Päivän uutinen

Back to yleinen keskustelu O

[q]gnomex, 18.6.2008 11:59:
---
REivaaja, 18.6.2008 11:47:
Helppo syyttää oikeuslaitosta kun valamiehet, eli kansa päätti syyllisyydestä. Jos kansa olisi ollut muuta mieltä olisi tuomari varmasti pistänyt elinkautisen. Näin tällä kertaa...
---

Nyt ei olla USA:ssa.

Kyseisessä käsittelyssä oli tuomari ja kolme lautamiestä. Tuomarilla on 2 ääntä ja lautamiehillä kullakin 1. Tässä tapauksessa kaksi lautamiestä oli tapon kannalla ja tuomari ja yksi lautamies törkeän kuolemantuottamuksen kannalla joten kuolemantuottamus voitti 3-2.

Lautamiehet ovat suht taviksia.

Joten "taviksistahan" enemmistö oli tapon kannalla.
[/q]
Anteeksi. Lautamiehet.

Ja voihan sen noinkin laskea...
-M
[q]Anselmi aukoo päätään blablabla[/q]

Ja Anselmi. Voi vittu sä olet tyhmä. Takerrut pikkuseikkaan koska olemme eri mieltä. Eipä siinä muuta, mutta vittuiluun se ei riitä.

[q]Anselmi, 18.6.2008 12:10:
---
REivaaja, 18.6.2008 12:00:
Ja Anselmi. Voi vittu sä olet tyhmä. Takerrut pikkuseikkaan koska olemme eri mieltä.

---

etköhän sä edusta tääl lahjakaasti jo ilman mun pikkuseikkoihinkin takertumistakin.
'Aika moni on sut norettanu, tiedätkö itsekkään kuinka moni?'
Joten jatka ihmeessä.
[/q]
No mä en olekkaan selkärangaton popularisti. Mä en pelkää sanoa mielipiteitäni sen takia että joku ei siksi ehkä tykkää musta. Silloin ne ei tykkäis muutenkaan. (Nyt on sullakin tilaisuus norettaa.) Se nyt vaan on fakta että suurin osa ihmisistä on tyhmiä, minä mukaan lukien. Tosin älykkäämmältä ei muualla tunnu... Sait miettiä vastaustas kolme kertaa :D

Mä en ikäväkseni ole kasvanu plurrin täyttämässä tynnyrissä ja siitä kärsin kovin :,(
Sodan runtelema maa voisi olla ehkä se mun paikka...
Tosiasia on kuitenkin se että mä uskallan mennä luodin eteen aatteitteni vuoksi. Uskallatko sä?

Ja ei, et olisi tehnyt palvelusta jättämällä ton nore jutun. Olen ihan tietoinen siitä.

[q]Anselmi, 18.6.2008 12:10:
---
REivaaja, 18.6.2008 12:00:
Ja Anselmi. Voi vittu sä olet tyhmä. Takerrut pikkuseikkaan koska olemme eri mieltä.

---

etköhän sä edusta tääl lahjakaasti jo ilman mun pikkuseikkoihinkin takertumistakin.

Joten jatka ihmeessä.
[/q]
Meidän ero on siinä että mä en inhoa sua (et vaan osaa). Jos mä nään jotain missä mun mielestä voisit skarppaa. Kerron sen sulle vaikka se tarkottais sitä että inhoaisit enemmän. Ja silläkin uhalla että olen väärässä ja teen itsestäni pellen.

[q]ulina, 18.6.2008 13:33:
PWNED :D

Ei vaan osaa :D
[/q]
XD Totta vai ei.. Sitä on ihan turha lähtee sen suuremmin inttää... Tehkööt omat päätelmänsä.

[q]Anselmi, 18.6.2008 12:27:
Tuon perusteella voisi olettaa että et
tiedä sodasta mitään. Kukaan joka on sotaa nähnyt ei anna noin lapsellisia lausuntoja.[/q]
[q]REivaaja, 18.6.2008 12:40:
Olen asunut sotalasten kanssa saman katon alla BTW.
[/q]
PWNED :D

Ei vaan osaa :D

[q]JussiS, 19.6.2008 09:11:
Joku voisi myös miettiä, että kuinkakohan autenttinen tuo "mielipidemittauksen" tulos on.
[/q]
Kyllä voi ollakkin ihan autenttinen. Venäjältä löytyy helvetisti patriootteja. Samaa kastia Jenkkien kanssa.

[q]Android, 18.6.2008 14:59:
Ehkä pitäisi klubituksen "kehitystopiciin" pistää ehdotus että noressa olevien ihmisten viestejä ei myöskään näkyisi quoteissa.
[/q]Hahaha. Tää on aika hyvä :D Oot tainnu liittää bioniseen selkärankaasi verkkopiuhan ku noin syvälle nahan alle menee mun jutut. :D Kiitti, pelastit päiväni.

Edit: Ai, oletkin EMO. Sori, oon hiljaa...

Jennifer Lopez bikineissä kait bahamalla!!!!!!

Katso kuvat!!!!!
Exclusive!!!!!!!

http://www.egotastic.com/entertainment/celebrities/jennifer-lopez/jennifer-lopez-bikini-pictures-003729

[q]Epailija, 26.6.2008 10:09:
Espanja antoi apinoille ihmisoikeuksia
[/q]Mun mielestä hyvä juttu. Apinat ovat mielestäni tyhmiä ihmisiä.
Laki on kuitenkin kiusallisen helppoa raiskata semantiikalla. Ongelma lienee juuri se että nyt rajanveto hämärtyy, kun geenien erot ovat eri roduilla kuitenkin pahimmillaan prosentin sadasosan luokkaa.

[q]Epailija, 26.6.2008 10:36:
Apinoiden välilläkin on aikamoisia eroja. Suomi on siitä kehno kieli, että termiä apina käytetään yleisesti sekä apinoista (monkeys) että ihmisapinoista (apes), joista jälkimmäiset ovat huomattavasti välkympiä. Eroa on siinäkin onko ihmisapina kasvanut luonnossa vaiko vankeudessa ja ihmisten kouluttamana.
[/q]
Totta, mietinkin pitäisikö muokata sanaksi ihmisapina.

[q]
Ongelmia tuottaa myös se, että rajanveto on aika mielivaltaista. Pelkkä geneettinen samanlaisuus ei vielä sekään ole kummoinen peruste, koska se ei takaa älykkyyttä taikka kummoista tiedostavuutta ja jos taas vedotaan älykkyyteen, niin voidaanko esim. delfiinit jättää oikeuksien ulkopuolelle? Toisaalta mikä olisi se luotettava älykkyyden mitta, jota voisi soveltaa jokaiseen eliölajiin? Lisäksi tuolla hesarin keskusteluissa tuli esiin sekin kysymys, että jos ihmisapinoille tulee oikeus elämään, niin onko muilla ihmisapinoilla tällöin velvollisuus kunnioittaa tuota oikeutta? Jos kyllä, niin täytyykö apinan tappavaa apinaa rangaista?
[/q]
Mielivaltaista se on ollut nytkin ja varsinkin ihan vähän aikaa sitten. Voisi sanoa että 200 vuotta erottaa meidät eläimistä.

Onhan sitä ihmisiäkin joita ei voida pitää vastuussa teoistaan, miksei siis apinat voisi kuulua samaan kategoriaan. Ei heille kuitenkaan YK:n määrittelemiä ihmisoikeuksia annettu? Älykkyyttä en tarkoitttanut käyttää määritelmänä ihmisoikeuden piiriin kuuluville eliöille vaan miten itse määrittelen apinat. Ihmisiä ne ovat mielestäni koska ne ovat niin lähellä meitä sukupuussa.

[q]En oikein usko, että apinoiden olot tämän lain myötä hirveästi paranevat, mutta toisaalta tämä oli hyvä tapa muistuttaa ihmisiä siitä, että mekin olemme eläimiä ja että oikeudet ovat vain yhteisiä sopimuksia ja siksi niitä ei voi pitää itsestäänselvyyksinä.[/q] Tämän takia pidän lakia hyvänä.

[q]hallucinogen, 26.6.2008 11:50:
Kohta paikalliset hipit alkaa varmaan käyttää kyseistä lakia keppihevosena yrittäessään edistää myös tuotantoeläinen (ihmis)oikeuksia. Eikös oikeuksien mukana yleensä seuraa myös velvollisuuksia ja vastuuta? Kohta ei väkivaltaisesti käyttäytyvää orankia lopeteta vaan pistetään sakkoja (varmaan banaaneissa?) ja pari kuukautta häkkiä. Toki tietenkin perusteellisen esitutkinnan ja oikeuskäsittelyn jälkeen.
[/q]No ei lapsillakaan tai henkisesti jälkeenjääneilläkään ole velvollisuuksia... Tosta herää ainakin mulle kysymys miten sinä määrittelet ihmisen?

[q]hallucinogen, 26.6.2008 12:05:
---
REivaaja, 26.6.2008 11:57:
No ei lapsillakaan tai henkisesti jälkeenjääneilläkään ole velvollisuuksia... Tosta herää ainakin mulle kysymys miten sinä määrittelet ihmisen?

---

Mihis noita oikeuksia tarvitaan kun noita kyseisiä eläimiä ei missään maassa saa metsästää ja jos halutaan parantaa Espanjan eläintarhoissa olevien eläinten oloja ja vähentää tai lopettaa uusien eläinten tuonti Espanjaan niin ei sitä varten tarvitse ihmisoikeuksia antaa apinoille.
[/q]Niin. Onhan toi ilmiselvästi enemmän periaatepäätös. Eläinten oikeuksien rikkominen ei vaan ole kovin rangaistavaa. Siitäkin syntyy aikamoisia ongelmia jos niiden oikeuksia rupeaa lisäämään.

[q]tbo, 28.10.2009 16:09:
---
Reivaaja, 28.10.2009 16:05:
---
tbo, 28.10.2009 16:01:
...ketään ei tunnu haittaavan kustantaa Viikinki Halmeen pirikännejä joiden ansaitseminen on taas vähän nii ja näi. Mikä vittu siinä oikein on? Janina on nainen? Äiti? MILF? Halme taas "vitun kova jätkä jolle sattuu ja tapahtuu?"

---

Kyllä mua ainakin vähn vituttaa, mutta ei se ole viikingin vika että sille rahaa annetaan.
Miten sä ratkaisisit keissin?

---

Valmista ratkaisuahan mulla ei ole, nyt joudutaan (ikävä kyllä) menemään näillä säännöillä. Se mua tässä nyppii että Janina saa tästä paskaa niskaan kun meillä on paljon räikeämpiäkin esimerkkejä systeemin [vitun härskistä hyväksi]käytöstä.

Ie. makselen mieluummin maitoa Janinan jääkaappiin kuin pepsiä Viikingin poskionteloon.
[/q]

Niin. Olen samaa mieltä.

Tosin mielestäni jokaisella on mielestäni oikeus tunkea rahat mihin itse aluaa. Toni anto idiooteille opetuksen, ja se on kyllä muutaman donan arvoinen (josta ei kyllä opita, kuhan valitaan seuraava idiootti tilalle. Pitäähän idioottejakin edustaa. Mielestäni kyllä persuksien kaikki käy paitsi politiikka politiikka sai nekkua ja siitäkin olen valmis maksamaan. Kuhan toi mamuttelu rauhottuu, niin alas tullaan ja kovaa.)

E: mä rupean harjoittamaan antipopulismia populismin lipun alla. Äänestän huonoimman puolueen typerintä ehdokasta.

[q]Annakins, 22.7.2008 10:44:
Keravan puukotuksen syynä halu päästä hoitoon

Melko surullista, sanoisin.
[/q]Samaa mieltä kyllä asiasta. Jokaisella pilvellä on hopeareunus ja paljon parjattu mielenterveydellisen hoidon puute pääsee vihdoin kunnolla (taas) uutisiin. Ikävää että tällä tavalla saadaan määrärahoja tehokkaimmin :(
Itsemurhat on kuitenkin arkipäivää ja määrärahojen puute on vaikuttanut useisiin kielteisiin hoitopäätöksiin erinäköisin seurauksin. Esim. Jos kerrot itsetuhoisista aikeista lääkärille, se tulkitaan terveeksi itsetietoisuudeksi.
Lopputuloksen voi arvata... Hoitojonot uutisoinnista huolimatta ovat liian pitkiä ja akuutti hoito on harvojen herkkua. Jorvin nuorisopsykiatrisella oli myös päihdenuoria ja näiden hoitaminen mielenterveyspotilaille tarkoitetuilla rahoilla on vääryys muita kohtaan.
Rahaa palaa myös normaaliin nuorten alkoholin käyttöön ja näitä tapauksia ei mielestäni voi hoitaa laitoksissa. Tietenkään ei voida sallia juomista alaikäisille, mutta jos nuori juo viikonloppuisin, on se hoidettava yhteistyössä vanhempien kanssa, eikä suljetuilla klinikoilla.
Aivan kuin nuori vietäisiin korjaamolle ja sen jälkeen kaikki jatkuu kuten mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ylilyönnit vahingoittavat helposti vanhempien ja yhteiskunnan auktoriteettia aiheuttaen enemmän haittaa kuin hyötyä.
Noille tapauksille ei voida poliisivoimin mitään ja lainsäädännön tiukentaminen vain kaventaa ihmisten vapautta ilman vastinetta.

[q]hallucinogen, 24.7.2008 19:04:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Espoolaisrovasti+siunasi+naisparin+rekister%C3%B6idyn+parisuhteen/1135238063691

Vaikka en usko Jumalaan ja kannatan homoparien oikeuksia (poislukien adoptio) niin mun mielestä tää on jo surkuhupaisaa. Ei niinkään vihityn parin kannalta (onnea heille) vaan kirkon. Kirkko myy kaikki arvonsa ja hylkää Sanan vain saadakseen ihmiset liittymään tai pysymään kirkossa. Omaa kuoppaansa kirkko tässä kaivaa kun uskovat kaikkoaa ja jäljellä jää vain tapakristityt. Eipä kuulu yksikään patavanhoillinen uskovaistuttuni enää kirkkoon. Kirkon ja valtion vois ihan hyvin erottaa toisistaan. Vois sit kirkollakin mennä paremmin kuin ei tarvitsis jokaista uutta trendiä seurata ja yrittää miellyttää kaikkia.
[/q]Voi *****. Oikeuksia... Mikäs nyt adoptiossa on niin kamalaa? No joo, hengaat patavanhoillisten uskovaisten kanssa... Valtio ja kirkko on jo aika pitkälti erotettu...

Kiva että sä ateistina määrittelet miten heidän tulisi uskoa.
Kivempaa on että haluaisit kirkon olevan patavanhoillinen, syrjivä instituutio

[q]hallucinogen, 24.7.2008 20:00:
---
REivaaja, 24.7.2008 19:08:
Voi *****. Oikeuksia... Mikäs nyt adoptiossa on niin kamalaa? No joo, hengaat patavanhoillisten uskovaisten kanssa... Valtio ja kirkko on jo aika pitkälti erotettu...

Kiva että sä ateistina määrittelet miten heidän tulisi uskoa.
Kivempaa on että haluaisit kirkon olevan patavanhoillinen, syrjivä instituutio

---

Mun mielestä lapsella on oikeus sekä isään ja äitiin, tästä on kyllä muualla sit ihan keskusteltukin. No eipä se kovin hyvin oo erotettu kun valtio kerää rahaa kirkolle yrityksiltä ja yksityisiltä henkilöiltä kirkollisveron muodossa.

En mä määrittele miten jonkun tulisi uskoa mutta voiko joku kutsua itseään kristityksi ja uskovaiseksi jos valikoi sen mihin haluaa raamatussa uskoa? Kristinusko perustuu raamattuun ja jos kirkko päättää valita vaan siitä itselleen sopivat osat niin mitä siitä tulee?

Jumalaan voi siis uskoa mutta ei sitä oikein kristilliseksi Jumalaksi voi kutsua.
[/q]Lapsella on oikeus hyviin vanhempiin/vanhempaan, siihen ei sukupuoli, eikä määrä vaikuta *eiei**grr* Valtio kerää mm.hautapaikkoihin sitä rahaa ja eiköhän teologeilla ole ihan hyvä käsitys raamatusta.

[q]hallucinogen, 24.7.2008 20:14:
---
REivaaja, 24.7.2008 20:05:
Lapsella on oikeus hyviin vanhempiin, siihen ei sukupuoli vaikuta *eiei**grr* Valtio kerää mm.hautapaikkoihin sitä rahaa ja eiköhän teologeilla ole ihan hyvä käsitys raamatusta.

---

Jep mutta ne hyvät vanhemmat pitäisi edustaa mun mielestä kumpaakin sukupuolta. Miten teologien raamatun tutkiminen liittyy siihen, että kirkko muuttaa suhtautumistaa naispappeuteen ja samaa sukupuolta olevien siunaukseen?
[/q]http://fi.wikipedia.org/wiki/Teologia

Kovin vanhoillinen näkemys asiasta. Tuntemani homot on 90rossasesti parempia ehdokkaita vanhemmiksi kuin tuntemani sisäsiittoiset, vanhoilliset homojen adoptio oikeuksia vastustavat ihmiset.

Ihan sama kuhan äänestät eiosaasanoa

[q]Zenni, 1.8.2008 13:53:
No ei sitä inttiikään tarvii niin haudanvakavasti ottaa, että sitä orjuutukseks voi kutsua.
[/q]Aika pätevä kommentti No tosiaan enhän mä ota tasa-arvoakaan niin vakavasti.
Kyllä siinä huumori loppuu kun ruvetaan kaivlemaan vanhoja 15 weenä tehtyjä typeryyksiä ja juuri äidinmaidosta erotetus alikessut kulkee nokka pystyssä ja vaatii 24/7 kunnioitusta, eivätkä relaa hetkeäkään (toisin kuin viesti, spolle, pioneeri kompanioissa, joissa oli ihan hyvä yhteishenki, jopa spollekokelaat kahvittelivat ja lupasin tarjota heillekkin kahvit jos satutaan kahvilassa törmäämään.
Meillä taas vainotaan ja käytetään valtaa väärin mm joka iltaisilla simputuksilla, jotka olivat tosi nihan kivoja källejä vielä kun ne kohdistuivat tasavertaisesti kaikkiin. Natolangan ympärillä massana juokseminen ei ole kivaa, eikä sitä voi ottaa huumorilla, eikä voi ottaa huumorilla jos murtuneen jalan kanssa joutuu marssimaan. Sitäkään en kutsuisi huumoriksi että ilmoitetaan että ei saa mennä lomille kunnes toisin ilmoitetaan ja lomien jälkeen vasta ilmoitetaan.
Kyllä siinä meinaa lopulta -kun silmätikuksi niskottelun takia joutuu- TP heilua, mutta onneksi siitä kannattaa mainita lääkärille, joka antaa C:n ja sitten onkin jo vapaa.

[q]whispering, 6.8.2008 12:34:
---
REivaaja, 6.8.2008 12:14:
Naisen on kuitenkin mielestäni parempi olla hijaa kun puhutaan armeijasta.

---

On niitä naisiakin armeijassa, ja miehiä jotka ei sitä käy ;) Anyway, olisit pyytäny käskyn kirjallisena (jos ei anna, se ei ole käsky, eikä sitä sillon tarvi noudattaa) ...ja teet mitä käsketään. Sit jos ne on ihan tajuttomia, niin meet kysymään komppanian vääpeliltä että mihin tuolla koulutuksella on pyritty ;)

Mut toi eka kyl kuulostaa vähän oudolta, eiks niillä kuraattoreilla ole vaitiolovelvollisuus? Mä olisin ainakin menny takas sinne silleen et "kiitti vitusti".
[/q]Onhan niillä, mutta jos yks jannu komppaniasta käy päivässä ja seuraavana tulee noottia, niin onhan se aika selvä peli. Kyllä mä kysyinkin kirjallisena kun rupes ottaa pannuun.
Tarkoitin tolla naiskommentilla että naisille se on vapaaehtoista ja siten sitä ei voi verrata velvollisuuteen.

[size=25]S U O M I[/size]

O