Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]alek száhala, 17.1.2008 17:04:

Toinen on noi bisnesluokan liput. Viimeks kun menin Lontooseen, oli silakkaosastolla lippu 300 euroo (bookkasin 4 päivää ennen lähtöä), bisnesluokassa 1800 euroo. Vaikka olisin kuinka rikas, en maksais 2,5 tunnin lennosta tommosta summaa. Bisnesluokka noissa pienissä koneissa tarkottaa kuitenkin vaan pistorasiaa läppärille ja kymmentä senttiä enemmän jalkatilaa.
[/q]

Toisaalta business-matkustajille on myös muita, koneen ulkopuolisia etuja niinku business check-in, lounget, priority baggage -tarrat laukkuun että ne tulee ulos ekana ja joillain kentillä myös oma turvatarkastus jne.

[q]alek száhala, 17.1.2008 17:31:
---
Annakins, 17.1.2008 17:16:
---
alek száhala, 17.1.2008 17:04:

Toinen on noi bisnesluokan liput. Viimeks kun menin Lontooseen, oli silakkaosastolla lippu 300 euroo (bookkasin 4 päivää ennen lähtöä), bisnesluokassa 1800 euroo. Vaikka olisin kuinka rikas, en maksais 2,5 tunnin lennosta tommosta summaa. Bisnesluokka noissa pienissä koneissa tarkottaa kuitenkin vaan pistorasiaa läppärille ja kymmentä senttiä enemmän jalkatilaa.

---

Toisaalta business-matkustajille on myös muita, koneen ulkopuolisia etuja niinku business check-in, lounget, priority baggage -tarrat laukkuun että ne tulee ulos ekana ja joillain kentillä myös oma turvatarkastus jne.

---

Joo, mutta noistakaan ei hirveesti oo iloa noin lyhyellä lennolla. Eri juttu jos menee Australiaan tahi Uuteen-Seelantiin ja joutuu vaihtamaan konetta 3-4 kertaa ja venaileen kentillä kymmeniä tunteja. Yleensä viimestään toisella välilaskulla alkaa possuloungejen suihku- ja lepiosastot vaikuttaa ihan houkuttelevilta.

Isoin ihmetyksen aihe tässä kuitenkin on se, miten se lippu voi maksaa noin paljon enemmän. Kuitenkin koneessa on usein puolet bisnesluokasta tyhjänä. Tai no, kaipa siinä on vaan varaa pyytää, monilla firmoilla ei oo kuitenkaan pokeria lennättää jotain tyyppiä duunimatkalle ja lykätä sitä turistiluokkaan.
[/q]

Joo, oon kyllä siis ihan samaa mieltä siitä, että sikakallistahan se on.

[q]Avernian, 17.9.2006 09:30:
Toi/noi voi olla sama sarjaa. On meinaan isoin mehiläinen mitä oon vähään aikaan nähnyt.
[/q]

Ne piinaa kaikkialla. Busseissa varsinkin yhtä tuskaa, kun ei oikeen viitsi poiskaan jäädä. Siinä sit vaa hyppii paikalta toiselle

[q]ezzy,
sama ku trance ja progetrance :)[/q]

Niikait sitten... sama kuin paskaa ja tosipaskaa! :DDD

[q]adix, 6.2.2008 13:57:
Miks mun uudet reivihousut meni paskaks pesussa vaikka pesin 30asteessa niinku luki ohjeessa?

http://www.deecom.cz/oxid/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/6437_2_p1.jpg

[/q]

Muakin tosiaan kiinnostais tietää miten ne meni paskaks? Noissa housuissa on niin paljon roikkuvia hilavitkuttimia, että pyykkikoneessa kyllä ehdottomasti nurinpäin ja vaikka vielä isoon pesupussiin, muuten repeytymisen riski on aika suuri.

Toi materiaali myös näyttää vähän sellaselta, että ei välttämättä kovin paljoa tykkää huuhteluaineesta. Jos vaatteessa on esim. yhtään stretchiä, niin huuhteluainetta ei pitäs käyttää ollenkaan. Itse käytän oikeastaan vain lakanoiden ja pyyhkeiden pesun yhteydessä.

[size=9]Ihan erillisenä asiana huomasin taannoin Loordien maassa asuessani, että brittinuorilla ei ollut mitään hajua vaatteiden pesumerkinnöistä. Eräänkin kerran todistin asuntolan pyykkituvassa kohtausta, jossa tyttö itkee ja nyyhkii kun hänen kallis silkkimekkonsa oli mennyt aika kammottavaan kuntoon kuivausrummussa. Tosin imo brittinuoret nyt muutenkin on kyllä käsittämättömän avutonta sakkia noin niinku yleisesti.[/size]

Ainakin minusta toi tyhmän kuuloinen sana, vaikka suomea olisikin. Vähän niinkuin suomea väännetään epä- liitteiden mukaiseksi.

Tällä numerolla ei löydy tietoja..
Tämän numeron alta..
Tämä numero ei viittaa yhteenkään lähetykseen..

Tossa kyllä jää konteksti epäselväksi.

Antamallanne..

Mutta äikkä onkin mun heikkoa aluetta.

Silti. Lähetysnumero. Lähetysnumeroisesta.

Onko lauseessa: "Tämän numeroisesta lähetyksestä ei löydy tietoja" jotain vikaa kieliopillisesti? Microsoft Outlook alleviivaa punaisella sanan 'numeroisesta', mutta minusta tuo on ihan normaalia suomen kieltä. Tuota sanaa käytetään yleisesti (esim. Googlen kautta löytyy useita sivustoja, eikä vaihtoehtoista kirjoitusmuotoa tarjota), ja sana 'numeroinen' on Outlookin mielestä ihan ok.

Kumpi on oikeassa, minä vai Outlook?

Ainakin minusta toi tyhmän kuuloinen sana, vaikka suomea olisikin. Vähän niinkuin suomea väännetään epä- liitteiden mukaiseksi.

Minun suussani tuo on ihan normaali adjektiivi. Vrt. "punainen ämpäri" --> "punaisesta ämpäristä löytyi kivi". "Tämän numeroinen lähetys" --> "tämän numeroisesta lähetyksestä oli puhe". Jos tuon sanoisi vaikka että "lähetyksestä tällä numerolla", se kuulostaisi minusta enemmän kiertoilmaukselta.

[q]Freja, 11.2.2008 16:18:
---
Zapa, 11.2.2008 16:13:
Hieman epäilen, että pyykkien huuhteluvaiheessa kone käyttäisi lämmintä vettä??! Itse about neljää konetta käyttänyt ja vaikka pessy 60-90C, niin ikinä muista, että pyykit olis ollut lämpimiä pesuohjelman päätyttyä?

---

No onko se hemmetin kone si rikki, ku 60/90 pesun jälkee pyykit on lämpimiä, vai sit, ku 60/90-pesun jälkee ne o jääkylmiä?
[/q]

Ma olettaisin et jos pyykit on pesun jalkeen puhtaat, kone ei pida kummallista aanta eika tiputtele vetta vaariin paikkoihin ni olis kunnossa...

---
---

Minun suussani tuo on ihan normaali adjektiivi. Vrt. "punainen ämpäri" --> "punaisesta ämpäristä löytyi kivi". "Tämän numeroinen lähetys" --> "tämän numeroisesta lähetyksestä oli puhe". Jos tuon sanoisi vaikka että "lähetyksestä tällä numerolla", se kuulostaisi minusta enemmän kiertoilmaukselta.

Jos kyse on naapurin heinäpaaleista, on toki suussa maistuvat sanat ihan ok, mutta jos haluat, että siellä langan toisessa päässä kuvitellaan sinulla olevan puku päällä, niin käytä viralliselta kuulostavaa kieltä.

"Antamanne lähetysnumero [****] ei viitannut yhteenkään tilaukseemme"
"Lähetysnumero [*****] ei viitannut.."
"Lähetysnumerolla [****] ei löytynyt yhtään tilausta."
tms.
Mut joo, ei oo mun saappaat.

Jos kyse on naapurin heinäpaaleista, on toki suussa maistuvat sanat ihan ok, mutta jos haluat, että siellä langan toisessa päässä kuvitellaan sinulla olevan puku päällä, niin käytä viralliselta kuulostavaa kieltä.

Niin no, on viralliselta kuulostavaa kieltä, ja on virallista kieltä. Sitä tässä vähän niin kuin olin kysyvinäni että oliko tuo kieliopillisesti oikein sanottu, en että kuulostiko se hienolta.

google sanoo sen vaativan etuliitteen. ****-numeroisesta.

..Eli ei siis ole oikein minun tulkitsemana. jos koodi on vaikk 5643, niin silloin se olisi

viisituhattakuusisataaneljäkymmentäkolmenumeroisesta lähetyksestä.. :D

[q]mayah, 27.6.2005 11:06:
tiputat lähimpään oranssiin laatikkoon!
[/q]

Juuh, noin tein edellises kämpässäni kun tuli pari viikkoa edellisen asukkaan posteja mutta täällä on laatikko yhtä lähellä ku konttorikin ni sinänsä se vaiva on yks ja sama

-------
Ja kyllä, vien aina ne kirjeet postiin koska tunnen itseni velvolliseksi siihen. Ei se todellakaan ole iso vaiva. Se, että heittäsin ne roskiin, ja sit "se mies ymmärtäisi vaihtaa osoitettaan" ei oikein mielestäni päde koska miten se muka ymmärtäisi vaihtaa osoitettaan jos ne laskut ei ikinä sille tule, edes nuo ulosottoviraston kirjeet?

google sanoo sen vaativan etuliitteen. ****-numeroisesta

Haa, eli minulla oli yksi välilyönti tuossa liikaa, muuten oli oikein. Kiitos avusta!

---
google sanoo sen vaativan etuliitteen. ****-numeroisesta
---

Haa, eli minulla oli yksi välilyönti tuossa liikaa, muuten oli oikein. Kiitos avusta!

Editoin.

Editoin.

Outlook ainakin hyväksyy jos sanon että "Tuonnumeroisesta lähetyksestä ei ole tietoa", ja tuo korreloi tuon sinun löytämäsi säännön kanssa. Ja tuo sopii myös minun korvaani, kyse olikin siis vain yhdys sana virheestä.

Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni itseruskettavaa. MIten hemmetissä mä sitä levitän, kun en millään jaksais koko kroppaan levitellä? As in niiku tahtoisin ainakin käsiin hieman väriä, mut perkele, mihin mä sen rajan vedän ettei näytä tyhmältä?
Jalkoihin kans mut ne onkin nyt helpompi homma.

Kuulin että Vaasas PaNee ei enää ole.
Onko/oliko se siis rempassa? Ja mikä on sitten uusi nimi? Ja onko se parempi ku ennen?

Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?

miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?

O