Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?

Back to yleinen keskustelu O

[q]ezzy, 9.11.2009 12:30:
---
hrdkvr, 9.11.2009 11:47:

Ei D&D ruleja

---

Miks tää ei o plussa-sektorilla :D
[/q]

Koska mitä hauskaa on siinä ettei lvl 1 pysty super yber critikaleilla tappamaan demigodia :)

Nimimerkillä. Normi ropessa aikanaan lvl 2 magella kykloopin tappanut kun crittasin maximaallisesti ja kyklooppi onnistu failaamaan kriittisesti useamman jutun :)

[q]Real Charly
3 vuotta aktiivisesti squadissa pelanneena voinen sanoa BF2-PR:stä, et toi on kans sellasta kakspiippuusta haulikkoa, et joko-tai. JOKO tykkäät pelistä jossa juokset putkessa TAI et tykkää siitä et sama kaava toistuu joka mapissa useemmin kuin tuhat kertaa.
BF2-PR:n kaavamaisuus oli vittumaisinta mitä tiedän kys. modista sanoa...
[/q]
Aika paljon tossa on pelin uudelleenpelattavuutta nostanu random-lippu- ja cache-paikat, eli puuduttavampaa se juu olis ilman noita. Command & Conquer -moodia sais kyllä olla useemmin pelattavana.

Mulla on ilmeisesti käyny aika hyvä mäihä ton peliporukan kanssa, kun homma sujuu ja "tylsiäkin" rundeja on kiva pelata. Vaikka johtajan mukaan aina mennään, niin eriäviäkin mielipiteitä kuunnellaan taktiikkaa suunnitellessa, ja toisaalta se johtajakin vaihtuu melkein mapeittain. Sitten porukalla kirotaan jotain sakemanneja, jotka on kaavamaisuudessaan aivan uskomattomia.

Enää puolitoista viikkoa jouluhun on! Vai mitä luulet onko kaikki Too soon TM!
Jos D3 ei syyhytä pelurin sormia niin sitten pelurilla ei oo sormia.

[q]Encoder, 6.7.2008 13:40:
Heroes of Might & Magic V lisälevyineen on ollut SE peli tässä jo parin vuoden ajan. Tähän asti oon aloittanut kaikkien Heroesien pelaamisen warlockilla, ja viitosen kohdalla olenkin jo aika jämähtänyt warlockiin (jolla pelaaminen vaatii tosin melkoisia metkuja).
[/q]
Ite oon jämähtänyt kakkoseen. Se on vaan niin paras

Lainasin kaverilta Morrowindin ja kaivoin laatikon kätköistä vanhan saven

762 days (in game) played ../ :D

joskus 3 vuotta sitte viimeks pelannu

[q]kupo, 19.4.2008 15:32:
http://www.trackmania.com/en/index.php?lang=en&rub=nations
Track Mania on osoittautunut mukavaksi kaahailupeliksi..
Kyseessähän on siis ILMAINEN verkkokaahailu josta uusin Nations Forever tuli tällä viikolla ladattavaksi. Suosittelen lämpimästi, pirun hauskaa ajantappoa*piis*
[/q]

Juu kiitos, mulla ei ole enää vapaa-aikaa

[q]kupo, 30.4.2008 17:00:
---
Takyon, 28.4.2008 10:38:
---
kupo, 19.4.2008 15:32:
http://www.trackmania.com/en/index.php?lang=en&rub=nations
Track Mania on osoittautunut mukavaksi kaahailupeliksi..
Kyseessähän on siis ILMAINEN verkkokaahailu josta uusin Nations Forever tuli tällä viikolla ladattavaksi. Suosittelen lämpimästi, pirun hauskaa ajantappoa*piis*

---

Juu kiitos, mulla ei ole enää vapaa-aikaa

---

millä serverillä jauhat?
[/q]

Ei mitään tiettyä, ihan olen vaan ottanu randomina mikä kuulostaa hyvältä :D

Halo 3 juurikin työn alla yksinpelinä.

[q]Zeratul, 6.2.2009 20:08:
---
Takyon, 3.1.2009 18:59:
---
mange, 2.1.2009 21:39:
Tänään kotiutui Guitar Hero: World Tour. Helmee renkutusta. =)

---

Pelasin koko eilisen illan ja tänäänkin vielä "aamun" frendeillä ja on rumpaloinnista kädet melko kipeenä :D Mut ihan loistava peli ^_^

---

Tänään rantautu rockband 2 biisivalikoimaa laajentamaan, Näyttäis ainaki perusominaisuudet toimivan GH:n skitalla, mut vaadin perusteellisempaa välineiden testaamista! Ens viikolla sit lisää kepukoiden heiluttelua, eiks jee!
[/q]

Ou jea

[q]mange, 2.1.2009 21:39:
Tänään kotiutui Guitar Hero: World Tour. Helmee renkutusta. =)
[/q]

Pelasin koko eilisen illan ja tänäänkin vielä "aamun" frendeillä ja on rumpaloinnista kädet melko kipeenä :D Mut ihan loistava peli ^_^

[q]Sankari, 26.1.2006 10:59:
Elder Scrolls:Oblivion
[/q]

Ai toikin on tullu jo? Morrowind oli jo niin koukuttava, että toi voi koitua mun turmioks.

[q]Avernian, 4.8.2007 19:08:
---
alek száhala, 23.7.2007 14:31:
Ave Parthia!

---

Ratsastavat keihäänheittäjät oli aika liian tehokkaita tossa pelissä :(

Joko on Medieval II pelattu kymmeniä kertoja läpi?
[/q]

Mun mielessä tossa oli aika hyvässä balanssissa yksiköt. Slingerit ja jousimiehet tiputti aika tehokkaasti keihäshepat. Medieval II:sta pelailin aika pitkälle Maureilla, mutta alko ottaan päähän ne piispat, merchantit ja huonosti toteutetty taistelusysteemi. Hevosmiehet törmää jalkaväkeen kun seinään (nostaa vielä peitset ylös ennen osumaa) ja jousiampujilla ei tee käytännössä yhtään mitään.

[q]Avernian, 5.8.2007 18:55:
---
alek száhala, 5.8.2007 17:37:
-- Slingerit ja jousimiehet tiputti aika tehokkaasti keihäshepat. --

---

Jos niin väität. Itellä ei ollut ollenkaan moisia ongelmia. Jos jalkamiehet on avoimella kentällä, voi hepoilla aina vain juosta päältä (ratsuväellä oli ihan uskomattomat bonukset jalkaväkeä vastaan). Jos välissä on muuri, piti paikalle raahata katapultti. Tosin ilman katapultteja ei kotoa tarvi lähteä muutenkaan :p
[/q]

Mun mielestä Rome tw:n barbarian invasionissa taistelusysteemi oli hiottu huippuunsa. Ainoat överiäijät RTW:ssä mun mielestä on germaanien berserkerit. Käytännössä 7-8 yksikköä nitä leipo armeijan kun armeijan, menee spartalaisetkin poikki ja pinoon. Bloodlust päälle vaan ja sit voikin kelata taistelun loppuun, kantsii kokeilla jos ei oo kokeillu :p

[q]Avernian, 6.8.2007 22:44:
---
alek száhala, 6.8.2007 22:41:
Mun mielestä Rome tw:n barbarian invasionissa taistelusysteemi oli hiottu huippuunsa. Ainoat överiäijät RTW:ssä mun mielestä on germaanien berserkerit. Käytännössä 7-8 yksikköä nitä leipo armeijan kun armeijan, menee spartalaisetkin poikki ja pinoon. Bloodlust päälle vaan ja sit voikin kelata taistelun loppuun, kantsii kokeilla jos ei oo kokeillu :p

---

Vois kokeilla. Juokseeko ne hevosen nopeudella kans? (Koska muuten imho ne on vaan tykinruokaa horse archereille.)

Millä sä muuten hoitelit sitten barbaarikansojen horse archerit?
[/q]

Yleensä tietokone on sen verran tyhmä, että kämmää archereidensa kanssa ja berserkerit saa ne kiinni *joo*.

Yleensä slingerit ja perus jousijampat pistää hyvin pataan horse archereita (lukuun ottamatta Armenialaisten katafraktiarchereita, joilta tosin loppuu nuolet aika nopeesti ja sen jälkeen ne voi hoidella joko keihäsmiehillä tai ratsuväellä). Horse archerit on kieltämättä vittumaisia, jos niitä on paljon. Mutta mulle ei ainkaan koskaan tullu niistä ylitsepääsemätöntä ongelmaa.

Mä oon nyt pelannu ton total warin läpi (tai 40+ provinssiin asti ja paria myllyä vaille läpi) germaaneilla, kartagolla, parthialla, roomalla, briteillä, makedonialla ja seleukideillä. Joista viimeisin oli ehkä vaikein pelata heti alussa päälle rynnivän egyptin takia. Kuitenkin kun saa talouden kuntoon niin loppupeli menee helposti, koska noilta löytyy käytännössä kaikki pelin hyvät yksiköt: norsut, katafraktit, chariotit, falangit ja legioonalaiset.

Toi barbarian invasion on nyt menny läpi vasta kelteillä, huomattavasti vaikeempi imo kun pelkkä rome total war.

VGA Planets 3.0

[q]Slim_Jim, 21.1.2008 18:26:
Total Annihilation + lisälevyt Core Contignency ja Battle Tactics.
+ 5000 yksikön rajoitusmodi yms. muuta sälää.

Pää hajoaa.
[/q]

TA rulexor! Yks parhasista lanipeleistä ikinä :D Vähän tuppaa kaatuileen vaan kun joka jätkällä on se 1000+ unittia.

Eilen tuli postiluukusta Command & Conquer - The First Decade. 12 C&C peliä yksissä kuorissä. Maksoinkin huiman kympin + pk ;)

Tässä riittää pelattavaa hetkeksi

[q]C-Hill, 17.8.2009 15:13:
---
Ober, 13.8.2009 01:29:
Tuli tossa talvella poistettuu x-box360 .
ei voi sanoo ku että mitä homoiluu tolla on pelata räiskintäpelei jos on tottunu hiiren ja näppiksen kans pelaamaan

---

Ja päinvastoin ihan sama homma.
[/q]

Muutaman kerran kattonu kun kaveri pelaa xboksilla jotain fps tyylistä peliä ja mua ärsyttää aivan suunnattomasti se että niihin peleihin joudutaan ohjelmoimaan kaikenmaailman viivästyksiä ja hidasteita niille vihulaisille että pelaaja ehtii edes hätäsesti sillä pädillä ohjaamaan tähtäimen oikeaan suuntaan. Tollasten pelaaminen padilla vaan on aivan luonnotonta. Ihan kuin pelaisi autopeliä näppäimistöllä (jota mä kyllä paremman puutteessa teenkin), kyllä se onnistuu mut ei se kivaa ole :D

Hyvä esimerkki oli joku vihulainen kun tulee moottorisahan kanssa aivan kiinni ja silti siinä on n. kolme sekuntia aikaa alkaa räiskimään sitä ennenkuin se vihulainen tekee mitään. Tosi "jännää"..

[q]Umbala, 18.8.2009 17:53:
Joo siis ei tuolla pädillä ole hiirtä+näppistä vastaan FPS:ssissä mitään sanottavaa, mutta yllätyin ihan itsekkin, kun ollaan kaverin kanssa pelattu tuota Resident Evil 5:tosta ja se on ollut mukavan pelattava vaikka olenkin tottunut tuohon hiiri+näppis comboon. Tämä tosin johtuu siitä, ettei se ole FPS vaan kuvattu niskan takaa (third person?). Jos tuntuu että vihut ei anna tarpeeksi vastusta kannattaa nostaa vaikeusastetta, se kun yleisimmiten vähentää tota vieressä seisoskelua aika mukavasti.
[/q]

Se varmaan oli just toi sama peli mitä kattelin, itse en siis ole pelannut itse peliä enkä pädillä muutenkaan mutta häiritsee vaan noi hidasteet ja just se että tähtäin liikkuu pädin kanssa vain yhdellä nopeudella (tai hitaammin ;) kun hiirellä voit nopeasti siirtää oikeeseen suuntaan. Saahan sitä hidastelua toki poistettua sillä vaikeustason nostolla mut ei se pädi anna siltikään yhtään enempää periksi siinä tähtäimen liikuttelussa joten no win.. Eli itseäni asia häiritsee niin paljon että ei edes pystyis alottamaan.

[q]C-Hill, 18.8.2009 20:10:
---
Takyon, 18.8.2009 18:07:
---
tähtäin liikkuu pädin kanssa vain yhdellä nopeudella (tai hitaammin ;)

---

Riippuu pelistä varmaan, jos Call Of Dutysta puhutaan niin that's bullshit. Analoginen tatti liikuttaa tähtäintä just niin nopeesti kun sitä ohjaat.
[/q]

Juu toki, mut siinä tatissa on kuitenkin se raja, jota enempää et pysty sitä liikuttamaan vaikka kuinka tahtoisit ja jos taas nostaa herkkyyttä ihan överiksi niin sit se tähtääminen vasta vaikeeta onkin. Jos nyt vaikka otetaan vertailuksi tilanne jossa huomaat että luotia sataa suoraan selän takaa, mitä veikkaat kummalla se tähtääminen ja samanaikaisesti liikkuminen onnistuu nopeammin ja luonnollisemmin? ;)

Toi liipasinpointti on kyl ihan hyvä, mut ei silti sais mua edes kokeilemaan padia. Mut mä en omista konsolia enkä pelaa konsolipelejä (pl. rokkipelit) niin eipä sille ole tarvetakaan. Ja hyvä jos sulle toimii pädi, en mä oikein siihen voi mitään sanoa :D

O