Virallinen Apple topic

Back to yleinen keskustelu O

[q]ville, 29.8.2007 10:11:
---
Se killer application on internet jos et vielä ole tajunnut :) irc sun muut im palvelut toimii vaikka gprs yli, sillä vaadittu siirtomäärä on pieni.[/q]

Juu onhan se internet killer app, jota vielä tullaan kiroamaan tulevaisuudessa monet kerrat, kunhan yleistyy :)

[q]Tiuge, 31.8.2007 11:17:
Mulle kävisi ihan tollainen mahd. pieni (13" macbookia katsellut), josta siitäkin varmaan se 2ghz riittäisi mulle. Lähinnä tekstinkäsittelyä varten tarttisin koneen, langaton netti-optio, kevyt kantaa mukana (kaunishan se onkin siitä olen varma *vink*), mahtuisi kouluproggikset ja gradukamat koneelle: eli oliskohan toi 13" macbook mulle mahd. sopiva? Ei ole ollut maccia aikaisemmin mutta alkaa tuntua että mut on joku viksu ihmisen aivopessyt silti ostamaan sellaisen enemmin kuin kannettavan wintöötin.
[/q]
Joo Macbook on varsin sopiva noihin sun tarpeisiin ja pystyy paljon muuhunkin :) Siitä vaan, Macille löytyy kuitenkin Microsoftin Wordit yms. jos on niitä tottunut käyttämään ja Windowsilla tehdyt Word-dokkarit avautuu Macilla ja toisinpäin. Joten en näkis mitään ongelmia.

http://www.iphonechat.com/general-iphone-chat/268-iphone-marketing-plan.html

mielenkiintoista luettavaa iPhone marketing plan... pari otetta:

Phone – Mobile phones are very common now. Other features in addition to phone functionality have enhanced the abilities of the phone. The phone is comes included with 3G technologies for higher connection speeds. It also supports Wi-Fi, EDGE, and Bluetooth.

Early 2008: Build buzz for next generation iPhone at Macworld. Announce cheaper iPhones along with more Pro versions at appropriate price levels.
2008: iPhone 2nd generation released with another new ad campaign emphasizing the new features. Low cost, smaller version with more limited features released, called iPhone Nano. High-end professional version called iPhone Pro released with greater memory, battery time, video conferencing and professional application support. The original iPhone will get an incremental upgrade. Promote heavily during the Olympics in Beijing to further international presence of Apple and the iPhone.

2009: iPhone gets major technical upgrade with advanced 3D abilities along with a host of still being developed features.

2010: The entire galaxy of the iPhone line will be the leading player in the world of wireless technology with the goal of at least 50 percent market share.

[q]2010: The entire galaxy of the iPhone line will be the leading player in the world of wireless technology with the goal of at least 50 percent market share.
[/q]

Tossa kohtaa on kyllä lähteny visiot pahemman kerran hanskasta. Luin sen lähdetekstinkin, osittain ihan fiksua pohdintaa, mutta epäilen vahvasti, että sen kirjottajilla ei ole mitään yhteyksiä Appleen.

uusia iPodeja <3
Vaikee valinta, joko 80 giganen classikki vaiko 8 giganen touch?
Ja ei toi uus Nanokaan ole paha :)
http://www.engadget.com/2007/09/05/steve-jobs-live-apples-the-beat-goes-on-special-event/

[q]Daniel Braun, 29.7.2008 11:57:
---
Epailija, 29.7.2008 11:53:
Nokia myy yhden vuosineljänneksen aikana sellaiset 90 miljoonaa puhelinta.

---

Ja nokialla on joku väkinäinen pakko tuupata myyntiin kokoajan "uusia malleja aka samaa paskaa eri kuorissa"?
[/q]

Ja mitä apple teki/tekee?

[q]Daniel Braun, 29.7.2008 12:09:
---
Epailija, 29.7.2008 12:03:
---
Daniel Braun, 29.7.2008 11:57:
Ja nokialla on joku väkinäinen pakko tuupata myyntiin kokoajan "uusia malleja aka samaa paskaa eri kuorissa"?
Pari tuttua elektroniikkapuolen myyjää on puhunu sitä ettei noissa Nokia malleissa enää edes pysy mukana.
Niitä todellisia, oikeita tuotejulkistuksia on Nokialla vähän.
---

Voi hyvinkin pitää paikkansa. Tosin eihän Applekaan tainnut iPhonessa mitään mullistavaa keksiä. Kunhan paketoi muiden keksimät pyörät uusiin kuoriin oman markkinointikoneistonsa hypetyksen suojissa ja taisi vieläpä unohtaa nk. perusominaisuuksia paketista. Pointtina nyt kuitenkin oli se, että Applen iPhone ei ole millään muotoa vallannut puhelinmarkkinoita, vaan Apple on yhä pikkutekijä noissa piireissä. Oli sitten totuus Nokian, Samsungin, Applen tai minkä tahansa tuotteiden laadusta mikä tahansa.

---

Joo joo, mulla oli pointti se että jokainen iPhonen disauttelija vetää noita "kovia lukuja myynneistä" unohtaen että ne tehdään hintaluoka about 100,- laitteilla.

Ei valtaa markkinoita, se on varmaa, mutta teki puhelimen kuitenkin joka sai ehkä suurimman mediahypen mobiililaitemarkkinoilla piiiiitkään aikaan.

Toi on vinkeää että puhutaan "unohtaa perusominaisuuksia"
Mitä nää unohdetut perusominaisuudet on?
MMS?
Öh, just.
Copy/paste?
Ikävä puute, muttei perusominaisuus.
Modeemikäyttö?
Harmillistä muttei välttämätöntä, eikä kuitenkaan mielestäni perusominaisuus...
[/q]

katso aluks vaikka tosta ominaisuuspuutelistaa?
http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=691076&postcount=173

Onhan se nätti paketti, mut miks sitä pitää niin vallattomasti ylihypettää?

[q]Daniel Braun,
Ja vielä sellaisilla mallimäärillä että sekopäiset kuluttajat ostaa aina uuden kun sellainen julkaistaan.

Ja IMO iPhone on käytössä paljon kestävämpi kuin alle huntin Nokialainen...[/q]

ja mitä apple-nistit tekee? Ryntää ostamaan ko. luuria jo pari viikkoa ennen julkistusta...

Joku tossa testaili youtubessa iphonen kestävyyttä ja lasi tais mennä paskaksi neljännellä asfalttiintipautuksella. Että se siitä kestävyydestä ja vertaat sitä satasen nokialaiseen...joopa joo.

Ootko ihan tahallasi noi pihalla ja silmät ummessa?

[q]ezzy, 29.7.2008 12:49:

Joku tossa testaili youtubessa iphonen kestävyyttä ja lasi tais mennä paskaksi neljännellä asfalttiintipautuksella. Että se siitä kestävyydestä ja vertaat sitä satasen nokialaiseen...joopa joo.

Ootko ihan tahallasi noi pihalla ja silmät ummessa?
[/q]
:D
Just.
Terveisiä perseeseen.
Ei se huntin nokialainenkaan diggaa siitä että viskoo asfalttiin...

Tjoo, en mä kyllä kykene näemmä silmiäs avaamaan...ei helvetti oikeasti.

just, että massamuistina toimiminen on sulle ylivoimainen juttu tajuta et vois tarvita :)
I can't help you :)

ja akun viimeks vaihtanu edelliseen luuriini, joka oli 5v vanha 8310. Vaihdoin kuoret ja akun ja luuri kesti vielä 2v sen jälkeen ok, kunnes mikkiin tuli kosketushäiriö ja vaihdoin 6300:een nokialaiseen, jota oon nyt vuoden käyttänyt ilman ainuttakaan ongelmaa.

IMHO toi vikalista on vaan rehellinen puutelista, niitä on siellä lisääkin, jos vaivaudut katsomaan. Ihan perusjuttuja, joita mielestäni pitäisi olla nykyluurissa, jos siitä maksaa yli 500e tms. Itse en moisia hintoja ole ikinä luurista maksamassa.

[q]thomas, 8.4.2008 09:53:
---
Anselmi, 8.4.2008 09:49:
Iphone Saksassa 99€

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=33426&tyyppi=1

Vielä kun joku keksii että miten tuolta tilataan.

EDIT: Vai onko kyseessä täkäläinen kytky*ding*

---

taitaa olla ihan kytky
[/q]
Kun tuo alkuperäinen hinta pisti miettimään että onko välttämättä. Jutusta:
"T-Mobile on alentanut hurjasti Applen Iphonen hintaa Saksassa. 399 euron hintalappu tippui kerralla 99 euroon."

Nyt se on sitten todettu.

Down with hatsinpolttelu, lappujen vetäminen ja absinthin ryystäminen. Applen logon tuijottelu on vuoden 2008 kuumottavin ämpäri luovuuden ammentamiseen.

edit: Oon tuijotellut Applen logoa niin paljon etten saa linkkejä oikein

[q]ville, 12.3.2008 17:41:
---

N810 on paljon muutakin kuin webiselailuun tarkoitettu laite.
[/q]

No eikös toi nyt pääsääntösesti oo nimenomaan internet-selailuun tehty laite? Vai kuis? Musta on pikkasen huono vertailla matkapuhelinta ja laitetta, joka ei ole matkapuhelin.

[q]No se on lopulta aika pieni, eihän siitä mihinkään pääse. Asiaa heikentää vielä heikko reso.[/q]

Itsellä ei oo ainakaan ennen tätä ollut noin isolla näytöllä varustettua matkapuhelinta. Toki isompia näyttöjäkin ihan varmaan jostain löytyy, mut kun puhutaan nimenomaan matkapuhelimesta, niin mä kyl haluan ainakin sen kokoisen laitteen joka kulkee vaivattomasti mukana joka paikassa.

[q]
Tosta kynäasiasta mä en kyllä tajuu sun näkökulmaa. Se kynä lisäisi laitteen leveyttä about yhden millin, eli ei oikestaan mitään. Käytettävyys ja tarkkuus nousisi ihan _toiselle_ tasolle. Ei sitä kynää olisi pakko käyttää, mutta jotenkin mä veikkaisin, että suurin osa sitä käyttäisi, koska se vaan on niin pirun käteävä ja vähentää sitä zoomausta.[/q]

Niinkuin aikaisemminkin kirjoitin, niin itse en pidä mobiililaitteista joiden ohjailemiseen tarttee mtään lisävarusteita. Varmasti sillä on tarkempi sohia ku meikän nakkisormilla, mut silti mun mielestä on hemmetin hyvä ominaisuus et voin ohjailla mun puhelinta sormillani. Ja itse en oo kokenut tota zoomausta millään lailla vaivalloiseksi tai hankalksi. Se kuitenkin toimii pirun hyvin.

[q]
Suurempi reso

Ei lainkaan missattuja painalluksia

Muutama hardisnäppäin

Kynä

Usko pois, että jos nää saisit ja sen jälkeen joutuisit palaamaan takaisin, sua harmittaisi :)
[/q]

En usko :)
Ei vaan, mä en tosiaan sitä kynää kaipaa ollenkaan ja kosketusnäytöllisistä puhelimista kun puhutaan, niin ton koskeusnäytön herkkyys/tarkkuus tuskin koskaan tulee sille tasolle et 100% kaikki painallukset onnaa. Kun ei toi tunnu toimivan hardisnäppäimilläkään. Enkä mä kyl oo tommoseen painallusongelmaan ees törmännytkään tän iPhonen kans et se siitä. Suurempi reso kelpaa tietty aina.

[q]Miksi?

Mulla jotenkin tulee fiilis, että jengi pitää jotenkin "tosi hyvänä juttuna" et laitteessa ei ole edes paria fyysistä nappia.[/q]

Hmm. Oon ihan varma et sä pystyt luettelemaan mulle ainakin tusinan eri tilanteita, jolloin joku nappula olis tarpeen, mut nimeomaan mun käyttötottumuksilla mä en oo törmänny tilanteisiin, jossa oisin kironnut jonkun napin puutetta.
En toki väitä, etteikö jokunen nappi ehkä olis joissain tilanteissa tarpeellinen, mut en oo kokenut mahdollista puutetta ongelmaksi.

[q]
Ainoa etu tossa imo on, että laite näyttää päheältä. Toisaalta sen takia mä en olisi valmis kärsimään noin paljon käytettävyydessä. Mikä idea on mp3 soittimessa, jota varten pitää kaivaa laite taskusta ja ottaa hanskat pois kädestä, jotta saa säädettyä äänenvoimakkuutta.... suoraan sanottuna toihan on ihan perseestä, vaikka laitetta onkin päheä käyttää.[/q]

No mä ainakin kun kuuntelen tolla iPhonella musaa, niin säädän äänenvoimakkuutta noilla ihan normaaleilla äänenvoimakkuusnäppäimillä mitkä laitteen sivussa on. Ei tartte puhelimen lukitustakaan avata. Ja oon muuten aina onnistunu ihan hanskat kädessäkin :)

[q]
On se lähes täydellinen laite tulossa, tällä hetkellä veikkaan, et itselle se voisi olla evolution 5 tosta nokia sarjasta tai sit joku applelaite parin sukupolven päästä. Eihän noi mun vaatimukset mitään ihmeellisiä ole, päin vastoin, aika perusvaatimuksia, johon monet laitteet pyrkivät.[/q]

Joo, mut en usko et sun vaatimukset parin vuoden päästä on enää samalla tasolla kun tänä päivänä... Täydellistä mobiililaitetta, jossa on täydelliset puhelin-, tekstiviesti-, sähköposti- ja internetominaisuudet en usko näkeväni koska kaikkien näiden tunkeminen samaan pieneen päätelaitteeseen on aina jonkinasteinen kompromissi. Ja edellämainittujen ominaisuuksien lisäksi tietty laadukas kamera, videokamera, gps, kestävä akku, täydellinen os, jne jne jne. Mä en pysty näkemään et kaikki noi saadaan toetutettua täydellisesti kompaktiin pakettiin.
Ja tietenkin tulevaisuudessa uusia ominaisuuksia edellisten lisäksi tulee ihan varmasti.

[q]Orion, 5.3.2009 20:04:
Mulla on toi ostettuna, voin suositella lämpimästi. Streamaa vaivattomasti mitä tahansa ohjelmaa Airporttiin, mutta pienellä viiveellä. Eli esim. VLC-playerin streamaaminen Airporttiin leffaäänen saamiseksi kajareihin ei natsaa, koska ääni tulee tosiaan vähän jäljessä.
[/q]
Musiikkia olis tarkoitus streamata. Testaan nyt itseasiassa eka tollasta Clas Ohlsonin FM-lähetintä, josko se toimis. Yks ratkaisu olis tietty vetää kiintee kaapelointi, ku kysees on oma kämppä ja tolla välillä nyt tuntuu olevan tarvetta jos jonkunlaiselle johdolle.

[q]dj upi, 21.4.2009 01:36:
En nyt tiedä et onko tästä jo keskusteltu mut onko kellään tietoa miks multa katoaa nimenomaan lähes kaikki aidoilta kaupasta ostetuilta cd-levyiltä ripatut biisit koneelta (intel-macbookki ja leopardi sisällä). Itunes vaan päättää jossain vaiheessa et "hei näitä biisejä et nyt enää kuuntelekaan". Netistä ostetut/ladatut/vastaanotetut tiedostot pysyy kyllä kirjastossa ja kaikki on samassa kirjaston kansiossa.

Hjelp mii! Menee hermo tän kaa :E
[/q]

Kuulostaapas hämärältä.. Onko käytössä ipodia, tai vastaavaa? Jos itunesis on automaattinen synkronointi päällä, niin tämä voi vissiin temppuilla tällä tavalla. Varmaks en mee sanoo..

[q]bates, 29.7.2008 10:36:
---
akir0, 28.7.2008 22:13:
---
- Meille tulee Macbookki :)

---

Siitä se kato lähtee...
[/q]

Mä veikkaan, että edessä on kasa päiviä, jolloin hermot menee :)

Toimiiko Macbook henkilöllä jolle rationaalinen ajattelu on satunnaista ja oikopolkujen käyttö pikemminkin sääntö kuin poikkeus?

Onko se joku yleismoka/-vika se, että Mäkeissä ei toimi DVD+R -levyt? -R:t toimii, mut kun yritän polttaa +R tai pistää +R levyn MacBook Proni sisään, se vaan sylkäsee sen pois.

Harmi.

[q]pululu, 2.4.2009 22:29:
Onko se joku yleismoka/-vika se, että Mäkeissä ei toimi DVD+R -levyt? -R:t toimii, mut kun yritän polttaa +R tai pistää +R levyn MacBook Proni sisään, se vaan sylkäsee sen pois.

Harmi.
[/q]

Taitaa asema olli rikki, kyllä sen pitäisi ymmärtää sekä + että - levyjä. Duunissa tuli itseasiassa just vastaan mb pro jossa asema oli muuttunut krantuksi. Vaihtoivat huollossa uuden aseman sisään ja homma toimii taas.

[q]niomic, 25.3.2009 21:19:
---

Sori mut toi sun pikku os-päivitysvika ainakin vei koko hehkutukselta täysin pohjan. Harmi jos sun käytössä ja sun tarpeisiin on Windowsi toiminut noin huonosti, oma kerran asennettu xp hyrrää tuossa kohta 4v täyteen, enkä ole mitään raskasta huoltoa joutunut missään vaiheessa tekemään.

[/q]

Pakko todeta, että mä en ole asentanut sitten Windows 98:n jälkeen Billin käyttistä uusiksi, ei vaan ole ollut tarvis. (ja sit koputellaan taas puuta, ettei tarvi heti huomenna rikkoa immenkalvoa ton osalta :D ) Mutta pääasiahan on, että koneella, käyttiksestä riippumatta, saa hoidettua omat asiansa. Omasta mielestä kanssa vaan jotenkin turhaa toi käyttiksien hehkuttelu. Kaikissa niissä on omat hyvät JA huonot puolensa.

[q]akir0, 25.3.2009 21:32:
Oliko tosta FM-lähettimestä mihinkään?
[/q]
No enhän mä nyt vielä tollasta oo ehtiny kaupasta hakemaan :P

O