Päivän uutinen

Back to yleinen keskustelu O

[q]tiiplis, 18.11.2008 13:23:
Koulutytön joukkoraiskaajien tuomiot puolittuivat

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1617307

Itä-Suomen hovioikeus taas asialla Kyseisen putiikin linjan tuntien on ihme että tuosta lapsen törkeästä seksuaalisesta hyväksikäytöstäkään on tullut mitään tuomiota
[/q]

Samalla:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1622043

Reilu miljoona korvauksia valtiolle ja pari vuotta häkkiä.

Kill the children, rape the children, beat the children, but goddammit! Don't mezz with my $$$$zz!

[q]alek szahala, 2.12.2008 20:30:
Samalla:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1622043

Reilu miljoona korvauksia valtiolle ja pari vuotta häkkiä.

Kill the children, rape the children, beat the children, but goddammit! Don't mezz with my $$$$zz!
[/q]

Huhhuh. Kyllä jokin taitaa olla pahasti pielessä.. Kumpi on pahempi, et jotkut vetää vapaasta tahdosta jotain nuuskaa vai tollaiset hirmuteot..

Itselle päivän pelasti Owen Palletin keikka kesäkuussa, josta Metro uutisoi=)

[q]Karski, 8.8.2007 12:24:
Seuraavaks voitteki sit huolestua itämeren tilasta
ihan tosissanne.
[/q]

komppaan. härskiä luettavaa eräällä foorumilla aiheesta.

http://www.stealthunit.net/message.aspx?intBoardID=3&intMessageID=388286

[q]Umbala, 2.12.2008 10:38:
---
Epailija, 2.12.2008 10:28:

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Oikeuskansleri+arvostelee+kiistelty%C3%A4+Lex+Nokiaa/1135241584392

---

Kumpikohan tässä on suurempi vaikuttava tekijä. Kusipäisyys vai typeryys? Mä olen jo hetkenaikaa toivonut, että viimeaikoina tehtyjen paskojen lakien taustalla olisi enemmänkin juuri typeryys ja kyvyttömyys kuin suora kusipäisyys. Nyt alkaa kuitenkin pikkuhiljaa olemaan jo niin härskiä, että ihan oikeasti pelottaa mitä tapahtuu seuraavan 10 vuoden aikana.
[/q]
On se nyt perkele.

Joo, jos typeryydestä olisi kysymys, niin virheistähän voisi oppia vielä joskus. Kusipäisyys sen sijaan tuskin häviää mihinkään. Vaikutelma mikä mulle tulee, on että tässä haetaan lähinnä sellaista henkistä yliotetta ihmisiin. Mun on muutenkin vaikea käsittää, miksi sähköposti olisi juuri se hirvittävän vaaran yrityksille aiheuttava väline. Se tuskin on kuitenkaan ainoa tapa siirtää tietoa ihmisten välillä.

Siinä vaiheessa kun yritysten eduta alkavat ajaa perustuslain ja ihmisoikeuksien yli, ollaan mun mielestä ihan vitun metsässä.

[q]whispering, 2.12.2008 16:10:
---
tiiplis, 18.11.2008 13:23:

Eli kirkon sytyttämisesti saa yli 2 kertaa kovemman tuomion
[/q]

+ 4,2millin korvausvaatimukset....

Uusi kouluisku oli lähellä - poliisi esti viime hetkellä

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1608289

Ennätysmäärä kolareita Helsingin lumipyryssä:
http://www.vartti.fi/artikkeli/89570152-628f-40e3-9ec7-768a1b56e350

"Talvi yllätti taas autoilijat" vai pitäisköhän sanoa "hesalaiset" LOL!

[q]drifter, 7.4.2009 12:44:
---
Freja, 7.4.2009 11:40:
[size=15]Tv-lupamaksu saattaa vaihtua kuluttajalle edullisempaan Yle-veroon[/size]

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/1135244996683

- eli maksettais kaikki sitten sitä veroa, vaikka ei kuuntele ylen radioita, katso heidän kanaviaan tai käytä muitakaan heidän tuotteitaan? Jes.
Jos noin käy ni mä lähen tästä saatanan maasta.

---

Niin no. Siihenhän on "syy":

[/q]
Hmm. Noin ajatellen aika monetkin verot ois "turhia". Aika samahan se usein on, miksi sitä veroa nimitetään kun tarkoitus on lähinnä kerätä varoja. Esimerkkinä nyt vaikka uusi kiinteistövero (en tiedä onko vielä ehdotuksen asteella), joka tosin menee monen kohdalla kohtuuttomaksi.

En tiedä, oletteko perehtyneet yleisradiotoiminnan historiaan ja siihen, miten se eroaa eri maissa. Esimerkiksi jenkeissä lähtökohta oli alunperin täysin mainosrahotteinen media kun taas Suomessa radiotoiminta aloitettiin valtion valvonnassa (tosin yritysmuotoisena). Erilaisten lähtökohtien vaikutus esim. ohjelmien sisältöön oli ja on todella suuri.

Itse näen julkisen palvelun median olemassaolon erittäin tärkeänä, joten suhtaudun maksuun myönteisesti. Mun mielestä vaikka tällainen "pakkovero" on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin esim. mainosrahotteisuus.

Tämä ihan yleisellä tasolla, itse uutiseen en ole vielä ehtinyt kunnolla perehtyä.

[q]REivaaja, 8.4.2009 12:20:
sä kannatat yhden lapsen politiikkaa ja se on käytännössä lasten murhaamista tukeva käytäntö. Sä tällä viestillä vain tuit mun näkemystä, ja toivottavasti avasit sitä myös monille muille.

Suomen kulttuuriakin suojelet, mutta samalla sä olet valmis näivettämään sen.
[/q]

Suhteessa Suomen kulttuuri ei näivety mihinkään, jos (ja tää kieltämättä on eeerittäin iso jos) muidenkin maiden kansalaiset havahtuvat lisääntymään vähemmän. Enkä mä sitä paitsi erityisesti halua suojella suomalaista vaan yleislänsimaista kulttuuria, kulutuskeskeistä elämäntapaa tosin on downgradattava myös teollisuusmaissa aika pian. Saan kai maailman säilymisestä edes haaveilla?

No, tosiasiassa Suomea ja kulttuuriamme näivetät tällä hetkellä esimerkiksi juuri sä kuumakalle omilla kirjoituksillasi ja koko klubbarin infantiileimmalla avatarillasi, jonka näkeminen ei ole omiaan herättämään mitään luottamusta sun järjenjuoksuun tai uskomusta siihen, että sä voisit lisääntyä ikinä kenenkään naisen kanssa. Seikka jossa sinänsä ei ole mitään pahaa, päinvastoin. Täst eteenpäin sä diagnosoit mua noressa.

[q]astaroth, 16.12.2009 02:35:
http://www.telegraph.co.uk/technology/news/6818010/Australia-plans-Chinese-style-internet-filtering.html

ausseissa aiotaan pelastaa maailma ja lapset nettisensuurilla
[/q]

Just oikein. Ihmisiä vaan pitää suojella. Ei ne ite osaa pitää huolta itsestään. Esivalta ja poliitikot tietää mikä on hyväksi kansalle. Aina.

[q]Annakins, 7.4.2009 11:51:
---
Freja, 7.4.2009 11:40:
[size=15]Tv-lupamaksu saattaa vaihtua kuluttajalle edullisempaan Yle-veroon[/size]

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/1135244996683

- eli maksettais kaikki sitten sitä veroa, vaikka ei kuuntele ylen radioita, katso heidän kanaviaan tai käytä muitakaan heidän tuotteitaan? Jes.
Jos noin käy ni mä lähen tästä saatanan maasta.

---

Yle-veron takia?
[/q]

IMO toi TV-maksun siirtäminen veroksi on ihan saatanan törkeä temppu.

Digitoday:

"Yleisradion toimintaa ryhdytään rahoittamaan erityisellä Yle-verolla, kaavaillaan kansanedustaja Mika Lintilän (kesk) vetämässä työryhmässä. Vero olisi samansuuruinen kaikille kotitalouksille yhteisöille."

Siis mitä vittua, onko nyt niin, että opiskelijan pitäs säälittävästä 400-500 euron opintotuestaan tukea Yleä joka kuukausi n. 15-20 eurolla, katsoi kanavaa tai ei (jostain luin tuon arvioidun kuukausittaisen summan, mutten enää muista mistä).

Musta YLE vois lyödä toisen telkkarikanavansa kiinni, tai siirtää koko paskan maksukanavaksi, saisivat sitten ne siitä maksaa jotka sitä tarvitsevat. Kyllä mä ainakin uutiseni ja dokumenttini löydän muualtakin.

[q]alek szahala, 12.4.2009 23:27:

Digitoday:

"Yleisradion toimintaa ryhdytään rahoittamaan erityisellä Yle-verolla, kaavaillaan kansanedustaja Mika Lintilän (kesk) vetämässä työryhmässä. Vero olisi samansuuruinen kaikille kotitalouksille yhteisöille."

Siis mitä vittua, onko nyt niin, että opiskelijan pitäs säälittävästä 400-500 euron opintotuestaan tukea Yleä joka kuukausi n. 15-20 eurolla, katsoi kanavaa tai ei (jostain luin tuon arvioidun kuukausittaisen summan, mutten enää muista mistä).

Musta YLE vois lyödä toisen telkkarikanavansa kiinni, tai siirtää koko paskan maksukanavaksi, saisivat sitten ne siitä maksaa jotka sitä tarvitsevat. Kyllä mä ainakin uutiseni ja dokumenttini löydän muualtakin.
[/q]

Mun mielestä toi on todella hieno juttu. Saadaan vapaamatkustajat maksamaan vihdoin kuluja.

[q]Ylellä on kahdeksan radiokanavaa, joista yhden yhteydessä 21 maakunta- ja alueradiota, neljä televisiokanavaa, teksti-tv ja yle.fi-sivusto.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yleisradio
[/q]

Tuosta siis maksetaan. Ymmärtääkseni Ylellä on myös yhteiskunnallisesti merkittävät arkistot ääni ja videotallenteita. Et ikinä ole noita palveluja käyttänyt? Et edes vahingossa?

Olen kyllä samaa mieltä, että ylen kuluja voi hyvin vähentää tv-toimintaa supistamalla. Rahan haaskausta mm. HBO-diili, jolle varmasti olisi ollut ottajia kaupallisella puolella. Ylen tv-ohjelmat pitäisi olla yhteiskunnan kannalta tärkeän informaation jakajia. Uutisointia, dokumentteja, suomalaisia sarjoja ja ylipäätään suomalaista ohjelmaa. Jenkkiviihde ei mielestäni kuulu verorahoilla maksettuun toimintaan.

[q]Vexe, 12.4.2009 23:58:
---
alek szahala, 12.4.2009 23:27:

Digitoday:

---

Mun mielestä toi on todella hieno juttu. Saadaan vapaamatkustajat maksamaan vihdoin kuluja.
[/q]

Musta tässä ei ole mitään hienoa. Yleensäkin on törkeää mainos- ja maksukanavia kohtaan, että lain mukaan niitä ei saa katsoa, jollei rahoita Yleä.

Tämmönen järjestely saattaa muutenkin karata äkkiä käsistä. En ihmettelis vaikka kohta kaikki helsinkiläiset joutuis maksamaan kuukausilipun hinnan "HKL-tasaveroa" joka kuussa sen takia, että osa jengistä kulkee pummilla.

[q]REivaaja, 16.4.2009 11:26:
---
Wolverine, 16.4.2009 11:19:
no en tiedä miten muuten tuo ylhäällä oleva teksti pitäisi tulkita :)

mod: ja niinku kirjotin niin ei tosiaan saanut tuomiota mutta kuitenkin vietiin käräjille, ei se tuomiokaan tässä vaiheessa yllättäis ketään.

---

Eli yhdistetään vanha mantra yhteen tapaukseen = totuus?
rikollisillakin on oikeusvaltiossa oikeus oikeuteen. Kuka tahansa saa tehdä rikosilmoituksen ja syyttäjällä on velvollisuus kohdella poliiseita ihan samalla tavalla kuin normaalikansalaisia. Hekin ovat ihmisiä. Mielestäni on vain hyvä, että äärimmäiset voimakeinot tutkitaan tarkkaan. Siten voimme varmistua poliisiemme auktoriteetin säilymisestä normaaleilla ihmisillä.
Ehkä pelko on tehokkaampaa auktoriteettiä kuin kunnioitus. Se ei kuitenkaan luo tervettä perustaa valtiolle.
[/q]

niinkuin sanoin niin iltalehti on TOTUUDEN TORVI! noh ihan vakavasti nii toki hyvä että noikin tutkitaan, mutta näin maallikon silmin jos iltalehden kirjottama versio on oikea niin sitten en ymmärrä miten tuosta voidaan viedä käräjille. Itse sain ainakin semmoisen käsityksen tuosta että poliisi pelkäsi itsensä puolesta ja teki järkevän ratkaisun ja ampui polveen sen sijaan että ampui 5 laukausta rintaan. Suomessa muutenkin tuomiot esim. raiskauksista on mielestäni turhan lieviä mutta tää menee nyt niin OT:ks etten viitsi kirjotella sen enempää :)

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801117074402_uu.shtml

Mitä tässä maassa pitää tehdä, ennen kuin syytetään tapon yrityksestä?

Puukolla voi iskeä useita kertoja sydämen alueelle ja puhkoa vielä renkaat autosta ettei uhri pääse hakemaan apua, niin kakkua tulee kaks vuotta ehdollista törkeästä pahoinpitelystä, vaikka ihan selkeästi yritetään tappaa.

Ja ehdollista tietty vielä, koska eihän sitä nyt tappajia kuulu vankilaan laittaa, missä ne raukat "laitostuu".

[q]Renell, 9.6.2008 12:33:
hmm.. aika kummaa. mahdollista kyllä.
[/q]

esim. merkattua rahaa mitä olisi helpompi jäljittää? ;)

http://www.express.co.uk/posts/view/15642/4,000-people-a-week-trying-to-leave-UK

Britanniasta muuttaa vuosittain pois siis liki 210.000 koulutettua ammattilaista pois maahanmuuton ja monikurjistumisen jaloista.

“They’re saying ‘I can’t put my children into the right school, but if I move abroad I can’. Most people are very patriotic and don’t want to leave. They’re almost terrified about it. But they say they just have to.

“It’s a shame people at the top don’t recognise they’re not doing enough to retain highly skilled workers in this country. A lot of them are quite young, and they’re not idle. They just can’t see a future for themselves in this country. They want to get married and settle down and buy homes, but they can’t see it happening here.

“And time and time again they are saying to us they don’t want to be seen as racist because they are quitting because of immigration. We tell them of course they’re not.”

varsin surullista.

[q]ezzy, 16.12.2008 11:33:
annakins, sehän oli ulkomaalaistaustainen kuski?
[/q]

Ei voinut olla. Somalitaustaiset ovat sovittelutaidon suurlähettiläitä. Ulkomaalaisuus tässä tarkoittaa mitä ilmeisemmin ruotsalaista valkoista heteromiestä, jota uhkasi työperäisten nuorukaisten seksuaalinen energia ja ylivertaisuus.

[size=25]S U O M I[/size]

O