Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Voiko lasin läpi ruskettua tai saada pisamia? Jos tommone iha tavis ikkunalasi on (2 kerroksinen)

[q]Mellu-, 21.2.2008 17:03:
kattelin eilen wintöötin mediaplayerillä pelivideoita ku tein hyökkäyskarttoja, no nyt ku lataan esim. mixauksen klubbarista ni se ei lataudukkaan enää winamppiin sopivaksi tiedostoksi vaikka normisti niin on.Vaihoin siit sitten sen "avaa ohjelmalla" kohdalle takaisin winampin mut silti sama homma toistuu *toktok* Mitä mä teen väärin?
[/q]

WMP:ssä on varmaan päällä se, että se palauttaa tiedostotyypin omistukseensa, jos se on vaihtunu välillä. Kattele videot Winampilla tai kuuntele musas WMP:llä (tai ota se asetus pois päältä)

[q]Lyylikki, 20.2.2008 13:52:
Jos mulla on Adobe Acrobat asennettuna koneelle, niin saanko mä jotenkin tehtyä pdfstä Excelin?

Alkuperäinen siis ollut selkeästi Excel taulukko, mutta joku saakelin vompatti on lähettänyt sen eteenpäin pdf-tiedostona. Soittamallahan sen varmasti saisi, mutta...plääh...
[/q]

haha
Jos ei ole tarkoitus muokata sitä taulukkoa, niin ota screenshot ja pastee se exceliin ja pistä vahinko kiertämään. Kyllä meilläkin asiakas printtasi meidän lähettämän mailin, skannasi sen ja liitti sen mailiin liitteeksi ja pisti meille takas pikkasen myöhemmin...joku vaihe saatto jäädä koko vammaisuudesta väliin mun muistini syövereissä.
Domi ehkä muistaa ;)

[q]roberto, 19.2.2008 14:51:
Kiitoksia kaikille vastanneille, eiköhän tää tällä selvinny et kai sitä passia kannattaa pitää mukana ihan varmuuden vuoksi.

Sitten taas asiaan:
Mulla on puhelimessa semmonen toiminto kuin internet niin kysymys kuuluu et tuleeko siit jotku ihan törkeet laskut jos sillä joskus surffailee?*täh*

Puhelin on samsung shg-g800 ja liittymä sonera jos niitä tarvii tietää.
[/q]

Soneralla kyllä. Jos sulla olis joku esim sauniksen tms "flat rate"-liittymä eli kiinteä kk-maksu dataliikenteestäkin, niin sit sais surffailla niin paljon ku huvittaa.

[q]Gleba, 19.2.2008 21:22:
---
T-mu, 19.2.2008 09:47:
Mitä on päällä perus selkähieronnassa kun menee hierojalle?

---

Housut :D
[/q]

Hieroja.

kirjotin tämän jo äsken mikä ärsyttää topiciin,
mut jo tätä kautta osaisi joku vastatakin:]

word 2003:sta on yhtäkkiä kadonnut automaattinen
oikeinkirjoituksen tarkkailu tms (en nyt osaa sanoa
oikeaa termiä sille, mutta tiedätte kuitenkin, et jos
tulee kirjotusvirhe niin tuli punasta alleviivausta tms)
vuonna 2005 se vielä toimi normaalisti, miksei se nyt
sit toimikaan?

[q]alek szahala, 11.2.2010 22:15:
Lähinnä ihmettelen sitä, millä se itse nostokurki saadaan nostettua sinne tornin päälle? :D
[/q]

Toisen, liikkuvan nostokurjen avulla tai sitten nostokurki kasaa itsensä:

Tuli taas ihmeteltyä että miten tommonen iso raksanosturi kootaan. Oli aamupäivän aikana ilmestyny tollanen varmaan 30-metrinen torni tohon pihaan, mutta onnistuin missaamaan sen pystytysvaiheen.

Lähinnä ihmettelen sitä, millä se itse nostokurki saadaan nostettua sinne tornin päälle? :D

[q]Lost-Soul, 19.2.2008 12:15:
---
Jutu, 19.2.2008 12:08:
---
duvin, 19.2.2008 12:04:
Tarvitsee passin tai henkilökorin (ajokortti ei käy!):

http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/tallink/news/shcengen.htm

---

Minkä takia muuten ajokortti ei käy? :o

---

Eihän ajokortti kelpaa poliisille, kun käyt hakemassa passin. En sit tiedä miksi se kortti on jotenkin vähempiarvoinen.
[/q]

mulla meni viime kesana 10v passi umpeen, enka ollut huomannut ettei tuon uuden passilain mukaan konsulaateissa enaa myonneta uusia. koska mulla ei ole henkilokorttia oli suht paskamainen homma matkustaa lahetystoon kun ei edes maan sisaisella lennolla luvata ottaa kyytiin ilman hyvaksyttavaa matkustusasiakirjaa. paivan vanha passi on vanha passi ja se ei kelpaa enaa. eika ajokorttikaan (varmistin tan useammankin lentoyhtion aspasta eika yhdessakaan luvattu paastaa koneeseen ilman henkilokorttia tai passia, vaikkakin on nainkin tapahtunut)

anyways lahetystossa kylla hyvaksyttiin henkilollisyyden toteamiseen ajokortti niin sain sitten laitettua uuden passin tulemaan (joka onneksi toimitettiin konsulaattiin ettei tarvinnut tehda toista reissua madridiin) tosin saantojen mukaanhan noin ei olisi saanut tehda.

paras olis vaan hankkia se henkilokorttikin mutta sita kun ei saa haettua kuin poliisilta :b

kyssäri koskee tiedostojen hallintaa. käyttiksenä windows xp professional 5.1.
miten saa jonkun tietyn näkymän pysymään?
tässä siis on oletuksena kuvakkeet ja tiedot, mut jos kansioihin tunkasee esim fotoi ni se näkymä muuttuu filminauhaks. sen jos muuttaa vaikkapa takas kuvakkeet ja tiedot näkymäks, ni se näyttää sen niin, mutta ku siitä kansiosta poistuu ja palaa takas, ni on taas näkymänä filminauha.
saaks tosta tolkkua?

(omas konees ei siis mee noin, mut tääl koulun koneel menee, ja tuliki sit mieleen, et mistä ton saa vaihdettua niin, et se asetus pysyy...)

muoks: ja vastaus tähän saatu

[q]Timce, 16.2.2008 17:25:
---
roberto, 16.2.2008 17:18:
Tarvitaankos sinne Viroon nyt sitä passia?
Minkäslaisen hässäkän saa aikaseks jos sitä ei mukana ole?

---

Tuskin tarvitsee.

.D
[/q]
Oltiin uusivuosi Virossa ja siellä pyöri terminaalissa jatkuvasti ilmoitus siitä, ettei passia enää tarvitse. Kun maasta poistuttiin, tarkastatettiin kaikilta matkustajilta passit.

Löytyykö jostakin hyviä jukkapalmun hoito-ohjeita, netin ihmeellisestä maailmasta koitin katsella mutta en löytänyt. Ja jos joku hieman "ammattitaitoisempi" (mitä minä) osaisi joitakin neuvvoja heittää niin olisin ylen kiitollinen.

Joo sen tiedän jo, ettei sitä saa kastella liikaa mutta esim. hoito-ohjeet näin talvisaikaan ja kesäaikaan olisi erittäin suotavaa löytää jostakin.

Ja kuinka paljon vettä uskaltaa antaa tuolle 25 cm korkealle "taimelle", se on nyt ihan kuiva koska se on etelleen kaupasta ostetussa ruukussa.

Mitä tänäpä Turus *lmao*?

[q]Annakins, 12.2.2008 14:25:
Kaksi asiaa askarruttavat viikonlopun jäljiltä:

1. Jalkoihin tuli pari rakkoa ja ostin niitä Compeeden rakkolaastareita. Paketissa lukee, että diabeetikkojen tulisi keskustella lääkärin kanssa ennen laastarin käyttöä. Miksi?
[/q]

Itellä olis simmonen mielikuva (joskus kait lääkäriltä kuultua), että se hidastaa entisestään haavojen ja rakkojen paranemista (diabeetikoilla muutenkin haavojen paraneminen kestää normaalia pidempään) ja suurempi infektioriski jos haavan / rakon päällä on jotain.

Edit: Tuokin on vain lähinnä oletus, eli ei välttämättä oikea vastaus.

[q]Jutu, 11.2.2008 19:30:
---
mikke, 11.2.2008 19:12:
Voiko ihmisen tosiaan tappaa pistämällä vaikkapa ruiskulla ilmakuplan suoneen ? Ja jos voi niin mihin ihmeeseen se perustuu ?

Ja en oo siis tappamassa ketään

---

Se ilmakupla estää verenkierron suonessa ja kun se liikkuu ja päätyy johonkin esmes valtimoon niin ei se nyt ihan terveellistäkään ole :P
[/q]

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_embolism

Vapaa käännös: "Kuoleman vaara on olemassa jos ilmakupla jumiutuu sydämen oikeaan kammioon ja näinollen estää veren virtauksen keuhkoihin" (Tämä siis jos ilmaa joutuu laskimoihin)

Tarkkoja määriä on vaikea sanoa koska se riippuu hyvinkin monesta asiasta, mutta enemmän kuin kymmenen millilitraa tilavuudeltaan ilmaa kuulemma tarvitaan jotta oikeasti on hengenvaara kyseessä. Muutama pieni (tai vähän isompikin) ilmakupla esim. infuusion yhteydessä ei vaikuta vielä mitenkään.

Valtimoihin joutuessaan ilma voi jo herkemmin tukkia verenkiertoa kriittisesti ja aiheuttaa jopa kuolemanvaaran.

[q]Freja, 11.2.2008 16:18:
---
Zapa, 11.2.2008 16:13:
Hieman epäilen, että pyykkien huuhteluvaiheessa kone käyttäisi lämmintä vettä??! Itse about neljää konetta käyttänyt ja vaikka pessy 60-90C, niin ikinä muista, että pyykit olis ollut lämpimiä pesuohjelman päätyttyä?

---

No onko se hemmetin kone si rikki, ku 60/90 pesun jälkee pyykit on lämpimiä, vai sit, ku 60/90-pesun jälkee ne o jääkylmiä?
[/q]

Sit sun kone on rikki, jos pyykit eivät ole 60-90C pesun jälkeen 35.2C asteisia :)

EDIT: Jos sun kone on kylppärissä, niin testaa asia siten, että keskeytät 60C ohjelman kesken pesuvaiheen (ei huuhteluvaiheen). Odota kunnes luukkulukko aukeaa ja raota varovasti luukkua + sulje samantien. Vettä valuu hieman lattialle ja jos se on kylmää, sun kone on paskana. Ole varovainen, ettet polta käsiäsi eli pidä jotkut lämmönkestävät hanskat kädessä :)

Onko taloyhtiön hallitukseen kuuluvilla henkilöillä oikeutta tulla yleisavaimella tarkastamaan asunnoissa olevia palovaroittimia, meillä on tällainen rumba menossa ja ihan yleisestiottaen kiinnostaisi kyseienen asia. Itellä ei ole mitään asiaa vastaan, lähinnä vain kiinnostaa tuo "tunkeutuminen" toisten asuntoon osio.

[q]Lost-Soul, 23.9.2009 23:27:
Itekkin vähän ihmettelen, että miksi tuolla ei kannata aloittaa. Tai oikeastaa mikä olisi se paras tapa sitten aloittaa työhakemus. Toki työhakemuksella pitäisi jotenkin erottua massasta, mutta se erottuminen mielestäni tehdään sitten seuraavissa kappaleissa, ensimmäinen kappale on kuitenkin imo esittäytymiselle varattu.

Niin ja työhakemuksissa ei mielestäni kannata hirveästi loruilla, selkeä suht lyhyt luulisi toimivan.
[/q]

OK - se nyt ei ollut ihan loppuun asti ajateltu sanoa, että ne tiedot löytyvät CV:stä, mutta jos sulle tulee 50 hakemusta, jotka alkavat sanoin "Hei, olen Matti Meikäläinen jne...", niin aika huono siitä on tuolla aloituksella erottautua. Itse aloitan esimerkiksi sillä, miksi innostuin hakemaan kyseistä paikkaa. Hyvin on toiminut tähän menessä - on 2 paikkaa joihin olen hakenut, mutta en ole päässyt haastatteluun.

Työhakemus 1 sivu, cv 2 sivua - sitä mä olen ainakin pitänyt ohjenuorana.

[q]Annakins, 5.2.2008 19:16:
Miks muoviastiat kuivuu hitaammin ku lasiastiat?
[/q]

Kait se vesi valuu lasia pitkin nopeemmin pois.. xD en tiiä

Miks mun uudet reivihousut meni paskaks pesussa vaikka pesin 30asteessa niinku luki ohjeessa?

[q]Annakins, 5.2.2008 19:16:
Miks muoviastiat kuivuu hitaammin ku lasiastiat?
[/q]

Markin lämpötilaheitosta tuli mieleen että ainakin tiskin yhteydessä lämpötilalla voi olla vaikutusta. Lasi varaa lämpöä paremmin kuin muovi ja kuuma pesuvesi varaa lasiastiaan paljon lämpöä. Tiskin jälkeen lasi luovuttaa lämpöä veteen paremmin kuin esim. ympäröivään ilmaan joten voi olla että vesi haihtuu nopeammin.

Lasin pinnan rakenne voi myös tosiaan vaikuttaa. Lasin atomirakenne on kidemäinen (tiivis, kiinteä), muoveilla taas aika sekalainen (pitkien hiilivetyketjujen yhdistelmä, huokoinen). Voi olla tosiaan että vesi ei tartu lasiin niin hyvin, tosin veikkaisin enemmin tota lämpövarausta.

[q]sativa, 11.2.2010 21:32:
Kiitos pojat! Enköhän mä sen näillä avuilla saa toimimaan.

Mutta voi vittu, miten rasittavaa pikku puuhastelua...
[/q]

Ainiin ja muistathan että jos siitä modeemista löytyy wlan antenni niin säädäthän (tai pyydät jonkun säätämään) turva-asetukset kuntoon, vaikka et sitä itse käyttäisikään.

[q]Renell, 4.2.2008 21:22:
En oo käyttäny Exploreria selaimena aikoihin. Nyt kuitenkin itse saatanan tekemä ohjelma on alkanut hyppiä silmille, pop-uppeja tulee Explorerin kautta vaikka käytän tulikettua! WTF?!

ts. miten nuo saa estettyä? en löydä mitään piilo-ohjelmaa tms virusohjelman kautta.
[/q]

hmm, voisko johtua siitä että explorer on default selain ja jotenkin kummasti tulee sen takia noita popuppeja sitä kautta.

kannattanee myös kokeilla ajaa joko ad-aware tai spybot tai vaikka molemmat jos löytyisi haittaohjelmia joita viruksentorjuntaohjelmasi ei löydä. Googlaamalla löytyy.

O