Virallinen Apple topic
- « Edellinen
- 1
- ...
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- ...
- 104
- Seuraava »
[q]Viltsu, 6.4.2008 21:52:
---
Onko safarissa yhtään käyttökelpoista ominaisuutta mitä esim. Caminosta ei löydy??
[/q]
Eipäs oo itellä kyl Caminosta minkäänlaista kokemusta, eli paha sanoa juuta tai jaata.
Mistä löytyisi MS Paintin kaltainen kevyt ja yksinkertainen piirto-ohjelma?
Sellainen jossa olisi samankaltainen käyttöliittymä.
Pitää olla freewarea.
[q]mku, 10.10.2007 14:55:
Keynote tallentaa PPT muotoon kyllä, mutta tietty joskus voi käydä niin ettei se näytäkään ihan samalta kun avaa sen powerpointissa. PDF ja Quicktime tallennus sen sijaan näyttää samalta joka paikassa.
Samoin numbers avaa ja tallentaa excel yhteensopivaa kamaa ja Pages Wordiä jne. Tietty voihan hommata tavallisen MS Officenkin, siitä on muuten tulossa (tai tuli just) uusi versiokin vuosien jälkeen.
[/q]
Kiitti!
Yhteensopivuus jossain määrin jännittää, kun joudun paljon jakamaan tiedostoja ja tuottamaan esityksiä (laina)pc:llä esitettäväks.
Noh, eiköhän hommat lutviinnu..jänskättää
Aika vähän löytyi puhetta iMaceistä tässä threadissä. Kaikilla tuntuu olevan MacBookkeja ym. PowerMaccejä.
Oon päätymässä iMac 20" 2.4 GHz:een höystäen sitä snadilla lisämuistisijoituksella. Onko syytä jättää ostamatta?
24" polttelis ihan sairaasti, mutta joutuu toteamaan, että kaikkea ei voi saada. Skulaisko, jos pidän vanhan 19" LCD:n apunäyttönä, esim. fotojutuissa valikkoja varten tms.? Onhan toi 20" ihan riittävä fotoiluun..onhan!?
[q]Loose Grip, 10.10.2007 20:09:
---
mku, 10.10.2007 14:55:
Onhan toi 20" ihan riittävä fotoiluun..onhan!?
---
Säästä vielä kuukausi tjsp. Eroa on vain 300 egee, näytöt ja telkut, kaikki menee koko ajan vaan suuremmaks ja suuremmaks, 20" jää pieneks nopeesti.
[/q]
+ Jättäkää ne applen näytöt hyllyyn jos haluatte kunnollisen näytön väritarkkuutta vaativaan työhön... esim. apple cinema display 23" ...ei "rauta"kalibrointia lainkaan... *jihaa*
muutama satku lisää ja eizo tiskiin..
..kaikki mikä kiiltää ei oo kultaa ;P
Jeeee!!! iMac tuli kotiin ja kehrää! Onhan tää ihan älyttömän magee koko käyttöliittymä. Jännitin vielä päivällä, että olisiko pitänyt käydä vaihtamassa 24":seen, mutta kyllä tää valtaa mun työpöydän melko näyttävästi. Vieläpä, jos pidän entisen 19" LCD:een apunäyttönä ni avot!
Eli tää on nyt tämmönen 20" 2,4 GHz. Toistaiseks vielä oletusmuistilla (1 giga),mutta päivitän sen kolmoseks seuraavaan palkkapäivänä.
*aplodit*, eiku:
iWork 08:it oli loppu Verkkokaupassa ja Stockalla. Onneks (vai kiroukseks?) Humac on mun duunimatkan varrella. Joo ja Aperture ja mulla onkin kaikki mitä tarvitsen.
Eipäs olekaan! Jonkun helpon (ja halvan) webbieditorin tarviin vielä. En tee sivuja, mutta päivitän kyllä. Oon pc:llä käyttänyt Dreamweaveriä. Ehdotuksia?
Edit; yhdys sana
[q]Samu, 18.10.2007 22:28:
Kiitti laite! Varmaan osaat vihjata myös sopivan ftp-softan?
Entäpä semmonen juttu, että kun nyt siirrän rojua pc:ltä tonne ni noi mun .avit ei skulaa! Mitä multa puuttuu!?
[/q]
Sen Texteditin voit korvata NVU:lla, mikäli haluut ilmasen WYSIWYG-editorin ja et halua asentaa Dreamweaveria Macille ;) (notepadin korvaajaksi vaikka Smultron, jos haluat hanskata helpot asiat notepädiä helpommalla). Samulin mainitsema Cyberduck ok. Avit saa skulaamaan, kun tuuppaat Perian plugarin systeemiin
[q]Loopy, 18.10.2007 23:58:
---
VLC on näppärä pikkusofta, mikä soittaa liki kaikki audio&videoformaatit striimausmuotoja myöten:
http://www.videolan.org/
[/q]
VLC on näppärä kyllä, mutta jos haluaa soittaa tiedostoja missä tahansa päin järjestelmää tai missä tahansa softassa, joka käyttää Quicktimea, tuolla Perianilla onnistuu sen jälkeen sekin. Quicktime kun on Macissa yksi osa järjestelmää, niin se vaikuttaa automaattisesti vähän joka paikkaan.
Molempi parempi :)
Keksin just uuden viruksen: sudo rm -rf /* joka on naamioitu installeriks, mikä vaatii admin salasanan toimiakseen. Ainut tapa poistaa se on ostaa mun uus viruksentorjuntasofta. Missä kohdassa tossa oli se haavoittuvuus?
[q]andi--, 1.11.2007 15:40:
---
Yleensähän se suurin haavoittuvuus löytyy siitä penkin ja näppäimistön välistä. Päivitetty av-softa varmasti estäisi tyhmempääkin käyttäjää mokaamassa tässä kohdassa. Tämä nyt vaan näille "mulla on mäkki, en mä mitään palomuureja tai av-softia tartte"-tyypeille.
[/q]
Juu siis totta kyl. Mut oma pointti oli tossa jutussa, että otti omaan kaaliin selkeä vanha mainoskikka, millä yritetään saada "kauhuissaan olevat" käyttäjät ostamaan joku virussofta, minkä hyödyllisyys on kyseenalainen :) Uutisoidaan asiaa, kun olis keksitty jotain mullistavaa ja ennennäkömätöntä. Siellä sivulla, mistä luin tuon uutisen aiemmin, oli laitettu suoraan poistamiseohje Integon mainoksen perään ihan vittuillakseen. Norton yritti samoilla kikoilla monta kertaa aiemmin, ei tainnut vaan onnistua myymään paskaansa.
[q]PK, 13.1.2008 20:42:
http://wiki.osx86project.org/wiki/
[/q]
Eipä ollut oma emo komponenttilistassa!
[q]tomii, 13.1.2008 20:44:
Mun yksi kaveri pisti sen ei-Apple pc:hen ja oli kuulema aika tuskallinen kokemus se asentelu. Tästä on kyl jo aikaa, että en tiiä asentuuko nykyiset osX-versiot jouhevammin tms. MUn mielestä tossa touhussa ei ole mitään järkeä, ellei sitten ole joku Applen softa, jota ihan pakolla haluisi käyttää normi-pc:ssä. Mut kukin tyylillään :)
[/q]
Oon Linux-ihmine mutta näin se vaan on että musantekohommat ei sitten alkuukaan pelitä siinä, tai no toki pelittäis jos joku softa tai laitevalmistaja tukis mutta se siitä. Jotain pitäis nyt keksiä. Mieluummi toki Mac ku Windows mutta kai tässä on alistuttava...
WTF, nyt tarvii jeesii!
Tein shown Keynotella. Nyt yritän avata sitä uuden iMacin mukana tulleella Office-testiversion Powerpointilla ja saan virheilmoituksen:
PowerPoint cannot open the type of file represented by Macintosh
HD:Users:munnimi:Documents:Tiedostonnimi.key.
Missä vika ja mitä tehdä, kun show täytyy huomenna esittää windows-ympäristössä?
Edit: kieli poliisi kävi korjaamassa yhdys sana virheen
Mahtaakos mistään saada tietää, että toimiiko Mac OS X:n minkälaisissa ei-apple PC:eissä?
Kerron nyt samalla oman laitekombon jos joku osais suorilta käsiltä sanomaan:
Emolevy: Asus P5N-E SLI
Prosessori: Intel Core 2 Duo 2,4GHz
Näytönohjain: GeForce 7600 GT
Muistit: Buffalo 1024MB x 2 DDR2 800Mhz
Mahtavaa jos joku osaa auttaa ku oon tätä hommaa miettiny ny jo jonkin aikaa...
[q]Samu, 19.11.2007 13:58:
Hei, mistä mä saan |-merkin mäkillä!?
| siis tää, mikä tää nyt on, kun pc:llä on alt gr+<
[/q]
optio(alt)-7
[q]Samu, 21.11.2007 11:40:
Homma on tällä kertaa se, että kun mä Keynoten Exportilla tuotan ppt:n ja vielä testaan ja fiilaan fontit ym. snadit eroavaisuudet kondikseen Powerpointilla ja lähetän edelleen kaver(e)ille ni kuinka ollakaan, kavereiden koneet antaa virheilmoituksen viallisesta polusta eikä tiedostoa saa avattua. Mun duunimestan pc:n powerpoint avaa kyseiset ppt:eet ihan ilman mitään, mutta kun toi viallinen polku on tullut jo ainakin kolmen eri pc:een kanssa.
[/q]
Jos tiedoston nimestä löytyy erikoismerkkejä ne kannattaa poistaa heti ensimmäisenä. Nimeä tiedosto vaikka esitys.ppt:ksi. Esim. välilyönti hakemistonimen lopussa saattaa aiheuttaa ongelmia verkkolevyjen kanssa, joten joku vastaava saattaa tässäkin syypää. Tiedosto kannattaa ennen avaamista tallentaa ensin esim. työpöydälle, eikä avata sitä suoraan sähköpostiohjelmasta.
Aika huikeen hintanen tuo 4Gb muistia. Itse maksoin Macbookin 1gb laajentamisesta kahteen gigaan ja hinnaks tuli tollai 60e. Siin varmaa kannattaa miettii et tarviiko oikeeesti 4Gb.
Kiitos neuvoista! Tutustun niihin illalla vähän paremmin..
[q]JR Ewing, 21.11.2007 20:37:
Jos jenkeistä ostaa iphonen niin toimiikse sit esim. Kolumbuksen liittymällä Suomessa?
Varmaan hieman tyhmä kysymys, mutta onko kenelläkää kokemusta?
[/q]
Ei ilman kräkkäys pätsäyksiä ainakaan.
Kyl mä tallennan muutokset.
TÄYTYY KAI ALKAA KÄYTTÄÄ IPHOTONIA.
[q]JussiS, 22.11.2007 11:25:
iPhonen hinta 999 Saksassa ilman kytkyä.
http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=7885
Elämä on.
[/q]aika tyyris Bangkokista saa kuulemma 325 häkätyn operaattori vapaan mallin.
edit: jaa niin häkkäyksessä menee takuut ja joutuu säätää joka kerta kun sen päivittää... jotenka päivitykset kandee käydä tekeen jossain sellasessa liikkeessä missä ne tietää mitä tehdä... tosin Thaimaassa se tuskin kustantaa paria euroo enempää mutta Suomess voikin olla vaikeempaa löytää sellanen liike..
[q]Lost-Soul, 15.6.2006 12:08:
Eikös Cinema Displayt ole samoja näyttöjä kuin Dellit?
[/q]
Niissä on sama näyttöelementti, mutta Dellin näytöissä on empiirisen havainnoinnin perusteella epämiellyttävän jyrkkä kontrasti (ja spekseissäkin kontrastisuhde on isompi, mikä periaatteessa pitäisi olla hyvä asia mutta käytännössä tässä tapauksessa ei kyllä ole). Hyviä näyttöjä nekin on toki.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- ...
- 104
- Seuraava »