Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 665
- 666
- 667
- 668
- 669
- ...
- 798
- Seuraava »
Voikohan dösämatkalla tehä niin, että jää kesken matkan jossain kaupungissa pois kyydistä ja seuraavana päivänä taas jatkaa matkaa samalla lipulla??
Mitkä oli klupparin ensimmäisiä topikkeja?
Tänään tuli paketti Psyshopista, mutta eiköhän ne hipit lähtettänyt väärän cd:n. Pitäis lähettää cd takaisin Saksaan, joten kertokaahan joku, mikä on "palautus" englanniksi ja saksaksi.
[q]Snaggo, 3.9.2005 22:15:
Miks "kaikki" kuuntelee heviä?
[/q]
koska "kaikki" pitää hevistä?
[q]Mononoke, 31.5.2005 22:00:
En tiedä onko tätä kysytty jo aiemmin, mutta olen jo jonkin aikaa ihmetellyt sellaista asiaa, että miksi tuuli niin usein tyyntyy iltaisin. Tai siis eli miksi iltaisin on tyyntä, vaikka päivällä olisikin tuulista ja taas seuraavana aamuna jo tuulee. En ole ainakaan toistaiseksi saanut tähän oikein kunnollista vastausta.
[/q]
Tuuli johtuu viime kädessä ilmanpaine-eroista, siis siitä että jossain toisaalla ilmanpaine on suurempi kuin toisaalla. Paine pyrkii tasoittumaan ja tämä tapahtuu siten että ilma virtaa korkeamman ilmanpaineen alueelta matalamman paineen alueelle, ts. tuulee. Ilmanpaine taas on sidoksissa ilman lämpötilaan: kuuman ilman paine on suurempi kuin kylmän.
Päivällä toisaalla aurinko paistaa ja ilma lämpenee jolloin ilmanpaine nousee jatkuvasti, kun taas toisaalla on pilvistä eikä lämpötila pääse nousemaan ja ilmanpaine pysyy matalana, jolloin syntyy ilmanpaine-eroja ja alkaa tuulla. Yöllä taas ilman viilentyessä ilmanpaine pääsee tasaantumaan. (Tässä tapauksessa siis yö ja päivä määrittyvät auringonpaisteen mukaan eli esim. kevät- ja syyspäiväntasauksen aikaan päivä on n. klo 06-18 ja yö vastaavasti 18-06.)
Edellä kuvattu on rankasti yksinkertaistettu malli säästä jossa ei ole otettu huomioon veden kiertoa, vallitsevia tuulia, kylmiä ja lämpimiä merivirtoja, maaston muotoa yms. jotka todellisuudessa vaikuttavat säähän huomattavassa määrin. Ja luultavasti joku alan opiskelija tms. osaisi tämänkin selittää huomattavasti paremmin ja tarkemmin. =)
edit: Joops, nyt kun luin hiukan faktaa netistä niin näyttäis siltä että itse asiassa huomattavasti tärkeämpi selittävä tekijä on se, että maanpinnan kitka hidastaa tuulta. Päivällä haihtuminen ja siten ilman pystysuora liike on voimakasta ja kitkavaikutus on sen takia pienempi, kun taas yöllä haihtuminen pysähtyy ja maanpinnan kitka vaikuttaa "täydellä teholla" joka vaimentaa tuulia.
[q]ezzy, 31.5.2005 17:29:
ei tarvi syödä itseään muodottomaksi, vaan olla liikkumatta ja syödä normaalisti...[/q]
Lisäksi ihmisten aineenvaihdunnoissa on valtavia eroja. Esim. mä en saa itseäni lihomaan juuri millään. Kun urheilen paljon, mun paino lähinnä _nousee_ kasvaneen ruokahalun vuoksi.
[q]egwen, 31.5.2005 17:39:
miksi laihat ja ihan kivatkin muodot omaavat ihmiset inisevät omista muodoistoon ja lihavuudestaan?
[/q]
Joko heillä on oikeasti vääristynyt omakuva tai paikkaavat sillä jotain, esim. huomiontarvetta tai eivät keksi muutakaan puheenaihetta tai se on vain muodostunut tavaksi.
[q]Apo, 31.5.2005 10:25:
---
Pepi, 31.5.2005 01:50:
Mikä on suurin ihmisen aikaan saama nopeus kappaleelle joka on paljaalla silämällä nähtävissä. Siis ei mikään elektori, protoni tms...
---
Enpä jaksa selvitellä kovin pitkään tuota, mutta Jupiter 11 kiihdytettiin raketeilla 48km/s (48056m/s) vauhtiin.
[/q]
Ei ihan, vaikka oikealla suunnalla ollaan. Muutaman lähteen mukaan nopein ihmisen aikaansaannos olisi Helios 1 rapealla 241 350 kilsan tuntinopeudellaan...
linkki
Tiä sitten miten tarkka tuo arvio nopeudesta on.
Mikä on suurin ihmisen aikaan saama nopeus kappaleelle joka on paljaalla silämällä nähtävissä. Siis ei mikään elektori, protoni tms...
Miten olisi mahdollista rakentaa rattailla sellainen vempain, että viimeisen rattaan kehänopeus olis yli valonnopeuden ?
--
.-Pepi-.
[q]Takyon, 12.5.2009 22:37:
---
wiwi, 12.5.2009 22:31:
---
Takyon, 12.5.2009 22:29:
Miks märillä/kosteilla hiuksilla ei sais mennä petiin?
---
Muistaks vuosien takaa sellasta Shockwaves-muotoilutuotteiden mainosta jossa kysyttiin että "Why does your hair look so bad in the morning?"
Katos, löyty:
Tossa näkyy suunnilleen seuraukset. Jollet tunnista efektiä, oot vaan tosi onnekas.
---
E! x)
Siis ton mä vielä ymmärrän mut kun toi on tollanen mitä äidit hokee lapsilleen niin liittyyks siihen jotain muutakin?
[/q
koska se on järjetöntä? eikö hiukset kuivata suihkun jälkeen? se on epämukavaa ja ehkä myös jonkinlainen vilustumisriski? kokeille kastella tyynys illalla ennen ku meet nukkuu, ehkä tää avautuis paremmin.
[q]Jammailija
Oon jo muutaman kuukauden kiinnittäny huomiota, kuinka auton peräpäästä kuuluu normaalia `huutavampaa` ääntä.[/q]
[q]Auto on katsastettu viikko sitten, eikä mitään vikoja löytynyt.[/q]
Kyl mulle tuli ekana mieleen toi pyöränlaakeri kans, mutta kyllä on kumma jos ei ole katsastusmies ujeltavaa laakeria huomannu. Meneehän niitä kun alkaa olla kilsoi lasis. Mutta kyllä noi pyöränlaakerit aika kauan yleensä kestää..
Kannattaa viedä tarkastettavaks ammattilaiselle ehkä merkkiliikkeeseen, ne osaa ja löytää.
Mut tietäskö kukaan mistä sais maatunnustarran (FIN) autoon? Kun oon huoltoasemia kierrelly, mut ei meinaa löytyy.
Saisko satamasta? *täh*
[q]boldy, 20.5.2005 16:50:
Oion tässä laiskana mutkia, mutta onko täällä jotain threadia mis kubituskansa vertailee omia cssiä? Löysin vain jonkun joka sivuaa aihetta, mut ei tarjoa niinsanottua "css-galleriaa".
[/q]
Tätä etsinet http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=23100
Mutta kuten tuo Averniankin yritti postata, niin rekisterin kautta voi selata kaikki ihmiset joilla on css, kun valitsee oikeanpuolimmaisesta valikosta "stylesheet"-vaihtoehdon
PS: ja tuo Avernianin linkki toimi kyllä, mutta klubbari lisää rivinvaihdon paikalle "%20" joka pitää poistaa manuaalisesti
En mä nyt tiä onko tää niin tyhmä mutta saahan sitä kokeilla.
Mitä mikseriä ja levareita mixmaster Mike käyttää ?
Ja millä levarilla ja mikserillä Mike miksaa Dead Prezin ja Rob johnssonin biittiä dj-dokumentissa scratch the movie ?
*Kiva visainen kysymys**kiitoskiitos*
Onko Kuopiossa elämää??
Pääasiassa biletyksen suhteen...*jiihaa*
[q]Exlex, 20.5.2005 18:12:
Pikkasen OT mutta pistetään tähän nyt omat kokemukset fetalla täytetystä tomaatista.
Mikro: 900w
Aika: 2min30s
Lopputulos:
[/q]
Tästä tuli päivän :)
[q]I-NA, 18.5.2005 11:23:
Mä en oo koskaan ymmärtäny tätä merkkiä: O_o... No sori etten vaan tajuu, mut mitä toi esittää? Onks se niinku ällistyny naama vai mikä se on? En oo koskaan vaivautunu ennen ottaa selvää, mut kai täällä saa kysyä tyhmiä*justjoo**ding*
[/q]
O_O on niin kuin WHAAAAT.. ja silmät mollottaa suurina ja suu on auki..
O_o & o_O on vähän niin kuin HÄÄÄÄ? eli ding eli
[q]mayah, 17.5.2005 21:31:
---
Lene, 17.5.2005 21:28:
Mutta mistäs sä tiedät, että toi selitys oli se joka "pelasti". Suorititko syksyllä 10 ov tms.?
---
Plääh, syksyllä jatkettiin ryyppäämistä
(no saattaa olla, et siinä muutama tuli..)
[/q]
Yhteiskuntamme toivo
ps. toi sun tiskipöytäfilosofia kusee tossa, kun et ota huomioon, että likaiset astiat voi heittää roskiin ja ostaa uusia...
[q]Verano, 18.5.2005 15:01:
Vai mistä näitä oikein sikiää?
[/q]
rankkaa tää homma on, mutta minä se olen.
[q]jambalaya, 16.5.2005 15:07:
Mitä ihmettä tarkoittaa swappaus? Liittyy kai jotenkin kirjeisiin....(?)
[/q]
Vaihtelua/vaihtamista. Se mitä vaihdellaan riippuu puheenaiheesta :)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 665
- 666
- 667
- 668
- 669
- ...
- 798
- Seuraava »