Klubituksen kilonpudotus

Back to häröily O

tässä juuri huomasin että miten tärkeää se oikeasti onkaan että syö "kokoajan". tuossa joulukuussa alottelin laihista ja tammikuun loppuun mennessä sain -13kiloa. sit jämähti vaikka kaikki piti olla ok. nyt oon ihan orjallisesti syönyt +-10min heitoilla 2h välein jotain pientä, pelkkä puolikas ruispala ja siinä jotain möttöä päällä ja nyt on parissa viikossa lähtenyt taas putoamaan paino. eli mennään jo -15kilossa aloittamisesta.

10 kiloa vielä pois niin saan pleikkari 3:sen

[q]Super-Kerttu, 10.4.2008 12:19:

1-1,5 kiloo viikossa olis sopiva tahti..

[/q]

Niin se menee. Pudotin itse pari vuotta sinne vuodessa 14 kiloo.
Nykyään harrastan liikuntaa 4-5 krt viikossa, tunnin päivässä. Lenkillä 3-4 krt
ja pari kertaa salilla. Arkipäivät syö normaalisti terveellistä ruokaa, viikonloppusin saa herkutella ja nauttia alkoholia ihan huoletta.

Kesää odotellessa :)

[q]Free Rider:
Yhaa! Onneks rasva-% ei ollut testissä sen enempää kuin 7.2
[/q]

Jossain vanhasta Fitness lehdestä luin äskettäin mielenkiintoisen artikkelin erillaisista rasvaprosentin mittaus keinoista...eri keinoilla saaduissa tuloksissa oli sellaiset 15% heittoa. Korkein prosentti tuli muistaakseni sellaisessa "allasmittauksessa" ja toisiksi korkein magneettikuvauksessa...alhaisin tuli sellaisella sähkömittarilla... Hienoa keskitietä näytti pihtimittaus.
Häiskän prossa heitti siis tuossa testissä kaikkea about n.10-n.20% välillä...kuvissa näytti ihan perus jannulta, eli ei ollu armoton sixpack

[q]ville:
Atkinsia oikeesti kannattaa harkita.

Siitä taatusti on haittaa jos sitä tekee vaikka 6kk vuodesta, mutta lyhyissä pätkissä ja todella harvoin siitä ei ole löydetty haittoja. Ton dietin etuna kuitenkin on, että voi syödä niin paljon kun napa vetää.

Mun mielestä atkinsin huonoin puoli on, että se ei vaadi minkäänlaista tapojen muutosta. Sen takia helposti käy niin, että paino alkaa nousta kun atkinsin lopettaa :/
[/q]
Vaikken mikään kuntoilija olekaan, päinvastoin, vaikuttaamusta Atkins vähän tyhmältä tavalta lähestyä asiaan. Jos siis tosiaan haluu pudottaa painoa, ja samalla kerätä itelle sitä lihasta, niin ei niitä hiilareita oikeesti kannata pudottaa lähes kokonaan pois. Ei keho sitä kaikkea proteiiniakaan pysty lihakseksi muuttamaan edes kovalla työllä. Eli pikkasen tsekkailee ravintoarvoja ja syö kuitenkin kunnolla. Yks iso askel on monelle ees se että ottaa käyttöön säännölliset ruokailu-ajat ja astetta säännöllisemmän elämänrytmin. Esim. ruokailun jälkeen tekee senverran hommaa että se ravinto palaa kunnolla, ja pyrkii välttämään ruokailua kolmea-neljää tuntia ennen nukkumista. Näin oon käsittäny, korjatkaa jos tossa on jotain oikeesti virheellistä, niin saatan minäkin oppia.

Eiiiih! Olin lähdössä tänään ihanan aurinkoiselle aamulenkille, mutta heräsinkin aamuyöstä kuumeeseen ja särkyyn. Kai ne kilot syömättä olemallakin tippuu, mutta vääristä paikoista. Hitto kun täytyy olla aina kipeänä, niin ei koskaan pääse liikkumaan >:(

Muuten mitään suurempaa kilonkaristusproggista ei ole menossa.. laihduttaa kyllä osaan, mutta nyt haluaisin vaan päästä liikkumaan!

Kilonpudottajille terveisiä: kuluta enemmän kuin syöt + syö riittävästi ja panosta terveelliseen, proteiinipitoiseen ruokavalioon. Loppujenlopuksi se on juuri noin helppoa. Tsemppiä!

Tää on kyllä käynnissä koko vuoden ympäri. Nyt käynnissä lähinnä Pacifiquen kevätkiinteytys*hihu* *painojennostel*

Juu-u, meni viime viikko melkein 40 asteen kuumeessa, hävisi tästä muutenkin mäkihyppääjämallisesta kropasta 5 kiloa, joten ei tässä muuta kuin syömään syömään syömään!!!!

ennoo tainnu pitää vuotee kahtee housujen ylintä nappia juuri koskaan kii =P
Jos onnistuis nyt sitä vittuun suksimista harrastaa ees parin kuukauden ajan suht säännöllisesti ni olis tyytyväinen

Eiköhän toi aamupala on tärkein ateria vaan perustu siihen et saa jotain roppaan sulamaan että se käynnistyy vähän. Sama kuin et miks joku aamulenkki piristää...tai mahollisesti talven pakkasilla kylmän auton käynnistäminen perkeleellisissä pakkasissa ku vituttaa kylmyys ihan saatanasti ja paleltaa(roppa joutuu tekee töitä)

ei liiku ja nytku ei oo dokannu kohta 2kk ni no sen sijaa oon ruvennu vetää suklaata ja suklaamurukeksei aika hyväl tahil =P

[q]Super-Kerttu, 10.4.2008 10:24:

Liikunta vain tukee laihduttamista ja estää esim. lihaksen "surkastumisen" laihdutettaessa..
[/q]

siis liikuntahan (airobinen) "polttaa" rasvaa.. mutta ko.liikunnan syke-taso ei saa ylittää 130 (muistaakseni) että rasva "palaa",jos menee yli tai ali niin rasva ei "pala" vaan liikunnan vaikutus kohdistuu lihaksiin --> lihakset kasvaa --> paino nousee.. ja tässä vaiheessa kannattaa sitten unohtaa se vaaka ja ottaa mittanauha kauniiseen käteen :)

Öynöy! mä oon ollu jo intistä lähtien ylipainoinen =(
Mut ei saatana tuntuu ihan mahottomalta ees kelata et olis alle 80kg. 17kesäsenä linnunpoikasenaki mä painoin sen 80kg 185cm pitkänä ja ei saatana sinnekkö täs nyt muka pitäis yrittää tavotella =P
15kg pitäis rojauttaa samantien pois sit.

[q]Mellu-, 10.4.2008 12:55:
Pitäs kyllä itelleen kans "tilata" ravintoterapeutilta TAAS uus ravinto-ohjelma.. se kyl repii pelihoususa ku kuulee miten huonosti oon TAAS syöny :D Viimeks se piti mulle kunnon huutoraivarit
[/q]
No mut hei onhan kaliaki puhasta energiaa kivassa muodossa! ei se siis voi olla pahasta.

oon jo vetäny tätä kevätkilonpudotusta siitä lähtien ku keskustelu perustettiin ja voisin pitää nyt viikon tauon ja alottaa vaikka vuoden 2009 kevätkilonpudotuksen sitte =P

[q]LadyInRed, 9.1.2006 15:32:
No, toiset hössöttää hiilareista ja toiset rasvasta ja toiset kuiduista.. [/q]

Eiköhän toi hössötys ole pääasiassa sitä, että pahasti pieleen syövää yritetään korjata edes jollakin tavalla mallisyöjiksi.

Fanaattisia puolestapuhujia löytyy sitten jokaisesta ryhmästä, niin jokaisen aineen vastustajista kuin puolustajistakin.

[q]
Mun mielestä on tärkeintä että kuuntelee itseään ja rakentaa ruokavalionsa sen mukaan. [/q]

Ongelma tässä ajattelussa on, että paljon "epämiellyttäviä" asioita voi tapahtua elimistössä ja silti susta tuntuu hetken aikaa täysin hyvältä. Siten pelkkä "musta tuntuu hyvältä, syön näin jatkossa" ei välttämättä toimi pidemmän päälle kovin hyvin. Ongelmat voi ilmestyä vasta todella monien vuosien päästä.

[q]Niin ja tämä sepustushan lähti siitä että itse en usko tuohon 30g/pvä kuituvaatimukseen enkä myöskään kuitujen saantia kyttää [/q]

Kuitua pitäisi saada se 25-35g/vrk koska se joidenkin lähteiden mukaan:

- Auttaa ruoansulatusta
- Täytää vatsaa
- Ei imeydy kovin helposti, joten se ei lisää massiivisesti energiamäärää mutta lisää kylläisyyden tunnetta (vähentää muuta tarvetta syödä)
- Kovaa eli pitää pureskella. Tämä on hyväksi hampaille
- Auttaa tasoittamaan verensokeria
- Vähentää riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen
- Vähentää sydäntautiriskiä
- Jotkut vähentävät kolesteria
- Auttaa estämään paksusuolensyöpää

Monet näistä asioita voi toki kiertää muuten syömällä hyvin, mutta koska kuidusta sinänsä ei ole haittaa vaan lähinnä hyötyä, saattaa olla fiksua katsoa, että kuitua saa riittävästi. Käsittääkseni ainoa haitta kuidusta on, että jos sitä vetää liikaa, niin tavara tulee liian nopeasti ulos toisesta päästä.

[q]
Muutenkin uskon että viralliset ravitsemussuositukset tulevat kyllä jollain aikavälillä muuttumaan.
[/q]

Mihin suuntaan jos saan kysyä?

Sanna -2,5kg :) Ja pudotus jatkuu... Tavoitteena n.-5kg.. Rasvaa poiiis, rasvaa poiiis! Saa nähdä miten tytön käy!! Rahka & raejuusto alkaa tulla pikkuhiljaa jo korvista

Yhaa! Onneks rasva-% ei ollut testissä sen enempää kuin 7.2

Tästä on ihan hyvä pohja lähtä tekeen viimesiä valmistavia keho treenejä Ultimate Partya varten!

Eli nyt naiset ja miehet pitkää sarjaa siel salilla ja erottuvuutta lihaksiin. Sitten muutaman kerran solariumiin ja biitsikunto on valmis. Onneks tuli tää pohjatyö kropalle alotettuu jo 6-7 vuotta sitten =D

joo paino pysyny 2kk jo samana no yritetään nyt saada kesän aikana vähän masua pois ni ei ahistais niin paljon näis housuis olla. nyt joutuu syödessä avaa ylimmäisen napin et mahtuu safkat mahaa =P

185cm 86-89kg tosta ku sais tiputettuu 75kg tän vuoden puolel ni olis jo hyvä. Lihakseksikin tuo läski saisi kyllä muuttua ni olis parempi =P

aloittamisesta tippunut noin 0.5kg/kk ja sekin lähinnä viime kuukautena et eiköhän ne kohta taas tuu takasin ku rupee vetää koulumättöö hymysuin naamarii. Mut jos jatkan tätä tahtia niin olen noin 15v päästä kadonnut

[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.

Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm

tosin mä en oo laihduttamassa ;-)

O