Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 658
- 659
- 660
- 661
- 662
- ...
- 798
- Seuraava »
Käy.. Ja ota soitin mukaan jos mietityttää kun menet shoppailemaa niitä levyjä.
[q]Epailija, 4.11.2005 00:20:
No jokainenhan sai kympin takaisin. 300 e - 30 e = 270 e on rahamäärä, joka on liikenteessä. Tästä 250 e on huoneen hinta ja 20 e pimitetty raha.
[/q]
aahaa. . . Nyt mä tajuun. . . kiitoksia !
[q]Karvinen, 4.11.2005 00:17:
no onha sitä rahaa ollu enemmän liikenteessä jos ne on käteisellä jokainen satasen maksanu sillo aluks..
"mä en tajuu"
[/q]
No jokainenhan sai kympin takaisin. 300 e - 30 e = 270 e on rahamäärä, joka on liikenteessä. Tästä 250 e on huoneen hinta ja 20 e pimitetty raha.
[q]Karvinen, 3.11.2005 22:17:
"Kolme miestä ottaa hotellihuoneen. Huone maksaa 300 euroa joten jokaiselle miehelle jää 100 euroa maksettavaksi. Kun miehet aamulla poistuvat hotellista, hotellin omistaja muistaa että huone olisikin maksanut 250 euroa joten hän päättää palauttaa 50 euroa. Omistaja ajattelee että eihän miehet mitenkään voi jakaa 50 euroa kolmelle joten hän päättää pitää itse 20 euroa ja palauttaa jokaiselle miehelle 10 euroa.
joten loppujen lopuksi miehet maksoivat huoneestaan 90 euroa per henkilö. eli 3 x 90 e =270 euroa + omistajan pitämä 20 euroa =290 euro. Minne hävisi 10 euroa?"
Jos joku haluis ratkasta tän mun puolesta, ku mä en millää saa selville. . .
[/q]
Tähän on jo vastattu täällä sivulla kivi. Selvennän vielä, koska Oneiroksen vastaus ei varmaan auennut:
Vastaus on: ei mihinkään. Kyseessä on ajatusvirheen aiheuttama illuusio, sillä lasket tuossa ihan eri asioita. 3 x 90 = 270 e on se summa, minkä kukin mies on maksanut. Tämän enempää rahaa ei siis ole liikenteessä. Kun tästä summasta vähennetään 20 e, jonka hotellin omistaja pimitti, saadaan huoneen oikea hinta 250 e. Virhe tulee siis siinä, kun ynnäät tuon 270 e ja 20 e.
Edit: Viilail.
[q]Karvinen, 3.11.2005 23:42:
no mut huntin ne anto ja kympin sai takas eli 90 niilt kuitenki meni..
[/q]
Juu mutta rahaa ei kadonnu mihinkään. Vika on tehtävän asettelussa.
Hemmot makso yhdeksälläkymmenellä eurollaan 83.3e huonetta ja 6.6e pomolle extraa.
Tehtävänannossa pomon osuus lasketaan kahteen kertaan. Ensimmäisen kerran 90e:n sisällä ja sitten vielä lisätään päälle (20e).
joten loppujen lopuksi miehet maksoivat huoneestaan 90 euroa per henkilö. eli 3 x 90 e =270 euroa + omistajan pitämä 20 euroa =290 euro. Minne hävisi 10 euroa?"
[/q]
"Kolme miestä ottaa hotellihuoneen. Huone maksaa 300 euroa joten jokaiselle miehelle jää 100 euroa maksettavaksi. Kun miehet aamulla poistuvat hotellista, hotellin omistaja muistaa että huone olisikin maksanut 250 euroa joten hän päättää palauttaa 50 euroa. Omistaja ajattelee että eihän miehet mitenkään voi jakaa 50 euroa kolmelle joten hän päättää pitää itse 20 euroa ja palauttaa jokaiselle miehelle 10 euroa.
Jos joku haluis ratkasta tän mun puolesta, ku mä en millää saa selville. . .
[/q]
Tippiä ovimiehelle?
Ei vaan, ei se mihinkään hävinnyt. Jos ajattelet hieman kyllä tuo menee ihan oikein, kun se huone kerta ei enää maksa sitä 300 euroa.
Selvennetään vaikkapa näin: hotellin omistaja on saanut 300 euroa, josta antaa 30 euroa takaisin, jolloin omistajalla on 270 euroa. Omistaja pitää tästä summasta 20 euroa, jolloin jäljelle jää 250 euroa ja edelleen 250+20+30=300. Ok!
Sen sijaan et voit laskea 3x90+20=290!=300, koska se huone ei enää maksa sitä kolmeasataa.
[q]Amma, 27.2.2009 20:02:
TV-sarja Houseen liittyen...
Miten Dr. House pääsi eroon siitä ärsyttävästä poliisista?
[/q]
Housen pomo valehteli oikeudessa.
Miksi ruotsin kieli on pakollinen kouluissa?
Vai pitäskö tässä alkaa vetään jotain juttua tyyliin:
Miksi tupakka-askien kylejssä ei ole myös varoitusta "Voit muuttua homoksi jos vedät tupakkaa kun siellä on asikssa varoitukset myös ruotsiksi"
Ruotsihan on yleinen homoilukieli.
Tai muuta vastavaa alakoululaista läppää kuten "Meri miehet pistää kävyn perseeseen kun menee ruotsiin ettei homot tuu pökkiin perseeseen"
Jaa mistä muuten on ees lähtöisin toi ruotasalaiset on homoja läppä?
[q]mayah, 26.10.2005 13:18:
Mut joo, emmä sit tiiä. Jos se nyt oikeen pahaks äityy, ni mee lääkäriin!
[/q]
ähh, mä opetan sille tottelevaisuutta ja paukutan oven ja karmin väliin, jos ei siitä opi nii sit vasaralla päälle... :D
[q]onni3mk, 26.12.2007 19:54:
Oma kysymys:
Jos läppärissä ei oo Line-in:iä valmiiks, niin saako sen jotenkin "lisäosana"?
[/q]
Joissakin läppäreissä mikrofoni-liitäntä toimii line-inninä. Muuten vaihtoehtona on ostaa ulkoinen äänikortti, joita saa viidelläkympillä halvimmasta päästä.
[q]Jammailija, 25.10.2005 20:45:
Loppuuko karvanlähtö aikanaan?[/q]
Loppujen lopuksi sitten joskus kyllä.
[q]Loppuuko karvanlähtö vasta sitten, kun matosta on karvat kuluneet pois?[/q]
Hyvin todennäköisesti juurikin silloin.
[q]Onko jotain keinoa millä karvat saisi pysymään matossa?[/q]
Ei.
Jos matto on ns. paimentolaismatto, kyse on tod.näk. siitä, että matto on solmittu huonosti ja siitä tulee irtoamaan karvakasoja niin kauan, kun matossa on karvoja jäljellä.
Jos kyseessä on villamatto, karvanlähdön tulisi loppua noin parissa kuukaudessa. Mattoa saa kyllä imuroida raivolla siihen asti. Villasta irtoaa itsestään aina karvaa alussa. Jos sitä kuitenkin lähtee kauan ja tosiaan tukottain, matossa on vikaa.
Jos matto on polypropeenia ja siitä irtoaa tuhottomasti karvoja, matto on viallinen.
Jos matto on paimentolaismatto (minkä ymmärtäisin käyttämästäsi ilmaisusta 'karvamatto') ja siitä lähtee oikeasti tuhottomasti karvaa, suosittelen tekemään reklamaation. Matto on todennäköisesti viallinen.
Maton voi palauttaa myyjälle (toivottavasti kuitti on tallessa) ja myyjäliike toteaa joko itse valmistusvirheen tai lähettää maton tehtaalle tai ehkä maahantuojalle tutkittavaksi.
Myyjälle voi (vinkumatta tai karjumatta) kertoa, että matto on helvetillinen. Että se ei täytä odotuksia. Että sen kanssa ei voi elää.
Jos kyseessä ei ole paimentolaismatto, tai tämä vastaus ei tyydytä, saanko kysyä, onko pohja EVA-polytexia, juuttia vai jotain muuta? Ja mikä on sen pinnan materiaali?
kerro kerro kuvastin, ken on maassa kaunehin?
Hmm... Tietääkö joku miten Samsungin puhelimesta/puhelimista (SGH-X480) poistetaan kaikki viestit kerralla?
Älkää vaan hitto sanoko että mun pitää poistaa noi kaikki 220 viestiä yksitellen....
EDIT: Hupsista, löyty
[q]Jammailija, 19.10.2005 15:32:
Jos tavara on luvattu kuukaudessa, mutta se on jo siitä myöhästynyt 3 viikkoa, niin onko minulla jotain lakisääteisiä oikeuksia korvauksiin tms? Tuote on jo maksettu ja joka viikko on luvattu toimittaa seuraavalla viikolla. Alkaa jo hermostuttaa.
[/q]
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=6515&id=17212&mode=readdoc
Ja vinkkinä kaikille tulevaisuutta varten: http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=6507&id=9637&mode=readdoc
[q]Jää~*, 20.10.2005 19:09:
Mistä sporien numerot tulee?
Rakennusjärjestyksestä?
Miksi esim. 2 ei ole? Onko joskus ollut?
[/q]
Raitiolinja 2 lopetti toimintansa vasta vähän aikaa sitten:
"Kakkosen rata Kalliossa on rakennettu 1925 palvelemaan Kallion länsiosaa. [...] Linja 2 on syntynyt osin muiden linjojen (4, 5 ja 10) järjestelyn jäänteenä. Linjan 5 lopettaminen ja Töölöntorin kääntöpaikan jääminen pois käytöstä olisi jättänyt myös Kallion kääntöpaikan käyttämättömäksi ilman uutta raitiolinjaa.
Kakkosen uudelleenjärjestelyn perustana on ratayhteyden rakentaminen Kalliosta reittiä Vallininkatu - Sturenkatu."
Puuttuvat numerot ovat siis pääasiallisesti lopetettuja linjoja.
Ja vielä linkki vuoden 1930 ratikkalinjoihin:
http://www.hel2.fi/kaumuseo/ratikkasivut/kuvat/raitiolinjat1930iso.jpg
(värit ratikkalinjojen yhteydessä oli tarkoitettu ihmisille, jotka eivät osanneet lukea)
Edit: ja vielä vähän lisäinfoa:
"Helsingin raitioteillä eri linjojen merkitsemiseen käytettiin alusta pitäen linjavärejä, eli kullakin linjalla oli oma tietty väritunnuksensa.
Linjavärin rinnalle otettiin käyttöön linjanumero 1.9.1926.
Linjaväreistä luovuttiin marras-joulukuun 1954 kuluessa, jonka jälkeen on käytetty pelkkiä linjanumeroita mahdollisine kirjainlisineen.
Erikoisten ruuhkalinjojen väreinä on aina käytetty valkeaa, eli kilvet ja valot ovat aina olleet valkeat. Kesällä 1950 ruuhkalinjat saivat päälinjansa numeron lisäksi kirjainlisän. Siihen saakka ne olivat käyttäneet perusnumeroa mutta kulkeneet omia reittejään. Ainoastaan linjakilvestä oli selvinnyt, minne vaunu on todella matkalla."
[q]Mark Hamilton, 20.10.2005 19:12:
Mitä on sporat?
[/q]
Edit: Joo, kolme ihmistä samalla asialla. Tämä topikki yhdistää ihmisiä! <3
[q]Jää~*, 20.10.2005 19:14:
---
Mark Hamilton, 20.10.2005 19:12:
Mitä on sporat?
---
En mä tiedä, kertosko joku senkin?
[/q]
Se on raitiovaunu...
Android ehti ensin...
[q]koo, 20.10.2005 19:32:
---
RainChild, 20.10.2005 19:27:
IIIIH!!! *sydän*
---
Aattele mikä sika: ei kutsunut sua mukaan vaikka seisoit rannalla odottamassa.
[/q]
Njoo... mut entä jos mä en oikeen usko jumaliin. mut jos uskoisin, ni oiskohan ahti sit ajatellu et mä en oo tarpeeks "jumalallinen" ilmentymä.
HUOM!!! *super**nuha*-kuume jne... yrittäkää ymmärtää *nauru**hih*
[q]Mark Hamilton, 20.10.2005 12:58:
Toihan on Nigger ei neekeri.
[/q]
Öö, tuliskohan se neekeri sitten siitä niggeristä. Varmaan toki ruotsin negerin kautta.
Ihan vaan villi veikkaus :D
[q]Tapio Oskari, 19.10.2005 15:39:
Kuinka kenguru pitää pussinsa puhtaana ?
[/q]
Here are several references that support this mechanism for cleaning the pouch:
The first is from Billabong Sanctuary, Australian Wildlife Experience
( http://www.billabongsanctuary.com.au/ ), an organization that has
accreditation from the Australian Ecotourism Association.
Basically, the mother kangaroo licks the pouch clean in order to birth
the joey and continues to clean the pouch as shes nursing and raising
the joey.
A. The female kangaroo has one of the longest tongues in the animal
kingdom, relative to body mass, and other marsupials follow close
behind. Their tongue is long enough to wipe out the inside of the
pouch, and they do this at regular intervals while the joey is
temporarily outside. I think the word "clean" is somewhat relative,
but at least most of the muck is removed.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 658
- 659
- 660
- 661
- 662
- ...
- 798
- Seuraava »