Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]typ0, 26.6.2007 11:51:
joo mut mua jäi hämää toi et ne ois sulkemas suomeski noita sillä verukkeella et pitää maksaa tuplamaksut... tms... pomo jotai tos äske selvitti...
[/q]

Eiks niis oo muutenki ollu jotain hämäriä laskuperusteita kuuntelijamäärille (tyyliin lasketaan kaikki potentiaaliset kuulijat ympäri maailman tms), jonka takia esim. YLE lopetti nettiradiolähetykset jossain välissä kun niistä ois muuten tullu aivan sairaan kalliita? Nyt ne taitaa taas kuulua sen Areenan kautta.

[q]typ0, 26.6.2007 10:52:
---
mayah, 26.6.2007 10:45:
---
typ0, 26.6.2007 10:45:
miksi gramex ja teosto haluaa väkisin vaikeuttaa kaikkia ihmisiä? esim. nettiradiot suljetaan nyt sitte...

---

Siis täh? URL tai oo vittu hiljaa.

---

oo ite vittu hiljaa!!1111 mistä mä sulle urlin revin ku ei oo urlia mut jos kuuntelet vaik digital importedia saattaa sulle pikkase valjeta.
[/q]

Eli kyse on siis samast jutust ja sil ei oo mitään tekemist Teoston tai Gramexin kaa mut saat kyl ihan vapaasti sadatella USA:n kongressia =D

[q]opmdevil, 26.6.2007 15:04:
Nyt on jossain traktori ja juna törmännyt. Kukaan ei kuollut eikä tiettävätsti edes loukkaantunut onnettomuudessa. Tasoristeys on vartioimaton. Poliisi tutkii onnettomuuden syytä. Niin, typerä kysymykseni on se, että ovatko poliisit aivan ääliöitä, jos eivät tajua että onnettomuuden syy on todennäköisesti ollut se, että se traktori on ollut junan tiellä kun juna on tullut?
[/q]

Eikö se nyt ole itsestäänselvää, että traktori oli junan edessä, mutta poliisi selvittänee tutkimuksissaa syytä miksi auto traktori ajautui junan eteen.

[q]fosa, 27.6.2007 22:48:
---
Annakins,
Se oli todennäköisesti mopoauto, jolloin saa ajaa niillä pyöräteillä, jotka on sallittuja mopoille.

---

Kevyt nelipyörä eli mopoauto ei oo mopo, vaan sitä koskee yleiset moottoriajoneuvon kuljettamista koskevat säännöt mutta niillä vaan saa ajaa hiljempaa. Esimerkiks kevyen nelipyörän paikka EI ole pientareella eikä pyörätiellä edes silloin, kun mopot ovat siellä ja toisaalta sen paikka ei ole myöskään moottoritiellä eikä moottoriliikennetiellä.

edit: Moottoritiellä tai moottoriliikennetiellä tietystikään siks, koska niillä on 50km/h miniminopeus..
[/q]

däämn, olin väärässä :(

[q]$, 27.6.2007 23:04:
Mistä saa erivärisiä, halkaisijaltaan n.5-7 mm pyöreitä tarroja?

Tahdon merkata niillä asioita. Sellon Tiimarissa(?) ei ollut.
[/q]

IDF:ltä Ben Gurionin lentokentällä. Passiin =D

[q]satumetsä, 11.8.2007 22:24:
Paljonkohan maksaa puhelun vastaanottaminen Puolasta? Siis minuutilta.

Tuleekohan tekstiviesteihinkin enemmän hintaa?

Auttakaa, oon tyhmä.
[/q]

Siis että joku soittaa sulle, suomalaiseen numeroon Puolasta? Puhelun vastaanottaminen ei maksa mitään. Jos itse olisit Puolassa ja sun suomalaiseen kännykkään soitettais joku, niin maksaisit operaattorin taksan Suomesta Puolaan.

Jos tarkotat vastapuhelua, niin riippunee operaattorista.

Tekstareiden vastaanottaminen ei maksa mitään, lähettäminen ulkomaille riippuu sekin operaattorista.

[q]Jiimo, 20.1.2007 20:09:
---
Freja, 19.1.2007 21:27:
Mun mietintämyssynä on tällä kertaa ne uudehkot bussit. Kun ne jotkut rämisee _ihan tuhottomasti_ jos on mukulakiveä alla tai muuten vaan pomppuja.
Onko mahdollista, ja jos on, niin kuinka paljon, että jonkun bussin kaikki ikkunat rämähtää rikki tärinän voimasta? Ahdistaa joka kerta kun on sellases bussis

---

Onhan se teoriassa mahdollista (ikkunoiden resonointi bussin tärinän kanssa? Kerro meille Epailija), mutta sanoisin, että normaaleissa olosuhteissa niin epätodennäköistä, että voit hyvillä mielin kulkea niillä busseilla *hymy*.
[/q]

Ja eikös ne ole laminaattilasia.. Kaikki muut paitsi hätäuloskäytäviksi merkityt ikkunat, jotka pitää pystyä rikkomaan sillä joskus bussin katossa jopa tallella / paikoillaan olevalla pienellä vasaralla.
Laminaatti eli kaksikerroslasi on sellaista, jonka välissä on muovikalvo juurikin estämässä sen, ettei ko. lasi räjähtäisi päin kasvoja. Samanlaista lasia on mm. autojen tuulilasit.

[q]Freja, 19.1.2007 21:27:
Mun mietintämyssynä on tällä kertaa ne uudehkot bussit. Kun ne jotkut rämisee _ihan tuhottomasti_ jos on mukulakiveä alla tai muuten vaan pomppuja.
Onko mahdollista, ja jos on, niin kuinka paljon, että jonkun bussin kaikki ikkunat rämähtää rikki tärinän voimasta? Ahdistaa joka kerta kun on sellases bussis
[/q]

Ihan turvallisin mielin niissä voi istua, ei ne räjähtele juurikin tuon laminoinnin ansiosta. Samantyyppisellä muovilaminointitekniikalla väsätään ns. panssarilaseja joista edes luodit eivät mene läpi
Jos yhä pelottaa niin istu kauempana niistä hätäuloskäytävä -ikkunoista.

Kävin auton äskettäin katsastamassa ja ilmeni vika/ongelma, että autosta ei löydy lähivalojen suuntaus säädintä vaikka -94 uudemmissa autoissa se pitäisi olla. Suuntausmoottorit näyttäisivät olevan mutta pikaisella katsomisella ei näyttänyt löytyvän säätövipua mistään

Ihmetyttää vaan että miten se on aikaisemmista katsastuksista mennyt läpi ja jos säädin valoille löytyy niin missä vitussa se sitten on ?

Mahtaisko se olla automaattinen?

---

---
Kävin auton äskettäin katsastamassa ja ilmeni vika/ongelma, että autosta ei löydy lähivalojen suuntaus säädintä vaikka -94 uudemmissa autoissa se pitäisi olla. Suuntausmoottorit näyttäisivät olevan mutta pikaisella katsomisella ei näyttänyt löytyvän säätövipua mistään

Ihmetyttää vaan että miten se on aikaisemmista katsastuksista mennyt läpi ja jos säädin valoille löytyy niin missä vitussa se sitten on ?
---

Mahtaisko se olla automaattinen?
---

Noup.. (Peogeot 106 -96)

Btw. näyttäis kännykästä vielä löytyvän vanhan omistajan numbero.. täytynee varmaan kysäistä häneltä miten paljon on katsastusmiestä lahjonut vai onko se säädin kenties jossain.

Ooks kattonu kayttoohjekirjasta? :D

[q]onni3mk, 28.3.2008 13:08:
Afrikassa kun ei siirrytä kesäaikaan (ainakaan meiän aikavyöhykkeellä) niin onko siellä kellot tunnin jäljessä koko Suomen kesäajan?[/q]

Jep.

[q]
Eiks samalla aikavyöhykkeellä niinkun periaatteessa pitäs olla sama kellonaikan?
[/q]

Miks pitäis? Onhan niitä muutenkin muunneltu esim. valtiorajojen mukaisesti tai esim. niin, että koko maa on samassa ajassa koostaan huolimatta (vrt. Kiina).

Jenkeissä siirryttiin kesäaikaan jo parisen viikkoa sitten, joten esim. New York on nyt vain 6 tuntia jäljessä meistä kun normaalisti ero on 7 tuntia.

Tosta näkyy: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:2007-02-20_time_zones_white_bck.svg

[q]Janisa, 1.7.2008 17:30:
Ei taa tanne kuulu, mutta heittakaa mulle joku a kahdella pisteella ja isolla kirjaimella.
Tarviin sen yhteen painatukseen, enka loyda mistaan muualta mista voisin sen kopioida tahan hataan. :)
*tana ku puuttuu aakkosia!

Kiitos.
[/q]

Babes, word -> insert symbol? tai näppiksestä [size=22]¨[/size] -merkki :D

[q]Steven Hoaks, 15.10.2007 14:52:
---
juuco, 15.10.2007 14:48:
Tässä teille yksi tyhmä kymysys. Silloin tällöin kävelee tuo B2B (Back2Back?) käsite vastaan bileissä/netissä/missä vaan, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Kaksi tai useampi dj vetää vaan yhteisen setin? Valistakaa minua, kiitos. *täh*

---

Tyypit siis soittaa selkä selkää vastaan (ei kirjaimellisesti)

Tarkoittaa tosiaan että kaksi dj:tä soittaa yhteisen keikan. Yleensä vuorotellen tai kaksi biisiä kerralla. Mutta muuten variaatioita on monta erillaista.

Ymmärsit siis ihan oikein.
[/q]

jatkokysymyksenä eroaako Dj Arttu vs. Dj Inkeri Dj Arttu B2B Dj Inkeri -keikasta mitenkään?

[q]Steven Hoaks, 16.10.2007 11:17:
---
Annakins, 16.10.2007 11:13:
jatkokysymyksenä eroaako Dj Arttu vs. Dj Inkeri Dj Arttu B2B Dj Inkeri -keikasta mitenkään?

---

Perjaatteessa joo. Käytännössä ei :D

Vs. Meinaa vastakkain tappelua. Veikkaan että Dj:t näkee ton monella eri tavalla.

Mun näkemys:

B2B = Vähintään kahden dj:n yhteinen setti. Laitetaan toistemme levyt toimimaan mukavasti kimpassa.

Vs. = Battle. Yritetään saada kaveri kuseen Vedetään tiukkaa raitaa ja katsotaan pystyykö toinen pysymään perässä vai pistääkö vielä tiukemmaks.
[/q]

Tätäpä vähän uumoilinkin. Kiits!

Miks aina pelkää tekevänsä väärän päätöksen?

[q]sapeli, 19.10.2007 14:20:
---
pyhimys, 19.10.2007 14:18:
Mitä on englanniksi palveluesimies ja palvelupäälikkö?

---

Tulis ekana mieleen esim. service supervisor ja service manager - mut luulen et Annakins vois tietää parhaiten!
[/q]

=DD

Komppaan Sapsua, samoja termejä käyttäisin itsekin.

[q]sapeli, 14.11.2007 14:15:
Noi vanhemmat on kyl ajettu inhottavaan nurkkaan kun niitä on mediassakin epäilty itse sen lapsen kaappaajiksi... [/q]

poliisi epäilee, että ovat tappaneet Maddyn, eivät kaapanneet. [pilknus]

[q]NiMo, 17.11.2007 00:40:
mistä saa tietää windows word 2007 product key:n?
kone on ostettu kaupasta eikä missään papereissa lue kyseistä avainta, ja ohjelma kuitenkin kysyy sitä avattaessa vaikka kaikki ohjelmat on asennettu valmiiksi koneelle..
[/q]

Onko siihen ostettu myös office 2007 -paketti? Ainakin mun uudessa läppärissä on kokeiluversio officesta ja sitä voi käyttää n. 30 kertaa. Joka kerta kun avaan wordin tai excelin, se kysyy sitä product keytä ja kertoo montako kertaa voin vielä käyttää ilmaiseksi.

Kaksi asiaa askarruttavat viikonlopun jäljiltä:

1. Jalkoihin tuli pari rakkoa ja ostin niitä Compeeden rakkolaastareita. Paketissa lukee, että diabeetikkojen tulisi keskustella lääkärin kanssa ennen laastarin käyttöä. Miksi?

2. Minkä takia EU:n ulkopuolelta saa tuoda teetä ja kahvia vain parisataa grammaa? Alkoholin ja tupakan jne ymmärrän, mutta miksi teen ja kahvin tuonnille on rajoitteita?

Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?

miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?

O