Mikä on ammattisi/mille alalle opiskelet?

Back to yleinen keskustelu O

Opiskelen kemian opeksi kolmatta vuotta ja siinä ohella ajan raitiovaunua ja päivittelen paria verkkosivustoa työkseni. Pidän töistäni, vaikka en niitä varmaan koko elämääni tekisikään, joten ei ole mikään kiire valmistua. Rauhallista tahtia opiskelen.

[q]anthocyan, 15.12.2005 12:38:
Ajattelin erikoistua bioanalytiikkaan, koska molekyylibilsa ja mikrobilsa kiinnostaa enemmän kuin kemia.[/q]

Ite opiskelin bioanalyytikoks, mut tota molekyylibilsaa oli aika vähän, muutama kurssi.. ja jos siihen halus erikoistuu niin oli kauheen vaikee saada luennoitsijoita pitämään kursseja. Mä erikoistuin mikrobiologiaan (ja immunologiaan), siihen sit löytyikin hyvin kursseja ja opettajia sekä paikkoja missä harjoitella. Mut puolet bioanalyytikon opiskelusta on kliinistä labrahommaa, joka tuli mulle aluks yllätyksenä.. mulle taas toi labra-analyytikko olis sopinu paremmin :D

Tällä hetkellä ite oon töissä lapsettomuusklinikan labrassa. Sinäänsä hyvä työpaikka, ettei tarvi paljon olla potilaiden kanssa tekemisissä.

Parturi-kampaajaksi pitäis valmistua kuhan taas pääsee koulun penkille,opinnot jäi lasten takia kesken,mutta eiköhän sekin tule suoritettua kunnialla loppuun asti,ku jäi kuitenkin niin vähän jäljelle*joo*

Tällä hetkellä koneenasentaja.
Syksyllä toivottavasti jotain uutta opiskelemaan!

[q]Mark Hamilton, 13.12.2005 18:51:

Mitä teillä on opinnoissa..???

Meillä on ainakin 3ds MAX:ia ja Directoria, ohjelmointia jne..
[/q]

Ohjelmointiin painottuu aika pitkälti, kun oon tolle tietojärj. käytön ja kehittämisen puolelle suuntautunut.

[q]Bio, 15.12.2005 14:48:
---

Ajattelin erikoistua bioanalytiikkaan, koska molekyylibilsa ja mikrobilsa kiinnostaa enemmän kuin kemia.
---

Ite opiskelin bioanalyytikoks, mut tota molekyylibilsaa oli aika vähän, muutama kurssi.. ja jos siihen halus erikoistuu niin oli kauheen vaikee saada luennoitsijoita pitämään kursseja. Mä erikoistuin mikrobiologiaan (ja immunologiaan), siihen sit löytyikin hyvin kursseja ja opettajia sekä paikkoja missä harjoitella. Mut puolet bioanalyytikon opiskelusta on kliinistä labrahommaa, joka tuli mulle aluks yllätyksenä.. mulle taas toi labra-analyytikko olis sopinu paremmin :D

Tällä hetkellä ite oon töissä lapsettomuusklinikan labrassa. Sinäänsä hyvä työpaikka, ettei tarvi paljon olla potilaiden kanssa tekemisissä.
[/q]

Jepulis. Hyvä ammatti toikin.*hymy* Mut joo itekin katsoin silloin bioanalyytikon vaihtoehdon läpi, muttei sopinu oikee mulle, ku opinnot ei käsitelly tarpeeks mua kiinnostavia asioita. Mut tää on kiva paikka opiskella.

Pidähän kivaa siellä töissä Ja oli mukavaa nähdä sua.

[q]Hyzenthlay, 15.12.2005 12:22:
---
wiwi, 15.12.2005 12:12:
. Kai johki yliopistoon ajaudun hengaamaan..

---

Mee mieluummin rehellisesti töihin kun jonnekkin vaan kulissiopiskelemaan. Mikään ei vituta sen enempää, kuin turhat opintolainat ja käytetyt tuet + tuhlattu aika.
[/q]

Sanos muuta! Turhia opintolainoja maksamalla saa kyllä, jos millä, aikaan turhautumisen kliimaksin.

*super*Musta tulee isona ninja, salamaseepra ja voimamies.*super*
Mut sitä ennen väkerrän tietoliikennetekniikkaa ja tuotantotaloutta DI:n oppimäärän verran.*eiei*

[q]Hyzenthlay, 15.12.2005 12:22:
---
wiwi, 15.12.2005 12:12:
. Kai johki yliopistoon ajaudun hengaamaan..

---

Mee mieluummin rehellisesti töihin kun jonnekkin vaan kulissiopiskelemaan. Mikään ei vituta sen enempää, kuin turhat opintolainat ja käytetyt tuet + tuhlattu aika.
[/q]

Niin,oot varmasti oikeessa ja niin mä varmaan ainakin eka meenki. Kyllä mua oikeesti kiinnostais monet aineet esim. psykologia, filosofia, historia ja kielet joita voisin kuvitella opiskelevani, en vaan tiedä että mitä niillä sitten tekisin.

Sitä paitsi oon ihan varma et maailmassa on joku miljoona ammattia joista en ees tiiä koska ne ei oo "tavallisia" tyyliin poliisi, opettaja, kirjanpitäjä...Ehkä mä sitten vaan törmään sattumalta "siihen oikeeseen" ammattiin. Kuulostaa lähes romanttiselta*lmao*

[q]pHaze, 28.11.2005 17:50:
Postissahan sitä raadetaan tällä hetkellä. Mutta kunhan tästä kerkeää vähän opiskelemaan, niin kai sitä pitää politiikkaan pyrkiä ,)[/q]

pHaze for president?*hih*

tavoitteena joskus olla riisto-kapitalisti

mä opiskelen biologiaa, pääaineena genetiikka...
eli tiedossa mm. kyseenalaisen terveellistä laboratorioilmaa, kituuttamista pienillä tutkimusapurahoilla(jos niit edes saa), valvottuja öitä laboratoriossa mielikuvituksen rajoja rikkovien kokeiden parissa, pätkätöitä ja hullutohtori-syndroomaa..*nauru*jos siis saa töitä. valoisa tulevaisuus, mut tota meille koulussa koko ajan painotetaan...

...silti kaikesta huolimatta oikea paikka mulle*sydän*

Olen työskennellyt toimittajana tietokonelehdessä nyt reilu viisi vuotta. En sitten tiedä mihin noista kategorioista se menee. En ole aikeissa vaihtaa ammattia.

Kieliteknologiksi (ts. filosofian maisteri) ois tarkotus valmistua.

[q]kilobitti, 16.12.2005 11:38:
---
pHaze, 28.11.2005 17:50:
Postissahan sitä raadetaan tällä hetkellä. Mutta kunhan tästä kerkeää vähän opiskelemaan, niin kai sitä pitää politiikkaan pyrkiä ,)
---

pHaze for president?*hih*
[/q]No kun ei diktatuurissakaan eletä...

lopputyön kun saan naputeltua loppuun niin olen tutkinnon omaava kulttuuri(tapahtumien) tuottaja. siis oletusarvoisesti pääsen lopputyölläni vielä läpi hmm

Leipuri/kondiittori!!

Pitäs valmistuu kosmetologiks vuoden päästä....

Sopis moneenkin vaihtoehtoon, mut tosta tekninen työ ja
ammatti; sähkömies. :)

Moi kaikki ihanat klubittajat!

Tätä aihetta on varmaan joskus ennenkin tutkittu, mutta kun en ole ollut mukana klubituksessa vielä kovin kauan ja en jaksa alkaa kaikkia noita aiheita selailemaan, niin kysynpä tässä tätä mieltäni askarruttanutta asiaa. Eli..mitä teet työksesi/mihin ammattiin opiskelet. Mikä sinusta tulee isona?

Itse opiskelen luokanopettajaksi ja tajusin, etten tunne ketään (no okei yhden) opettajaa, joka ois bileihmisiä. Onks opet keskimääräistä vakavamielisempiä vai onks teitä täällä? Ehkäpä en muutenkaan ole kaikkein tyypillisin vekkihameluokanopettajapersoona..

Laitoin tähän nyt mukaan tällaisen gallupinkin, joka on kyllä suoraan sanottuna aika pebasta.. Se on nyt osittain työkkärin sivujen mukaan muotoiltu, mutta vaikea oli saada siihen mahtumaan kaikkea mitä halusi ja vieläpä jotenkuten loogisesti niputettuna.

O