Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]cosmic:
Mulla menee näin:
työkalut --> internet-asetukset --> sisältöön liittyvät asetukset --> automaattinen täydennys --> tyhjennä salasanat
[/q]

Kiitos!

[q]Cera:
minkäköhän takia joskus, tai siis mulla ainakin tosi usein ja yleensä, ..........
toinen jalka tärisee niinku vaikka nyt esim istun täs koneella ja mietin jotain.
tuskin se on mitenkään verrannollinen siihen miettimiseen :D
[/q]

Tohon liittyen: mulla rupee jalat tärisee jos mulla on jotain sylissä kun istun ja jalkaterät ovat "varpaillaan" (saakohan tosta nyt selvää?).

Sinänsä perseestä jos mulla on jotain pientä ja paljon sylissä, niitä ei ole kivaa etsiä soffan alta.

Mulla menee näin:
työkalut --> internet-asetukset --> sisältöön liittyvät asetukset --> automaattinen täydennys --> tyhjennä salasanat

[q]Ana-5000:
Tota mä yritin selittää mun kaverille mut se ei uskonu ku se väitti et elektronipyyhkäsymikroskoopilla on saatu kuvia atomeista, ts. nähty atomeita.
[/q]

Kyllä elektronimikroskoopilla toki voi "nähdä" atomeita, kyse ei tietenkään ole samanlaisesta näkemisestä kuin mihin esim. silmä perustuu, mutta aaltoliikkeen heijastumisesta samalla tavalla kyllä. Tässä aaltoja ovat vain elektronit, joilla saavutetaan paljon suurempi resoluutio. Tai itse asiassa tässä tulee jo paljon kvanttimekaanisiakin ilmiöitä mukaan mutta periaate on silti sama.

[q]Ana-5000:
Niinpä. Mut jos oot nähny kuvan atomista, ootko nähny atomin?
[/q]

Siks piti määritellä "näkeminen"... =)

voiko veden alla olla kauan jos 2 ihmistä hengittää toistensa keuhkoista? ..ees vähän kauemmin?

[q]toma:
Kyllä elektronimikroskoopilla toki voi "nähdä" atomeita, kyse ei tietenkään ole samanlaisesta näkemisestä kuin mihin esim. silmä perustuu, mutta aaltoliikkeen heijastumisesta samalla tavalla kyllä. Tässä aaltoja ovat vain elektronit, joilla saavutetaan paljon suurempi resoluutio. Tai itse asiassa tässä tulee jo paljon kvanttimekaanisiakin ilmiöitä mukaan mutta periaate on silti sama.
[/q]

Tässä asiaa on selvitetty varsin kansantajuisesti. (kohta VI A - Electron Microscopes)

[q]Avernian:
Miksi Turussa on verrattain niin paljon hyvän näköisiä tyttöjä?
[/q]

Siks et siel ei pysty olee selvinpäin

[q]äm:
Mitä henkkamaukan sovituslapuissa tarkottaa ne nelinumeroiset luvut?
[/q]

Sovituslapuissa?

Tällaisia olen miettinyt:

Miksi lähes kaikissa suurissa tavarataloissa niin Suomessa kuin muuallakin pääovista tullaan aina suoraan kosmetiikkaosastolle? Miksi juuri sinne?

Onko kylpyammeeseen nukahtaminen vaarallista? Voiko siihen hukkua, vai herääkö ihminen automaattisesti kun vettä on menossa ensimmäisen kerran henkeen?

Mitä henkkamaukan sovituslapuissa tarkottaa ne nelinumeroiset luvut?

[q]
Veikkaisin Riitta Korpelaa ja Sormileikkiä, mutta voin olla väärässäkin.

*traumoja*
[/q]

Pahinta on, kun alkaa soimaan se sormileikki -biisi päässä.

Kun tölkkiherkkusienet (sellaset kokonaiset) on selkeesti pienempiä, kuin tuoreet, niin kutistuuko ne jotenkin kun niitä säilötään? Siis onko ne alunperin olleet sellasia isoja?

Ja jos on, niin miks ihmeessä viipaloidut tölkkiherkkusienet ei kutistu samassa suhteessa, vai onko ne tehty jostain mega-huge-ass -herkkusienistä?

Suuri osa teistä tietää mitä on hapsiaiset... Mutta kuka ne on keksinyt ja miten?
Kenellä siis aikanaan välähti moinen lastenohjelma idea?
Kuka sitten esitti hapsiaisia kyseisessä ohjelmassa?
Kuka omistaa oikeudet tähän hienoon ohjelmaan?

[q]Dementation:
Suuri osa teistä tietää mitä on hapsiaiset... Mutta kuka ne on keksinyt ja miten?
Kenellä siis aikanaan välähti moinen lastenohjelma idea?
Kuka sitten esitti hapsiaisia kyseisessä ohjelmassa?
Kuka omistaa oikeudet tähän hienoon ohjelmaan?
[/q]

Hapsiainen on ehkä suurin lasten aliarvioimisyritys ikinä. Siis hyvää päivää. Pystyykö enää halvemmalla ohjelmaa tekemään? Mulle jäi lapsena traumat hapsiaisesta!

[q]sapeli:
Kertokaapas ihmiset mitä hyviä ja halpoja sokerittomia / vähäsokerisia vaihtoehtoja olisi karkeille jos haluaa jotain makeaa (tai suolaistakin) naposteltavaa?
[/q]

Mäkin olin yhessä vaiheessa karkkiaddikti
Korvasin karkit kuivatuilla baananilastuilla ja yogurttipähkinöillä

[q]devisss:
Hapsiainen on ehkä suurin lasten aliarvioimisyritys ikinä. Siis hyvää päivää. Pystyykö enää halvemmalla ohjelmaa tekemään? Mulle jäi lapsena traumat hapsiaisesta!
[/q]

Lama-aikana se oli tietenkin ymmärrettävää että piti tehdä ja halvalla...
Ja sitä paitsi minulla on teoria siitä miten se idea on keksitty ja sen valossa idea on todellakin traumaattinen...

[q]Mikko Grönroos:
Veikkaisin Riitta Korpelaa ja Sormileikkiä, mutta voin olla väärässäkin.

*traumoja*
[/q]

Me ystäväni kanssa pohdimme ylen silloista toimitusjohtajaa, joka pikkujouluissa kosketteli sammunutta sihteeriä. Sitten kun sihteeri heräsi ja kyseli asiaa, keksi pääjohtaja pikaisen valheen, tyyliin, "Minä tässä vain uutta lastenohjelmaa suunnittelen" "Hapsiainen kiipee kukkulalle, hapsiainen menee kukkuloiden väliin, hapsiainen kiipeää toiselle kukkulalle..." tms.

Mitenkään siis ei henkilökohtaisesti kyseistä toimitusjohtajaa kohtaan...

Ne jotka ovat täyttäneet profiilitietoihinsa sijannin, niin huomaavat että sen ala puolella kerrotaan etäisyys, mutta...
MINNE?

Onkohan joku mahdollisesti jo joskus kysyny tätä?

[q]-Santtu-:
vilkaisepas tätä sivua linkki

[/q]

Ton mukaan nimenomaan tein... ja GPRS-toiminto toimii, mutta en saa ladattua niitä kuvia / ääniä.. "tarkista asetukset" tää huutaa vaan... vitun kone...

Mulla on varmaan vaan joku yks kirjain / numero / asetus väärin jossain. ois kiva kun ois samanlainen luuri tossa vieressä toimivilla asetuksilla ni vois vertailla. On tää niin turhauttavaa.

O