Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- ...
- 798
- Seuraava »
Miksi FireFox on kuulema reikäisin selain?
[q]rose, 12.1.2006 23:01:
Missä koulutetaan PK-seudun alueella stailisteja? Koulutetaanko niitä ylipäätään missään muuaalla kuin Keski-Suomessa ja kalliissa lukukausimaksullisissa meikkifirmojen omissa kouluissa Helsingissä?[/q]
Taitaapa olla, että stilisti on yks niitä ammatteja, joihin ei oikein voi varsinaisesti kouluttautua. Tai siis, koulutusta saattaa olla, mutta käytännössä homma kuitenkin opitaan työtä tekemällä ja hyvin todennäköisesti alalla ei paljon koulupapereita katsella vaan portfoliota ja muita näyttöjä. Pätee todella moniin luoviin ammatteihin, esimerkiksi copywriteriksi voi opiskella mut eipä ainakaan täällä meidän putiikissa (Suomen suurimpia mainostoimistoja, joillain kriitereillä suurinkin) taida olla ensimmäistäkään juuri sitä hommaa opiskellutta copya töissä.
Niilläkin aloilla, joilla on hyvä ja vakiintunut koulutusjärjestelmä (kuten esim. oma alani, graafinen suunnittelu) on luoville ammateille tyypillistä, että koulutus ei ole mikään Juttu(TM) vaan näytöt ratkaisevat. Mun tiimissä täällä duunissa esimerkiksi ei ole muistaakseni ketään Taikista valmistunutta ja Lahdestakin vain yks, loput on sitten painoalan amis - TKK (arkkitehti) -skaalalla.
Eli summa summarum: tuskin kannattaa ainakaan toiselle puolelle maata vääntäytyä kouluttautumaan ellei ole varma siitä, että koulu on joko aivan vitun hyvä tai erittäin arvostettu alalla, mieluummin molempia. Alaa sinänsä kovin hyvin tuntematta (toki joskus oon työskennellyt stilistin kanssa kuvauksissa) veikkaisin, että tolle alalle mennään vähän sellaisella perinteisellä mestari-kisälli -meiningillä vielä nykyäänkin. Eli assariks jollekin kovalle tekijälle alkuun ja siitä sitten vähitellen työssä oppien eteenpäin.
Mikä on elämän tarkoitus???*hmph*
[q]Jutu, 4.9.2005 18:05:
Kysyin eräältä ravintola-alan työntekijältä mitä eroa on tummalla ja vaalealla rommilla, ja hän vastasi, että se ero liittyy jotenkin valmistustapaan. Itse en oo juonut vaaleaa rommia ollenkaan, ja suurin osa ihmisistä sanoo sen olevan tummaa rommia parempaa.
Miten nämä sitten eroaa toisistaan, ja mistä se värin/maun ero tulee?
[/q]
Vaaleita rommeja ei ole ikäännytetty tislauksen jälkeen ollenkaan. Tummia sitten taasen on ikäännytetty kahesta vuodesta ylöspäin.
Ja omasta mielestäni vaalea rommi on aika scheissee, suosin tummaa mielummin, vaikken sitäkään mitenkään joka alkoholinnautiskelukerta juokaan. Vaalee on jotenkin "kitkerää" ja se maku iskee aika pahasti kolan jne lävitse. Tumma on kivan pehmeää.
Onko ihan normaalia, että kun otan piilarit (ilman vahvuuksia) pois, näköni on sumeena hetken aikaa? Tai no, toistaseks ollu ny jotai 10 min. Tavallaan en "osaa" tarkentaa
ja joo, mul on (tai ainakin oli puol vuotta sitten) täydellinen näkö.
Mikä määrä kuivaa soijarouhetta vastaa 500g jauhelihaa?
Salamointia ilman ukkosta? Onko mahdollista? (ainakin CSI Miamissa :D)
Jos on, niin mistä moinen johtuu ja mitä se tarkoittaa?
Mul on iPod Nano, ja jotenkin joskus sain tuupattua sinne biisejä talteen, mut en varsinaiseen musiikki-osioon. Tila näkyy iPodissa tiedoissa "muu".
Miten mä ne saisin sieltä sit kaivettua esiin, koska jos esim kytken ipodini työkoneeseen ja avaan sen, en löydä sieltä niitä biisejä. Halp?
[q]pirpeli, 28.4.2008 21:11:
Se oli uusimmassa Yhteishyvässä ja ne tulee myyntiin...oota...haen lehden---> "Sokokset, Emotionit ja suurimmat Prismat 6.5. alkaen"
[/q]
Voi vit. Liian myöhään. Mä tarvin sen huomenna. Mun kulmakarvat rehottaa. Ja ei, mä en pysty nyppiin niitä :D No mut hyvä tietää et noita löytyy si ku palaan reissusta. Ellei vaik sielt löytyis noita Kiits
Miks noi jehovat tulee aina meille sillon kun mulla on kylpytakki päällä? Si ne aina hämmentyy kun mä meen avaan oven et "tultiinko me taas pahaan aikaan?" ja si toi äijä väittelee hirveesti niiden kanssa ja aina se kysyy niiltä jonkun kiperän kysymyksen johon ne vastaa "hei tosta mä en ookkaan varma, mut mä tarkistan asian ja tuun sitten kertomaan!"
Seuraavaks ku mul o kylpytakki päällä ni mä tiedän et ne tulee.
Miksikä niitä unia kutsuttiin, jossa herätessään näkee esim lepakon leijuvan katossa tai susien tuijottavan sängyn vierellä, mutta samalla tiedostaa niiden olevan unia muttei silti saa niitä pois silmistään/mielestään?
[q]satumetsä, 20.12.2006 10:11:
Ja onkohan nyt kyseessä Burana 200mg vai Burana 800mg vai joku siltä väliltä. Mihin vaivaan lääkettä otetaan. Onko mitään sairauksia. Onko muuta lääkitystä.
[/q]
En oikeen löytänyt linkeistä tarvittavia tietoja :/ Kyseessä on burana-caps, eli se punainen nestemäinen nappi.
Lääkettä otetaan tuhottomiin pääsärkyihin jotka johtuvat jumissa olevien hartioiden ja niskan lihaksista.
"Sairautena" voisin sanoa just ton helvetin kivun, mikä ei helpota. Sairautena olo, että vastustuskykyä ei olisi ollenkaan.
E-pillerit.
Muistan joskus jonkun lääkärin sanoneen, että niitä saisi ottaa enemmän kuin pakkauksessa lukee. Kai mun pitäs taas soitttaa 10023.
[q]mayah, 27.12.2006 11:20:
Mikä ois sellanen kiva lehti, joka tulis enemmän ku viis kertaa vuodessa ja ei ois seiska, oho tai katso? :D
Siis minulle kotiin tilattavaksi?
[/q]
Me saatiin firmalt tollane joululahjaks. Siin oli iso lista mitä sai tilata, itteäni kiinnosti eniten mm. Tiede-lehti, Maku-lehti, Aku Ankka ja pari jotain sisustus- ja ruokalehteä. Tais siel joku taidelehtikin olla. En si susta tiiä, sulle kai sopis joku liikunnallinen lehti {kun täs mietin just sitä et aina ku mä mietin ruokaa (Maku-lehti mulle) ni sä oot käyny salilla (fitness-lehti sulle)} :D
[q]plink, 30.12.2006 14:44:
ajatukset ovat molemmilla yleensä suunnilleen samat etenkin rotuopin osalta, mutta natseiksi kutsutaan aatteen kannattajia ennen 2. maailmansotaa ja sen aikana ja uusnatseiksi 2. maailmansodan jälkeen aatteeseen mukaan lähteneitä.
[/q]
Eikö muka muuta? Mulle kerrottiin just et ilman natseja me puhuttais venäjää eikä oltas itsenäisiä tms. Ja paljon muuta, mut ei selvästi kerrottu niiden eroa.
Finskin koneen matka Goalle kesti kaks vuorokautta. Asiakkaat joutui viettää yötä Dubaissa, jossa korjattiin koneessa olevaa moottorivikaa.
Miksi siis esim Hesarin verkkosivuil (http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Finnairin+koneen+matka+Goalle+kesti+kaksi+vuorokautta/1135223986744)on mainittuna, että lento oli Tjäreborgin lomalento? Tjäreborg saa huonoa mainosta ilman syytä, koska sillä faktalla, että koneessa on moottorivika, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, minkä matkatoimiston lomalento se on.
Pakkastopikissa jo kyselin, mutta kysympä täälläkin vastauksen toivossa:
Miten pitää pakkasilla nenu lämpimänä ilman, että kaulaliina jäätyy suun kohdalta kun pitää sitä suojana?
[q]pirpeli, 9.1.2008 13:27:
---
Amma, 9.1.2008 12:44:
Mikä tarve joillakin ihmisillä on mennä (heikoille) jäille?
---
Se on se maalaisjärjen puute, mitä oon ihmetelly tässä jo pitemmän aikaa.
Silkka tyhmyys se on, joka ihmiset heikoille jäille ajaa.
[/q]
Mä en uskalla kai enää jäille pahemmin ollenkaan, kerran kun olin nuorempi, oiottiin vaskiluodosta jäitä pitkin takasin. Oli ollu jo kauan kovat jäät ja hirveet pakkaset, mutta sit ku lähellä rantaa siinä yhessä kohdassa jää alkoikin painumaan alas ja kuulumaan natinaa, niin kun rantaan pääsin ni en oo sen jälkee jäille uskaltanut. Se natina ja olotila ja hetki on vieläkin niin tuoreessa muistissa, vaikka tapahtuneesta on yli 10 vuotta.
Mä en vaa siis myöskään tajuu sitä, et ihmiset menee heikoille jäille. "No meen ees kokeilemaan", jepjep.
"Varokaa heikkoja jäitä, hmmmm."
[size=4]Aina kyl ei ees se jäiden paksuuden ja virtaustenkaan tunteminen tai muut kokemukset ja osaamiset auta, vanha mökkinaapuri vajosi jäihin (tämä myöskin tapahtui vuosia sitten) eikä sieltä ikinä ylös päässyt. [/size]
[q]Annakins, 30.5.2007 13:35:
---
Freja, 30.5.2007 12:56:
Salamointia ilman ukkosta? Onko mahdollista? (ainakin CSI Miamissa :D)
Jos on, niin mistä moinen johtuu ja mitä se tarkoittaa?
---
Voi, ainakin Wikipedian mukaan: Lightning is an atmospheric discharge of electricity, which usually, but not always, occurs during rain storms, and frequently during volcanic eruptions or dust storms.
[/q]
Mietiskelen täs just, et oiskohan se sit CSIssä tarkottanut sitä, et ku ei ollu ees sadetta niin sälää syttyi palaan pitkin Miamia tms. Et niille sillä ei ollu muuta tarkotusta.
Yöllä oli muuten jännä, kun ei satanut, mutta kerran jyrähti ukkonen ja kerran välähti salama ja si se oli siinä Mä laitoin kaiken maailman silmälaput ja korvatulpat etten täl kertaa olis hereil koko yötä ni si niil ei ollu ees hyötyä :D
Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?
miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- ...
- 798
- Seuraava »