Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

Ana---> Vuoden vartijan työkokemuksella voin sanoa, ETTEI SALETISTI OO TEHNY!!!

Terkuin: Engeliltä juuri 4kk sitten työpaikkaa vaihtanut ent. vartija!

Huoh.......
Viimeinen kerta kun olin Perämiehenkadun Alepassa keikkaduunarina...
Voisin mennä toimitusjohtaja Kusipään toimistoon ihan vaan vittuilemaan sille koska se tuli mun kassalle vittuilemaan mulle. Mä en enään jaksa tätä paskaa.

Myymäläpäällikkö tuli sanomaan mulle että antaa mun jätkäkaverille porttikiellon meidän liikkeeseen jos se tulee vielä moikkaamaan mua töihin. Arvaa oliko noloo kertoo kavereille että älkää tulko puhumaan mulle jos näätte että olen töissä.

[q]Petunia:
Oikeesti nyt vituttaa!

Olen omaksi harmikseni töissä siinä teinien suosimassa ruotsalaisessa vaateketjussa (kakki varmaan arvaa...)

-clips-
[/q]

oikun lämmitti lukea tota. olin tossa samaisessa ketjussa töissä vielä vuosi sitten. huoh. eikä oo kyllä yhtään ikävä..

ei voi paljon muuta sanoa kun jaksamisia sinne :)

jos tosta muutes jotain oppii, niin ainakin itse laittaa sitten vaatekaupassa vaatteet henkariin ja vie ne sieltä sovarilta takasin paikoilleen!

[q]Ihmes:
Voisiko joku tarjoilijana työskentelevä hieman neuvoa?
Eli siis, miten herätetään tarjoilijan huomio ruokaravintolassa, missä itse valutaan niihin pöytiin? Huutaa ei kehtaa, napsuttelusta/viheltelystä vittuunnutaan. Yleensä vielä tuntuu siltä, että tarjoilijat yrittävät katsoa kattoon, etteivät vahingossakaan huomaisi palvelua tarvitsevaa ei-huutelevaa asiakasta?
[/q]

Melko varmasti tulosi on pantu merkille mutta tarjoilijalla on +100 asiaa samaan aikaan tehtävä. Odota vuoroasi, varmasti joku tulee, joka kerta.

[q]Emilii:
---
Ihmes:
Voisiko joku tarjoilijana työskentelevä hieman neuvoa?
Eli siis, miten herätetään tarjoilijan huomio ruokaravintolassa, missä itse valutaan niihin pöytiin? Huutaa ei kehtaa, napsuttelusta/viheltelystä vittuunnutaan. Yleensä vielä tuntuu siltä, että tarjoilijat yrittävät katsoa kattoon, etteivät vahingossakaan huomaisi palvelua tarvitsevaa ei-huutelevaa asiakasta?

---

Melko varmasti tulosi on pantu merkille mutta tarjoilijalla on +100 asiaa samaan aikaan tehtävä. Odota vuoroasi, varmasti joku tulee, joka kerta.
[/q]

Ihan hyvä ettet huuda, Viheltely on koiria varten (jos joku viheltää on aivan varmaa etten minä ainakaan noteeraa häntä.) Napsuttelu menee, Suosittelen itse sormen nostamista pystyyn. Eli siis jos olet esim jossain nurkkapöydäs ja tarjoilia kävelee siitä ohi niin käsi ylöspäin ja parisormee pystyyn ja sormet tarjoiliaa kohti.. ulos pöydän suunnasta.. Tietty tätä ei aina huomata, ja tarjoilijoilla voi olla kiire, mutta tuo on aika universaali sormimerkki johon ainakin koulujakäyneet yleensä osaavat huomioda.

Silloin kun olen syömässä niin en ole palvelemassa ketään tai mitään muuta kuin omaa vatsan kunimista. Vaikkei siinä henksu-ruokatilan ja salin välissä ole kuin pieni seinämä, se ei tarkoita että tullaan siitä tilaamaan ja vittuilemaan minulle kun syön omaa sapiuskaani.
Ja meillekkin kuuluvat ne tauot yhtälailla kuin muissa ammateissa, turha alkaa avautumaan jos toinen työntekiä on tauolla ja en ehdi palvella kaikkia samaan aikaan.

[q]mayah:
Edit: Ai niin.. Entinen kämppikseni kertoi työskennellessään vaatekaupassa keski-ikäisestä rouvasta, joka oli n. 14-vuotiaan tyttärensä kanssa ostoksilla. Tyttö sovitti vaatteita ja sovituksen jälkeen äiti opasti tytärtään vaatteiden palauttamisesta paikalleen "Jätä siihen, sitä varten noi tytöt on täällä töissä". Taas kasvatettiin tulevaa hyvää asiakasta..[/q]

Vaatteiden palautus on kiva teko, mutta oikeasti myyjät ovat siellä töissä ja vaatteiden takaisinvienti kuuluu työhön. Ei siinä välttämättä ole vittuilua. Minä en muuten ymmärrä kahviloita/lounaspaikkoja/ravintoloita joissa odotetaan asiakkaan palauttavan tarjottimensa/asitansa. Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta. Kohtelias pitää olla, mutta ei sentään idiootti, ei muiden töitä tarvitse tehdä.

[q]Charly RePanic:

[/q]

Kiva ku vastasit mun postaukseen mut en nyt tiiä ollenkaan et mihin vastasit; siks tossa ois tollanen "quote"-nappi :)

[q]Ana-5000:
---
Charly RePanic:

---

Kiva ku vastasit mun postaukseen mut en nyt tiiä ollenkaan et mihin vastasit; siks tossa ois tollanen "quote"-nappi :)
[/q]

Arvaa nauroinko ite samaa ku huomasin, et toi quote ol joltain tokalta, kolmannelta sivulta!

[q]Cloud:
8<----Napsuttelu menee 8<---- [/q]

En kyllä kuunaan napsauta sormen sormea sen jälkeen kun seuralaiseni sai kerran kuulla henkilökunnalta, että "mä en oo huora enkä koira vaan tarjoilija!!" Puuh. Baarissa, joo, mutta kuitenkin. Joku roti.

[q]ariel:
---
Cloud:
8<----Napsuttelu menee 8<----
---

En kyllä kuunaan napsauta sormen sormea sen jälkeen kun seuralaiseni sai kerran kuulla henkilökunnalta, että "mä en oo huora enkä koira vaan tarjoilija!!" Puuh. Baarissa, joo, mutta kuitenkin. Joku roti.
[/q]

Tuo lause kuullostaa jotenkin tutulta, itse viljelen sitä kylläkin vähän eri versiona "Ei tarvittse napsutella eikä vihellellä koska täällä ei ole huoria eikä koiria töissä..."

[q]Zandy, 18.5.2006 22:23:
Jes.

Kohteliaisuus ja käytöstavat kunniaan jne.
[/q]
aaahhah :DD

toivottavasti toi runkku kuolee nälkään

[q]Verano:
kyllä mä ainakin oikein mielelläni kerään ite tarjottimen, ruokailuvälineet, juomat, salaatit, leivät, riisit/ perunat ja haen safkat tiskiltä, meen kassalle maksamaan, palautan astiat ja lajittelen bio- ja sekajätteet ja laitan kaikki likaiset ruokailuvälineet omille paikoilleen. tuon kun teen niin hyvä lounas yliopistolla maksaa 2,10.
[/q]

Väärin, ruoka maksaa _sinulle_ 2,10, joka on hinta, josta on vähennetty Kelan myöntämä tuki opiskelijalle. Tämän lisäksi vielä kyseessä on juuri nämä voittoa tavoittelemattomat ruokalat. Oman koulun ruokalassa on hinnat myös muille, kuin opiskelijoille, näihin hintoihin tulee 2.10 päälle vielä 1,80 (Muistaakseni se Kelan tuen määrä ateriassa) ja palvelu, jonka määrää en muista.

Tätä huoltoaseman lätty 7,50 en kyllä ymmärrä alkuunkaan, kallishan se on, palvelua saa siihen hintaan erittäin vähän. Söitkö sen sämpylän? Ilmeisesti kyllä, tiesit sen hinnan ja silti ostit sen. Jätitkö asiasta palautetta? Luultavammin et. Se ei suurimmassa osassa valitettavasti ole asiakkaan asia päättää, paljonko tavara ja palvelu maksaa. Jos omasta mielestä se on liian kallista, niin tietenkin pitäisi äänestää jaloilla (tosin voihan olla mahdollisuus sinun tapauksessa, että olit keskellä ei mitään, etkä päässyt minnekään muualle syömään ilman, että olisit nääntynyt matkalle tjsp).

Soitan itse ravintoloissa levyjä, illassa voi joutua asioimaan hyvinkin monen vittumaisen asiakkaan kanssa. Jos asiakas on vittumainen ja epäkohtelias minua kohtaan, olen myös vittumainen ja epäkohtelias pirullisella tavalla asiakasta kohtaan. Mun mielestä ihan puhdasta vuorovaikutusta toi homma. En tietenkään ala heti olemaan epäkohtelias, voihan se olla, että itse on saanut vain väärän käsityksen alkuun tms. Asiakkaanakin oppinut olemaan erittäin kohtelias, ei kuitenkaan liian. Mäkkärin kassatytön olonkin saa paljon paremmaksi vaikean asiakkaan jälkeen jo sillä, että tervehtii hymy kasvoilla, kiittää. ymsyms.

[q]Lyylikki:
Kauheinta oli vaatteet.[/q]

Onko alastomana sitten paljon hauskempi työskennellä? Mitähän uraa oikein olet harkinnut?

[q]hardikaveri:
---
Ana:
[pieni]jätkät vähän derailaa..[/pieni]

---

SINGAPORE SLING
The Singapore Sling was created at Raffles Hotel at the turn-of-the-century by Hainanese-Chinese bartender, Mr. Ngiam Tong Boon.
In the Hotel's museum, visitors may view the safe in which Mr. Ngiam locked away his precious recipe books, as well as the Sling recipe hastily jotted on a bar-chit in 1936 by a visitor to the Hotel who asked the waiter for it.
Originally, the Singapore Sling was meant as a woman's drink, hence the attractive pink colour. Today, it is very definately a drink enjoyed by all, without which any visit to Raffles Hotel is incomplete.
[/q]

Paras läppä siel Rafflesin tokan kerroksen baarissa on kuitenkin se, et se on ainoa paikka missä saa roskata Singaporessa :) Pähkinänkuoria oli loppuillasta lattiat niin väärällään et ei mihinkään voinut astua ilman 'pikku' rapinaa :]

Ja jotta pysytään threadis, ni voin sanoo et hiukka kuumottavaa lukee asenteista tiskin puolin ja toisin, täysin riippumatta siis alasta mistä keskustellaan. Voin vain kuvitella kuinka monta väärinkäsitystä mahtuu päivään jos attitude on mitä on.

Piis,

T

[q]Verano:
---
jUSSi:
Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta.
---
eiköhän hampurilaispaikoissa, bensa-asemien kahviloissa, opiskelijaruokaloissa ja henkkamaukassa ole pikkasen halvemmat hinnat kuin chez dominiquessa tai pertti palmrothilla?
toki ruoka/ vaatteetkin ovat sitten "hiukan" laadukkaampia, mutta eiköhän noissa joudu siitä paremmasta palvelusta ja henkilökunnan juuri sinuun kohdistamasta ajasta maksamaan myös.[/q]

Paskankukkulat :D

Koska olet viimeksi käynyt huoltoaseman kahviossa? Hyvä esimerkki viimeiseltä Kuopion reissulta. Kahvi, pieni limu (0,3l) ja täytetty reissumies 7,40 isolta huoltamoketjulta. Samalla hinnalla saa Helsingin keskustasta laadukkaan lounaan joka sisältää alkusalaatin, pääruoan sekä kahvin että limun (0,5l) palveluineen ravintolasta joka vielä maksaa veronsa. Että kyllä minä tuollaisilla hinnoilla odotan myös palvelua. Minä en kuluttajana suostu tekemään tiettyjä asioita palveluntarjoajan puolesta.

[q]innae:
Mutta yksi kysymys.
Miten tämä määritellään?
"Yritän siinä selvittää sitä tosiasiaa, että jos hänelle käy jotain humalassa kotimatkallaan se on ravintolan syy"
Eli mikä juttu tämä on? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun en ole tästä koskaan kuullut.
---
Minulle on koulussa opetettu, että ravintola on vastuussa asiakkaasta jos hänelle käy jotain kotimatkaallaan/matkalla toiseen ravintolaan. Tiedä häntä, onko tämä enään voimassa mutta kyllä se hieman tuolla takaraivossa muistuttaa, ettei anna sen asiakkaan juoda mitään persekuntoa ja jäädä auton alle.[/q]

Tämä taitaa liittyä siihen anniskeluluvan osaan, jossa kielletään tarjoilemasta humaltuneelle. Luvathan saattavat lähteä, jos paikan väki on liian huonossa hapessa.

Tänään nousi taas yks ärsyyntymisen aihe pintaan, kun olin pitkästä aikaa yksin töissä tiskillä, jossa on kaksi työpistettä. Mistä se johtuu, et ihmiset näkee mun touhuuvan siellä toisessa päässä, jossa mulla on siis jäät, hedelmät, viinat patterissa jne. ja silti ne kaikki seisoo vuorotellen siellä toisessa päässä tiskiä, jossa on pelkkä tyhjä työtaso? Mä en pysty käsittämään. Ja oli kuitenkin rauhallinen ilta, eli samat tyypit kävi siinä tiskillä moneen otteeseen ja joka kerta ne näki, et mä otan tilauksen ja menen sinne tiskin toiseen päähän tekemään sen, vien drinkin, otan rahat, kävelen taas kassakoneelle ja tulen vaihtorahojen kanssa takaisin.

Ja ei, sillä ei ole merkitystä kumpi työpisteistä on auki, tämä tapahtuu käytännössä joka kerta, oli kyseessä kumpi pääty tahansa. Ja tänään auki ollut työpiste on kuitenkin hieman keskemmällä, joten siitä on mielestäni helpompi tarjoilla molempiin suuntiin.

Ja ei, en voi avata molempia työpisteitä ollessani tiskillä yksin, koska tiski on niin pitkä, että toisen patterin valvominen on mahdotonta samaan aikaan, kun tekee toisessa päässä drinkkiä. Ja kyllä, asiakkaat ihan _oikeasti_ varastaa viinapulloja tiskiltä.

Ja sit oli yks kundi, joka sai mut hymyilemään mun "v*ttu, et sä olet ärsyttävä, mut hymyilen sulle silti aidon näköisesti"-hymyä. Meillä on keskiviikkosin ja torstaisin baaritiskeillä drinkkilistat, joiden edut on voimassa kantiskortilla. Se sanotaan siinä selkeästi pariinkin otteeseen ja joka kerta asiakkaan tilatessa näitä juomia kysyn korttia. Kyseinen nuorimies käveli tiskille:

(I=Idiootti, M=Minä)

I:Yks salmari
M: Oliks sulla kantiskorttia?
I: Ei
M: Noin ole hyvä, se olis 3,20
I: Mut tässähän sanotaan 2?
M: Joo, se on siis sillä kantiskortilla
I: Voi nyt vittu. En mä sitä sitte ota.
M: Selvä, ei mitään. (*släp*)

Menee noin 45 minuuttia. Samainen nuorimies tulee takaisin.

I: Yks valkovenäläinen
M: Noin, se olis 5,60
I: Mut tässähän sanotaan 3?
M: Joo, se olis edelleenkin sillä kantiskortilla
I: Voi nyt jumalauta, vittu mitä touhuu tääki
M: Ja 4,40 takaisin, ole hyvä. (*släp*)

V*tun luupää. Sen lisäks, et sä et selvästikään osaa lukee, sä et myöskään osaa kuunnella tai sisäistää saamaasi tietoa. Mut hei, tervetuloa uudelleen.

[q][Nuclear]:
---
Nikitah:
Tehdään me parannus ja ei itse jatketa noita sanontoja kuka helevetti oikeesti kuvittelee että ne on hauskoja?? Kun ne ei ole.. -ikinä.
---

No mut nythän sen hauskuus-kerroin vaan kasvaa ku kaikki myyjät sanoo, et se on varsin ärsyttävää...
[/q]
Nimenomaan! Ja rumba jatkuu*nauru*!

O