Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 633
- 634
- 635
- 636
- 637
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Lyylikki, 30.3.2007 19:41:
---
Janisa, 30.3.2007 16:37:
---
Janisa, 28.3.2007 20:02:
Voiko nukkuessa (EI siis nukahtamisvaiheessa) haukotella...?
---
Ma kun kelasin, etta kylla nyt vahintaan Lyylikki olis mulle tahan vastannut...
Tietaako kukaan tahan vastausta...? Anyone, anyone...?
---
Mä en tiedä miten tähän pitäisi suhtautua, joten suhtaudun omaan tapaani, naurahdan ja totean, että mä kyllä mietin tota kysymystä, mutta en siihen keksinyt vastausta. Ainakaan sellaista, joka olisi perustunut muuhunkin, kuin mutu:un.
No nyt muutaman neuvoa antavan ottaneena vastaus on täysin kirkas ja puhtaasti empirisen tutkimuksen tuloksena syntynyt. Ensinnäkin haukotushan ei johdu väsymyksestä, kuten usein luullaan, vaan sehän siis johtuu aivojen happivajauksesta. Tätä myös tukee kantani, että nukkuessa VOI haukotella.
Joskus kun on päässyt jonkun ihmisen viereen nukkumaan, niin silloin sen huomaa. Ihmiset haukottelevat vaikka ovat jo täydessä unessa. Varsinkin pienet vauvat tekevät sitä itseasiassa melko usein. Juuri eilen huomasin ystäväni vauvan haukottelevan unissaan, nyt kun tarkemmin ajattelee. Se oli vielä niin hassun näköistä, että sen muistan.
Ja silti, mikä se onkaan se korkein totuus *känni*
[/q]
Kiitos tasta!
Ma nimittain mietin ja mietin oonko koskaan nahnyt aikuisen haukottelevan unissaan mutten ainakaan muistanut... Hauskaa etta itse olen huomannut vauvoissa saman haukottelu-jutun mutten aikuisissa...
Tai sitten ma oon vaan tavannut ei-happivajaisia-tyyppeja...
edit. Ma tiesin etta suhun voi luottaa vastaajana!
[q]kml, 30.3.2007 15:10:
Mitä eroa on porilaisella ja purilaisella ? Muuta kun et purilainen voi olla hampurilainen, mut porilainen ei kai voi olla hamporilainen.. ?
[/q]
Eikös porilaiseen tule paksu siivu lauantaimakkaraa?
edit: Oikeinkirjoitus matkittu alemmasta viestistä.
[q]kml, 30.3.2007 15:10:
Mitä eroa on porilaisella ja purilaisella ? Muuta kun et purilainen voi olla hampurilainen, mut porilainen ei kai voi olla hamporilainen.. ?
[/q]
Purilainen on lyhenne hampurilaisesta,
porilainen on semmonen mihin tulee
siivu lauantaimakkaraa, kuten Timce
kertoi. EIKÖ NYKYÄÄN OPETETA
ENÄÄ MITÄÄN KOULUISSA
[q]$, 27.3.2007 16:25:
---
remotion, 27.3.2007 15:56:
---
$, 27.3.2007 15:24:
Mutta hyvä tietää tuo. Mulla on nimittäin yksi terve luomi sit!
---
Pidetäänkö bileet sen kunniaksi?
---
Juu! Ooksä vaik sitten DJ? :D
[/q]
noo mä voin olla se dj luomi joo, ooksä mc karva? :PP
[q]$, 27.3.2007 15:24:
Mutta hyvä tietää tuo. Mulla on nimittäin yksi terve luomi sit!
[/q]
Pidetäänkö bileet sen kunniaksi?
[q]Freja, 27.3.2007 14:51:
Voinko mä mennä pankkiin ja maksaa dinersilla laskun?
[/q]
Eiks Diners ole sellainen kortti, jota ei ole kytketty sun pankkitiliin? Eli vaikka saat sillä rahaa ulos, se ei veloita suoraan sun pankkitiliä vaan luottokuntaa, joka sit veloittaa sua. Näin ajatellen se että marssit pankkiin dinersin kanssa ei välttämättä auta sua, koska en tiedä saako ne tyypit pankissakaan siitä "tunnusluku-lukon" auki kun ei se ole heidän oma korttinsa
Liittyen Firefoxin sivut ei näy / not responding -ongelmaan:
[q]Miinapiina, 26.3.2007 19:03:
not responding...
[/q]
Tässä ois pari vinkkiä jotka vois mahdollisesti (toivottavasti) auttaa.
Tarkista, että olet varmasti sulkenut tuon firefox-selaimen, ennen kuin aloitat.
1) Avaa windowsin Task Manager / Tehtävienhallinta
a) Windows (suomenkielinen):
(näppäinyhdistelmä Ctrl-Alt-Del, ja ilmestyvästä ikkunasta valitse Task Manager). Katso löytyykö Processes -välilehdeltä sennimistä prosessia kuin firefox.exe. Jos löytyy, valitse se, ja klikkaa End Process)
b) Windows (englanninkielinen):
(näppäinyhdistelmä Ctrl-Alt-Del, ja ilmestyvästä ikkunasta valitse Tehtävienhallinta). Katso löytyykö 'Prosessit' -välilehdeltä sennimistä prosessia kuin firefox.exe. Jos löytyy, valitse se, ja klikkaa 'Lopeta prosessi').
Kokeile käynnistää nyt Firefox uudestaan.
Jos ei toimi, niin:
2) Firefox -profiilisi saattaa olla syystä tai toisesta lukossa.
Oletan, että sulla on käyttiksenä Windows 2000, XP tai Vista.
Avaa esim. "My Computer/Oma tietokone" tai "Explore/Resurssienhallinta", josta pääset tiedostoihin käsiksi.
Etsi seuraava hakemisto:
C:/Documents and Settings/[käyttäjänimesi]/Application Data/Mozilla/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default
, jossa tuo xxxxxxxx on jokin kahdeksanmerkkinen numero-kirjainsarja.
Etsi tuosta hakemistosta sellainen tiedosto kuin parent.lock ja poista se kokonaan.
Jos Application Data -hakemistoa ei meinaa löytyä, niin silloin se on asetuksissa piilotettu sulta. Resepti tähän:
a) Windows (suomenkielinen)
b) Windows (englanninkielinen)
Anyways, tuosta 2) -kohdasta oli taannoin ainakin kaverille apua vähän vastaavanlaisessa tilanteessa! Toivottavasti sullekin! :)
Oon näin hyväntuulinen maanantaina
Kiitos kesäaika
[q]Miinapiina, 26.3.2007 18:12:
voisko joku valasta tyhmää...
siirsin tietokoneen makkarista olkkariin jonka jälkeen mozilla ei oo toiminut ollenkaan (not responding...) mutta mese toimii ja ie:lla pääsee nettiin kuitenkin...
mutta eniveis haluisin tuon mozillan toimimaan, eli mitä täytyy tehdä...???
ja en oo mikään tietokonekässäri joten... selkokieltä pliiiiiiiis
[/q]
Kumartaa kolmesti kuuta kohti. Ei liity kyl koneen siirtoon toi ongelma mitenkään. Joku hassu sattuma. Mikään sivu ei toimi sillä, vai valittaako se käynnistyksen yhteydessä tota "not responding"?
Kokeile asentaa firefox uudelleen?
http://www.mozilla.com/en-US/products/download.html?product=firefox-2.0.0.3&os=win&lang=en-US
Miks sillon sattuu enemmän, kun vetää yhdestä hiuksesta kerrallaan eikä silloin, kun vetää monesta yhtä aikaa?
[q]Zenni, 22.3.2007 15:51:
Pitäiskö uusien luomien muodostumisesta huolestua?
[/q]
Sul on mitä suuremmalla todennäkösyydellä aids :( otan osaa suruusi
tai jos menee inttii
Mistä tietää et mihin mennä äänestämään?
[q]Anselmi, 18.3.2007 10:47:
Mistä tietää et mihin mennä äänestämään?
[/q]
Lipukkeen päälisivulla näkee ainaki. Siis se ilmoitus äänioikeudesta.
[q]roberto, 15.3.2007 16:16:
Mitä tarkottaa postiennakko?
[/q]
Kun lähetät paketin postiennakolla, lunastaa vastaanottaja paketin postista maksamalla siitä määräämäsi ennakkosumman. Posti huolehtii siitä, että summa ohjautuu pankkitilillesi, minkä tahansa Suomessa toimivan pankin tili käy. Summa siirretään tilillesi tai se on nostettavissasi maksamisen jälkeen 2-4 pankkipäivän kuluessa. Postiennakon enimmäismäärä on 8 400 euroa.
Englanninkielinen vastine COD, eli käsittääkseni Cash On Demand.
http://www.google.com/search?q=postiennakko
Sivu löytyy googlen cachesta
Jos ostan lentoliput netistä, niin voinko varata ne ja maksaa parin kk päästä?
[size=8]Ennenki matkustellu. Maailmanmatkaaja-Janni[/size]
[q]%, 11.3.2007 02:04:
Pitäis saada jotenkin 515 Megaa dataa siirrettyä verkon yli toiselle koneelle, varmuuskopiointia varten. Joo mulla ei oo usbia tässä paska koneessa, mp3 soitin kyllä löytyis. Miten sen siis teen helpoiten, joku serveri olis kiva, johon sais vaikka päiväks heittää ton datan talteen, onko semmoisia? Mun pitää olla molemmilla koneilla yhtäaikaa, joten joku messengerin datan siirto ei oo niin kätevää, koska joudun matkustaan 30 minsaa tolle toiselle koneelle.
[/q]
Nappaat koneesta a kiintolevyn irti ja viet sen koneeseen b. Ruuvausten kanssakin saat tolla todennäköisesti parhaat siirtonopeudet :)
[q]%, 11.3.2007 02:04:
Pitäis saada jotenkin 515 Megaa dataa siirrettyä verkon yli toiselle koneelle, varmuuskopiointia varten. Joo mulla ei oo usbia tässä paska koneessa, mp3 soitin kyllä löytyis. Miten sen siis teen helpoiten, joku serveri olis kiva, johon sais vaikka päiväks heittää ton datan talteen, onko semmoisia? Mun pitää olla molemmilla koneilla yhtäaikaa, joten joku messengerin datan siirto ei oo niin kätevää, koska joudun matkustaan 30 minsaa tolle toiselle koneelle.
[/q]
omat vaihtoehtoni varmaankin olisivat tässä järjestyksessä:
usb-tikku,
poltto cd-levylle,
ftp-serveri toiselle koneelle,
http://www.megaupload.com
http://www.gmail.com
[q]kitry, 10.3.2007 23:22:
hei kertokaa mulle miten siihen forumissa näkyvään pikkukuvaan saa jonkun muun kuvan kuin se ihme animen näkönen ukkeli ? en osaa laittaa ja monel on siin kuitenki joku muu kuva
[/q]
Niks naks, teksti poistettu koska neuvvo tuli jo aikaisemmin *vink*.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 633
- 634
- 635
- 636
- 637
- ...
- 798
- Seuraava »