import bookmarks ja importoit äsken luomasi html-filen
[q]_samppa, 7.4.2009 20:47:
---
mikko a, 7.4.2009 17:52:
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..
---
Miksi sä haluaisit käyttää Safaria? Jos kaipaat finger gestureja, niin aseta FF 3.1 beta...
Ja nyt kun mä olen avautunut, niin itse ohje...
firefoxissa valitset organize bookmarks ja sieltä exporttaat bookmarkit johonkin mistä löydät syntyvän html-filen. Sitten Safarissa valitset import bookmarks ja importoit äsken luomasi html-filen
[/q]
Mikset käyttäis safaria. Loistava selain.
Ite en kyl perkeleelläkää asenna firefoxii..
- « Edellinen
- 1
- ...
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- ...
- 104
- Seuraava »