Virallinen Apple topic
- « Edellinen
- 1
- ...
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- ...
- 104
- Seuraava »
Macbook Pro 1,83 MHz ja iPod Nano 4GB löytyy tällä hetkellä. Ostoslistalla olis Applelta vielä:
- 23" Cinema Display (tosin nyt lienee parempi odotella, koska uusia malleja taitaa piakkoin olla tulossa - eikä mulla tähän varaakaan ole ennen elokuuta)
- Mac Mini
- Mighty Mouse
Mä olen ihan fiiliksissä mun iPhone 2G:stä kuten myös mun työkaverit.
Kakkosluurina toista simiä varten on Nokia 7900 joka saa odotella laatikon pohjalla syksyyn asti.
Mä olen käynyt läpi aika totaalisesti kaikki E-, N-, S40 sekä S60-puhelimet ja tällä hetkellä omaan käyttöön iPhone sopii parhaiten.
no js tykkää konetta säätää propaa päivittää säätää ihmetellä miks mikää ei toimi ja käyttää tähän vielä useita työtunteja, niin mikäs siinä. Ja tohon hintaan sen verran, että itselläni siihen halvan pc:n jatkuvaan rautpäivittämiseen upposi loppujen lopuksi yhtä paljon rahaa kuin mäkkiin jolla samalla kokoonpanolla mentiin 5 vuotta.*ding* Edelleen vanha mäkki hyvänä kakkoskoneena.
[q]JussiS, 5.3.2009 20:06:
Musiikkia olis tarkoitus streamata. Testaan nyt itseasiassa eka tollasta Clas Ohlsonin FM-lähetintä, josko se toimis. Yks ratkaisu olis tietty vetää kiintee kaapelointi, ku kysees on oma kämppä ja tolla välillä nyt tuntuu olevan tarvetta jos jonkunlaiselle johdolle.
[/q]
Oliko tosta FM-lähettimestä mihinkään?
Onko kenelläkään tuon Spotify + Airfoil -kombon kanssa sellaista ongelmaa, että musiikin toisto skippaa kertaalleen sekunnin murto-osan satunnaisesti (esim. n. kerran parissa minuutissa)? Ratkaisu ongelmaan olis toki vielä mukavampi kuulla... :)
Pelkkä Spotify ei tuota tee, eikä esim. Airfoil + iTunes ainakaan lyhyen testailun perusteella. Ei toi mikään suuri ongelma ole, mutta sen verran usein toistuva, että siihen on tullut kiinnitettyä huomiota.
Mitä tulee VLC:n käyttöön Airfoilin kanssa, niin VLC:ssä voi viivästää videon näyttämistä suhteessa ääniraitaan. Google tiesi kertoa ohjeetkin: http://www.j4mie.org/2006/05/03/using-airfoil-with-vlc/ Häkkihän toi on, mut ilmeisesti toimii. Henk.koht. ei ole ollut tarvetta testata. Toinen vaihtoehto on käyttää Airfoilin omaa videotoistinta, mikäli se vaan halutun videon toistaa.
20" iMac 2ghz core duo löytyy pöydältä 20" benq fp202w parina.
Toiminut kuin unelma, kovalevy tosin meni vaihtoon kun oli maanantaierää.
Väliaikaisesti on 12" 1,2ghz iBook reissuissa mukana mutta sekin lähtee mutsille (sille tuli se hankittua) jolloin voisi macbook olla hyvä vaihtoehto..hyödyllinen powerpoint- ja keynote-esityksissä ja voi kännykällä ohjata kätevästi :)
G4 Mini olisi mahdollisesti vielä tulossa olohuoneeseen mikäli saa tuon hdtv:n natiivireson helposti kohdalleen.
[q]Jone, 15.6.2006 10:54:
-clips-
[/q]
Eihä se mäkkikään oo nykyää ku PC :) Joho saat dualboottina winxp:n jos hätä tulee.
[q]sts, 15.6.2006 11:19:
---
Jone, 15.6.2006 11:16:
-clips-
---
katot haluamasi mäkin hinnan, katot verkkokaupasta vastaavan pc:n, coreduo on kuitenkin hykyään kaikissa uusissa malleissa. Kaikki adoben softat on mac optimoituja. Jälki on tekijästä kiinni ei työkalusta :)
Muuten ainoa syy ostaa mäkki on kun tekee musaa ja tarvitsee logicia.
[/q]
Jonkun testin mukaan adoben softat ovat hitaampia intelin prossujen kanssa juuri tuon mac optimoinnin takia. (Tiedä sitten miten luotettava se testi oli)
[q]sxx, 15.6.2006 11:24:
En keksi miksi olisi, Adobenkin softat ovat identtisiä PC versioiden kanssa. Tosin värien hallinta on vähän edistyksillempää.
[/q]
Jep mäkin väriskaala on parempi, siksi moni mäkillä grafiikkaa ammatikseen tekevä pitävät kaksi näyttöä koneessa kiinni josta toinen on "pc"-asetuksilla, jotta näkevät että lopullinen tulos näyttää kummallakin hyvältä...
No ei ehkä parempi mutta eloisampi.
[q]sts, 15.6.2006 11:19:
Jälki on tekijästä kiinni ei työkalusta :)
[/q]
Pitää paikkansa tiettyyn rajaan asti. Käytännössä sillä on kuitenkin melkoisen paljon eroa työskenteleekö esim. Photarin nelosversiolla vai CS:llä, paskalla vai hyvällä näytöllä ja niin edelleen. Mä olen ihan sama mies tehdessäni töitä millä kokoonpanolla hyvänsä, mutta lopputuloksen laadussa on silti huomattava ero.
[q]sts, 15.6.2006 11:24:
---
Lost-Soul, 15.6.2006 11:23:
Jonkun testin mukaan adoben softat ovat hitaampia intelin prossujen kanssa juuri tuon mac optimoinnin takia. (Tiedä sitten miten luotettava se testi oli)
---
Niin tosin nyt ne on hitaampia kans mäkeissä kun eivät ole viel Intelmac optimoituja :D
Eiköhän nopeudu pc:lläkin kun itellille optimoivat.
[/q]
tuota juuri tarkointinkin, että ovat hitaampia Intelmaceillä kuin vanhoilla "kunnon" ompuilla
[q]sxx, 15.6.2006 11:24:
---
Jone, 15.6.2006 11:16:
Suoriutuisinko duuneistani huomattavasti tehokkaammin Macilla kuin PC:llä?
---
Millaisia ovat Macin omat monitorit?
---
Käsittääkseni ne on ViewSonicin näyttöjä kaikki
[/q]
Eikös Cinema Displayt ole samoja näyttöjä kuin Dellit?
[q]sxx, 15.6.2006 11:51:
Kirjoitus
[/q]
Much truth in your writing you have. *Yoda-hymiö*
Niin.
Nämä mun kysymykseni ovat jo varmasti paljastaneetkin sen faktan, että vaikka mä nyt ymmärränkin tietokoneista varmaan enemmän kuin keskimääräiset pallopäät, niin mulla ei ole suunnatonta halua näperrellä niiden kanssa yhtään enempää kuin on pakko. Haluan keskittyä tekemään asioita koneella enkä niinkään tekemään asioita koneelle voidakseni tehdä asioita koneella. Mua ei tietokoneen sielunelämä kiinnosta penniäkään ja olis kyllä varsin huippua jos se olisi tyyppiä, jonka kanssa ei tarvitsisi leikkiä asentajaa sekä mikrotukihenkilöä ja joka ei harrastaisi kaatuilemista juuri silloin kun en innostuksen puuskassani ole muistanut tunteihin tallentaa duunejani.
Niin.
Tämä on nyt ääneen pohdiskelua ja ämpyröintiä.
[q]Lost-Soul, 15.6.2006 12:08:
---
sxx, 15.6.2006 11:24:
---
Millaisia ovat Macin omat monitorit?
---
Käsittääkseni ne on ViewSonicin näyttöjä kaikki
---
[/q]
Kyllä, samaa näyttöelementtiä käyttävät. Käsittääkseni philipsin valmistama. Samaa käyttävät myös LG ja Philips itse. Applella tehdään graafikolle melko passeli kalibrointi jo tehtaalla jolloin värit näyttävät suht "oikealta" out-of-the-box. Muut tykkäävät ruutata melko korkeakontrastisen ja saturoituneen kuvan siihen ruudulle tehtaalta, koska peruskäyttäjälle se on houkuttavampi.
Resoluutiota siis riittää noissa cinema displayssa, ja kuvanlaatu on mainio. Hinta ei vaan ole kohdallaan, vaan esim. Dellillä se on ihan ok, ja LG taitaa olla noista halvin, joskin saatavuus noille LG:n 20" ja 23/24" WS-näytöille on mulle täys arvoitus.. en tie mistä niitä löytys.
Mäcci on itselleni työkoneeksi aivan ehdoton, jos tekee 8 tuntia työtä päivässä. Kotona sitten musan vääntökoneena ja muuna harrastekoneena menee hyvin PC.
Itselle ainakin mäcin käyttis on niin hyvin suunniteltu että työnteko sujuu sen kanssa ilman suurempia ongelmia, ei tarvitse olla päivittämässä eri virustorjunta ohjelmia ja palomuureja, lataa vaan about kerran kuussa päivityspaketin kun mäcci sitä itse ehdottaa. Siihen menee muutama minuutti ja kaikki päivitykset on suoritettu.
Kummallakin koneella työnteko sujuu, mutta mäcillä käyttöliittymä pesee kyllä PC:n mennen tullen.
Kiteytettynä: Töihin macci, harrasteisiin PC.
[q]sxx, 15.6.2006 12:45:
Kyllä toi mun korvaan kuulostaa siltä että omppu vois sopia sulle. Mutta tietty ainoa tapa selvittää on se että kokeilet.. Jos vaikka jollain frendillä sattuu olemaan kakkoskone jota saisi hetkeksi aikaa testiin?
[/q]
Meillä on paikallisessa kirjastossa onneksi lauma omppuläppäreitä, joten voisin varmaan aloittaa tutustumiseni juttuun ihan vaan vähän tsekkailemalla niiden käyttölogiikkaa. Mikäli kaikki ammatilliset softat toimivat kuitenkin samoin kuin PC:ssä, niin niitä ei nyt sitten tarvinne erityisesti erikseen testailla vaikka olis tietty kivaa sekin.
[q]Jone, 15.6.2006 12:58:
Meillä on paikallisessa kirjastossa onneksi lauma omppuläppäreitä, joten voisin varmaan aloittaa tutustumiseni juttuun ihan vaan vähän tsekkailemalla niiden käyttölogiikkaa. Mikäli kaikki ammatilliset softat toimivat kuitenkin samoin kuin PC:ssä, niin niitä ei nyt sitten tarvinne erityisesti erikseen testailla vaikka olis tietty kivaa sekin.
[/q]
Ei Macci mikään automaattisesti autuaaksi tekevä ratkaisu ole, mm. siksikään että kyllä OSX:nkin saa konffattua vituilleen. En tiedä yhtään millaisia kirjastojen koneet ovat, mut vois kuvitella että niissä on väännetty konffaukset niin ankariksi kuin mahdollista että käyttäjän olisi mahdollisimman hankala tehdä mitään ikävää koneelle. Siinä sivussa usein tulee estettyä myös monen hyödyllisen asiallisen ominaisuuden käyttö.
Ja G4 + Jaguar vs. Duo Core + Tiger on kaks täysin eri konetta. Kannattanee käydä vaik Officelinellä vähän hypistelemässä noita uusia MacBookkeja (jos siis läppärin hankkimista suunnittelet) niin näät mikä se todellisuus tänä päivänä on.
Mulle itselleni tärkein syy käyttää Maccia on, että kaikki vaan toimii niin älyttömän hyvin. Kaikki pikku yksityiskohdat on jaksettu miettiä, mut poweruser pääsee kuitenkin konepellin alle shellillä jos liian helpoksi tehty käyttis alkaa rajoittaa. Tää on niin merkittävä pointti mulle, että vaikka mun pääasialliset työvälineet on Adoben softat, jotka vielä toistaiseksi pyörivät intelmäkeillä suht niheesti, en oo Windows-puolelle (Bootcampin kautta Windowskin tästä koneelta löytyy) noita työsoftia asentanut vaan se on puhtaasti pelikäyttöön.
Mulle henk. koht. on ihan saatanan tärkeää mm. toi miten saumattomasti Mail, iCal, Address Book, .Mac ja mun iPod ja Nokian luuri juttelee keskenään, kaikki kama siirtyy itsestään paikasta toiseen just niinkuin sen haluankin tekevän. Ja Spotlight, huh huh, siis yhdellä haulla pystyy hakemaan tiedostoista, niiden sisällöstä, maileista ja helvetti TEKSTIVIESTEISTÄ ja se on vielä aivan poskettoman nopea ja koko ajan käytettävissä. Dashboard ja Exposé on tosi näppäriä kun niitä vaan oppii hyödyntämään (mulla on vielä ton Exposén kanssa pientä opettelua). Paskaa on lähinnä iTunes (mut siihenkin tottuu ja siinäkin on omat loistavat ominaisuutensa, iPodin hallinta ja toi iTunes Music Store on huippuja) ja Font Book, mut ne saa halutessaan korvattua 3rd party -softalla. Preview hakkaa Acrobat Readerin PDF:ien katselussa mennen tullen ja uus Safari on ehkä mieluisin selain ikinä (vanhat versiot oli vähän ikäviä, mut nyt skulaa).
[q]sts, 15.6.2006 13:33:
Joo no windowsiin voi myös poweruser vaihtaa koko shellin vaikka nextsteppiin (samoin macosx:n)
[/q]
Niin no jos historian havinasta tykkää. Eikös se NeXT ollu jobsin lafka ja sieltä mm. käytettävyysosasto tais hyppiä applelle suoraan. Eikös OSX:n vaihto nextsteppiin ois vähän ku vaihtas XP:n 95:een ;)
Ja vielä kun applelle on suoraan applescript ja X11 etc. valmiina paketista ni eikö tää nyt tuo ylimäärästä säätöä...
Mut OSX:ään ilman hirveetä säätöä uppoavaa kyllä Virtue-desktops, Okei se on lähinnä karkkia mut tuo virtuaalidesktopit helposti ja teemaan sopivasti osx:ään, ja etenkin läppärillä QuickSilver. QuickSilver tuo spotlightimaiset hakuominaisuudet softiin ja on vieläpä oppiva softa. Esim, jos käytät shelliä paljon, niin siihen ei ajan mittaan tarvitse kirjottaa terminalia vaan pelkkä t tuo jo terminalin käyttöön...
[q]LooPy, 15.6.2006 14:28:
[...] ja Safarin RSS-ominaisuus on jotain mihin muiden tulee pyrkiä. Edes kopiomaan huonosti.
[/q]
Hmm.. Teen gradua RSS:n liittyen ja myös työskentelen alalla, jossa RSS on aika keskeisessä asemassa. Katsoin netistä löytämäni videon Safarin RSS-ominaisuuksista, mutta en oikein saanut irti, että mikä siitä tekee niin hyvän.
Osaisitko siis sinä tai joku muu avittaa vässä ja perustella miksi Safarin RSS-lukija on niin hyvä kapistus?
[q]Lost-Soul, 15.6.2006 12:08:
[/q]
Niissä on sama näyttöelementti, mutta Dellin näytöissä on empiirisen havainnoinnin perusteella epämiellyttävän jyrkkä kontrasti (ja spekseissäkin kontrastisuhde on isompi, mikä periaatteessa pitäisi olla hyvä asia mutta käytännössä tässä tapauksessa ei kyllä ole). Hyviä näyttöjä nekin on toki.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- ...
- 104
- Seuraava »