KILL BILL vol 1 & 2

Back to häröily O

siis, sehän oli pätkästy siitä keskeltä koska se olis muuten ollu liian pitkä. eli tottakai se on ns. jatko-osa

En osaa puhua sillä puhun eri asioista kun tarkoitukseni oli.
Eli tarkoitukseni oli sanoa että mielestäni se kyllä joo on jatko-osa, mutta tavallaan outoa puhua kakkosena. Koska sehän vaan on yks leffa pätkästynä.

Jättäkään huomioimatta aiemmat puheeni.
Olen epäonnistunut ihmisenä.

Pidin kakkosesta paljon enemmän kuin ykkösestä. Ykkönen oli sangen keskinkertainen elokuva, ajoittain varsin tylsäkin, mutta toiseen osaan oli sentään saatu nyansseja ja henkilöhahmojakin ja rakenne toimi hyvin. Osa huumorista ei kyllä toiminut lainkaan, mutta kokonaisuutena hyvä elokuva.

Hyviä molemmat. Kakkoseen olisin kaivannut enemmän äksöniä ja vähemmän puhetta mutta oli se erinomainen leffa noinkin.

KillBill *sydän*
Mä taisin olla onnekas kun näin molemmat leffat putkeen. Yksi leffahan se on, joten tuntuu hiukka hassulta vertailla niitä keskenään. Jos mahdollista niin suosittelen kattomaan molemmat peräperään.

Ainakin minusta ykkönen oli selkeästi eheämpi kokonaisuus ja kakkonen vähän liian sillisalaatti ja taiteellisuus ei toiminut aina edukseen. Molemmat ihan ok mut siinä missä ykkkönen oli vielä suht jännä ei kakkonen enää ollut.

nää ”leffat” pitäis ehdottomasti nähdä ihan peräkkäin, että tulis joku kunnon tolkku kokonaisuuteen. Katoin lauantai-iltana ykkösen ja sunnuntaina kakkosen. Jotenkin toi tyylilajimuunnos välissä häiritsi. Loistavia molemmat vaikka aivan erilaisia.

..ihan jees noi oli molemmat..tosin ...itse pidin enemmän ykkösestä...toimintaa ;) ..mut kummatki pitää ehdottomasti hankkia myös hyllyyn.

oon vasta nähnyt 1,joka oli ihan loistava*joo*

vol. 1 oli kyllä mahtava leffa ja on sitä vielläkin.. kunnon splätteriä ja fiilistä leffa täynnä, anime/manga-kohtaus sopi mainiosti tunnelmaan. Hattori Hanzo miekasta saatiin The miekka, joka vaikutti sinkoakin vaarallisemmalta aseelta.. joka oli jännää. :D Gogo oli mieleenpainuvin hahmo. <3
vol. 2 taasen oli vähän rauhallisempi ja silti menoa riitti. Oli loistava kaikin puolin, kivoja yllläreitä täynnä ja ei missään vaiheessa osannut sanoa mitäköhän nyt tapahtuu tai miten se tostakin nyt selvisiäisi tms. :D Äidille ei kannata rupee ryppyilee ;)
Viiden tähden leffoja molemmat :) suosittelen.

ps. unohdin mainita että huumoriakin löyty molemmista runsaasti.. useimmiten mustaa sellaista :D

[muokattu 28.4.2004 00:11]

[q]Tronica:
kivoja yllläreitä täynnä ja ei missään vaiheessa osannut sanoa mitäköhän nyt tapahtuu tai miten se tostakin nyt selvisiäisi tms.
[/q]
Ehkä oon nähny liikaa leffoja, mut eipä tuo leffa mitään suurempii ylläreitä mulle tuonnu.

[q]Lost-Soul:
---
Tronica:
kivoja yllläreitä täynnä ja ei missään vaiheessa osannut sanoa mitäköhän nyt tapahtuu tai miten se tostakin nyt selvisiäisi tms.

---

Ehkä oon nähny liikaa leffoja, mut eipä tuo leffa mitään suurempii ylläreitä mulle tuonnu.
[/q]

Lähinnä meinasin tapahtumien ennalta-arvattomuutta :) Usein ku kattoo jotain leffoja ni tietää/arvaa jo ennalta mitä sankari tekee tai miten se selvii jostain tms. Tossa leffassa ei kyl kovin montaa sellasta kohtaa ollu :)

mä en pitänyt ollenkaan ekasta.. siis en yhtään.. kakkosen meen ehkä kattoo ihan mielenkiinnost et onks se yhtä kamala kuin ykkönen.

mä en vaan tajuu mitä ihmeen hienoo siin leffas on?

[q]Tronica:
Tossa leffassa ei kyl kovin montaa sellasta kohtaa ollu :)
[/q]
Ja omasta mielestäni siinä taas oli.. Näin voimme jatkaa loputtomiin, mutta ehkä se on jo vähän turhaa

[q]Tronica:
Hattori Hanzo miekasta saatiin The miekka, joka vaikutti sinkoakin vaarallisemmalta aseelta..
[/q]

Siis jo \?tavallinen\? Katana on yhtä vaarallinen ku sinko kun sitä osaa käyttää. Hanzohan on silloin siis jo verrattavissa ydinpommiin...

Loistava, aivan loistava Nyt vain pitäisi nähdä 1 ja 2 yhtenä pötkönä, niin olisin tyytyväinen.

Pidin erityisesti siitä miten Tarantino parodioi itseään.. no joo. Vaikea sanoa mistä pidin eniten. Olen sanaton

[q]stimbe:
Eli tarkoitukseni oli sanoa että mielestäni se kyllä joo on jatko-osa, mutta tavallaan outoa puhua kakkosena. Koska sehän vaan on yks leffa pätkästynä.

[/q]

?

kill bill vol. 1 ts. kill bill osa 1
kill bill vol. 2 ts. kill bill osa 2

eiks toi oo aika selkea?

Mä hilasin itteni molempien elokuvien tapauksessa hanurini ensi-iltaan, ja tekisen sen varmasti uudestaankin. Harmi, että leffan voi käydä vain keran kattomassa ensi-illassa. Anyway...

Ensimmäinen osa oli todella mielestäni todella loistava toimintaelokuvana, muutenkin aika sellaista jotain ennennäkemätöntä (varsinkin värien käytön osalta) ilman liiallista matrix henkisyyttä. Empä ole enää vuosiin innostunut mistään elokuvasta näin.

MIetiskelinkin pitkään, että millainen kakkososan tulisi olla. Arvailuni osuikin oikeaan, sillä arvelin, että toisen samanlaisen elokuvan perään lyöminen menisi ehkä jo mauttomaksi ja kakkosen tulisikin olla vähän syvempi. Ja näin kävi.

Kakkonen oli mielestäni todella hyvä elokuva, ehkäpä parempi kuin ykkönen. Toisaalta näitä kahta on vähän vaikea edes verrata keskenään, ovat ne niin paljon toisitaan poikkeavia. Ykkösosa oli selvästi japanipainotteinen väkivallan ylistys, kun kakkososa taas kekittyy enemmän totutumpaan tarantinon dialogikeskeiseen meininkiin ja vieläpä tutummassa ympäristössäkin.

Ykkösestä en nyt jaksa taas muistaa, mutta varsinkin kakkosessa tuo Robert Rodriquesin orginaalimusiikki oli todella loistavaa tuomaan siihen juurikin sitä ”lännen” tunnelmaa, mitä leffassa muutenkin haettiin. Kakkosen hahm

Molemmat kelat ovat kyllä viiden tähden elokuvia ihan ehdottomasti.

Iha paskaa molemmat. HYI VITTU...

[q]Fliptrip:
Iha paskaa molemmat. HYI VITTU...
[/q]

Haluaisitko kenties perustella kantasi? ”iha paskaa molemmat, HYI VITTU” -tyyliset toteamukset, jos siksi tuota edes tarkoitit, kertovat miten yksinkertaisesti jotkut ihmiset ajattelevat. En sano, että olisit tyhmä jos niin tuon ymmärrät, mutta vaan sen, että yleensä olisi hyvä perustella asioita/mielipiteitään

Itse tykkäsin ykkösestä melkoisesti. Tarantinomainen kuvaus (verta lensi *nauru*), tuo tosin meni välillä överiksi, muttei liian jolloin leffa pysyi suht aisoissa. Tarinassa hyvin pysyi mukana alusta asti ja juoni vaikka olikin jo hieman ennkoitavissa, niin oli ihan ok tasoa. Musiikista pidin eniten varsinkin, se vaan natsasi niihin kohtauksiin täydellisesti.

vol.2 en valitettavasti ole nähnyt, mutta eiköhän sekin hoideta pois alta melko pian

O