10000 ihmistä kuolee... vai mielluummin paras kaverisi?

Back to häröily O

Saisko valita sit sillai että
kuolis SEKÄ kaveri ETTÄ
10 000 ihmistä?

[q]Howdy:
Nää kysymykset on pakko olla jonkun täysin kakaran tekemiä tollasia tuli kyseltyä joskus 3 tai 4 luokalla ala asteella ..
[/q]

tuo viittaus ikään on aika kehnonko jos sun mielestä se yksi kuolee mielluummin, tästä klubitus kansastakin näyttää enemmistö olevan toista mieltä, ja ikä on keskimäärin jossai 20 kohilla ainakin threadiin kirjoittaneilla...

selvittelin nyt tuota ja joku ”isommankin” testin säätäjä kyseessä, eli kysyjä ei vält. olekaan kakara...

[q]Tres:
Saisko valita sit sillai että
kuolis SEKÄ kaveri ETTÄ
10 000 ihmistä?
[/q]

Jos mä saisin valita niin KAIKKI kuolis. *sydän*

[q]climate:
---
Tres:
Saisko valita sit sillai että
kuolis SEKÄ kaveri ETTÄ
10 000 ihmistä?

---


Ja itte vielä sit
[/q]

no tota en enää kehtais edes
pyytää ku olis nii hyvä päivä jo muutenki

Kaikki kuoli! mutta siis hei, kun lukee näitä vastauksia niin aika monet heittävät ilman mitään perusteluita ”joo, kyl ne 10000 vois kuol kuhan oma ja kaverini perse pelastuu” yms. Myönnän, että olen joskus itsekin sortunut perustettomuuteen, mutta wtf. jotenkin pistää mietimään kun lukee noita ”heittoja”

[q]Angelus:
Kaikki kuoli! mutta siis hei, kun lukee näitä vastauksia niin aika monet heittävät ilman mitään perusteluita ”joo, kyl ne 10000 vois kuol kuhan oma ja kaverini perse pelastuu” yms. Myönnän, että olen joskus itsekin sortunut perustettomuuteen, mutta wtf. jotenkin pistää mietimään kun lukee noita ”heittoja”
[/q]

niih... tää sit taitaa loppuen lopuksi ollakkin vähä kinkkinen kysymys kun jakaa mielipiteitä ja kummastuttaa ihmisiä

[q]Jone:
Jos mä saisin valita niin KAIKKI kuolis. *sydän*
[/q]

Mä kannatan myös tätä kaikki periaatetta, koska ihminen on tuholainen joka pitäisi poistaa tästä maailmasta. Nopeasti ja perusteellisesti.

kyllä mä olen niin itsekäs että mieluummin uhraisin 10000 tuntematonta joiden kohtalo ei omaan elämääni vaikuta, kuin parhaan kaverini jonka kuolema takuulla vaikuttaa(-isi) muhun pysyvästi. toivottavasti ei ikinä koskaan milloinkaan tarvitse tuollasta oikeesti päättää...*eiei*

[q]kiiki:
toivottavasti ei ikinä koskaan milloinkaan tarvitse tuollasta oikeesti päättää...*eiei*
[/q]

Ehheh, mä voin luvata: ei tarvitse. *joo**nauru*

Onneksi olkoon, tähän topiciin vastanneet ovat tähän mennessä ”tappaneet” 360 015 ihmistä päätöksillään + randomit päälle.

Luku voisi myös olla 51 + randomit yllämainitun sijaan jos vastaajat olisivat päättäneet toisin.

Vielä parikymmentä ystävänpelastajaa ja meillä onkin Helsingin populaation verran porukkaa sileänä.

[muokattu 6.5.2004 08:19]

[q]climate:
---
Jone:
Vielä parikymmentä ystävänpelastajaa ja meillä onkin Helsingin populaation verran porukkaa sileänä.

---


Menee vähän pilk.nus. mutta 360.015 X 20 = 7.200.300 ja tohon ku lisätään vielä se alkuperäinen 360k niin Helsingissäkö asuu 7.560.315 ihmistä?
[/q]

Häh? Parikymmentä ystävänpelastajaahan lisää bodycountia 20 x 10 000 = 200 000?

[q]climate:
Onko se huono asia?
[/q]

No, seuraamalla bodycountin kasvamista olen pikkuhiljaa kehittämässä omaa vastaustani alkuperäiseen kysymykseen ja taipumalla sen puolelle, että ystäväni on annettava mennä sen aiheuttamasta surusta huolimatta ”for greater good.”

[q]climate:
Vähemmän biomassaa tämän planeetan ylläpidettäväksi.

En oo nähnyt tässä topicissa yhtään mielestäni hyvää perustelua sille miksi pitäisi tehdä se valinta suuntaan tai toiseen. Itse oon edelleen sitä mieltä että 10k satunnaisesti valittua kuolemantapausta on parempi kuin yhden varmistetusti hyväksi todetun ihmisen kuolema.
[/q]

Kuten olen aikaisemminkin maininnut, olen ton sun ekan rivisi kannalla tismalleen samaa mieltä siinä tapauksessa, että koko ihmisbiomassasta päästäisiin eroon tätä palloa rasittamasta.

Ystäväsi ”hyvyys” on sangen subjektiivista. Olenhan mäkin ystävieni joukossa helvetin hyväksi jätkäksi todettu ja pidetty, mutta keskimääräinen Klubituksen käyttäjä on asiasta oman käsitykseni mukaan toisilla linjoilla. Kyllä mun paras ystäväni saisi kaikin mokomin päättää, että Jonelta nirri pois jos sillä pelastuu 10 000 tuntematonta, koska ainakaan itse en koe olevani mitään suunnattoman korvaamatonta.

...josta muuten päästäänkin jatkokysymykseen: Mitä olettaisitte oman parhaan ystävänne tämän kysymyksen edessä päättävän & miksi ja miten hänen tulisi teidän mielestänne päättää?

[muokattu 6.5.2004 09:08]

[q]blender:
---
Howdy:
Nää kysymykset on pakko olla jonkun täysin kakaran tekemiä tollasia tuli kyseltyä joskus 3 tai 4 luokalla ala asteella ..

---


tuo viittaus ikään on aika kehnonko jos sun mielestä se yksi kuolee mielluummin, tästä klubitus kansastakin näyttää enemmistö olevan toista mieltä, ja ikä on keskimäärin jossai 20 kohilla ainakin threadiin kirjoittaneilla...

selvittelin nyt tuota ja joku ”isommankin” testin säätäjä kyseessä, eli kysyjä ei vält. olekaan kakara...
[/q]

Ei mil pahal mutta en viittaa ikään vaan henkiseen kehitykseen .. ja 20 vuotiaat suurelta osin on kakaroita .. tykkäät siitä tahi et ... poikkeuksia tietenkin löytyy
enkä tarkoita että olis huono juttu olla nuori .. päin vastoin monet nuoret on todella mukavia .. mutta nää jotkut kysymykset on vaan oikeasti yli typeriä ..
Ja mä olen sairaan typerä, kun yleensä vaivauduin kommentoimaan tällästä typeryyttä noh .. ehken enää vastaisuudessa ..

Tää kuuluu vähän sarjaan kumpi on parempi ..isi vai äiti ..

[muokattu 6.5.2004 09:28]

[q]Howdy:
mutta nää jotkut kysymykset on vaan oikeasti yli typeriä ..
[/q]

Mä olen tosta oikeasti täysin eri mieltä, koska samaan kysymykseen saa (ainakin toivottavasti) hyvin erilaisen vastauksen riippuen siitä minkä ikäiseltä sen kysyy. Jos tällaisen teoreettisen eettisen kysymyksen kysyy aikuiselta, niin saa toivottavasti aika erilaisen ja syväluotaavamman vastauksen kuin peruskoulun tokaluokkalaiselta.

Tää on kyl aika turha kysymys, joskin ikä-kehitys-suhde tulee tässä aika hienosti kyl esiin. Jotain hyötyy sentää

Hyvät ihmiset, kysyttekö kysymisen ilosta vai kiinnostaako tälläset asiat oikeesti???

[q]Anime:
Tää on kyl aika turha kysymys, joskin ikä-kehitys-suhde tulee tässä aika hienosti kyl esiin. Jotain hyötyy sentää

Hyvät ihmiset, kysyttekö kysymisen ilosta vai kiinnostaako tälläset asiat oikeesti???
[/q]

no kyllähän tästä kysymyksestä aika hyvin heijastuu kuinka itsekkäitä suomalaiset ovat...

EDIT: tarkemmin ajateltuna tällee aamulla voisihan tuota kysyä monella muullakin tavalla....

[muokattu 6.5.2004 09:40]

[q]climate:
En mä kyllä ymmärrä miten tää korreloi itsekkyyden kanssa???

edit: ...eli mua kyllä kiinnostais jos ”paljastettaisiin” että mikä nokkela juju tähän ”jostain testistä” poimittuun kysymykseen on piilotettu?

[/q]

jotenkin tuo kuulosti vaan vaikeelta kysymykseltä... ja kyllähän itsekkyys heijastuu siinä mielessä ettei välitetä kovin paljoa muista kun oman navan ympärillä tapahtuvasta toiminnasta...

[q]kazaa:
---

Ehheh, mä voin luvata: ei tarvitse. *joo**nauru*
[/q]

Mistäs tiedät vaikka joku sekopää lukisi klubbaria (??) ja kattoisi että kah, tässähän on hyvä sauma terroristipöllöilyyn ja tulisi kiristämään uhkaamalla tappaa joko ystäväni tai nuo 10 000 viatonta

[q]kiiki:
---
kazaa:
---

Ehheh, mä voin luvata: ei tarvitse. *joo**nauru*

---

Mistäs tiedät vaikka joku sekopää lukisi klubbaria (??) ja kattoisi että kah, tässähän on hyvä sauma terroristipöllöilyyn ja tulisi kiristämään uhkaamalla tappaa joko ystäväni tai nuo 10 000 viatonta
[/q]

Tai ajattele... mitä jos tapahtuu vielä pahempaa ja sua tuleekin uhkailemaan se lehdistäkin niin tuttu ja pelottava HUUMEHÖRHÖ!

Esim. Niinq Rosa Meriläinen.

[q]Jone:
---
Howdy:
mutta nää jotkut kysymykset on vaan oikeasti yli typeriä ..

---


Mä olen tosta oikeasti täysin eri mieltä, koska samaan kysymykseen saa (ainakin toivottavasti) hyvin erilaisen vastauksen riippuen siitä minkä ikäiseltä sen kysyy. Jos tällaisen teoreettisen eettisen kysymyksen kysyy aikuiselta, niin saa toivottavasti aika erilaisen ja syväluotaavamman vastauksen kuin peruskoulun tokaluokkalaiselta.
[/q]

Totta .. mutta ehkä niitä mielipiteitä on yhtä monta kun on vastaajaa .. joten taitaapi olla umpikuja .. mutta sellasta *hymy**piis*

O