Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 422
- 423
- 424
- 425
- 426
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]laeski^, 13.9.2009 22:51:
mutta siis vettä ei varsinaisesti tuhlaannu, rahaa ja muita resursseja kyl, mutta vesi ei pysyvästi häviä. kö?
[/q]
Niin mulle on koulussa opetettu, että sen määrä on ikään kuin vakio tjsp. Tiedä sitte, jos meidän opettaja puhuikin palturia. Vesi on ja pysyy, kiertää vaan koko ajan eri muodoissa eli niinkö vetenä, jäänä ja höyrynä ilmakehän sisäpuolella tai jtnkn sillä tavalla. Ja silloin ajattelin, että ties kuka kuuluisuus on käyttänyt samaa vettä kuin mä!
Wikipedia kertoo jänniä juttuja vedestä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesi
Tosin oon miettiny, että tehdäänkö vettä kemiallisesti tai voiko sitä tehdä siten? Eli voiko periaatteessa veden määrä kuitenkin lisääntyä tällä pallolla vai tuleeko siitä eri vettä?
[size=6]PS. Saatoin käyttää vääränlaisia termejä. Ursäkta mej.[/size]
Omistan Denonin AVR-1610 AV-Vahvistimen ( http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18338 ) Ja kysymys kuuluu: Miten voin katsoa tykillä yhtä kuvaa ja kuunnella taas ääntä toisesta lähteestä?
Mielellään pelais pleikkari samalla kun vaimoke kuuntelisi radiota isoista kajareista. Onnistuuko millään?
Edit: Jostain syystä telkkari näkyy samaan aikaan kun kuuntelen radiota, mutta pleikkari moodin kun valitsen niin se tietty rupee luukuttaa pleikkarin ääniä.
[q]Freja, 14.9.2009 10:02:
---
ezzy, 14.9.2009 09:58:
Onko sillä väliä onko se pöytäkone vai kannettava? Ostat vaan erillisen ulkoisen näytön, näppiksen ja hiiren siihen. Valkkaat vaan sopivan tehokkaan läppärin siihen, ihan yhtälailla "pöytäkoneena" se toimii. Kannettavan saat vaan mukaan, JOS tarvitsee. Ei sitä pakko siirrellä ole.
---
Mul on jo läppäri jota voin halutessani siirrellä. Turhaa toista läppäriä hommaan, vaan haluan pöytäkoneen, kunnon näppiksen, hiiren ja näytön.
[/q]
Mikset siis hommaa vaan näyttöä, näppistä ja hiirtä siihen läppäriis? En oikeen hiffaa ny :)
Toki sitä saa ostaa mitä huvittaa ja vissiin haluat siis tollasen pöytäkoneen, joka muistuttaa iMAC:ä eli kaikki on yhdessä paketissa eikä ole erillistä keskusyksikköä ja näyttöä?
Kuka kumma käy solmissa nuo johdot solmuun? Ei väliä miten siististi pistät esim. nappikuulokkeet taskuun/reppuun niin eiköhän ne ole sen tuhannessa solmussa, kun ne sieltä otat pois. Joulukuusenkynttilät on jo sitten ääriesimerkki tästä...
[q]Freja, 14.9.2009 10:27:
---
ezzy, 14.9.2009 10:22:
Mikset siis hommaa vaan näyttöä, näppistä ja hiirtä siihen läppäriis? En oikeen hiffaa ny :)
Toki sitä saa ostaa mitä huvittaa ja vissiin haluat siis tollasen pöytäkoneen, joka muistuttaa iMAC:ä eli kaikki on yhdessä paketissa eikä ole erillistä keskusyksikköä ja näyttöä?
---
Koska läppäri on harvinaisen paska, eikä sovellu noihin yllämainittuihin tarkoituksiin (kaikkiin ainakaan).
En siis halua pakosti tuollaista "all in one"-pakettia, kunhan tuo vain iski silmään pöytäkonetta etsiskellessä, ja siksi kysyin täällä threadissa että onko tuosta miksikään.
[/q]
ja et voi päivittää läppäriä sitten uuteen, koska...? Mä kyselen vuorostani tyhmiä :D
Mikä ihme voi aiheuttaa jatkuvan päänsäryn? Ei tää oo kun reilun viikon vasta kestäny. Lääkkeet auttaa parin tunnin ajaks
[q]ezzy, 14.9.2009 10:31:
ja et voi päivittää läppäriä sitten uuteen, koska...? Mä kyselen vuorostani tyhmiä :D
[/q]
En vain yksinkertaisesti tykkää läppäreistä. Se on tässä tullut todettua muutaman kuukauden aikana, jona oon joutunut sitä kotona käyttämään.
Kyseinen läppäri, mikä mulla on, oli vain reissutarkoitukseen saatu, mutta luojan kiitos se toimii just ja just vielä, koska oma pöytäkone on rikki.
[q]Freja, 14.9.2009 10:39:
---
ezzy, 14.9.2009 10:31:
---
En vain yksinkertaisesti tykkää läppäreistä. Se on tässä tullut todettua muutaman kuukauden aikana, jona oon joutunut sitä kotona käyttämään.
Kyseinen läppäri, mikä mulla on, oli vain reissutarkoitukseen saatu, mutta luojan kiitos se toimii just ja just vielä, koska oma pöytäkone on rikki.
[/q]
Ok eli haluat vain pöytäkoneen etkä halua olla yhtään mobiili. No sit toi läppäristä kasattu pöytäkone ei ole ehkä paras vaihtoehto vaikka se on kyllä kätevä monessa mielessä. Vie vähän tilaa ja sähköä esim.
[q]ezzy, 14.9.2009 10:22:
[/q]
Koska läppäri on harvinaisen paska, eikä sovellu noihin yllämainittuihin tarkoituksiin (kaikkiin ainakaan).
En siis halua pakosti tuollaista "all in one"-pakettia, kunhan tuo vain iski silmään pöytäkonetta etsiskellessä, ja siksi kysyin täällä threadissa että onko tuosta miksikään.
Miksi puhelimessa ja tietokoneen näppäimistössä on eri päin numerot? Eli puhelimessa on 123 ylinnä ja tietokoneen näppiksessä alinna. Loogisemmin tuo jotenkin tuntuu puhelimissa olevan.
[q]UnityF, 16.7.2009 09:32:
---
kindertin, 14.7.2009 23:03:
Mitä tekemistä sitä keksis, joka ilta on tällästä ajelehtimisaikaa tunnista viiteen tuntiin..? Ja kun pointtina on etten voi poistua kotoa( ja on jo siivottu, pyykätty, tutkittu nettiä ja tuijotettu telkkaria ihan tarpeeks).
Virkkausta ehdotettu muttei se taida ihan olla mun juttu
---
Eikös oo muuten toisinaan ärsyttävää kun _pitää_ jäädä kotiin ja tuntuu et koko maailma on ulkona. Mut ennemmin ollaan me kotosalla ja kuollaan vaikka tylsyyteen iltaisin kuin mitä oon nähny kun oikeesti pikkuiset muksut on ulkona klo23 ja itkee kun yksikin äiti hoputti et "kohta ollaan kotona, miksi sä oikeen itket".. hmm.. ei varmaan lasta väsytä siihin aikaa.
<<<<<<PALJON IDEOITA>>>>>>>>>>>
[/q]
Kiitos! Ja KYLLÄ, jotenkin tympäsee se, että aikaa olis useampi tunti, jotka PITÄÄ kuluttaa sisätiloissa, yksin
Meillähän ei juosta ympäri kyliä nukkumaanmenoajan jälkeen. Joitain poikkeuksia toki on, mutta harvoin.
Mutta iso kiitos vielä, mä rupeen kasaamaan askartelutarvikkeita tänne ainakin
Kirjojahan kulutan jo ihan urakalla, 2-5 kirjaa viikossa :D
[q]pyhimys, 30.9.2009 15:20:
Kuka kumma käy solmissa nuo johdot solmuun? Ei väliä miten siististi pistät esim. nappikuulokkeet taskuun/reppuun niin eiköhän ne ole sen tuhannessa solmussa, kun ne sieltä otat pois. Joulukuusenkynttilät on jo sitten ääriesimerkki tästä...
[/q]
Johdot ja kaikki narut sun muut pitää laittaa mahdollisimman sekasin, niin ne aukeaa helpommin.
Purjehtiessa, ku laittaa köyden rullalle, ni se on aivan varmasti sotkussa seuravassa käännöksessä:)
[q]Janisa, 30.9.2009 13:58:
Mihin on mennyt nykyajan lääkärien periaatteet ja mieltymykset?
Mitä on mahtanut liikkua esim. Chelsea-neidin plastiikkakirurgilla päässä kun ovat tällaiseen edes lähteneet?
http://8images.files.wordpress.com/2008/05/chelseacharms.jpg
Eikö tässä maailmassa olis parempaakin käyttöä ko. ammatin harjoittajille...?
[/q]
Epäilisin kyllä että kyseessä on photoshopkirurgi eikä plastiikkakirurgi tässä nimenomaisessa tapauksessa, mutta en muutenkaan ymmärrä miksi kukaan haluaa silikonirintoja.
En tiedä ketään miestä joka haluaisi naisen jolla on silikonirinnat ja silti tunnet useamman naisen joilla on tai jotka haluaisivat moiset... En vaan tajuu
[q]kilobitti:
Omakuvat netissä, joissa on kommenttina "täs olen ihan tyhmän näköinen" tms:
Jos se on niin tärkeätä miltä näyttää, ja näyttää mielestään siinä kuvassa tyhmältä, miksi ylipäätään laittaa sitä näkyville?
[/q]
Mä en tajuu miks laihat mimmit on sillee "HITTO MÄ OON LÄSKI SIIS NIIN KARMEETA EI VOI OLLA TOTTA!!!!"
[q]kilobitti:
---
Ana-5000:
Mä en tajuu miks laihat mimmit on sillee "HITTO MÄ OON LÄSKI SIIS NIIN KARMEETA EI VOI OLLA TOTTA!!!!"
---
Tähän ei varmaan oikeastaan ole kuin kaks syytä:
-halu saada kehuja omaa epävarmuutta pönkittämään
-epävarmuus itse kuvasta; kun ei ole varma siitä nauraako kaverit tms., on varmaan turvallisempaa sanoa "et tää on ihan tyhmä".
[/q]
Niinp. Onneks on mies ni ei tartte välittää miltä näyttää, kuha näyttää hyvältä, niinku me
[q]Avernian, 31.3.2005 10:03:
---
Ana-5000, 31.3.2005 10:00:
---
Kuitenkin, aika harva asiakaspalvelia haukkuu asiakkaan ulkonäköä, puhetapaa, vaatetusta tai vittuile.
---
Ai
---
Siis ainakaan päin naamaa. Kyllä ne varmaan edes yrittää olla kohteliaita.
[/q]
No, osa.. Kyl mä oon toivottanu ihmisiä suksimaan vittuun ainaki omassa asiakaspalveluduunissani.. Mut mun duuni onki sellasta, et ne joiden kanssa oon kontaktissa ei varsinaisesti oo niitä asiakkaita, joita palvelen. Ne asiakkaat on niitä, joiden kanssa en yleensä puhu mitään.
Nojoo, en mäkään nyt hirveesti vittuile, mut en mä kyl sen enempää ala sit vittuilua kuuntelemaankaan.
Läppäriä ei todellakaan kannata ostaa ellei nimenomaan tarvi kannettavuutta. Hinta/laatu suhde ja laajennettavuus verrattuna pöytäkoneeseen paljon huonompi. Jos haluat kunnon koneen, unohda se MSI:n all-in-one kone, koska se on käytännössä miniläppäri (jotakuinkin samat osat sisällä), joka on tyrkätty ison näytön taakse.
Suosittelen kasaamaan ite koneen, yleensä saa sen itelle parhaimman. Mutta kyl 300-400eurolla saa tosi hyviä valmis pöytäkoneita. Se vaan että sit pitäis näyttö/näppis+hiiri ostaa siihen päälle vielä.
<- mikä helkutti toi on?
[q]sativa, 14.9.2009 11:26:
---
sapeli, 14.9.2009 10:55:
Miksi puhelimessa ja tietokoneen näppäimistössä on eri päin numerot? Eli puhelimessa on 123 ylinnä ja tietokoneen näppiksessä alinna. Loogisemmin tuo jotenkin tuntuu puhelimissa olevan.
---
No mä maallikkona ajattelisin, että siksi koska kompuutterissa toi ykkönen on lähimpänä kättä. Siitä sitten vaan numerot loogisesti järjestyksessä ylöspäin. Kännykässä taas numero 7 on kauempana peukalosta, kuin näppäin "1".
[/q]
Tietokoneisiinhan tuo järjestys on tullut tietystikin laskimista, jossa loogisesti nolla, pilkku ja enter ovat helposti käytettävissä.
Puhelimien järjestys taas on jonkun teorian mukaan tuollainen sen takia, että siihen siirryttiin pyöritettävistä numerovalitsimista, jolloin numero 1 on loogisesti ensimmäinen. Mutta pääosin asia johtuu siitä, että kehitys on mennyt näillä kahdella eri reittiä.
[q]S-T:
---
Ana-5000:
Hikka johtuu pallealihaksen tahdottomasta krampista, joka aiheuttaa ilman purskemaisen pakenemisen keuhkoista. Pakeneva ilma sulkee äänihuulet, josta kuuluu hikalle ominainen ääni. Hikan aiheuttaja taasen on tuntematon.
---
Voisiko tän tulkita nyt niin, että hikka aiheutuu pallealihaksen elohiirestä (yksittäisen lihaksen tahaton, lyhytaikainen nykiminen tai supistelu)?
[/q]
Tavallaan, tosin hikka on selkeästi yleisempi kuin elohiiri, ja elohiiri harvemmin iskee noin kookkaisiin lihaksiin kuin pallea, et ton ilmiön syntymekanismi on varmaan aika erilainen.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 422
- 423
- 424
- 425
- 426
- ...
- 798
- Seuraava »