Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 666
- 667
- 668
- 669
- 670
- ...
- 798
- Seuraava »
Miten Freehandissä saadaan teksti tai tietyt kuviot seurailemaan jonkun muodon reunoja?
Pitäisi saada teksti kulkemaan siististi ympyrän muodossa tässä erään CD:n labeldesigniä tehdessä.
Nimim. "Vitun Macromedia ja Freehand logiikkoineen, vaihdan teidät ihan just Adobeen ja Illustratoriin"
[q]Fyraett, 10.5.2005 10:20:
---
ezzy, 10.5.2005 10:04:
Mikset osta mankkaasi suoraan sopivia akkuja jotka voi ladata? Ei moottoripyörän/auton akku sovi mankkaasi suoraan.
---
akkupattereit oon kans miettiny, mutten usko et ne kestää pattereit montaa tuntii pidempää..
tehoo pitäs saada riittää ainaski 10 tunniks.
2 juhannust takaperin meil oli 12v (mankka tarvii just sen 12v verran) mp-akku jol luukutettii 22 tuntii täydel tehol kunnes loppu virta, jonka jälkeen kytkettiin auton akkuun kiinni toi mankka, toimi!
[/q]
aa no joo siinä tapauksessa, jos mankka on 12v :)
Auton/mp:n akkua saa ladattua tarvittaessa ihan pari kybää maksavalla laturilla (esim biltema) verkkovirrasta, mutta se on hieman hidasta puuhaa (kuten aina akkujen lataaminen). Mutta laadukas akku varmaan jaksaa potkia jonkin aikaa, jos se on vielä ennen reissua ladattu täyteen iskuun.
ei kannata antaa mennä ihan loppuun, ne ottaa yleensä pikkasen hittiä, jos ne menee ihan kuivaksi asti.
niin, ja auton akku maksaa biltemassa luokkaa 17-80e.
Saako HESYyn vaa käppäillä sisälle sen aukioloaikana ja mennä kattelee niit elukoita?
Saako Tampereelta mistään sellasia muovisia läpinäkyviä vinyylien suojakansia? Jos ei niin mistä?
[q]hyperventilaatio, 9.5.2005 13:37:
Miten saa poisrepäistyn tarran jättämän liimajäljen pois? Epäilen, etten voi käyttää mitään kovin vahvoja kemikaaleja. Apua siis kaivataan.
[/q]
mikä pinta on kyseessä.
Hiustenkuivaajalla voi ainakin koittaa lämmittää liimapintaa siinä vaiheessa kun tarra on vielä kiinni, niin se lähtee helpommin irti. Tiedä sitten miten toi toimii jo irrotetun tarran liimapintaan
[q]MAkeda, 5.5.2005 09:30:
Hmm...Saako isoilla lihaksilla paremmin naisia*nauru*
[/q]
Ainakin niiden pitää olla isommat kun itselläni..*bodail**nauru*
Riippuu vähän mitä hyvällä kuvalla tarkoittaa, mä en noilla halvemmilla TFT:illä tekis työtäni (graafinen suunnittelu, mostly printtiä) kovinkaan mielelläni. Värien toisto on yleensä ihan päin vittua. Cinema display on ainut itse käyttämäni TFT jonka kuva on printtigraffan vääntämiseen yhtä sovelias kuin kohtuullinen CRT. (Tai siis CD:n tapauksessa soveliaampikin. Vaik kyllä edelleenkin esim. reprokäytössä ym. äärimmäistä väritarkkuutta vaativassa hommassa laitteet on yleensä edelleenkin CRT:tä.)
[q]Jutu, 9.5.2005 13:55:
Pystytkö sä liottamaan sitä kuumassa vedessä? Jos pystyt niin laita se esinä/härpäke/mikälie kuumaan veteen, niin se liima ja paperi lähtee ihan itsestään. Ehkä.
[/q]
Kokeiltu, ei toiminut ainakaan tunnin liotuksella.
edit: eikä mulla ole hiustenkuivaajaakaan
[q]wiwi, 12.5.2009 23:15:
---
Takyon, 12.5.2009 22:37:
Mun kysymys liittyy euroviisuihin. Mikä viisuista tekee homotapahtuman? Ainakin sen perusteella mitä tässä katselin niin suurin osa esiintyjistä on varmaan värvätty jostain mallitoimiston casting-tilaisuudesta.
[/q]
Ai, mikskö...?
...hmm, noku kato: " *nuotti**nuotti*Dicky loo dicky lei alla tittar på mig*nuotti**nuotti*
...hmm, mix ei voi vaan kysyä, että mix Euroviisut on paskat? *ding**grr**toktok*
[q]hardikaveri, 4.5.2005 13:06:
sanalla sanoen parantaaksen kontrastia
[/q]
Oletkos ihan varma?
Muistelisin, että noita monimetalli ja elohopealamppuja käytetään juuri sen takia joillain kaduilla, että niiden valossa liikeen ja ääriviivojen havaitseminen on helpompaa ja näin ollen esim. autoilijoiden reaktioajat ovat lyhempiä kuin vastaavalla natriumvalolla valaistulla tieosuudella.
edit. vähän ohi meni, mut menköön
sanalla sanoen parantaaksen kontrastia
jahas.. kiitos vastauksista ja kommenteista.. taas olen hiukan viisaampi
[q]Android, 3.5.2005 21:25:
Minkälaiset näyttösäädöt kannattaa olla jotta voisi minimoida silmien "väsymistä"? Itselläni silmät kuivuu ja hirveä kirvely alkaa melkeinpä heti kun katson koneen näyttöä. Ja mitkään "istu vähemmän koneella"-neuvot ei oikein auta sikäli kun joudun töissäkin käyttämään konetta todella paljon. Silmätipat auttaa hetkellisesti ja joudunkin käyttämään niitä about koko ajan ollessani koneella. Olen myös yrittänyt pitää näyttöä sekä kauempana että lähempänä mutta sekään ei tunnu vaikuttavan. Sama juttu myös telkkareiden kanssa.
[/q]
toi on kyllä jo aika HC, jos joudut duunissakin käyttämään tippoja? TFT poisti itselläni kaikki näytön tuijottamisen haitat. Oli pakko hankkia himaan myös, koska CRT ja TFT-näyttöjen rinnakkaiskäyttö on vielä pahempaa kuin palkkä CRT.
Kannattaa myös käydä tarkistutttamassa näkösi, saattaa olla että tarvitset lasit ja siksi silmät oireilee.
Mitä jos maapallo pyörisi kaksi kertaa nopeammin kuin nyt? Entä kymmenen kertaa? Entä sata kertaa?
Näin unta jossa aurinko sujahti minuutissa taivaan yli ja sitten tuli maailmanloppu, mutta unessa yksityiskohdat jäivät hämärän peittoon - mitä tarkkaan ottaen menisi pieleen jos jostain syystä maailma alkaisikin pyörimään akselinsa ympäri paljon nopeammin?
miksi brittien autoissa on ratti oikealla puolella?
[q]mekaanikko, 28.4.2005 17:09:
Kyllähän vittuilu voi olla sarkasmiakin, tai paremmin, vittuilun muoto voi olla sarkasmi.
[/q]
Nojuu, raja on häilyvä jos on edes olemassa. Itse kuitenkin vedän kyllä rajan noiden välille ja valitettavasti aika moni sarkasmiyritys karahtaa vittuilun puolelle, ainakin internetissä kun keskustelijat eivät tunne toisiaan tarpeeksi hyvin ja kommunikaatiosta puuttuu se sanaton puoli (eleet, ilmeet, äänenpainot jne.) joka olisi ehkä lieventämässä sanottuja asioita.
Sarkasmin selkein tunnusmerkki on mielestäni se sanan säilän purevuus. Jos sarkasmia tarvitsee alkaa selittelemään tai sitä tarvitsee käyttää perusteena sille mitä tuli sanottua niin silloin mielestäni se säilä ei ole ollut tarpeeksi terävä, ts. käyttäjä ei ole tarpeeksi hyvä sarkasmin käyttäjä.
[q]POSER, 28.4.2005 11:58:
Ahaa, kiitos! Entäs mitä se sarkasmi sitten on?
---
serotonot, 28.4.2005 12:10:
Se on niitä asioita joiden olemassaolosta ei voi aina olla niin varma lukiessaan tätä forumia.
Ei se ainakaan oo sitä että vastataan tyhmään kysymykseen tyhmällä vastauksella.
[/q]
"sarkasmi, (pureva) iva" sanoo jokin sivistyssanakirja.
Sarkasmin synonyymi tuntuu webimaailmassa olevan vittuilu, erona vain se että jos sarkasmia erehtyy kommentoimaan siitä todetaan että se on sarkasmia ja oletetaan että se riittää selitykseksi ("ei se oo vittuilua, se on purevaa ivaa" *ding*). Sarkasmi toimii hyvin jos sekä käyttäjä että vastaanottaja tuntevat toisensa tarpeeksi hyvin, mutta sarkasmin käytössä vastuu on mielestäni käyttäjällä, ei vastaanottajalla. Jos sarkastinen viesti ei mene perille ja jälkikäteen tarvitsee vedota sarkasmiin, viesti on huonosti muotoiltu ja sarkasmin käyttäjä ei oikeasti osaa käyttää sarkasmia.
Mitä on se provoominen?
[q]UnityF, 27.4.2005 10:23:
---
*angelikA reD*, 27.4.2005 10:19:
juu tiesin kyl et menee vähä offtopikkiin, mut mulla ei ole enää mitn lisättävää.*piis*
---
ääh.. mun mielestä toi oli just kivaa luettavaa
[/q]
no pitää sit ens kerralla ku näkee vastaavia unia, niin avautua toisessa topikissa.*jahtaajaapelkäil**vink**iloinen*
Philly ehtikin ensin =)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 666
- 667
- 668
- 669
- 670
- ...
- 798
- Seuraava »