Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Takyon, 1.10.2009 17:47:
Miks Helsingin Pikku Huopalahdesta löytyy pieni mustalla pohjalla oleva opastekyltti jossa lukee "Tapanilan asema 200m" (tjsp, jokatapauksessa Tapanila)? Tapanila kuitenki sijaitsee yli 10 km päässä kyseisestä paikasta ja se kyltti vielä osoittaa vastakkaiseen suuntaankin. Kyltin osoittamassa suunnassa on pienvenesatama..
[/q]

http://www.hatyry.fi/products/tapanilan-asema/

jonkinlainen asukastalo??

[q]akir0, 1.11.2008 13:30:
---
Timce, 1.11.2008 13:25:
http://timce.pp.fi/Musiikkiako/Yves%20De%20Ruyter%20-%20Rhythmic%20Bazz%20(DJ%20Mind-X%20Remix).mp3

Kertokaapa, minkä takia tuo linkki ei toimi ja mistä syystä nuo %20-merkit tulevat tuohon?

---

Kyllä toi linkki toimii ainakin mulla.

Yleisesti ottaen tiedostonimiin ei kannata laittaa välilyöntejä, ääkkösiä, eikä sulkuja. %20 -merkit tulee just noista välilyönneistä.

[code]http://timce.pp.fi/Musiikkiako/Yves%20De%20Ruyter%20-%20Rhythmic%20Bazz%20(DJ%20Mind-X%20Remix).mp3[/code] kun copy&pasteat selaimeen ni kyl se pelittää.
[/q]

Mjoo, mutta linkkiä klikkaamalla tulee ilmoitus:

Object not found!

The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.

Ja pitäis saada linkki toimimaan suoraan.

Miks Helsingin Pikku Huopalahdesta löytyy pieni mustalla pohjalla oleva opastekyltti jossa lukee "Tapanilan asema 200m" (tjsp, jokatapauksessa Tapanila)? Tapanila kuitenki sijaitsee yli 10 km päässä kyseisestä paikasta ja se kyltti vielä osoittaa vastakkaiseen suuntaankin. Kyltin osoittamassa suunnassa on pienvenesatama..

[q]ezzy, 17.10.2005 12:21:
johtuiskohan tuosta eri juomien sekoittelusta.

Duunikaveri oli paras perjantaina saunaillassa, heitti yhden lonkeron naamaan ja samantien oksentamaan :D
Pysynee jatkossakin streittarina.
[/q]

Ei kai eri juomien sekasin juominen vaikuta. Oon käsittäny et toi ois urbaani legenda ja se mil on oikeesti krapulan ja pahaolon kannalta väliä on alkoholin määrä, ja siihen vaikuttaa sukupuoli, paino, toleranssi, harrastuneisuus, kunto, elimistön neste/ravintotasapaino, etc..

Eli tyhjään mahaan kuivana ni kyl kolme kaljaa saa munki pään surraamaan mut kunnon aterian päälle kakkospäivänä voi nykästä kuus-yheksän ilman et "tuntuu missään" tjsp

[q]ALIEN, 20.4.2005 16:17:
---
coolcat82, 20.4.2005 16:11:

Ja eikä muuten kiinnosta varmana! Miten niillä muuten muka olis aikaa postailla mein talon nurkilla vähän väliä? Ja ihan ilman syytä.

---

Ja kyllä varmana kiinnostaa! Ihan kuin he eivät voisi sattumalta nähdä kyseistä autoa tuntomerkeillä tai vaikka käydä auton omistajan asuinseudulla katsoo jos herra vielä olisi liikenteessä ;) Ei poliisit sokeita ole, jos esim ilmoitetaan että helsinginkadulla tässä kyseisessä autossa harrastetaan kyseistä toimintaa niin eiköhän he pysäytä jos näkevät.
[/q]

Nimenomaan, mut poliisinki resurssit on niin rajalliset ettei ne yleensä kerkeä tollasilla keissillä ainakaan jälkikäteen juoksemaan, tai varsinkaan alkaa itse kaivamaan jotain "todisteita" jutusta, kyl sen pitää jäädä verekseltään kiinni.

Mutjoo, kaipa siitä voi ilmotella silti, mut turha odottaa et iltasanomat uutisoi seuraavana päivänä et "NUORI NAINEN PELASTI BUSSILASTILLISEN LAPSIA RUNKKARILTA"

Käyks bangkok by nightis paljon thaikku muijii???

[q]Takyon, 1.10.2009 17:47:
[/q]

Tapanilan vanha rautatieasema on tosiaan siirretty Pikku Huopalahteen! Se toimii käsittääkseni nykyään kerhotilana.

[q]mark hamilton, 30.11.2008 18:43:
Ei kukaan sano.. vaan kyseessä on mun oma kehittelemä vitsin omainen tapa leikkiä lauseilla.
[/q]

Eli olet itse vitsillä kehitellyt täysin epäloogisen tavan ilmaista asioita ja tämän seurauksena et enää pysy kärryillä kun puhutaan selvää suomea? Onko vika tällöin sinussa vai kielessä?

Hyvin simppeliähän tämä on.

Ampuu 100 miestä. = Ampuu sata miestä. (Implikaatio on, että kuoliaaksi)
Ampuu 100:a miestä. = Ampuu sataa miestä.
Ajaa sataa autoa. = Ajaa sadalla autolla.
Ajaa autoa kahtasataa. = Ajaa autoa 200 km/h.

Siispä vastaan tähän:

[q]No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??[/q]

Ei, ei todellakaan voi jos haluat, että puheissasi on mitään järkeä. Meni sitten puhekielen mukaan tai ei.

[q]Stefu Hoaks, 11.7.2005 19:11:
En kai mä nyt yli 400e maksa 50neliöisestä kämpästä jossa ei ole edes saunaa
[/q]

PK-seudulla maksat. Sellanen 25-30 neliöö maksaa keskimäärin 450-550 euroa kuussa, plus vesi ja sähkö.

Kuka tietää minkä biisin musiikki video tämä mahtaa olla? Kiva House rallatus

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=05521230_falke.wmv

[q]Freja, 15.9.2009 14:00:
---

Toinen kysymys, ei liity nörttimaailmaan:
Pitäis saada jonkinlainen valaistus mun talon vieressä olevalle mettäreitille, mut kaikki palava taitaa olla kiellettyä tollasella yleisellä alueella tulipalovaaran vuoksi tms?
Eli en voi viedä minkäänlaisia lyhtyjä/kynttilöitä?
Oisko jollain ideaa että miten sitä valaisisi, muuta kuin kotini parvekkeelta jollai jumalattomal valonheittimel?
[/q]

Aurinkokennovalaisimilla? (jos ei oo vaaraa et ne sieltä syyhkitään, jos se ei omaa pihaa ole)

[q]Freja, 15.9.2009 14:00:
Pitäis saada jonkinlainen valaistus mun talon vieressä olevalle mettäreitille, mut kaikki palava taitaa olla kiellettyä tollasella yleisellä alueella tulipalovaaran vuoksi tms?
Eli en voi viedä minkäänlaisia lyhtyjä/kynttilöitä?
Oisko jollain ideaa että miten sitä valaisisi, muuta kuin kotini parvekkeelta jollai jumalattomal valonheittimel?
[/q]

miten ois jumalainen valonheitin?

[q]ezzy, 15.9.2009 11:59:
---
wiwi, 15.9.2009 11:37:
Onko mitään järkevää perustetta käyttää pdf-tiedostoja? Mikä etu niissä on esim. powerpointtiin nähden? Lukeminen on ainakin pirun rasittavaa ja vaivalloista.

---

Oot ehkä eka ihminen jonka kuulen valittavan, että pdf on jotenkin vaivalloinen tai rasittava. Sehän on ihan helvetin täydellinen formaatti, nyt kun se on yleistynyt kunnolla. Joka koneella samannäköinen dokkari eikä kukaan pääse muokkaamaan sitä (siihenkin on kyllä keinot, mutta harva toimistotäti niitä tajuaa). Adobe reader on kyllä vähän raskaanpuoleinen softa, mutta onneks on Foxit reader.
[/q]
Ja sä taas ensimmäinen ihminen jonka kuulen sitä kehuvan (jollei edellisiä vastauksia huomioida). Tässä taitaa olla kyse käyttötarkoituksesta: mä en tee pdf-tiedostoja vaan luen niistä koulujuttuja, esim. muokattavuus ei mulle siis merkitse mitään. Niiden avaaminen ja rullaaminen on vitun rasittavaa, nykivää pomppimista ja samalla sivulla on parikin kalvoa, mikä estää selaamasta näppärästi nuolilla. Kanssaopiskelijat kiroavat samaa asiaa.

Tiedostoista tai tietokoneistahan en mitään ymmärrä, sulla on varmasti eri kriteerit kun tietotekniikan kanssa työskentelet.

Kiitos vastauksista! Yritän ymmärtää taas seuraavaa luennoitsijaa joka kyseistä tiedostomuotoa käyttää. :D

Olen hämmentynyt.. Miksi?

[q]Keeerin, 15.4.2005 00:20:
Aih..Niin tietenkin!!!

Hölmö minä!!! Taas se tuli todistettua!

Mut toisaalta, eiks se kasviplankton siis tartte elääkseen mitään muuta kuin auringonvaloa!??
Hmm.. Pistää miettimään!

Edit: Tulin toisiin aatoksiin!
[/q]

Yhteyttäminen tarvitsee hiilidioksidia ja auringonvaloa, muistaakseni. Kaikki elämä maapallolla perustuu periaatteessa auringon energiaan, joka ravintoketjun kautta ruokkii monimutkaisempia eliöitä, kuten nisäkkäitä, joihin myös ihminen lukeutuu. Ja vesinokkaeläin, vaikka muniikin munia, joista syntyviä poikasia se imettää. Sen lisäksi se on myrkyllinen. Mahtava otus!

edit: Seriously, ootko sä kasiluokalla?

edit 2: wtf oot mua vanhempi o_O

[q]Jusna666, 17.8.2006 21:15:
Nii mut meinasinki et ootko käyny sanoo et sult meni luottotiedot?
[/q]

Sitä en ole vielä ehtinyt tehdä kun tänään vasta töiden jälkeen luin kirjeen. Seuraavan kerran voin käydä siellä vasta maanantaina Jos silloinkaan.

[q]Keeerin, 15.4.2005 00:56:
---
Ana-5000, 15.4.2005 00:50:

Edit: Seriously, ootko sä kasiluokalla?

edit 2: wtf oot mua vanhempi o_O

---

Sitä mäkin välillä mietin!!

Ei aina voi käyttää aivoja!
[/q]

Ei mut siis.. toihan kuuluu ihan lakisääteisen oppivelvollisuudenkin piiriin...

Nojoo, ehkä sä lakkasit kynsiä sillon ku muut opiskeli peruskoulussa perusbiologiaa

edit: Lisätty kuva mahtavasta vesinokkaeläimestä:

http://www.whitehouse-design.edu.au/images/galsyd/platypus.jpg

Tuo otus jos joku on todiste siitä, että jos Jumala on olemassa, sillä on ainakin huumorintajua ^__^

Onkohan joku ikinä sekoittanut mua Dj Stefuun? Millä nimellä häntä kutsutaan?

[q]laeski^, 12.9.2009 23:19:
minne vesi häviää?

eli vettä ei saa turhaan tuhlata/valuttaa tiskatessa, hampaita pestessä yms.
mutta mitennii tuhlata, vesi tulee jostain, esim päijänteestä, peset hampaita ja valutat vettä siinä samalla, kyllähän se periaatteessa on tuhlaamista jos lorottaa vettä viemäriin siin samal.
mutta meneehän se vesi putkii pitkin jonnekki vedenpuhdistuslaitokselle ja sieltä mereen, josta se taas haihtuu ilmaan ja jossainvaihees sataa alas taas johonki mereen tai järveen, kiertokulun alkuun.
eli siis miten vesi muka tuhlaantuu tai menee hukkaan jos sitä valuttaa turhaan.
[/q]
Hyvä kysymys. Oon miettiny asiaa monta päivää ja sattumalta osui eilen käteen Tiede-lehti viime vuodelta (1/2008). Siinä on "vesijalanjäljestä" kertova juttu, joka toivottavasti valottaa asiaa vähän. Seuraavassa tiivistelmää.

Päivittäin käyttämäsi vesi (suihku, vessan vetäminen, ruoanlaitto yms.) on vain murto-osa kaikesta vedestä jota oikeasti hyödynnät. Jokaisen tuotteen valmistukseen kuluu "piilovettä". Esimerkiksi maanviljely, karjankasvattaminen ja niistä saatujen raaka-aineiden jalostaminen lopputuotteiksi kuluttavat valtavat määrät vettä. Mitä epäsuotuisammat olot tai kehittymättömämpi tekniikka, sitä enemmän vettä kuluu. Kahvikupillisessa on piilovettä n. 140 litraa, hampurilaisessa n. 2400 litraa.

Suurin osa kuluttamastasi (piilo)vedestä on peräisin jostain muualta kuin Suomesta. Maailman vesivarannoista vain n. 1% on käyttökelpoista makeaa vettä ja suuri osa maailman väestöstä kärsii vesipulasta. Kun käytät täällä tuhlailevasti vettä, se on pois yhteisistä varastoista. Jutun mukaan olisi merkittävää huomioida nimenomaan piiloveden kulutus ja pyrkiä valitsemaan tuotteita, joiden tuotantoon vettä on kulunut mahdollisimman vähän. Tämä siis jopa merkittävämpää kuin se, miten kulutat vettä "suoraan".

Teoriassa vesi ei häviä, vaan päätyy takaisin käyttöön kuten kysymyksessäsi järkeilit. Kuitenkin nykyinen tuhlaileva vedenkulutus ja väestönkasvu verottavat vesivarantoja niin suuressa mittakaavassa, ettei vesi enää riitä meille. Vettä ei siis päädy käyttöömme yhtä paljon kuin sitä kulutamme.

Toivottavasti valotti asiaa edes vähän.
Tässä vielä linkkejä:
http://www.vesijalanjalki.org
http://www.waterfootprint.org
http://www.waterwise.org

Mistä vois ottaa selvää missä sijaitsee roskalavoja. Siis sellasii isoja mihin voi heivaa kaikkee skeidaa.

Olisko jonkun klubbarilaisen pihassa tällä hetkellä semmosta? Helsingin alueella siis... Mitä lähempänä kantsuu sen parempi...

O